[R004] Ombouw R4-west

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Tricolores
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 16:09

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Tricolores » di 18 mar 2014, 13:20

Op dit moment wordt een groot deel van het wegdek vernieuwd, vooral in de richting van Zelzate.

Het is me wel opgevallen dat aan alle gerenoveerde kruispunten de flitspalen verdwenen zijn, weet iemand of deze nog terugkomen?

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Km357 » di 18 mar 2014, 17:14

Er zijn er wel meer verdwenen rondom Gent, ze brachten waarschijnlijk niet genoeg meer op of zo.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Alfa » di 18 mar 2014, 18:56

^^Of ze voeren een rationalisatie door en plaatsen ze voortaan enkel op plaatsen waar het nodig is qua veiligheid. Dat zou een mooie insteek zijn.

Vroeger stond er hier ook ergens een flitspaal. Ik denk dat die regelmatig flitste omdat het geen kruispunt is en mensen op de R4 vaak sneller dan 90 rijden (tussen de kruispunten). Die is gelukkig ook al enige tijd verdwenen.

Tricolores
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 16:09

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Tricolores » di 18 mar 2014, 22:13

"Gelukkig"?

Er is daar nog steeds een doorsteek zonder verkeerslichten en veel mensen rijden daar tegen of over de 120 km/u. Levensgevaarlijk!

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door duikgek89 » wo 19 mar 2014, 0:32

Goed gezien. Een doorsteek zonder verkeerslichten op zo'n weg is levensgevaarlijk. ;)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Alfa » wo 19 mar 2014, 2:20

Tricolores schreef:"Gelukkig"?

Er is daar nog steeds een doorsteek zonder verkeerslichten en veel mensen rijden daar tegen of over de 120 km/u. Levensgevaarlijk!
Die doorsteek zou daar inderdaad niet moeten zijn.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Jump » do 24 apr 2014, 22:28

Wie nog een mooie lichtbak in huis wil halen, deze ligt momenteel samen met de paal aan de kant tegen de geluidsschermen. Gratis op te halen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Alfa » do 24 apr 2014, 22:58

Inderdaad, ik heb die ook zien liggen. Ik vraag me af wat daar weer de bedoeling van is. Waarom wordt voor de elvendertigste keer een perfect goede lichtbak vervangen?

Het kan natuurlijk ook zijn dat het de bedoeling is hem opnieuw te installeren.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Jump » do 24 apr 2014, 23:18

Voor zover ik me herinner stond die de laatste keer toch wel een 20 cm uit lood. Hellend richting de hoofdrijweg. Als ze een ander bord zouden plaatsen zouden ze normaal gezien eerst een nieuw bord plaatsen, of zouden ze de bak en paal toch op zijn minst meenemen.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Jump » za 10 mei 2014, 20:56

Wegen en Verkeer pakt R4 volgende jaren eindelijk aan (Ivan Vanhove)

Eerste werken starten in 2015, acht jaar later moet alles achter de rug zijn

Evergem barst uit haar voegen, maar het verkeer zit vaak muurvast. De realisatie van een Hollands complex, waarmee het bedrijventerrein Rieme-noord wordt ontsloten, start in het voorjaar van 2015. Dat is op Evergems grondgebied het eerstvolgende project op de R4-west. De volgende jaren plant Wegen en Verkeer echter nog veel meer.

Volledig artikel op: Het Nieuwsblad.
Het nieuwe complex voor Rieme vanaf volgend jaar, de aansluiting van het Ovaal van Wippelgem eindelijk het jaar nadien. Dat ovaal ligt er sinds 2008, en nu 8 jaar later gaan ze eindelijk de laatste aansluiting maken...

Het grootste knelpunt is het kruispunt met de Evergemsesteenweg/Zeeshipstraat (N456), de te smalle spoorwegbrug, het kruispunt met de Industrieweg/Evergemsesteenweg (vervolg) en de spoorwegkruising van de tram. En dat allemaal op nog geen 400 meter. De impact van de werken hier zal voelbaar zijn op de ganse noordwestkant van Gent.

Deze en volgende week zijn er werken op het kruisputn van de R4 en de Industrieweg/Evergemstesteenweg. Ze zijn er betonplaten aan het herstellen en je moet er plaatselijk over 1 rijstrook op de R4. De eerste dagen stond er 2.5km file op de N456 komende van Evergem richting de R4, verkeer op zijstraten niet meegerekend. En er komen enkel maar een hoop huizen bij in Evergem wat het nog drukker zal maken.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Snelwegfreak » za 10 mei 2014, 21:59

De discussie over de bewegwijzering is afgesplitst: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... &start=420

Met vriendelijke groet,
Moderator Snelwegfreak
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Alfa » zo 11 mei 2014, 1:48

Jump schreef:
Wegen en Verkeer pakt R4 volgende jaren eindelijk aan (Ivan Vanhove)

Eerste werken starten in 2015, acht jaar later moet alles achter de rug zijn

Evergem barst uit haar voegen, maar het verkeer zit vaak muurvast. De realisatie van een Hollands complex, waarmee het bedrijventerrein Rieme-noord wordt ontsloten, start in het voorjaar van 2015. Dat is op Evergems grondgebied het eerstvolgende project op de R4-west. De volgende jaren plant Wegen en Verkeer echter nog veel meer.

Volledig artikel op: Het Nieuwsblad.
Het nieuwe complex voor Rieme vanaf volgend jaar, de aansluiting van het Ovaal van Wippelgem eindelijk het jaar nadien. Dat ovaal ligt er sinds 2008, en nu 8 jaar later gaan ze eindelijk de laatste aansluiting maken...

Het is inderdaad vreemd dat de verbindingsweg met de N458 zo lang op zich laat wachten. Anderzijds was de ontsluiting van de nieuwe industriegebieden rond het Kluizendok de belangrijkste reden waarom de Ovaal van Wippelgem aangelegd is en die ontsluitingswegen zijn al enige tijd geleden geopend. Die verbinding met de N458 zal pas nut hebben als de kruispunten van de R4 afgesloten worden.

Ik blijf de Ovaal trouwens een gevaarlijk ding vinden. Je komt onmiddellijk op de rotonde uit zonder invoegstrook en de weg wordt omgeven door hoge betonnen barrières. Ik kan me niet voorstellen dat dit veiliger is. Het is net alsof je naast een muur rijdt. Het lijkt wel typisch voor de wegenbouw van deze tijd, in Moerbeke hebben ze ook zoiets aangelegd.



Verder is het positief dat er eigenlijk iets gebeurd aan de verdere ombouw van de R4-west. Alleen vind ik dat ze de prioriteiten verkeerd leggen. De meeste files staan aan de McDonalds aan de N456. Dus ze zouden beter dat eerst aanpakken ipv een oprit aan te leggen in Rieme-Noord voor een industrieterrein dat nog moet gerealiseerd worden. Ik begrijp dat de werken redelijk ingrijpend zullen zijn. Maar uitstellen heeft geen zin, je moet ooit eens door de zure appel heen bijten.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Jump » zo 11 mei 2014, 21:54

Alfa schreef:...


Het is inderdaad vreemd dat de verbindingsweg met de N458 zo lang op zich laat wachten. Anderzijds was de ontsluiting van de nieuwe industriegebieden rond het Kluizendok de belangrijkste reden waarom de Ovaal van Wippelgem aangelegd is en die ontsluitingswegen zijn al enige tijd geleden geopend. Die verbinding met de N458 zal pas nut hebben als de kruispunten van de R4 afgesloten worden.

Ik blijf de Ovaal trouwens een gevaarlijk ding vinden. Je komt onmiddellijk op de rotonde uit zonder invoegstrook en de weg wordt omgeven door hoge betonnen barrières. Ik kan me niet voorstellen dat dit veiliger is. Het is net alsof je naast een muur rijdt. Het lijkt wel typisch voor de wegenbouw van deze tijd, in Moerbeke hebben ze ook zoiets aangelegd.

Verder is het positief dat er eigenlijk iets gebeurd aan de verdere ombouw van de R4-west. Alleen vind ik dat ze de prioriteiten verkeerd leggen. De meeste files staan aan de McDonalds aan de N456. Dus ze zouden beter dat eerst aanpakken ipv een oprit aan te leggen in Rieme-Noord voor een industrieterrein dat nog moet gerealiseerd worden. Ik begrijp dat de werken redelijk ingrijpend zullen zijn. Maar uitstellen heeft geen zin, je moet ooit eens door de zure appel heen bijten.

Inderdaad. Het is inderdaad positief dat er eindelijk nog eens wat gaat gebeuren hier. Al wacht ik liever tot ik de werken bezig zie in plaats van een update via een nieuwsartikel. Er zijn al te veel datums gepasseerd zonder enig gevolg (en in veel andere dossiers ook).
Voor kruispunt met de McDonalds/N456 kan het natuurlijk zijn dat er een nieuwe spoorwegbrug geplaatst worden terwijl er al werken bezig zijn op de andere kruispunten. Al vraag ik me af wat er eerst zou komen: de brug of de tunnel (precies Antwerpen :P). Het is 'maar' een lokale lijn, maar die kunnen ze toch niet even een jaar onderbreken voor werken aldaar.
Het kruispunt

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Alfa » zo 11 mei 2014, 23:42

In de papieren krant staat trouwens iets meer informatie: er staat dat de beslissing om met een PPS te werken pas in oktober vorig jaar genomen. Ze rekenen 4 jaar voor de opaak van een ontwerp, milieueffectenrapport, onteigeningen, verplaatsen van nutsleidingen, verkrijgen van vergunningen en aanbestedingsprocedure. Dus ten vroegste in 2018 zal gestart kunnen worden met het uitvoeren van de PPS.

Samenvattend:
Afrit Rieme-Noord (hollands complex): begin 2015
Verbindingsweg Ovaal van Wippelgem-N458: 2016
PPS (alles zal tesamen of op korte tijd aangepakt worden): na 2018
-Tunnel onder complex N456-Schouwingsstraat-spoorbrug-tramlijn
-Afrit Langerbrugsestraat
-Bruggen andere kruispunten

Einde werken: 2022 (ten vroegste)


Er is wel onenigheid tussen de gemeente Evergem en AWV over het kruispunt met de Kerkbruggestraat. AWV wil daar enkel een fietsbrug, de gemeente Evergem wil daar een volwaardige brug waarbij ook auto's kunnen oversteken.



Terzijde: het is nogal triestig dat zelfs zoiets met PPS-constructie moet. Laat ons de lasten maar doorschuiven naar de volgende generatie. :neenee:
Laatst gewijzigd door Alfa op ma 12 mei 2014, 0:08, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Alfa » zo 11 mei 2014, 23:49

Jump schreef: Voor kruispunt met de McDonalds/N456 kan het natuurlijk zijn dat er een nieuwe spoorwegbrug geplaatst worden terwijl er al werken bezig zijn op de andere kruispunten. Al vraag ik me af wat er eerst zou komen: de brug of de tunnel (precies Antwerpen :P). Het is 'maar' een lokale lijn, maar die kunnen ze toch niet even een jaar onderbreken voor werken aldaar.


Er zal gewoon een tunnel onder het geheel N456-Schouwingsstraat-spoorbrug-tramlijn gelegd worden. Dat zal cut-en-cover zijn. Dus 1 weghelft openbreken, tunneltje graven, dan dichten en wеgenis erboven voorzien. Vervolgens hetzelfde doen voor de andere helft. Zo blijft telkens 1 weghelft open tijdens de werken (al zal dat natuurlijk nog altijd voor files zorgen). Dit alles zal de spoorwegbrug niet beïnvloeden, daar kan gewoon onderdoor gewerkt worden zonder aan de brug te raken.

Voor de trambaan is het een andere zaak. Daar zullen ze toch een soort noodbrug moeten leggen denk ik. Hoewel ze er bij de werken aan de R4-zuid ook in geslaagd zijn de Hundelgemsesteenweg zo lang mogelijk open te houden. Daar hebben ze de tunnel naast de weg geprepareerd en vervolgens eronder geschoven zodat de Hundelgemsesteenweg in totaal maar 1 week niet bereikbaar was. Het is wel aanvaardbaar om die tramextensie naar Evergem voor 1 of enkele weken af te sluiten.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door harry » ma 12 mei 2014, 0:16

Alfa schreef:wеgenis
Wat zie ik nou? Wеgenis zonder irritant belerend automatisch gegenereerd zinnetje erachter? Hoe doe je dat?
Kennelijk met een afwijkende letter, want wegenis en Wegenis (met hoofdletter W) worden nog steeds verklooid...

Sorry, :offtopic:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Victor » ma 12 mei 2014, 0:50

^^ Het is in ieder geval een woord dat ik me voorlopig niet eigen zal maken. Doet mij nog steeds totaal vreemd aan, ook al staan de omschrijvingen erachter. En ook al staat het in het Groene Boekje, zie ik net.
:dontknow:

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Alfa » ma 12 mei 2014, 0:58

Ik bedoelde dus de weg zelf, het asfalt en dergelijke. Alles wat van een stuk grond een weg maakt.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Wimpie25 » ma 12 mei 2014, 11:22

Victor schreef:^^ Het is in ieder geval een woord dat ik me voorlopig niet eigen zal maken. Doet mij nog steeds totaal vreemd aan, ook al staan de omschrijvingen erachter. En ook al staat het in het Groene Boekje, zie ik net.
:dontknow:
Het feit dat dit woord nog steeds op een kinderlijke manier wordt verklaard, is godgeklaagd. Ik kan zo 10 woorden aanduiden die wij in Vlaanderen totaal niet kennen. Ofwel gaat men deze op een soortgelijke manier duiden ofwel breidt men nu onmiddellijk een einde aan deze discriminerende praktijk.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door harry » ma 12 mei 2014, 17:51

Wimpie25 schreef:breidt men nu onmiddellijk een einde
Hoe doe je dat? Met een breidnaald? :mrgreen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Peter » ma 12 mei 2014, 18:51

Als je kunt uitbreiden kan je ook eindbreiden. ;)
(PS geen idee waar "breiden" voor stond want andere samenstellingen ken ik niet; een verbastering van uitbreden of een Germanisme uit ausbreiten ? )
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Wimpie25 » ma 12 mei 2014, 18:53

Het moest "ofwel breit men daar nu een einde aan" zijn. Komende van het werkwoord breien en niet niet breiden. In het Schoon Vlaams bestaat er tussen die twee geen onderscheid ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Coen Tunnel » ma 12 mei 2014, 19:49

harry schreef:
Alfa schreef:wеgenis
Wat zie ik nou? Wеgenis zonder irritant belerend automatisch gegenereerd zinnetje erachter? Hoe doe je dat?
Kennelijk met een afwijkende letter, want wegenis [= wegverbinding, wegennetwerk, wegsysteem, wegaanleg] en wegenis [= wegverbinding, wegennetwerk, wegsysteem, wegaanleg] (met hoofdletter W) worden nog steeds verklooid...

Sorry, :offtopic:
De е is volgens mij de Cyrillische versie. Slim gevonden! :lol:

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door tovm74 » ma 12 mei 2014, 20:09

^^ ge ziet bijna geen verschil, goed gevonden!
:D
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Snelwegfreak » ma 12 mei 2014, 20:14

Graag het vanaf nu weer on-topic praten over de R4-west. Alvast bedankt!

Groet,
Moderator Snelwegfreak


Afbeelding
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Alfa » di 09 sep 2014, 15:38

Boete bij draaiende motor aan Zelzatebrug

Bestuurders die in de toekomst nog hun motor laten draaien terwijl ze voor Zelzatebrug staan te wachten, zullen beboet worden. De gemeente heeft daarvoor de goedkeuring gekregen van de bevoegde minister. De bewoners van de wijk Vogelzang zijn zeer tevreden.

(lees verder op hln.be)
Ik vraag me af op welke grond ze die boetes geven en hoe ze dit gaan aanduiden. Want met de huidige bebording is het absoluut niet duidelijk dat het een verplichting betreft.
Laatst gewijzigd door Alfa op di 09 sep 2014, 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door RSK » di 09 sep 2014, 16:21

Bijzondere zet, ik vraag me inderdaad af op welke grond men schrijft. Je kunt het probleem natuurlijk ook oplossen door die brug vast te lassen. :dyn_hyp:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Jump » ma 27 okt 2014, 20:53

Op de e-Procurement site is een nieuw dossier geplaatst voor de "Studieopdracht voor ombouwen R4 West en Oost tot primaire wegen ". Toch nog een beetje beweging in het dossier.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Alfa » di 28 okt 2014, 0:13

De oudste studies dateren uit de jaren '90. Die hebben zeker een update nodig. Want de oude plannen, die je hier vindt typische kinderen van de tijd zijn (vol met rotondes) moeten bijgestuurd worden.

Overigens is het jammer dat het punt waar herwerking van de plannen het meest nodig is (knooppunt Zelzate-Oost) al te ver gevorderd zijn om nog aan te passen. Want dat is zo vormgegeven om doorgaand verkeer over de R4-oost te ontmoedigen. Zo moet verkeer afkomstig van Antwerpen en de Westerscheldetunnel dat naar de R4-oost wil twee rotondes doorlopen. Dat is bewust zo gedaan. Ze willen immers de R4-west voorbehouden voor doorgaand verkeer en de R4-oost als lokale ontsluitingsweg voor de aanwezige industrie van de haven. Dat blijft een vreemde keuze, een die bovendien volledig achterhaald is. Want de R4-oost sluit veel beter aan op het autosnelwegennet (E17 bv) dan de R4-west. Die laatste is bovendien substandaard door de scherpe bocht nabij Vinderhoute (waar je maar 70 mag) en ook verderop zeer bochtig met krappe op-en afritten. Een andere zwakke schakel in de R4-westroute is de B402/Pegoudlaan die nu al overbelast is en waar verkeer naar zowel de E40 als de E17 overheen moet. In de omgekeerde richting ligt er voor die relatie (B402 over de R4-west naar Zelzate) zelfs een rotonde. Verkeer naar de E17 moet dan ook nog eens een stuk over de E40, net het meest kritieke en drukste deel bij Gent, en bovendien ook nog eens knooppunt Zwijnaarde.

Zie dit kaartje waar het duidelijk weergegeven is waarom de R4-oost een betere route is om doorgaand verkeer langs te sturen dan de R4-west. Verkeer naar de E17 kan dan gewoon in het veel minder belaste en ruimere knooppunt Destelbergen afslaan naar de E17, en naar de E40 kan het gaan via de R4-zuidoost tot knooppunt Merelbeke. Dat is een veel betere benutting van de bestaande infrastructuur.

Afbeelding

Een ander punt, en dat kon men in de jaren '90 nog niet weten, is dat de verbinding R2-E17 geschrapt is. De R4-oost is daarvoor nu net een uitstekend alternatief dat nauwelijks een omtour is. Bovendien ontlast het zo de R1 en de E17 nabij Zwijndrecht. Voorwaarde om deze alternatieve route succesvol te laten zijn is de vormgeving van knoopunt Zelzate-Oost. Want door de vreemde beleidskeuzes uit de jaren '90 zal verkeer op die relatie nu met 2 rotondes te maken hebben. Terwijl je er net alles aan zou moeten doen om die belangrijke relatie zo vloeiend mogelijk te maken.

Afbeelding

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 574
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: [R004] Ombouw R4-west

Bericht door Archeopendra1234 » di 28 okt 2014, 0:23

Hopelijk laat men de betonnen E34-type lichtmasten in het uiterste noorden van de R4 voor wat ze zijn (en in het bijzonder hun nog zeldzamere "halve" varianten) ;)

Plaats reactie