[R004] Afwerking R4-Zuid

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Alfa » wo 30 apr 2014, 18:44

Het is al open, ik heb er vanmiddag gereden (helaas geen foto's, want ik heb geen dashcam).

Wat me is opgevallen:
-De afrit aan de Heerweg-Noord in Zwijnaarde (waar de R4 vroeger eindigde) is nog steeds open. Terwijl ik dacht dat die ging verdwijnen. Dat verwonderde me dus enigszins. Wie weet daar meer over?

-De opritstrook op de R4 van de tuibrug aan het Arteveldestadion is vrij ruim, eigenlijk in positieve zin afwijkend van de krappe afritjes zoals meestal aan de R4.

-Het is een vrij bochtig tracé, 90 is dus niet overdreven.

-Aan afrit Merelbeke is een verkeerslicht voorzien voor wie naar linksmoet (dat is dus hier in de oude situatie, of zie onderstaande foto van captain007:). Er zijn twee vakken voorzien wat op het eerste gezicht erg ruim is voor zo'n kleine afrit (er zijn dan in totaal vier vakken). Maar eigenlijk helemaal niet overdreven is. Want er is zoals gezegd een verkeerslicht op het einde en het is er vrij druk (nu al, twee uur na de opening) waardoor er in de spits gegarandeerd een lange wachtrij zal zijn. Het is dus goed dat ze een extra vak voorzien hebben. Ik denk zelfs dat het eigenlijk nog niet genoeg is en dit wachtend verkeer voor files zal zorgen op de R4. Dit zal ook de reden zijn waarom de Vmax ter plaatse maar 70 is.

Foto van captain007:
Afrit naar Merelbeke:
AfbeeldingDSC_0014.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr


-Iets na afrit Merelbeke heb je dan 3 vakken, het linkse is om de R4 te vervolgen, de twee andere zijn om naar de E40 te gaan. Oprit Merelbeke ligt daar echter zo dicht bij dat het vandaar moeilijk is om naar het linkse vak te gaan om de R4 verder te volgen. Dan moet je twee vakken oversteken terwijl het meeste verkeer de afslagstroken naar de E40 volgen (waardoor je dus gevaarlijke weefbewegingen krijgt). Dat is een jammerlijk punt.

-Aan deze lus hebben ze helemaal niets gedaan. Eigenlijk onverantwoord. Het is een vrij scherpe draai (70 is eigenlijk al teveel) met maar 1 vak (voor wat eigenlijk een hoofdrichting is, vermits je de R4 vervolgt) en er is bovendien nog een lokaal ongeregeld kruispunt net in het midden van de bocht. Toen ik er reed moest ik al vrij bruusk afremmen voor iemand die stopte om af te slaan naar de Van Laetestraat. Bij hogere verkeerstromen is dit onaanvaardbaar. Hetzelfde geldt voor de véél te korte oprijstrook even verderop. Deze lus is dus duidelijk nog gebouwd als lokale afrit en niet als deel van de R4. Ombouw is dringend nodig.
Laatst gewijzigd door Alfa op wo 30 apr 2014, 22:05, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Jump » wo 30 apr 2014, 20:12

De auto die afsloeg naar de Van Laetestraat mag dat in feite zelf niet doen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Alfa » wo 30 apr 2014, 21:16

Terzelfdertijd reed er zelfs een auto uit de Van Laetestraat de R4 op. Die weg zal dus als sluipweg gebruikt worden. Het is alleen onmogelijk die weg fysiek af te sluiten vermits er huizen in de lus zijn die enkel daarlangs bereikt kunnen worden. (Je zou misschien met een slagboom moeten werken waarvan enkel de plaatselijke inwoners die in de lus wonen de toegangscode hebben.)

Ook de invoegstrook op de B403/R4 (richting Zelzate) verlengen zal een moeilijke klus worden wegens de beperkte breedte van de brug over de Ringvaart.

Eigenlijk zou dit een meer structurele oplossing zijn:

Afbeelding

Een optimalisering dus van de aansluiting op de rest van de R4 over de Ringvaart. Voordeel is dat de automobilist de krappe klaverbladlus bespaard wordt, tegelijkertijd kan het tracé dan op 2 vakken gebracht worden en mooi aansluiten op de rest zodat de hoofdrichting weerspiegeld wordt in de weginrichting.


Of zo:
Afbeelding

Maar ik denk dat de boogstralen in deze oplossing vrij krap blijven.


Hoe dan ook denk ik dat iets soortgelijks op termijn zal gerealiseerd worden. Maar het is natuurlijk vrij duur omdat het veel kunstwerken vereist, niet in het minst de schuine brug (nodig wegens de boogstralen) over de Ringvaart. Maar ook de spoorlijn en Gontrode Heirweg die eigenlijk een beetje in de weg liggen en waar men ook rekening mee zal moeten houden (dus extra kunstwerken).
Laatst gewijzigd door Alfa op do 01 mei 2014, 0:07, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1189
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door EtienneM » wo 30 apr 2014, 22:55

^^ Deze plaatjes moeten wel werken
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door captain007 » wo 30 apr 2014, 22:59

Alfa schreef:Terzelfdertijd reed er zelfs een auto uit de Van Laetestraat de R4 op. Die weg zal dus als sluipweg gebruikt worden. Het is alleen onmogelijk die weg fysiek af te sluiten vermits er huizen in de lus zijn die enkel daarlangs bereikt kunnen worden. (Je zou misschien met een slagboom moeten werken waarvan enkel de plaatselijke inwoners die in de lus wonen de toegangscode hebben.
Heel simpel, je maakt de zijstraat wat smaller en legt er hoge banden naast, zodat het onmogelijk is af te slaan zonder je auto aan gort te rijden over van die banden. Vrij simpele oplossing die ook nog eens minder omslachtig is dan een slagboom.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3261
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Mikhail » wo 30 apr 2014, 23:25

Alfa schreef: -Aan deze lus hebben ze helemaal niets gedaan. Eigenlijk onverantwoord. Het is een vrij scherpe draai (70 is eigenlijk al teveel) met maar 1 vak (voor wat eigenlijk een hoofdrichting is, vermits je de R4 vervolgt) en er is bovendien nog een lokaal ongeregeld kruispunt net in het midden van de bocht. Toen ik er reed moest ik al vrij bruusk afremmen voor iemand die stopte om af te slaan naar de Van Laetestraat. Bij hogere verkeerstromen is dit onaanvaardbaar. Hetzelfde geldt voor de véél te korte oprijstrook even verderop. Deze lus is dus duidelijk nog gebouwd als lokale afrit en niet als deel van de R4. Ombouw is dringend nodig.
Hier is blijkbaar toch vroeger een ander plan geweest voor de Van Laetestraat die het zelfde trace heeft als de lus R4, je kan dit ook zien aan de afrit en de aangebrachte verlichtingspalen.

Zo typisch Belgisch die enkele huizen die daar gebouwd zijn in een afritlus, je dit dit makkelijk kunnen aanpakken door een verkeerslicht te plaatsen met groen voor de hoofdstroom en enkel groen voor de zijstraat door middel van lussensysteem.
****

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Jump » do 01 mei 2014, 0:02

EtienneM schreef:^^ Deze plaatjes moeten wel werken
SPOILER: TOON

Afbeelding

Afbeelding

Die lus gaan ze niet weg doen, want dan kan het verkeer dat van de carpool parking afkomt, of diezelfde oprit neemt niet meer snel naar de Binnenring.

Voordat de Ringvaart er lag, liep de Van Laetestraat door richting de Fraterstraat/Heidestraat. Je kan via geopunt.be/kaart de route ongeveer nog volgen op de Ferrariskaarten.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Alfa » do 01 mei 2014, 0:13

Jump schreef:
Die lus gaan ze niet weg doen, want dan kan het verkeer dat van de carpool parking afkomt, of diezelfde oprit neemt niet meer snel naar de Binnenring.
Het enige verschil met de huidige generatie is dat het autoverkeer afkomstig van de R4-zuid niet meer 270° moet draaien (over de klaverbladlus) maar gewoon rechtdoor kan rijden en dan verder de R4 vervolgen. Dat is een gigantische optimalisatie. Uiteindelijk zal er toch iets moeten gebeuren, want de huidige lus heeft ook maar 1 rijstrook wat veel te weinig is. Bovendien ligt het op een dijklichaam waardoor je er niet eenvoudigweg aanpassingen aan kan doen. Dan kan je het maar beter meteen goed aanpakken en een structurele oplossing implementeren.



EDIT: te snel gelezen, je bedoelde verkeer van de carpoolstrook dat naar de binnenring wil. In dat geval kan het verkeer gewoon de Guldensporenstraat volgen en vervolgens de afrit aan de Hundelgemsesteenweg nemen (http://goo.gl/maps/5jr0N). Dat is zelfs een logischere, kortere en minder gevaarlijke route dan die over de lussen. Want bij die laatste routekeuze zou je bijna zeeziek worden van al het draaien.

Die verkeersstroom lijkt me sowieso eerder beperkt.
Laatst gewijzigd door Alfa op do 01 mei 2014, 0:41, 4 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Alfa » do 01 mei 2014, 0:21

Mikhail schreef: Hier is blijkbaar toch vroeger een ander plan geweest voor de Van Laetestraat die het zelfde trace heeft als de lus R4, je kan dit ook zien aan de afrit en de aangebrachte verlichtingspalen.
Zoals Jump reeds zei is de Van Laetestraat een oudere weg zien die vroeger een iets ander tracé had. Maar bij de aanleg van de klaverbladlus hebben ze die er gewoon omheen gelegd als parallelweg. Dus daarom dat het er ietwat vergelijkbaar uitziet (het huidige tracé van de Van Laetestraat zal tezelfdertijd aangelegd zijn als de lus). Maar dat wil niet zeggen dat ze er ooit meer mee van plan geweest zijn.


Mikhail schreef: Zo typisch Belgisch die enkele huizen die daar gebouwd zijn in een afritlus, je dit dit makkelijk kunnen aanpakken door een verkeerslicht te plaatsen met groen voor de hoofdstroom en enkel groen voor de zijstraat door middel van lussensysteem.

Die huizen stonden daar al voor ze de R4 hebben aangelegd. Dat was namelijk het oude tracé van de Van Laetestraat. Het is dan wel typisch dat men in plaats van ze te onteigen gewoon behouden heeft en de klaverbladlus rond die huizen gelegd heeft. Niet zo slim achteraf bekeken.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door harry » do 01 mei 2014, 1:06

Alfa schreef:Want bij die laatste routekeuze zou je bijna zeeziek worden van al het draaien.
Ik heb die route genomen bij de "opening" afgelopen zaterdag (mijn auto stond inderdaad op de carpool en ik wilde naar de R4-west). En ja, ik kreeg wel een beetje een kermisattractie-gevoel. Maar het was best te doen.
Mikhail schreef:Zo typisch Belgisch die enkele huizen (...) in een afritlus
In Nederland ken ik één soortgelijk geval: A7 afrit Drachten voordat die omgebouwd werd tot een volledig klaverblad. Toen zijn de huizen tussen de opritten namelijk gesloopt. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6970
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Wimpie25 » do 01 mei 2014, 11:20

Mikhail schreef: Zo typisch Belgisch die enkele huizen die daar gebouwd zijn in een afritlus, je dit dit makkelijk kunnen aanpakken door een verkeerslicht te plaatsen met groen voor de hoofdstroom en enkel groen voor de zijstraat door middel van lussensysteem.
Op zich komt dat wel meer voor dat er huizen in een lus liggen. Bij deze lus in Aarschot ben ik zelfs niet zeker wie er nu eerst was, de lus of de huizen?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Coen Tunnel » do 01 mei 2014, 11:59

^^ Dat zie je in België inderdaad wel vaker, in Nederland komt het nauwelijks voor. Afrit Amersfoort aan de A28 is een voorbeeld.

We hebben natuurlijk ook nog de huizen in de 'middenberm' van de A2 bij Meerssen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Alfa » do 01 mei 2014, 13:29

Wimpie25 schreef: Op zich komt dat wel meer voor dat er huizen in een lus liggen. Bij deze lus in Aarschot ben ik zelfs niet zeker wie er nu eerst was, de lus of de huizen?
Ongetwijfeld de huizen. Maar in dat geval is er opzich niet echt een probleem omdat het nog gemakkelijk bereikt kan worden via het normale wegennet. Dat is anders bij de R4 waar de huizen helemaal ingesloten liggen en het verkeer een snelwegboog moet oversteken. Dat is gewoon niet houdbaar op lange termijn. Ik weet zeker dat er nog grote ongelukken gaan gebeuren.

Claus Plein
stadsweg
Berichten: 366
Lid geworden op: di 26 nov 2013, 21:11

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Claus Plein » do 01 mei 2014, 14:33

Zo hebben we ook de afslag Oudenbosch aan de A17: https://www.google.nl/maps/@51.5839908, ... a=!3m1!1e3 en volgens mij willen ze ook een lus van het toekomstige knooppunt tussen de A58 en de N62 om een huis heen leggen zodat deze in het knooppunt komt te liggen.

Bij Waalwijk ligt 'n gemaal ofzo dat alleen via de afrit van de A59 is te bereiken: https://www.google.nl/maps/place/Gent/@ ... 5140?hl=nl.

Weliswaar geen huis waar veel mensen naartoe moeten maar toch vrij gevaarlijk ^^

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Coen Tunnel » do 01 mei 2014, 15:16

^^ Zelfde situatie bij Villa Robbenplaat en de Lorentzsluizen op de Afsluitdijk.
Alfa schreef:Dat is anders bij de R4 waar de huizen helemaal ingesloten liggen en het verkeer een snelwegboog moet oversteken. Dat is gewoon niet houdbaar op lange termijn. Ik weet zeker dat er nog grote ongelukken gaan gebeuren.
Mja, zal wel meevallen. Hoeveel verkeer is daar nou werkelijk op de Van Laetestraat en hoe onoverzichtelijk is de situatie voor het verkeer op de Van Laetestraat?

Begrijp me niet verkeerd, er mag zeker wat aan gebeuren, maar ik denk dat de kans op grote ongelukken daar vrij klein is.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Alfa » do 01 mei 2014, 17:04

Ok, los van het probleem met het kruispunt is misschien belangrijker de uitvoegstrook omdat ik zeker weet dat dit voor files zal zorgen in de ochtendspits.

Ik heb eens zitten kijken en misschien is er toch iets aan te doen zonder de brug te moeten verbreden. In de andere richting is er namelijk een nutteloos verdrijvingsvak. In principe zou het dus mogelijk moeten zijn om het tracé op te schuiven zodat de hoordrichting (de R4) niet moet invoegen maar gewoon kan blijven rijden.

Huidige situatie:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schema huidige situatie
Afbeelding

Hiervan zou je dit kunnen maken:
Afbeelding

Dus het verkeer afkomstig uit de lus niet laten invoegen maar gewoon meteen een vak geven. Het meest linkse vak kan je dan even verderop laten invoegen. Hierboven is dat meteen ingetekend (omdat mijn afbeelding niet hoog genoeg was ;) ), maar je kan dat net zo goed 200 meter verderop doen of pas na de afrit naar de binnenring.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door RSK » do 01 mei 2014, 17:13

^^ Met alle respect, maar maak je er dan niet beter een weefvak van, met het oog op die volgende afrit?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Alfa » do 01 mei 2014, 17:17

^^Dit vak ligt op de plaats waar nu reeds het meest linkse vak ligt. Dus de afrit naar de Binnenring komt daar nog eens naast (zoals nu het geval is). Een normaal weefvak is sowieso niet mogelijk omdat dat daar geen plaats voor is en de brug daarvoor moet verbreedt worden. Dat is dus moeilijk.

Volgens mij is de hoofdrichting R4-zuid naar R4-oost met daarbij ook nog verkeer dat van de E40 naar de R4-oost en de R4-binnenring gaat. Enige nadeel is dat verkeer van de E40 dat naar de binnenring wil zal dan 2 keer van vak moet veranderen (al kan je via de bewegwijzering ervoor zorgen dat dit verkeer al op voorhand zoveel mogelijk in het rechtse vak voorsorteert). En dat is nog altijd 10 keer beter dan dat al het verkeer moet invoegen op een véél te korte invoegstrook zoals nu.

Dus schematisch,

Huidige situatie:
Afbeelding

Naar dit:

Afbeelding
(uiteraard niet op schaal, in werkelijkheid is deze ingreep mogelijk door het overbodige verdrijvingsvak van de andere richting te schrappen en de middenberm wat op te schuiven. Zie vorige post).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Vinny » do 01 mei 2014, 20:17

Eigenlijk zou dit een meer structurele oplossing zijn:
De verbindingslus wordt erg steil zo. Denk niet dat het haalbaar is.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Coen Tunnel » do 01 mei 2014, 20:37

^^ Het wordt toch niet steiler, of zie ik nu iets over het hoofd?

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Jump » do 01 mei 2014, 21:49

Volgens mij is dit de makkelijkste, maar misschien niet de goedkoopste oplossing. Sluit de huidige verbinding over de R4 af, en leg een kleine onderdoorgang aan langs het rode pad (met minimum inname van de grond natuurlijk):

Afbeelding

MrL
stadsweg
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 17:44

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door MrL » do 01 mei 2014, 21:57

Huizen onteigenen en een bos in planten, veel goedkoper :mrgreen:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door RSK » vr 02 mei 2014, 9:02

^^ Over hoeveel bewoners hebben we het concreet en hoe lang gaan we ons daar nog druk over maken? :ongeduldig:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Alfa » vr 02 mei 2014, 13:47

Ik zat nog eens te kijken naar een kaartje op r4-verbindt en wat blijkt? Wat ik hierboven voorstelde is niet zo origineel want in een van die maquettes staat precies hetzelfde:
Afbeelding

Vreemd dat ze wel de dure weefstroken voor de oprit naar de E40 uitgevoerd hebben maar de meer noodzakelijke optimalisering om het probleem op te lossen van de absurd korte invoegstrook richting R4-oost blijkbaar uit de plannen verdwenen is.

SPOILER: TOON

Van verkeerswisselaar Merelbeke wordt enkel de zuidkant aangepakt:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Alfa » vr 02 mei 2014, 19:56

Op SSC heeft Tazz een dashcamvideo gemaakt van de nieuwe R4:


[youtube]0UTPtr4Up14[/youtube]

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=240
Laatst gewijzigd door Alfa op vr 02 mei 2014, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door captain007 » vr 02 mei 2014, 20:00

^^ Die nog niet opengestelde afrit hadden ze wel even wat beter mogen afzetten zeg. Wat schildjes op die uitvoeger was geen overbodige luxe geweest.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6970
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Wimpie25 » vr 02 mei 2014, 20:58

Wel cool dat men op het einde op de video bij de voorsorteerstroken het officiele "wegdeklettertype" heeft gebruikt en niet iets geometrisch dat je zo vaak ziet op onze grote ringwegen.

MrL
stadsweg
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 17:44

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door MrL » za 03 mei 2014, 15:39

captain007 schreef:^^ Die nog niet opengestelde afrit hadden ze wel even wat beter mogen afzetten zeg. Wat schildjes op die uitvoeger was geen overbodige luxe geweest.
Bwah, het is duidelijk. Naast de borden en de betonnen afzetting is er ook nog een doorlopende witte lijn, er is geen afrit markering... Als je daar in slaagt om het niet ruim op voorhand opmerkt dan ben je een blinde mol.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76499
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Chris » za 03 mei 2014, 16:07

Dit zit er toch wel redelijk als een afrit uit.
Afbeelding

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6970
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Afwerking R4-Zuid

Bericht door Wimpie25 » za 03 mei 2014, 16:15

^^
De normale afslagpijl ontbreekt, er staat een bord met "verboden rechts af te slaan" en de afzetting is in traditioneel wit-geel geverfd wat bij de gemiddelde Belgische weggebruiker onmiddelijk een belletje met "OPGEPAST!" doet afgaan.

Plaats reactie