[R004] Ombouw R4-oost

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door sirdanilot » wo 10 nov 2010, 21:28

Alfa schreef:
sirdanilot schreef:Grote delen van de R4 west en oost hebben pechstroken, alsmede het volledige snelwegdeel van de R4 :idea: Alleen de R4 zuid en het stuk met het kanaal als middenberm hebben geen pechstroken.
Neen, ook de R4-West van Zelzate tot Merelbeke heeft 100% zeker geen pechstrook. Ik heb er vandaag nog op gelet.
Volgens mij van Zelzate tot zo ongeveer t.h.v. Evergem wel hoor. Maar ik kan het mis hebben.

Overigens, waarom gaat de Vmax op de R4-west tussen Zelzate en dat ene punt met heel veel kruispunten achter elkaar (volgens mij t.h.v. Evergem) niet omhoog naar 120 km/u? De stoplichten liggen erg ver uit elkaar, en er zitten ook ongelijkvloerse kruispunten in de route. Anders in ieder geval het korte stukje tot aan het eerste kruispunt (bekeken vanaf de richting Zelzate) verhogen naar 120, vind ik.

90 bij de verkeerswisselaar van Zelzate is gewoon totaal ongeloofwaardig.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » wo 10 nov 2010, 23:03

sirdanilot schreef:
Alfa schreef:
sirdanilot schreef:Grote delen van de R4 west en oost hebben pechstroken, alsmede het volledige snelwegdeel van de R4 :idea: Alleen de R4 zuid en het stuk met het kanaal als middenberm hebben geen pechstroken.
Neen, ook de R4-West van Zelzate tot Merelbeke heeft 100% zeker geen pechstrook. Ik heb er vandaag nog op gelet.
Volgens mij van Zelzate tot zo ongeveer t.h.v. Evergem wel hoor. Maar ik kan het mis hebben.

Overigens, waarom gaat de Vmax op de R4-west tussen Zelzate en dat ene punt met heel veel kruispunten achter elkaar (volgens mij t.h.v. Evergem) niet omhoog naar 120 km/u? De stoplichten liggen erg ver uit elkaar, en er zitten ook ongelijkvloerse kruispunten in de route. Anders in ieder geval het korte stukje tot aan het eerste kruispunt (bekeken vanaf de richting Zelzate) verhogen naar 120, vind ik.

90 bij de verkeerswisselaar van Zelzate is gewoon totaal ongeloofwaardig.
Er is maar 1 ongelijkvloerse kruising op dat stuk en dat is het ovaal van Wippelgem. Verder ligt er op dat stuk geen pechstrook richting Evergem (wel pechhaventjes), maar wel richting Zelzate. Daarna (richting Wondelgem) ligt er fietspas op de pechstrook.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » do 11 nov 2010, 0:22

sirdanilot schreef: Overigens, waarom gaat de Vmax op de R4-west tussen Zelzate en dat ene punt met heel veel kruispunten achter elkaar (volgens mij t.h.v. Evergem) niet omhoog naar 120 km/u? De stoplichten liggen erg ver uit elkaar, en er zitten ook ongelijkvloerse kruispunten in de route. Anders in ieder geval het korte stukje tot aan het eerste kruispunt (bekeken vanaf de richting Zelzate) verhogen naar 120, vind ik.

90 bij de verkeerswisselaar van Zelzate is gewoon totaal ongeloofwaardig.
Daar ben ik het mee eens. Op de afwezigheid van een pechstrook na is het wegbeeld volledig gelijk aan de A11 waar 120 per uur mag gereden worden. Dat men op het stuk met de Ringvaart als middenberm 90 hanteert valt nog te begrijpen, dat stuk weg is immers zeer bochtig en er zijn al verschillende ongevallen gebeurt. Maar op de R4-West zou ik ook een limiet van 120 hanteren, verlaagd tot 90 tweehonderd meter voor de lichten. Met uitzondering van de zone rond Evergem waar er inderdaad 3 verkeerslichten vlak achter elkaar zitten (2 normale kruispunten en 1 tramoversteekplaats).

Sowieso gaan alle verkeerslichten er in de toekomst uit. Dan zal de snelheid wel verhoogd worden naar 120 per uur.

Tommy
autoweg
Berichten: 1981
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Tommy » ma 15 nov 2010, 11:49

Onderhoudswerken hinderen verkeer op brug op R4

zaterdag 13 november 2010, 11u05
Auteur: Ann Braeckman

GENT - Het wegdek van de R4 op de brug tussen afrit Oostakker en afrit Destelbergen is in slechte staat en wordt volgende week onder handen genomen. De werken starten maandag 15 november en verlopen in twee fasen tot eind november. De eerste drie dagen wordt alvast de afrit 3 in Oostakker afgesloten.


'Er komt een nieuwe laag asfalt en worden brugdekvoegen, greppel en dienstpad heraangelegd', klinkt het bij het Agentschap. 'De ingreep gebeurt in twee fases. Tijdens beide fases beschikken automobilisten slechts over één rijstrook op de R4 richting Merelbeke, wat mogelijk matige hinder veroorzaakt.'

Zeker de eerste drie dagen, want dan wordt ook de afrit 3 Oostakker afgesloten. Dat gebeurt op vraag van Stad Gent, die herstellingswerken aan de Orchideestraat laat uitvoeren. Wie toch in Oostakker wil zijn, moet van maandag 15 november tot woensdag 17 november omrijden via afrit Destelbergen.

De eerste fase start op maandag 15 november en duurt tot maandag 22 november. Dan pakt de aannemer de pechstrook en de aanpalende, rechter rijstrook aan. Het verkeer moet tijdens die eerste week over de linkerrijstrook.

Fase twee start op dinsdag 23 november en eindigt een week later op dinsdag 30 november. Gedurende die fase werkt de aannemer aan de linkerrijstrook en de middenberm. Automobilisten beschikken dan over de rechterrijstrook. Om de veiligheid van de wegenarbeiders en weggebruikers te garanderen, zal de maximumsnelheid langs de werf beperkt worden tot 70 kilometer per uur.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... tcode=9000
Zie: http://www.gentblogt.be/2010/11/13/onde ... brug-op-r4
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » ma 15 nov 2010, 20:15

File van aan Eurosilo's deze ochtend. Ik heb er 25 minuten over gedaan om van daar tot aan afrit twee te geraken. Verkeer voor Oostakker zou beter afrit twee nemen, maar dan moeten ze teveel volk door de woonwijken sturen en daar zullen ze geen zin in hebben.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door vynkce » di 07 dec 2010, 9:50

Het Nieuwsblad 07-12-2010 schreef:Aanleg kruispunten langs R4 Zelzate op schema

ZELZATE - Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits zal het kruispunt van de R4-Oost met de Traktaatweg net klaar zijn als de tunnel onder het zeekanaal in Sluiskil in 2015 open gaat. Ook de aanleg van de andere drie kruispunten langs de R4 in Zelzate zit op schema.
Minister Crevits antwoordde op een vraag van Sas Van Rouveroij. Die uitte zijn bezorgdheid over de grote verkeersstroom vanuit Nederland die op gang zal komen na de ingebruikname van de tunnel in Sluiskil, terwijl de aansluiting van de Traktaatweg (dan met twee keer twee rijstroken) met de R4 Oost nog niet klaar is.
‘Dit grote werk is opgenomen in het driejarenprogramma 2013 tot 2015', antwoordde de minister. Met een tunnel wordt dan de Traktaatweg op de R4-Oost aangesloten, zonder aansluiting met de Leegstraat en Kennedylaan-Noord. Op het dak van deze tunnelverbinding worden de Kennedylaan-Noord, de Leegstraat en de opritten naar de R4-Oost met verkeerslichten geregeld en met elkaar verbonden.

Nieuwe spoorlijn
Het Agentschap Wegen en Verkeer plant dat ten oosten van de R4 een nieuwe spoorlijn naar de Axelse Vlakte de Leegstraat zal kruisen. Volgend jaar al volgt de aanbesteding, zodat kort nadien het kruispunt R4 met de Gebroeders Naudslaan en de op- en afritten naar de N49 met een grote rotonde heraangelegd kunnen worden
Het industriegebied Rosteyne krijgt een aansluiting op het hoofdwegennet met een rotonde. Ook de verkeersknooppunten aan R4/Rijkswachtlaan, een nieuw op-en afrittencomplex en het viaduct onder de E34 moeten nog worden gepland.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door sirdanilot » di 07 dec 2010, 11:21

Dit klinkt als of het één grote spaghettihoop gaat worden... Tunnels, op- en afritten naar zowel de R4 als de E34, verkeerslichten, een grote rotonde... ik kan er nochtans geen chocola meer van maken :dontknow:

Volgens mij was oorspronkelijk ingezet op een verbinding met de Zelzatebrug in plaats van een goede verbinding met de R4 oost. Blij dat men daar vanaf gestapt is, anders zou je twee keer het kanaal over moeten wat toch niet echt veel zin heeft natuurlijk.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » di 07 dec 2010, 12:40

Er waren toch ook plannen om het kanaal daar te verdiepen zodat er een nieuwe tunnel moet komen. Daar hoor ik ook niks meer van.

timmyboyyy
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 14:43
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door timmyboyyy » di 07 dec 2010, 21:48

Op deze link staan enkele kaartjes.
Zijn dit de definitieve plannen?

Ik ben erg benieuwd, ik woon niet ver van het kruispunt met de Leegstraat.
Kijk ook eens op mijn site: FotoTim.be

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » di 07 dec 2010, 22:49

Volgens mij niet, maar dat wil niet zeggen dat de definitieve plannen er anders uit zullen zien. Die plannen dateren ook van eind 1999 al.


http://www.gentsekanaalzone.be/pdf/publ ... art_19.pdf
Deze vond ik al raar toen ik ze voor de eerste keer zag en blijf het raar vinden. De ene richting in tunnel, en andere richting over rond punt?

Op die plannen is er ook geen rechtstreekse verbinding Antwerpen R4-Oost. Daar staat bij als commentaar dat men zal moeten rondrijden via knooppunt 2 (is kaartje hierboven gelinkt). Raar...

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door sirdanilot » wo 08 dec 2010, 1:10

Het is mij niet duidelijk hoe ik dan vanaf de Traktaatweg richting de E34 Antwerpen ga geraken...

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » wo 08 dec 2010, 1:38

sirdanilot schreef:Het is mij niet duidelijk hoe ik dan vanaf de Traktaatweg richting de E34 Antwerpen ga geraken...

Of van de FR komende van Gent-Zeehaven richting Antwerpen? Laten we het er op houden dat het nog schetsen uit het allereerste stadia waren :D

timmyboyyy
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 14:43
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door timmyboyyy » wo 08 dec 2010, 19:22

sirdanilot schreef:Het is mij niet duidelijk hoe ik dan vanaf de Traktaatweg richting de E34 Antwerpen ga geraken...
Zoals het nu is: link
Kijk ook eens op mijn site: FotoTim.be

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door sirdanilot » do 09 dec 2010, 10:09

Ah ik zie het. Wat een achterlijk plan zeg, nu komt er dus een tweede rotonde op de oprit voor het industrieterrein, terwijl dat vroeger gewoon een afslagje was dat geen overlast veroorzaakt :wall: En hoe gaat één rotonde 'doorgaand verkeer vanuit het noorden ontmoedigen'? En waarom zou je dat willen ontmoedigen? Voor veel bestemmingen in Gent is de R4-oost de kortste toegangsweg, als je van Nederland komt.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » do 09 dec 2010, 10:39

^^Die tweede rotonde is véééél te klein. Dit land lijdt echt aan rotonditis. :redangry:

Bartje
dorpsstraat
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 22 jan 2010, 23:28
Locatie: Zuiddorpe

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Bartje » do 09 dec 2010, 17:38

sirdanilot schreef:Ah ik zie het. Wat een achterlijk plan zeg, nu komt er dus een tweede rotonde op de oprit voor het industrieterrein, terwijl dat vroeger gewoon een afslagje was dat geen overlast veroorzaakt :wall: En hoe gaat één rotonde 'doorgaand verkeer vanuit het noorden ontmoedigen'? En waarom zou je dat willen ontmoedigen? Voor veel bestemmingen in Gent is de R4-oost de kortste toegangsweg, als je van Nederland komt.
Dat ben ik absoluut met je eens. In Nederland werken ze straks tenminste al die stoplichten weg en maken ze fatsoenlijke op- en afritten zodat je straks probleemloos vanuit de A58 naar de Belgische grens kunt rijden (muv de tolpoorten bij de tunnel natuurlijk ;) ).

En dan kom je straks Belgie binnen en dan maken ze als goedkoopste oplossing maar overal een rotonde? Zo halen ze de hele vaart uit het verkeer en schiet het niet op om naar Gent te rijden! :(

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » do 09 dec 2010, 19:22

Hou er rekening mee dat dit plannen zijn uit 1999/2000 en deze ondertussen al compleet anders kunnen zijn!

Bartje
dorpsstraat
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 22 jan 2010, 23:28
Locatie: Zuiddorpe

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Bartje » do 09 dec 2010, 20:42

^^
Zijn er nog recentere kaarten te vinden van de aanpassingen aan de R4? Want als die kaarten daadwerkelijk zo oud zijn, dan zijn we hier met een zinloze discussie bezig!

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Wimpie24 » do 09 dec 2010, 23:14

Alfa schreef:^^Die tweede rotonde is véééél te klein. Dit land lijdt echt aan rotonditis. :redangry:
Klopt niet volledig, veel rotondes krijgen tegenwoordig een herevaluatie en worden vaak terug weggehaald en vervangen door kruispunten met lichten.
Te beginnen in het centrum van het land.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door vynkce » ma 10 jan 2011, 18:05

Het Laatste Nieuws 30-12-2010 schreef:Omvorming R4-Oost op planning van 2013-2015

De omvorming van de R4-Oost staat op de planning voor de periode 2013-2015. Dat liet Vlaams minister van Mobiliteit Hilde Crevits weten. De werken zijn essentieel voor de verkeersafwikkeling van de Gentse haven en de leefbaarheid van Zelzate.
In Zelzate staan de komende jaren heel wat grote infrastructuurwerken op de agenda. Die zijn broodnodig voor de verkeersafwikkeling en de leefbaarheid van de kanaalgemeente. Zeker als Zelzate de komende jaren wil uitgroeien tot de poort van de Gentse haven.
Vooral de omvorming van de R4-Oost baart heel wat zorgen. Die moet immers klaar zijn wanneer de tunnel in Sluiskil, net over de grens nabij Tervuren, in gebruik genomen wordt. De nieuwe tunnel dreigt enorme verkeersstromen op gang te brengen, terwijl de R4-Oost daar totaal niet op voorzien is.
Maar minister Crevits stelt iedereen gerust. "Deze werken zijn opgenomen in een driejarenprogramma dat loopt van 2013 tot 2015." Aan de overgang van de Traktaatweg naar de R4-Oost komt een tunnel. Op het dak van deze tunnel worden de Kennedylaan-Noord, de Leegstraat en de opritten naar de R4-Oost ontsloten en voorzien van verkeerslichten. Ook de veelbesproken zwevende rotonde aan het Ocas-kruispunt maakt deel uit van deze plannen. De Vlaamse overheid wil volgend jaar al beginnen met de aanbesteding voor het eerste gedeelte van deze werken. Het moet dan ook snel gaan. In de rand van deze werken raakte bovendien bekend dat het Agentschap Wegen en Verkeer rekening houdt met de aanleg van een spoorlijn naar de Axelse vlakte.

Bartje
dorpsstraat
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 22 jan 2010, 23:28
Locatie: Zuiddorpe

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Bartje » ma 10 jan 2011, 18:18

^^ Sinds wanneer ligt Tervuren vlakbij Sluiskil? :rofl2:

Tommy
autoweg
Berichten: 1981
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Tommy » wo 19 jan 2011, 12:28

Jump schreef:
sirdanilot schreef:Oh nee hé.. :sadley: wij moeten hier dus regelmatig langs... omrijden via de jacques paryslaan is ook niet altijd even handig.
Helaas niet, want via Meulestedebrug en de Muide is het nu ook al veel te druk. En deze ochtend helemaal, want de overweg aan de Afrikalaan was afgesloten, met files aan alle kanten voor zover je kon zien.
Meulestedebrug afgesloten
GENT - Omdat er dringende herstellingswerken nodig zijn, wordt Meulestedebrug nu donderdag en vrijdag afgesloten voor het autoverkeer. Dat zal voor heel wat verkeershinder zorgen.

Automobilisten moeten omrijden via de Wiedauwkaai, Tolhuisbrug, Neuseplein, Voormuide, Muidebrug, Muidepoort, Pauwstraat, de rotonde Vliegtuiglaan-Port Arthurlaan en de New Orleansstraat. Plaatselijk verkeer in de New Orleansstraat blijft mogelijk tot aan de brug. Fietsers en voetgangers zullen tijdens de werkzaamheden steeds over de Meulestedebrug kunnen.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... tcode=9000
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » wo 19 jan 2011, 13:26

^^

Ik had de borden al zien staan aan de brug. Dat wordt morgen rondrijden of vroeger opstaan :D

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door vynkce » wo 02 mar 2011, 19:42

Persbericht AWV schreef:R4 - Aanleg knooppunt Schansakker
Aanleg knooppunt Schansakker op grondgebied Schansakker tussen kmpunten 15,5 tot 17 op de R4.

Hinderinschatting
Enkel in augustus wordt er matige hinder tijdens de spitsuren verwacht.
Dan wordt lokaal één rijstrook ingenomen op de R4 richting Gent-Zeehaven.

Minderhindermaatregelen
De werkzaamheden met de zwaarste overlast zullen in de luwe zomermaanden plaatsvinden.
De uitvoeringstermijn werd beperkt tot het minimum waardoor er ook ’s nachts gewerkt zal worden.

Timing van de werken
1/05/2011 tot 14/09/2011

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » wo 02 mar 2011, 19:49

Ik ben nu al twee verschillende plannetjes tegen gekomen. Komt deze afrit er nu tussen afrit 1 en 3 (Oostakker), of op het deel van de R4 dat geen autosnelweg status heeft?

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » wo 02 mar 2011, 20:03

Heeft er iemand een plannetje van knooppunt Schansakker? Straf trouwens dan men er maar een half jaar aan zal werken. Of zijn het nog maar de voorbereidende werken?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door vynkce » wo 02 mar 2011, 21:21

Via volgende link kan je aan recente rapporten, overzichten, locaties en vormgeving komen:
https://enot.publicprocurement.be/preVi ... ceId=83037

(Getekend verslag DO46 - R4 Schansakker)

http://www.mervlaanderen.be/uploads/merricht2095.pdf

Verder staan er inderdaad soms fouten op de kaarten die ik vond, maar ik denk dat het knooppunt op het snelweggedeelte komt.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » wo 02 mar 2011, 21:25

Daarjuist een plannetje gevonden:

Afbeelding

Plannetje komt uit het D046 document dat vynkce hierboven linkt. Plan staat op allerlaatste pagina.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door sirdanilot » do 03 mar 2011, 11:54

Waar is dit gesitueerd? Op het autosnelwegdeel van de R4?

Gaat er dan ook wat gebeuren met de nogal nutteloze oprit 2 Oostakker-Centrum? Want nu heb je aan de Antwerpsesteenweg dus 2 opritten in de zelfde richting... of is het daar zo druk? Zelf heb ik nooit die afrit genomen. En afrit 2 komt midden in een woonwijk uit. Misschien wel handig voor lokaal verkeer, maar het ziet eruit alsof de wegontwerper dacht 'ah, ik zie hier precies ne plekske voor nog ne afrit'...

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » do 03 mar 2011, 12:08

Dit is gelegen vlak voor afrit 2, die na de werken ook zou verdwijnen dacht ik. het grijze vlak rechts boven zijn de gebouwen van Volvo.

Het brugje wat op de plannen zichtbaar is, is deze brug: klik hier

Plaats reactie