[B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » vr 02 dec 2016, 13:53

Ik zie toch goed nieuws in het opnieuw onderzoeken van de mogelijkheid tot het doortrekken van de A19.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Lambo19 » vr 02 dec 2016, 18:59

Hopelijk wordt de doortrekking van de A19 dan wel weer grondig onderzocht. Al lijkt een verlenging van de A19 mij zeer weinig waarschijnlijk de volgende decennia, objectief gezien zijn er tal van wegenprojecten die meer baat hebben bij realisatie dan een doortrekking van de A19. Moest de A19 ooit doorgetrokken is de kans miniem dat dit gefinancierd zal worden met regulier overheidsgeld. Er zal dan gezocht moeten worden naar andere manieren om een verlenging van de A19 te financieren (bv. PPS). Gezien de weinige economische voordelen die gelinkt zijn aan een doortrekking lijkt een PPS mij daarom geen vanzelfsprekende financiering te zijn.

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door JonasCoryn » za 03 dec 2016, 12:33

Van 90 naar 70 op zo'n kilometerslange rechte stukken, uit verveling zullen nog meer chauffeurs de neiging hebben om de smartphone boven te halen achter het stuur.

Veiligheid eerst! :shutup:

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Km357 » za 03 dec 2016, 17:46

^^ Download de betalende app "Hoe snel mag ik hier nu?" met live-time data. /s

Inderdaad, ik zie het nu al in zone 30's hoeveel mensen er zitten naar dat idiote scherm te gapen. Nu ja, een beetje treuzelen en ik krijg ook zin om gewoon wat rond te kijken in plaats van op de weg te letten. Het is dat of naar de teller zitten staren om toch maar zeker te zijn dat je niet te snel gaat.
Eigenlijk heeft Vlaanderen, en België in het algemeen een cultuur in het leven geroepen van mensen zo veel mogelijk van het wegbeeld af te sleuren en hen bezig te laten houden met wat anders, komt de veiligheid uiteraard volledig ten goede, en het heeft het bijkomende voordeel dat men de fout op de chauffeur kan steken en niet op domme regeltjes en infrastructuur die gewoon verouderd is.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » za 03 dec 2016, 21:23

We moeten nu ook niet overdrijven. Zoals ik al eerder zei, ik ging er al jaren van uit dat de wegen waar nu nog 90 mag gereden, per provincie op één hand te tellen waren. Ik viel achterover van het kaartje van West-Vlaanderen. Het punt is, het is vooral afhankelijk van de regio of die algemene 70 een grote impact gaat hebben of niet. Zoals ik al zei, in VlaBra kennen wij al jaren nog amper 90 wegen.

Om een voorbeeld te geven. De N2, één van de oudste rijkswegen en heeft dus een typisch kaarsrecht karakter. Ik heb nooit anders geweten dat je daar 70 mag.

https://www.google.be/maps/@50.9304348, ... 312!8i6656

Sterker nog, tientallen kilometers verder in het verre oostelijke Limburg. Daar heeft de N2 een gans ander profiel dan in bovenstaande situatie. Hij is daar gelegen in een voor Vlaanderen atypisch landschap, open, onbebouwd, redelijk vlak. Ook daar is de weg begrends op 70

https://www.google.be/maps/@50.8609055, ... 312!8i6656

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Alfa » za 03 dec 2016, 21:38

^^Het punt was dat er in West-Vlaanderen nog veel wegen zijn waar 90 mocht gereden worden juist omdat de omstandigheden dat toelaten. Nu wordt gekozen voor een 'one size fits all'-aanpak met als slachtoffer dus de buitengebieden. Ironisch dat de Vlaams nationalisten die bevoegdheid naar Vlaanderen wouden halen omdat de situatie hier zo anders zou zijn in vergelijking met Wallonië, maar die mensen zijn wellicht nooit buiten de Vlaamse Ruit geweest. Misschien moet West-Vlaanderen zich nu ook maar afscheiden.

70 rijden op een kaarsrechte baan met lintbebouwing is trouwens nog heel iets anders dan 70 rijden op een kaarsrechte baan in de velden. De N2 die je aanhaalt heeft maar een lengte van iets meer dan een kilometer zonder bebouwing. Dat je dat een atypische weg vind is trouwens heel typerend en zegt veel over de slechte toestand in de Vlaamse Ruit.

Laat ons ook de gemeentewegen niet vergeten. Daar mocht je meestal wel nog 90.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » za 03 dec 2016, 22:10

^^
Omdat ik aanhaal dat een weg atypisch is door de combinatie open landschap en weinig begroeiing, concludeer je automatisch dat "de toestand" in de Ruit slecht is? Verklaar nader wat je precies met toestand wil zeggen. Als je de verkeersveiligheid bedoelt, in Vlaams-Brabant vallen er het minst aantal verkeersdoden van alle Vlaamse provincies. In 2011 zelfs maar 40 tegenover 102 in West-Vlaanderen. Sterker nog, het aantal verkeerdoden is op 20 jaar tijd in VlaBra tot een derde gezakt terwijl in West-Vlaanderen nog steeds maar 38 dodelijke slachtoffers minder vallen als in 1995.

Dus excuseer als we wat belerend willen overkomen met onze "one size fits all" maar ergens heeft een algemene verlaging van de maximumsnelheid op gewestwegen alleszins hier haar vruchten toch afgeworpen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Alfa » za 03 dec 2016, 22:28

De situatie is niet atypisch voor grote delen van Vlaanderen. Jij gaat er altijd van uit dat Vlaanderen = Vlaamse Ruit. Dat is dus niet zo.

Verder is de situatie in de Vlaamse Ruit wel degelijk slecht als je bijna geen enkele weg hebt die bouwvrij is. Met dichtheid heeft dat niets te maken, in de Randstad bv zijn er nog zat wegen die niet bebouwd zijn, daar is dat de standaard buiten de bebouwde kom.

Dat het aantal verkeersdoden gedaald is is een algemene evolutie. Op sommige wegen is een verlaging naar 70 logisch, maar op andere plekken niet. Het ging hier zelfs niet eens om de 'omdraaiing van de regel van 90 naar 70', want daar zijn inderdaad goede argumenten voor als de meerderheid van je wegen begrenst is op 70. Het ging hier echter wel om de nog resterende wegen waar je nog 90 mocht rijden. Er is een reden waarom die wegen nooit zijn gedegradeerd, je kan er op een veilige manier 90 rijden. Er is dus geen enkele reden om die wegen nu in 1 keer te degraderen. Dat jij dat geen probleem vind omdat er in Vlaams-Brabant nauwelijks van dat soort wegen zijn betekent niet dat het geen probleem is in andere regio's van Vlaanderen. Zeker in de Westhoek waar er geen snelwegen liggen en dat soort wegen ook als ontsluitingswegen gebruikt worden. De situatie in West-Vlaanderen kan je nu eenmaal niet vergelijken met die in Vlaams-Brabant.

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Tommy » zo 04 dec 2016, 8:52

^^
Volledig mee eens. Vele beleidsmakers denken trouwens ook dat Vlaanderen alleen maar de Ruit is...
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Km357 » zo 04 dec 2016, 9:03

Wel de meeste stemmen zijn nu eenmaal in die Ruit te vinden ;)

Toch wel jammer om zien dat in een wereld waar Nieuw-Zeeland een tweet weg ligt, mensen amper hun eigen regio buiten hun bekende "rond de kerktoren" kennen.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » zo 04 dec 2016, 10:19

Dat iedereen in het centrum van land wil wonen omdat het een logische keuze is, daar kunnen wij weinig aan doen. De misstappen van de regeringen uit de jaren 60 en 70 die niet geïnteresseerd waren in ruimtelijke ordening, kan je bezwaarlijk op het huidige kabinet afschuiven.

Het feit is, alles wat er toe doet ligt hier op een boogscheut van mekaar. De verkeersdrukte is enorm en toch is men hier in geslaagd om de mortaliteit op de weg tot een habbekrats te herleiden terwijl in het verre West-Vlaanderen waar zogezegd amper bebouwing is en het vanzelfsprekend is dat op sommige wegen met 90 mag worden gereden, er nauwelijks een daling heeft plaats gevonden.

Dat Vlaams-Brabant een aaneenschakeling is van lintbebouwing is ook een fabel. Het Hageland wordt niet voor niets geroemd voor haar natuurpracht. De steden in oost-Brabant hebben jaren geleden al een stop toegeroepen aan het uitdelen van nieuwe bouwvergunningen voor percelen buiten de bebouwde kom.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door vynkce » vr 03 mar 2017, 9:42

De burgemeesters van Ieper en Vleteren pleiten vandaag in de krant voor een volledige doortrekking van de A19 in plaats van de verschillende lapmiddelen die de afgelopen jaren al circuleerden.

Meer info: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-iepe ... -a3095259/ en
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170302_02759322
Laatst gewijzigd door vynkce op vr 03 mar 2017, 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Lambo19 » vr 03 mar 2017, 14:17

^^
Ik kan die mensen geen ongelijk geven.

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door JonasCoryn » wo 22 mar 2017, 9:22

Wimpie25 schreef:Dat iedereen in het centrum van land wil wonen omdat het een logische keuze is, daar kunnen wij weinig aan doen.
Wat een - enorm - foute uitspraak :facepalm:
Het zegt wel iets over uw manier van denken, wat veel van uw posts verklaart waarin je uw thuisstad en regio (over-)verheerlijkt.
Uw geliefde Aarschot is zeker een mooi stadje, maar het land en de wereld is groter dan dat of Leuven, het is degelijk mogelijk dat mensen nog graag in andere provincies willen wonen. Laat dat toch even tot u bezinken.

Groeten,

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door JonasCoryn » wo 22 mar 2017, 9:33

vynkce schreef:De burgemeesters van Ieper en Vleteren pleiten vandaag in de krant voor een volledige doortrekking van de A19 in plaats van de verschillende lapmiddelen die de afgelopen jaren al circuleerden.

Meer info: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-iepe ... -a3095259/ en
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170302_02759322
Dat is inderdaad de enige logische oplossing en op lange termijn zeker de goedkoopste, veiligste, efficiëntste etc ...

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » wo 22 mar 2017, 10:49

JonasCoryn schreef:
Wimpie25 schreef:Dat iedereen in het centrum van land wil wonen omdat het een logische keuze is, daar kunnen wij weinig aan doen.
Wat een - enorm - foute uitspraak :facepalm:
Het zegt wel iets over uw manier van denken, wat veel van uw posts verklaart waarin je uw thuisstad en regio (over-)verheerlijkt.
Uw geliefde Aarschot is zeker een mooi stadje, maar het land en de wereld is groter dan dat of Leuven, het is degelijk mogelijk dat mensen nog graag in andere provincies willen wonen. Laat dat toch even tot u bezinken.

Groeten,
Dat is zeker mogelijk, echter gezien vanuit het standpunt van mobiliteit en tewerkstelling, zou het voor iedereen de meest logische keuze zijn. Verder heb ik genoeg hoeken van de wereld gezien om te beseffen dat alles relatief is. De schaal waar wij over spreken als we verwijzen naar geografische eigenschappen binnen ons land, is peanuts. Vooral als je een tijdje bijvoorbeeld in een land als Maleisië woont, besef je toch dat België eigenlijk een klein land is met enorme problemen op vlak van mobiliteit. Bijkomstig zou het voor iedereen logisch zijn om gewoon dichter bij de bron der tewerkstelling te gaan wonen.

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door JonasCoryn » wo 22 mar 2017, 16:35

^^
Als je dan toch zo goed kan relativeren kan ik u vertellen dat de pendelaars die dagelijks gezellig in de structurele files gaan staan richting 'het voor u zo begeerde centrum’ met iets minder zijn dan je denkt.
Zo’n 10% (228.496 mensen) van de Vlaamse beroepsbevolking (2.144.774) werkt maar woont niet in het Brussels Gewest en pendelt er bijgevolg naartoe uit de Vlaamse provincies.
5% (110.079) werkt in de provincie Antwerpen maar woont er niet en nog eens 5% (117.715) voor Vlaams Brabant.
Vanuit voorgenoemde provincies en Brussel heb je uiteraard ook stromen richting de andere provincies.

Ja Wimpie25, in West Vlaanderen, Oost Vlaanderen en Limburg wordt ook gewerkt!
Dat de hoofdstad en grootste Vlaamse stad Antwerpen een aandeel pendelaars aantrekken is maar zo logisch. Maar om te zeggen dat 'iedereen' hier wíl wonen omdat 'iedereen' hier werkt is wel compleet van de pot gerukt. Toch nog even relativeren dus.

Niet te geloven dat ik u dit moet vertellen, maar kom…

Bronnen: http://www.steunpuntwerk.be/node/3133 (cijfers 2014)

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » wo 22 mar 2017, 16:58

^^
Het gros van het transprovinciale pendelverkeer vindt plaats tussen de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant. 2 provincies waarbinnen het gros van de Vlaamse Ruit ligt en 2 regio's waar ook de grootste metropolitane regio's van het land liggen. Dit is geen nieuws voor mij, het maakte zelfs deel uit van de studie die ik voor mijn eindwerk heb verricht (de Vlaamse Ruit als entiteit). Zoals je zegt, het gros van de structurele file's vinden plaats binnen de Vlaamse Ruit en staan niet zozeer richting de VR.

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door JonasCoryn » wo 22 mar 2017, 17:04

^^
Dat kan zeer goed zijn, ik had het echter op uw uitspraak dat 'iedereen' in het centrum van het land wil wonen omdat 'iedereen' er nu volgens u werkt. Dat dat pertinent onwaar is heb ik toch even onderbouwd ;)

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » wo 22 mar 2017, 17:08

^^
Mijn stelling paste eerder in het kader "Het zou logisch zijn mocht iedereen gaan wonen waar er werk is in plaats van altijd en overal in de file te zijn". Gezien de meeste tewerkstelling zich in het centrum van het land bevind, zou het logisch zijn mocht men dus in die regio gaan wonen ;)

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door JonasCoryn » wo 22 mar 2017, 17:30

^^
Dat geldt dan voor die paar percenten pendelaars die ik eerder noemde. Dat is bijlange na niet 'iedereen'... In het vervolg misschien toch iets beter uw woorden wikken en wegen :top: .

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » wo 22 mar 2017, 18:01

^^
Die "paar procenten" zijn desalniettemin redelijk aanzienlijk als je weet dat ruim 50% van de Vlamingen woont in de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant.

Er vanuit gaande dat ook de helft van de actieve beroepsbevolking in deze twee provincies woont en werkt, plaatst dat het dik half miljoen dat dagelijks tussen Ant, VlBr en het BHG pendelt och direct in een ander daglicht.

Op het einde van de rekening blijkt dus dat 3 op de 4 Vlamingen woont en/of werkt in Ant-VlBr-BHG. ;)

Gebruikersavatar
JonasCoryn
stadsweg
Berichten: 266
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 16:25
Locatie: Deerlijk

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door JonasCoryn » do 23 mar 2017, 0:10

Wimpie25 schreef:^^
Die "paar procenten" zijn desalniettemin redelijk aanzienlijk als je weet dat ruim 50% van de Vlamingen woont in de provincies Antwerpen en Vlaams-Brabant. fout, eerder 45,4% of 2.946.000 op 6.478.000

Er vanuit gaande dat ook de helft van de actieve beroepsbevolking in deze twee provincies woont en werkt, ook fout, 46,6% van de Vlaamse beroepsbevoking werkt in Vl-B of Ant. plaatst dat het dik half miljoen dat dagelijks tussen Ant, VlBr en het BHG pendelt och direct in een ander daglicht. bijna half miljoen, het gaat om 450.000 pendelaars, en dat is niet enkel tussen deze provincies maar ook vanuit alle provincies en Brussel samen naar deze 3.

Op het einde van de rekening blijkt dus dat 3 op de 4 Vlamingen woont en/of werkt in Ant-VlBr-BHG. ;) Zoals reeds gezegd woont 45,4% van de Vlamingen in Ant & Vl-Br. In Brussel wonen natuurlijk geen Vlamingen. Met BHG erbij kom je op 57% van de Vlaamse beroepsbevolking die in Antwerpen, VL.B & BHG samen werken. Toch nog iets anders dan 75%.
Maargoed, we gaan hier nogal off topic en ik heb er een beetje genoeg van al die cijfertjes. Mijn punt is dat er toch nog meer gebeurt buiten de Vlaamse ruit dan je denkt ;)

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » vr 31 mar 2017, 8:36

^^
Het is uiteraard zo dat niet alle economische activiteit zich concentreert in de centrale provincies maar het is uiteraard wel zo dat ze als economische spil de groeimotor van Vlaanderen en België vormen, wat ook z'n gevolgen heeft voor de werkgelegenheid ;)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door vynkce » ma 22 mei 2017, 10:19

Nadat het project door de raad van state werd verworpen wordt er momenteel werk gemaakt van een doorstart. Meer info via volgende link:
http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1266163

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Lambo19 » za 26 aug 2017, 22:02

Het AWV en het Departement Mobiliteit en Openbare Werken gaan opnieuw naar een oplossing zoeken voor de verbinding Ieper-Veurne in samenspraak met de gemeentebesturen van Ieper, Vleteren, Lo-Reninge, Alveringem en Veurne. Maar ook met alle betrokken belangengroepen, middenveldorganisaties, politieke partijen en het bewonersplatform ‘Geen streep door de Westhoek’.

Ook de bewoners van de vijf dorpen langs de N8 Ieper-Veurne (Brielen, Elverdinge, Woesten, Oostvleteren en Hoogstade) zijn betrokken partij. Via een onlinebevraging krijgen alle meerderjarige inwoners tot vrijdag 15 september 2017 de kans om hun mening over de verkeersleefbaarheid in hun eigen dorp te laten horen

De resultaten van de online bevraging worde, samen met de resultaten van de dialoog met alle belanghebbenden, eind november 2017 bekendgemaakt.

Ze worden, samen met de resultaten van de dialoog met alle belanghebbenden, eind november 2017 bekendgemaakt.

http://wegenenverkeer.be/projecten/een- ... per-veurne

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8633
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Hajo » ma 28 aug 2017, 19:43

A19 doortrekken.
:denk:

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Lambo19 » ma 28 aug 2017, 21:39

^^
Dat zou meteen een oplossing zijn voor de twee grooste probelemen (leefbaarheid en mobiliteit) in de regio. Mogelijk is er nu wat meer draagvlak voor de A19 onder de inwoners nu het na decennia blijft aanmodderen met de gebrekkige N8.

Dan blijft de vraag wie er zal opdraaien voor de kosten als de A19 doorgetrokken. Gezien tal van andere projecten ook wachten op budget, kan de overheid onmogelijk een doortrekking van de A19 bekostigen. PPS lijkt me tevens hoogst onwaarschijnlijk gezien een verlengde A19 economisch weinig zinvol is.

Uiteindelijk zal het niet meer worden dan een hier en daar opgewaardeerde N8.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Wimpie25 » ma 28 aug 2017, 23:04

Ik had begrepen dat het A19-scenario terug op tafel lag?

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B][A019][N008] Optimalisatie N8 Ieper - Veurne

Bericht door Lambo19 » ma 28 aug 2017, 23:28

^^
Dat is inderdaad zo.
Volgens het nieuwsartikel op de vorige pagina in dit topic zouden de resultaten van de studie waarin een doortrekking van de A19 werd bestudeerd reeds beschikbaar moeten zijn. Het is me niet duidelijk of dat onderzoek reeds is afgerond en wat dan de resultaten zijn.

Plaats reactie