[USA] Maximumsnelheden in de Verenigde Staten

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door waldo79 » vr 03 apr 2015, 16:38

Niemand gaat het in zijn hoofd halen om aan 70 km/u op de snelweg te gaan rijden.
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Ik kom het met enige regelmaat tegen :)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Coen Tunnel » vr 03 apr 2015, 16:52

duikgek89 schreef:Misschien moet je het zien als de snelheid die je ook met een zware vrachtwagen heuvelop moet kunnen halen?
Dat halen veel vrachtwagens bij lange na niet op veel hellingen.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Lambo19 » vr 03 apr 2015, 17:03

waldo79 schreef:
Niemand gaat het in zijn hoofd halen om aan 70 km/u op de snelweg te gaan rijden.
Waar haal je deze wijsheid vandaan? Ik kom het met enige regelmaat tegen :)
Dan hoop ik dat dergelijke weggebruikers er zich van bewustzijn dat ze aan zo'n snelheid (in normale omstandigheden) erg hinderlijk en gevaarlijk zijn voor de medeweggebruiker. Als je bewust aan zo'n snelheid op de snelweg gaat rijden, lijkt het me verstandig om eens te gaan nadenken om snelwegen te vermijden in de toekomst. :nothanks:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door duikgek89 » vr 03 apr 2015, 19:42

Coen Tunnel schreef:
duikgek89 schreef:Misschien moet je het zien als de snelheid die je ook met een zware vrachtwagen heuvelop moet kunnen halen?
Dat halen veel vrachtwagens bij lange na niet op veel hellingen.
Daar ook niet? In Duitsland zie je soms weleens minimumsnelheden per rijstrook, de klimstrook heeft dan een lage minimumsnelheid en links is dat dan bijvoorbeeld 90km/h.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Chris » vr 03 apr 2015, 20:08

Amerikaanse trucks mogen weliswaar veel sneller rijden dan Europese trucks, het vermogen is vergelijkbaar of zelfs minder dan hier. Bijvoorbeeld het topmodel motor van Kenworth is een 12,9 liter met 380 - 500 pk. Scania biedt significant krachtigere motoren aan bijvoorbeeld. Amerikaanse trucks mogen ook minder zwaar zijn dan in Europa (in de regel 80.000 lbs, dat is 36 ton).

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Jackbauer1350 » vr 03 apr 2015, 20:20

In Nederland is de minimumsnelheid op autosnelwegen destijds afgeschaft omdat het ook onder artikel 5 kan vallen, gevaar en/of hinder veroorzaken. En die kans is redelijk groot als je 50 km/u gaat rijden tussen ander verkeer dat 100+ rijdt. Dan geeft de politie je dus gewoon een prent voor gevaarlijk rijgedrag.
Ik mag aannemen dat andere landen wel een variant op wat hier artikel 5 is hebben.

In Duitsland zou zo'n regeling wel een probleem kunnen geven aangezien daar veel Autobahnen limietloos zijn. Of iemand met 50 km/u tussen verkeer rijdt dat 100 km/u rijdt of dat iemand met 120 km/u tussen verkeer rijdt dat 170 km/u rijdt. Het snelheidsverschil is in beide gevallen 50 km/u. En dan is maar de vraag of dat in beide gevallen als even gevaarlijk moet worden beschouwd.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door duikgek89 » vr 03 apr 2015, 21:04

Chris schreef:Amerikaanse trucks mogen weliswaar veel sneller rijden dan Europese trucks, het vermogen is vergelijkbaar of zelfs minder dan hier. Bijvoorbeeld het topmodel motor van Kenworth is een 12,9 liter met 380 - 500 pk. Scania biedt significant krachtigere motoren aan bijvoorbeeld. Amerikaanse trucks mogen ook minder zwaar zijn dan in Europa (in de regel 80.000 lbs, dat is 36 ton).
Oh ik dacht altijd dat ze meer vermogen hadden en meer mochten wegen.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Jeroen » ma 06 apr 2015, 11:55

Coen Tunnel schreef:
duikgek89 schreef:Misschien moet je het zien als de snelheid die je ook met een zware vrachtwagen heuvelop moet kunnen halen?
Dat halen veel vrachtwagens bij lange na niet op veel hellingen.
Inderdaad. Hoe graag je het ook zou willen, maar op een gegeven moment loop je tegen technische grenzen aan en haal je die 70km/h echt niet meer. Zelfs in België op sommige plekken niet. Uit ervaring: met 360pk en 44 ton totaalgewicht met rond de 45 km/h kruipend uit de Zelzatetunnel (terwijl ik er met ruim 100km/h in reed). Op de E411 en E25 over de Ardennen rijd ik regelmatig ook niet harder dan 70km/h met 460pk en slechts een ton of 23 totaalgewicht. Daar zijn snelheden tot onder de 40km/h dan ook zeker niet ongebruikelijk.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6980
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Wimpie25 » ma 06 apr 2015, 16:20

^^

Voor vrachtwagens in ons land geldt er uiteraard een lagere minimumsnelheid dan voor kleinere voertuigen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Chris » wo 15 apr 2015, 10:34

In de Verenigde Staten wordt vaak gesproken over het gevaar van snelheidsverschillen tussen vrachtverkeer en overig verkeer. Dat is ook een belangrijke reden waarom vrachtwagens in de Verenigde Staten veel sneller mogen dan in Europa. In slechts een paar staten mogen vrachtwagens niet minimaal 100 km/h rijden, en ook maximumsnelheden van 110 of 120 km/h voor zware vrachtwagens zijn niet ongebruikelijk.

In discussies met Amerikanen zie je ook altijd direct dat men ervan overtuigd is dat deze snelheidsverschillen gevaar opleveren. Schijnbaar is dat ook statistisch onderbouwd. Maar waarom speelt dit probleem in Europa niet, waar er meestal 40 - 50 km/h verschil zit tussen vrachtwagens en personenverkeer (en vaak meer in Duitsland)?

Volgens Amerikanen zou de benutting van de rechterrijstrook beter zijn als vrachtwagens en auto's even snel mogen. Het zou excessieve kolonnevorming op de linkerrijstrook verminderen.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Km357 » wo 15 apr 2015, 11:21

Ik weet het zo niet, zou jij je tussen vrachtwagens willen smijten aan 120kph? Ik toch alleszins niet hoor.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door keokiracer » wo 15 apr 2015, 12:22

^^ Ik zou er echt geen probleem mee hebben hoor.
Chris schreef:In discussies met Amerikanen zie je ook altijd direct dat men ervan overtuigd is dat deze snelheidsverschillen gevaar opleveren. Schijnbaar is dat ook statistisch onderbouwd. Maar waarom speelt dit probleem in Europa niet, waar er meestal 40 - 50 km/h verschil zit tussen vrachtwagens en personenverkeer (en vaak meer in Duitsland)?
Ja, die snelheidsverschillen merk je natuurlijk ook een stuk meer als vrachtwagens over vrijwel de hele wegbreedte rijden (want alhoewel rechts houden in de meeste staten in de VS een regel is hebben velen er behoorlijk schijt aan) dan merk je het natuurlijk wel een stuk meer dat vrachtverkeer 90 rijdt dan hier in Europa als ze rechts rijden (of links in de UK)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door duikgek89 » wo 15 apr 2015, 12:32

Maar bedoelen ze benutting van de rechterrijstrook bij hun keep your lane systeem, of zou dat ook in Europa op gaan? Ik denk dat ze daar met grote verschillen de rechterrijstrook beduidend minder zouden gebruiken dan we in Europa nu al doen met de verschillen die we hier hebben.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door keokiracer » wo 15 apr 2015, 12:37

duikgek89 schreef:bij hun keep your lane systeem,
Bestaat niet...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door duikgek89 » wo 15 apr 2015, 12:38

Hmm dan loop ik een beetje achter.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door keokiracer » wo 15 apr 2015, 12:40

In vrijwel alle staten is er iets van wetgeving die inhoudt dat je rechts moet blijven tenzij je inhaalt. Het is alleen zo dat - vooral in stedelijke gebieden - mensen ongelofelijk schijt hebben aan die regels.


Niet veel verschil met Nederland dus :heygrr: :lol:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21944
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Wouter N14 » wo 15 apr 2015, 23:12

Gezien de gevolgen hier van een vrachtwagen die met 85 km/u op een file inrijdt of door de middenberm schiet, zie ik liever niet dat ze 120 gaan rijden...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Chris » vr 17 apr 2015, 22:02

Montana

De maximumsnelheid in Montana lijkt ook omhoog te kunnen naar 80 mph. Een wetsvoorstel haalde een meerderheid. De maximum boete voor te snel rijden gaat ook omhoog van $ 100 tot $ 200. Onduidelijk is wanneer de nieuwe limiet in kan gaan. Het voorstel is ook goedgekeurd door de Montana Highway Patrol. De maximumsnelheid voor vrachtwagens blijft 65 mph.

Supporters pointed to Utah, which made a similar increase.

"Before they went to 80 the speed on the Interstate was 80, and when they went to 80 it was 81," Montana Rep. Lee Randall said.


De Interstate Highways in Montana lopen deels door bergachtig gebied, maar dat betreft maar een relatief klein aandeel. Het oosten van Montana is vrij vlak en het midden heeft alleen wat geïsoleerde bergketens. De I-94:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Jackbauer1350 » vr 17 apr 2015, 22:17

keokiracer schreef:In vrijwel alle staten is er iets van wetgeving die inhoudt dat je rechts moet blijven tenzij je inhaalt. Het is alleen zo dat - vooral in stedelijke gebieden - mensen ongelofelijk schijt hebben aan die regels.


Niet veel verschil met Nederland dus :heygrr: :lol:
Is het niet zo dat het "keep your lane" praktisch zo gegroeid is omdat er juist geen regel is waar in staat dat je zo veel mogelijk rechts moet houden?
Ook omdat er juist borden bestaan die daar op sommige snelwegen gebuikt worden waarop staat "Keep right lane" als het wel verplicht is zo veel mogelijk rechts te houden.



Eigenlijk wel grappig dat de Amerikaanse borden voor Vmax zoveel afwijken als wat gangbaar is in veel landen, rond met een rode rand.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door keokiracer » vr 17 apr 2015, 23:44

^^ Alleen North Dakota moet niet per sé rechts houden (only 'slow moving vehicles' need to keep right)

A few states permit use of the left lane only for passing or turning left. These have "yes" in the "keep right" column. Some states require drivers to move right if they are blocking traffic in the left lane. These have "yield" in the "keep right" column. Most states follow the Uniform Vehicle Code and require drivers to keep right if they are going slower than the normal speed of traffic (regardless of the speed limit; see below). These are listed as "slower". A few states either do not require vehicles to keep right ("no"), or permit vehicles moving at the speed limit to drive in the left lane regardless of traffic conditions ("< SL").
http://www.mit.edu/~jfc/right.html
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Jeroen » wo 22 apr 2015, 9:06

Chris schreef:In de Verenigde Staten wordt vaak gesproken over het gevaar van snelheidsverschillen tussen vrachtverkeer en overig verkeer. Dat is ook een belangrijke reden waarom vrachtwagens in de Verenigde Staten veel sneller mogen dan in Europa. In slechts een paar staten mogen vrachtwagens niet minimaal 100 km/h rijden, en ook maximumsnelheden van 110 of 120 km/h voor zware vrachtwagens zijn niet ongebruikelijk.

In discussies met Amerikanen zie je ook altijd direct dat men ervan overtuigd is dat deze snelheidsverschillen gevaar opleveren. Schijnbaar is dat ook statistisch onderbouwd. Maar waarom speelt dit probleem in Europa niet, waar er meestal 40 - 50 km/h verschil zit tussen vrachtwagens en personenverkeer (en vaak meer in Duitsland)?

Volgens Amerikanen zou de benutting van de rechterrijstrook beter zijn als vrachtwagens en auto's even snel mogen. Het zou excessieve kolonnevorming op de linkerrijstrook verminderen.
Nu ben ik nog nooit in de VS geweest, dus ik kan er niet uit ervaring over meepraten. Maar als ik youtubefilmpjes bekijk en reiservaringen lees, lijkt het er toch op dat Amerikanen aanzienlijk minder gehaast/agressief rijden en elkaar een stuk meer ruimte gunnen dan hier. Ik denk dat dat wel een essentieel verschil is, waardoor hogere snelheden voor vrachtwagens ook minder problematisch zullen zijn.

Het gaat dus niet alleen om snelheidsverschillen, maar ook om de algemene beleefdheid in het verkeer. Een Amerikaanse automobilist zal een vrachtwagen die 10mph langzamer gaat ook wel willen inhalen, maar niet zo snel hem doelbewust blokkeren/bumperkleven/seinen zoals je dat hier ziet gebeuren. En bij gebrek aan een snelheidsbegrenzer heeft de vrachtwagenchauffeur ook nog de mogelijkheid om wat extra gas bij te geven tijdens een inhaalactie, wat hier in Europa niet mogelijk is.

Technisch gezien kun je vrachtwagens in Europa ook prima 110/120 km/h laten rijden. Het gevaar daarbij is echter dat chauffeurs hun volgafstand niet aanpassen (50 meter is dan te weinig), waardoor er een grote kans is dat het aantal ongelukken toe zal nemen. Ik zie liever een europese Vmax van 90 km/h op snelwegen. Nu is dat in veel landen nog 80 km/h, of soms alleen 80 km/h voor ADR-vervoer.
Laatst gewijzigd door Jeroen op wo 22 apr 2015, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6221
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door SnarfFlevoland » wo 22 apr 2015, 9:41

^^
Dat beeld van minder agressie herken ik wel, maar dat heeft deels ook te maken met de heftige sancties die op wild gedrag in de USA kunnen staan. Je hebt er dan ook een nogal gezapig wegbeeld. Verder is de pakkans redelijk groot, aangezien overal wel ergens een Sheriff rond rijdt. Ook al rij je midden in Neveda op een uitgestorven weg... Rij te hard en de Sheriff duikt ineens vanuit het niets op.

Zo is men ook in Amerikaanse skigebieden veel rustiger als in Europa. Niet omdat de mensen zoveel netter en beschaafder zijn, maar omdat voordringen, asociaal en/of onverantwoord gedrag gewoon wordt afgestraft met (fixe) sancties en het personeel redelijk wat aanzien heeft. In principe vind ik dat geen prettige methode om mensen rustig te krijgen. Wat mij betreft gaat dat meer op een natuurlijkere manier. Zwitserland vind ik m.b.t. het verkeer een schoolvoorbeeld om te zien wat er gebeurd als je een leeuw altijd maar probeert te temmen met fikse sancties. Zwitserse automobilisten rijden in eigen land zeer gediciplineerd rond. Komen ze echter in het buitenland, dan gaan de remmen volledig los.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op do 23 apr 2015, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door nederland24 » wo 22 apr 2015, 22:26

^^Maar Amerikanen komen niet snel in het buitenland met hun auto. ;)

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6980
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Wimpie25 » do 23 apr 2015, 19:19

Wat het aanschuiven in de VS betreft, volledig mee akkoord. Ik heb altijd in dat land het gevoel dat ik bij voorbaat al iets misgedaan heb, als je ziet hoe mensen daar soms als kudde's onder de knoet gehouden worden. Veiligheidspersoneel ziet er ook altijd redelijk autoritair uit.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Jeroen » vr 24 apr 2015, 11:55

^^ Ik vraag me eigenlijk af wat er mis is met duidelijke autoriteitsverhoudingen, zolang die niet misbruikt worden. Nederland draaft daarin door de andere richting op, waar je je toch eigenlijk ook kapot voor moeten schamen. Neem nu dit voorbeeld. :facepalm:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6650800 ... ikers.html

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door hoevenpe » vr 24 apr 2015, 12:58

Komt hij er nou met alleen een waarschuwing vanaf? :booooos:

Dit had makkelijk een artikel 5 kunnen zijn een belediging van een ambtenaar in functie...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Chris » vr 24 apr 2015, 13:36

De hogere maximumsnelheden in de Verenigde Staten resulteren wel in een hoger verbruik, met name als je richting 110-120 gaat. Met 100 km/h kan je met een vrachtwagen met 36 ton nog wel 1 op 3 - 1 op 3,5 halen. Met 110-120 gaat het al rap richting 1 op 2 / 2,5. Dat lijkt niet zo'n enorm verschil, maar als je 1.000 kilometer per dag rijdt, scheelt dat snel meer dan $ 1.000 aan brandstof per maand. Zeker als je een owner/operator bent kan je daarmee je winstmarge aardig vergroten.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door RSK » vr 24 apr 2015, 13:56

^^ Om maar een fictief voorbeeld te construeren: van Atlanta naar Dallas is het zo'n 1300 kilometer. Als je dat met de in Europa gangbare 90 km/h doet, dan ben je 14:30 uur rijtijd kwijt. Met 120 km/h is dat 10:50. Dat is ruwweg het verschil van wel of niet overnachten onderweg. Ik weet overigens niet precies hoe het in Amerika met rij- en rusttijden geregeld is. Maar simpel gerekend bespaar je dus sowieso 3:40 uur. Als je verbruik dan van 1 op 4 naar 1 op 2 gaat, dan ben je dus 650 i.p.v. 325 liter diesel kwijt. Of zoiets uit kan, hangt natuurlijk van meerdere factoren af. Hoe ligt het uurloon voor de chauffeur, had je de tijd die je (langzamer) onderweg bent voor de ene klant, ook voor een andere klant kunnen rijden? De lagere dieselprijs in Amerika zal in die beslissing ook doorwerken, je betaalt daar per liter zo'n €0,66 tegen €1,25 gemiddeld in West-Europa.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door Chris » vr 24 apr 2015, 14:04

In de Verenigde Staten mag je 11 uur per dag rijden, in Canada 13 uur. Het grootste verschil zit hem echter in een periode van 2 weken. Het aantal rij-uren voor Europese chauffeurs is in de tweede werk beperkt, terwijl dit na een reset in Noord-Amerika geen verschil maakt ten opzichte van de eerste week. De combinatie van hogere snelheden en langere rijtijden zorgt ervoor dat een Amerikaans of Canadees chauffeur twee keer zoveel kilometers kan maken als een Europees chauffeur. 1.000 - 1.100 kilometer per dag is mogelijk. 1.200 kilometer is ook mogelijk als je in de VS begint en in Canada eindigt (na de grens mag je dan ineens 2 uur langer rijden). Die 'Trucker Josh' op Youtube had recent 2 miljoen kilometer op z'n teller staan in ruim 9 jaar.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8666
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [USA] maximumsnelheden

Bericht door keokiracer » vr 24 apr 2015, 14:11

Chris schreef:had recent 2 miljoen kilometer op z'n teller staan in ruim 9 jaar.
Sascha LKW rijdt ~180k per jaar. Dat is 1.6mln km in 9 jaar en hij rijdt alleen binnenlands (in Dld). Zo opmerkelijk is dat niet ;)
Het is eerder opmerkelijk dat die truck van em na 9 jaar en 2 mln km nog in de running is, Sascha zit al in zn 3e truck, alhoewel er geen is weggegaan omdat ie kapot was. Hij is 1x gewisseld van truck (met collega) en 1x is zijn oude truck doorverkocht in Oost-Europa.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie