[R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » do 07 jul 2016, 15:12

Probeer je nu aan public shaming te doen? Ik zou die nummerplaat maar onzichtbaar maken als ik jou was. Je riskeert nu zelf een proces.

Verder zie ik het probleem van vrachtwagens op de linkerrijstroken niet op plekken die druk zijn en waar het verkeer over het algemeen traag rijdt. De regel dat vrachtwagens rechts moeten rijden is enkel nuttig op plaatsen waar er snel verkeer is en waar vrachtwagens anders de andere wagens in de weg zouden zitten. Dat is hier niet het geval. Sterker: op de Antwerpse Ring zorgt het voor een betere capaciteitsspreiding. Je zou nogal wat chaos zien mochten alle vrachtwagens als een grote muur op de rechterrijstrook rijden. Dan zouden ze pas het ander verkeer in de weg zitten.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Coen Tunnel » do 07 jul 2016, 16:28

Alfa schreef:Verder zie ik het probleem van vrachtwagens op de linkerrijstroken niet op plekken die druk zijn en waar het verkeer over het algemeen traag rijdt. De regel dat vrachtwagens rechts moeten rijden is enkel nuttig op plaatsen waar er snel verkeer is en waar vrachtwagens anders de andere wagens in de weg zouden zitten. Dat is hier niet het geval.
Och, wat een naïviteit. Wat als het verkeer weer begint door te rijden?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door keokiracer » do 07 jul 2016, 16:37

Ja, dan moeten ze naar rechts. Duh. Dat moeten ze daar sowieso want ze voegen vanaf links in...
Tommy schreef:Moet er nog uitleg bij?! Wie is er nog steeds overtuigd dat vrachtwagens uiterst links mogen rijden?
Je zit daar met een invoeger van links, zal nogal lastig gaan worden of niet dan? :facepalm: :roll:

En ja die vrachtwagen doet iets dat aso is, maar dat heeft geen bal te maken met linksrijden maar het het overschrijden van een doorgetrokken streep.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » do 07 jul 2016, 17:09

Coen Tunnel schreef:
Alfa schreef:Verder zie ik het probleem van vrachtwagens op de linkerrijstroken niet op plekken die druk zijn en waar het verkeer over het algemeen traag rijdt. De regel dat vrachtwagens rechts moeten rijden is enkel nuttig op plaatsen waar er snel verkeer is en waar vrachtwagens anders de andere wagens in de weg zouden zitten. Dat is hier niet het geval.
Och, wat een naïviteit. Wat als het verkeer weer begint door te rijden?
Mijn opmerking geldt voor alle verkeer dat 90 per uur of trager rijdt. Dat is namelijk de snelheid van vrachtwagens. De maximumsnelheid op de Ring is 100. Dus er sowieso weinig verkeer sneller dan vrachtwagens. Bijgevolg scheppen vrachtwagens die links rijden dus weinig problemen.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Lambo19 » do 07 jul 2016, 17:29

Tommy schreef:De taferelen worden nog erger
Zolang de shop niet in de grond gaat wat betreft Oosterweel zal de bestaande toestand er niet op vooruitgaan. Het feit dat de Kennedytunnel de verkeersintensiteiten in de spits nauwelijks kan slikken en dan in combinatie met de linkse invoegen daar verergert de filevorming. Zolang de Oosterweertunnel niet gerealiseerd en er geen nieuwe capaciteit ontstaat zie ik weinig vebetering. De verkeersstroom is gewoonweg te groot om te kunnen verwerken op 2x3 rijstroken, of vrachtverkeer al dan niet links of midden rijdt maak m.i weinig verschil. Zeker in de spits zorgt het voor een betere benutting van de beschikbare wegcapaciteit. Onnodig veel weefbewegingen en rijstrookveranderingen lijken me net tijdens de drukte of file onwenselijk en dragen bij tot een onrustiger wegbeeld. Bij

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Coen Tunnel » do 07 jul 2016, 23:34

Alfa schreef:Mijn opmerking geldt voor alle verkeer dat 90 per uur of trager rijdt. Dat is namelijk de snelheid van vrachtwagens. De maximumsnelheid op de Ring is 100. Dus er sowieso weinig verkeer sneller dan vrachtwagens. Bijgevolg scheppen vrachtwagens die links rijden dus weinig problemen.
Vrachtwagens trekken anders een stuk trager op. Leuk als je net de Kennedytunnel uitrijdt en het verkeer weer in gang komt... En vrachtwagens mogen bovendien maar 80. De meeste kunnen wel iets sneller omdat de begrenzer wat hoger staat afgesteld, maar niet veel sneller.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » do 07 jul 2016, 23:36

^^Vrachtwagens mogen en kunnen 90 in België. En als er file staan in de kennedytunnel wordt de snelheid sowieso teruggebracht naar 50. Er zijn dus geen problemen. Er zouden wel problemen ontstaan mochten alle trucks verplicht op de rechterrijstrook moeten rijden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Coen Tunnel » do 07 jul 2016, 23:45

^^ Ik vermoed dat de meeste niet-Belgische vrachtwagens begrensd zijn op een lagere snelheid. En daarvan rijden er nogal wat rond in de omgeving van Antwerpen.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door vynkce » di 12 jul 2016, 10:10

Op vrijdag 8 juli 2016 keurde de dienst MER het definitieve project-Milieueffectenrapport goed voor de infrastructuurwerken op de linkeroever.

Gebruikersavatar
jdb2
verkeersader
Berichten: 998
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door jdb2 » ma 18 jul 2016, 15:38

Ik heb dit voorbije zondag een rit Antwerpen-Den Haag gemaakt (via de nieuwe A4). Wat daarbij opvalt hoe belachelijk druk het is op de R1 eens je terug in Antwerpen komt op een zondagnamiddag.
Wat een verschil met de ring van Rotterdam, daar kon je gewoon vlot doorrijden. Daar vond ik het zelfs onverklaarbaar waarom je maar 100 mag op zulke brede wegen op een zondagnamiddag. In vergelijking met Rotterdam is het op de R1 behelpen, veel turbulentie en krappe knooppunten.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door waldo79 » ma 18 jul 2016, 15:47

Het verschil is natuurlijk dat Rotterdam een volledige ring heeft en sinds de langverwachte opening van de A4 tussen Delft en Schiedam plus de verbreding van de A15 aan de zuidkant is de doorstroming ook stukken verbeterd. Voorheen was het proppen op de A20 aan de noordkant van de stad.
Snelheidslimiet heeft vooral van doen met geluid en luchtkwaliteit.

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door tovm74 » di 06 sep 2016, 7:15

standaard.be schreef:Antwerpse files langer door Ringland

06/09/16 om 05:00 door Bart Brinckman - Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. ‘Dit probleem is niet oplosbaar.’

Het doek dreigt te vallen over Ringland. Een plan-MER, opgesteld door het onafhankelijke studiebureau Transport&Mobility Leuven (TML), velt een uiterst kritisch – om niet te zeggen vernietigend – advies over het concept.
Het artikel vindt u hier.

Wie had dat nu gedacht .... :mrgreen:

Ook de Gazet van Antwerpen zet het zelfde stuk in hun krant, maar wel met een extra stukje erbij:
gva.be schreef:TML geeft toe dat de structuur resulteert in een toename van rijstroken. “Maar de opbouw ervan is moeilijk leesbaar voor de gebruikers.” Het studiebureau hekelt de uitwisseling tussen de stedelijke en de doorgaande ringweg, de diverse weefbewegingen in tunnels, de filegevoeligheid van de afritten en het capaciteitsprobleem in de Kennedytunnel. Als conclusie scoort Ringland (een flink stuk) slechter dan het door de Vlaamse regering besliste Oosterweel.
Dat artikel vindt u hier.
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Wimpie25 » di 06 sep 2016, 8:14

Blij dat dat luchtkasteel eindelijk doorprikt wordt. Die renders waar Ringland zelf mee naar buiten kwam, voorzagen enkelstrooks afritten tegen de linkerzijde van de weg...

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Kaaiman » di 06 sep 2016, 9:39

Voor wie niet de moeite heeft genomen het artikeltje even te lezen: TML is bijna even vernietigend over de A102/R11bis...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door RSK » di 06 sep 2016, 11:45

^^ Dat verwondert me ook niets. Als het doel is om drukte van de R1 af te halen, dan moet je die A102 niet alleen aan de A12 koppelen, maar ook koppelen aan de E19 uit Breda. En die R11bis haalt natuurlijk ook weinig uit als je hem niet als volledige ongelijkvloerse verbinding aanlegt. In zoverre vind ik het een weinig spectaculaire conclusie.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » di 06 sep 2016, 12:01

^^^Die verbinding met de E19 zal het probleem niet zijn. Omdat er een goede verbinding is met de E19-noord via knooppunt Antwerpen-Noord. Dat het is een beetje om is voor Nederlanders zal het verschil niet maken. Het hoofddoel is immers het vrachtverkeer van de haven rechtstreeks van de A12 naar de E313 geleiden.

Maar als de A102 op de lange baan geschoven wordt dan heeft het uiteraard geen zin om de Oosterweelverbinding naar het noorden op te schuiven zoals sTraten-Generaal wil. Eigenlijk weerlegt dit het hele concept van de actiegroepen en is het vooral een argument `vóór het BAM-tracé.

Maar ik vraag me wel af wat die studie zegt over het drukke knooppunt tussen Antwerpen-Oost en de nieuwe verkeerswisselaar met de Oosterweelverbinding. De A102 was vooral bedoeld om dit drukke punt te ontlasten. Maar de studie trekt de A102 zelf in twijfel. Dat is onlogisch.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door RSK » di 06 sep 2016, 12:20

Zeker in stedelijk gebied moet een weg wel een voordeel bieden, wil hij zinvol zijn voor doorgaand verkeer. De A102 is niet noemenswaardig korter van de A12 naar de E313, dus dan moet hij ofwel minder congestie ofwel een hogere snelheid bieden. Dat tweede zit er bij vrachtverkeer niet in.

Het is een beetje hetzelfde als de A9 langs Amsterdam. Van knooppunt Diemen (A1-A9) naar knooppunt Badhoevedorp (A4-A9) zou de A9 voor doorgaand verkeer moeten dienen. Echter onder normale omstandigheden is de route via de A10 korter en sneller. De A102 is een beetje de Antwerpse A9, met het verschil dat hij nog aangelegd moet worden. Dan snap ik wel de kritiek als hij maar voor een deel van de verkeersstromen op een deel van de dag een voordeel biedt.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » di 06 sep 2016, 12:23

RSK schreef:Zeker in stedelijk gebied moet een weg wel een voordeel bieden, wil hij zinvol zijn voor doorgaand verkeer. De A102 is niet noemenswaardig korter van de A12 naar de E313, dus dan moet hij ofwel minder congestie ofwel een hogere snelheid bieden. Dat tweede zit er bij vrachtverkeer niet in.
Hij zal sowieso minder congestie betekenen omdat je het potentieel drukste punt in West-Europa vermijdt. Dat deel tussen Antwerpen-Oost en de nieuwe verkeerswisselaar met Oosterweel nabij het Sportpaleis zal sowieso heel druk worden omdat Noord-Oost en Oost-west-verkeer er elkaar zullen kruisen.

Je vermijd ook nog eens het drukste deel van de E313 (tussen Wommelgem en Antwerpen-Oost).

Het is trouwens wel degelijk ruim een km korter van de A12 naar Wommelgem via de nieuwe A102 dan de huidige route via de R1 en E313 (8 vs 9,5 km)

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Wimpie25 » di 06 sep 2016, 20:03

^^
Dat levert je misschien 30 seconden tijdswinst op :D
Ik ben er wel akkoord mee dat de A102 binnen z'n huidige visie niet volledig haar kosten zou rechtvaardigen.

ttown
zandpaadje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 17 jan 2016, 16:20

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door ttown » di 06 sep 2016, 20:43

Weet er iemand toevallig of en waar ik dit MER kan lezen?

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » di 06 sep 2016, 23:20

^^De studie is nog niet vrijgegeven. De journalist kon de niet-technische samenvatting inkijken.
Wimpie25 schreef:^^
Dat levert je misschien 30 seconden tijdswinst op :D
Ik ben er wel akkoord mee dat de A102 binnen z'n huidige visie niet volledig haar kosten zou rechtvaardigen.
Het gaat niet om de tijdwinst maar om de ontlasting van de knoop aan het Sportpaleis. Een alternatief voor dat punt zou het wegennet veel performanter maken. Het haalt een groot deel van het vrachtwagenverkeer ook van de Ring.

Op die plek is trouwens sowieso een tunnel nodig voor de spoortunnel die langs daar loopt in het kader van de Tweede Spoorontsluiting van de Haven. Dus dan kan je in 1 moeite een autotunnel bijmaken voor minieme extra kosten. Of nu voor tracé 1 of 2 gekozen wordt maakt niet uit, ze gaan allebei volledig langs het tracé van de A102
Afbeelding

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door vynkce » wo 07 sep 2016, 8:17

Kaaiman schreef:TML is bijna even vernietigend over de A102/R11bis...
Ik heb mij altijd al vragen gesteld bij de plannen voor de R11. Mij lijkt me een verbinding E34 => E19 vanaf Ranst tot Edegem nog steeds de beste optie.

Los daarvan denk ik ook dat we de plannen voor de A102 en R11bis ook nog eens in het budgettaire kader plaatsen. De Vlaamse regering is van de plan de komende 8 tot 10 jaar rond de 4,5 miljard extra in infrastructuur te investeren voor de bouw van Oosterweel en de ombouw van de Brusselse ring. Voor projecten als de A102 en R11bis lijkt voor 2025 sowieso geen enkele ruimte in de begroting. Het slechte rapport voor de R11bis komt met andere woorden niet eens zo slecht uit...

Mundial
stadsweg
Berichten: 338
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Mundial » wo 07 sep 2016, 10:46

alfa schreef:Hij zal sowieso minder congestie betekenen omdat je het potentieel drukste punt in West-Europa vermijdt.
Wimpie25 schreef:^^
Dat levert je misschien 30 seconden tijdswinst op :D
Ik ben er wel akkoord mee dat de A102 binnen z'n huidige visie niet volledig haar kosten zou rechtvaardigen.
Kan je die A102/R2/Grote Ring niet vergelijken met de A86 rond Parijs?
Daarmee vermijd je ook een van de drukste wegvakken van West-Europa. In tijd is het niet noodzakelijk korter maar de A86 verlicht wel de druk op de BP en is aantrekkelijker voor doorgaand verkeer omdat er minder kans op file is. Of zo'n grote ring op dit moment budgettair verantwoord is, is natuurlijk een andere vraag.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Alfa » do 08 sep 2016, 12:56

De A102 is niet echt een Ring. Eerder een bypass. Een die het verkeer van de Haven rechtstreeks naar de E313 kan geleiden zonder de Ring te passeren. Het bulk van het vrachtverkeer gaat west-oost. Dus dat zou sowieso een goede investering zijn. Weliswaar is de Osoterweelverbinding meer prioritair, maar de A102 is zeker geen slechte investering.

De rest van de R2 realiseren is compleet onrealistisch.

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Archeopendra1234 » di 20 sep 2016, 19:07

Mundial schreef:
alfa schreef:Hij zal sowieso minder congestie betekenen omdat je het potentieel drukste punt in West-Europa vermijdt.
Wimpie25 schreef:^^
Dat levert je misschien 30 seconden tijdswinst op :D
Ik ben er wel akkoord mee dat de A102 binnen z'n huidige visie niet volledig haar kosten zou rechtvaardigen.
Kan je die A102/R2/Grote Ring niet vergelijken met de A86 rond Parijs?
Daarmee vermijd je ook een van de drukste wegvakken van West-Europa. In tijd is het niet noodzakelijk korter maar de A86 verlicht wel de druk op de BP en is aantrekkelijker voor doorgaand verkeer omdat er minder kans op file is. Of zo'n grote ring op dit moment budgettair verantwoord is, is natuurlijk een andere vraag.
Ik heb al meermaals aangegeven dat dit dé totaaloplossing is maar men vind dit "onrealistisch"...als men al het geld zou berekenen dat er verloren wordt in de files op de R1 ben ik zeker dat men op een bedrag uitkomt dat nog veel "onrealistischer" is.
Ik zou deze zelfs uitvoeren met sterknooppunten t.h.v. de E17 en de E34/E313 en turbines met de E19 en A12.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door vynkce » di 27 sep 2016, 13:39

Op een persconferentie deze ochtend werd bekendgemaakt dat het St-Annabos (96ha) op Linkeroever dan toch niet moet wijken voor de aanleg van de Oosterweelverbinding. Een akkoord tussen de Intendant, de Vlaamse regering, de stad Antwerpen en het Havenbedrijf zorgt er nu voor dat een deel van de geplande bouwactiviteiten verplaatst worden naar de haven. Het gaat voornamelijk om de aan-, afvoer en stockage van grond van de nieuwe Scheldetunnel. De overheid slaagt er hiermee in om opnieuw een belangrijk en heikel punt van de actiegroepen te neutraliseren.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160927_02488 ... oosterweel

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door vynkce » wo 05 okt 2016, 10:01

Alfa schreef:Het tiende voortgangsrapport van Masterplan 2020 (dat ook de Oosterweelverbinding omvat) staat online: http://docs.vlaamsparlement.be/docs/stu ... g63-10.pdf

Bijlage 1: Projectfiches

Bijlage 2: Overzichtstabel

Bijlage 3: Indicatieve planning Oosterweelverbinding versie mei 2016

Bijlage 4: Overzicht quick wins
De algemene (en beknopte) presentatie die werd verspreid over de tiende voortgangsrapportage kan hier worden ingekeken:
http://docs.vlaamsparlement.be/pfile?id=1201919

Volgende timing werd hier ook opgenomen:

- Linkeroever P&R beschikbaar begin 2019
- Linkeroever hoofdwegennet in gebruik lente 2019
- Linkeroever volledig klaar lente 2022
- Start werken Bouwdok begin 2017
- Scheldetunnel afgewerkt eind 2022
- Start afbraak viaduct Merksem eind 2018
- Openstellen op- en afritten thv Sportpaleis medio 2020
- Openstellen tunnel onder Albertkanaal (R1) eind 2021
- R1 Noord afgewerkt medio 2023
- Oosterweelverbinding operationeel eind 2023

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door vynkce » do 13 okt 2016, 9:04

Op 2 september werd de aanvraag ingediend voor de stedenbouwkundige vergunning "werken Linkeroever". Van 15 oktober tot 13 december loopt in Antwerpen en in Zwijndrecht het openbaar onderzoek . Burgers kunnen tijdens deze periode de bouwaanvraag inkijken en hun bezwaren of opmerkingen over de aanvraag indienen.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door Lambo19 » za 15 okt 2016, 19:40

Het is opvallend stil in de media de laatste tijd rond het Oosterweelproject. Stilte voor de storm...?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R001] Oosterweelverbinding (sluiting Antwerpse ring)

Bericht door vynkce » wo 19 okt 2016, 9:01

De stedenbouwkundige vergunningsaanvraag kan hier bekeken worden:

Toelichtingsnota (432 pagina's):
https://media.antwerpen.be/download/4/E ... -5-GGB.pdf

Alle bijlagen:
https://www.antwerpen.be/nl/info/57f4bc ... 27ff1cf25f

Alle gedetailleerde plannen:
https://www.antwerpen.be/nl/info/57f4ba ... e971657b90

Plaats reactie