[E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Lekkere Kwal » vr 13 sep 2019, 11:02

^^ behalve de redelijke gelijkwaardigheid (die nog per app kan verschillen) krijg je bij live-navigatie nog de factor dat verkeersdrukte ook een route kan prefereren. Als de N5 dus dikke vertragingen gaat veroorzaken krijg je automatisch minder routeringen die kant op, maar net zo goed kan drukte over Luxemburg/Longwy ook juist meer verkeer richting de E420 brengen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Pino » vr 13 sep 2019, 11:56

^^ Je loopt daar wel aan tegen het probleem van live-navigatie dat het alleen maar live vertragingen meerekent die niet heel veel verder dan een uur voor je liggen. Verder weg wordt op zijn best reguliere spits-vertraging meegerekend, maar niets actueels. Bij Everdingen zit je nog veel te ver van een eventuele bottleneck op de N5 of rond Luxembourg om die mee te nemen. Bij Brussel kan een vertraging op de N5 ertoe bijdragen dat je naar de E411 wordt gestuurd, maar daar zal vertraging rond Luxembourg weer niet bijdragen om je richting Charleroi te sturen. Op zijn best krijg je een berekening "gezien het tijdstip waarop je bij Luxembourg zult zijn, zal die route wel drukker worden, dus rijd toch maar naar Charleroi".

sanderl
autoweg
Berichten: 1139
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door sanderl » vr 13 sep 2019, 12:08

Ik vind dat 'tanken in Luxemburg' fenomeen ook wel een beetje overschat. Ik ken eigenlijk niemand die daar zijn route van af laat hangen. De keren dat ik via Luxemburg ergens heen gereden ben was het ook gewoon puur omdat het de snelste route was. Ik heb overigens nog nooit in Luxemburg getankt, ik ga echt niet massaal in de rij staan om een paar euro te besparen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Pino » vr 13 sep 2019, 13:28

Mwa. Ik zal niet omrijden voor een tankbeurt in Luxemburg, maar als je een paar gelijkwaardige routes hebt waarvan A een tientje duurder is dan B aan tolkosten, en je bij B nog vijftien euro aan benzinegeld in je zak kunt houden, zal ik dat wel pakken. In de rij staan bij de twee grote aires heb ik nog nooit gedaan. Ik ga hetzij daar op tijdstippen dat het rustig is, hetzij pak een tank elders op drukkere tijden (Total Livange langs de E25, of in Rodange wanneer ik over Longwy rijd).

sanderl
autoweg
Berichten: 1139
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door sanderl » vr 13 sep 2019, 13:35

Misschien is mijn mening gekleurd, maar ik heb het 1 keer ergens tussen Luxemburg en Thionville geprobeerd (of misschien de andere kant op, geen idee meer). Ik nam de afrit, maar ben direct weer doorgereden de snelweg op. Het stond drie rijen dik.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Rein » vr 13 sep 2019, 13:53

^^ als het drie rijen dik staat, dan lijkt het er volgens mij op dat er nog behoorlijk wat mensen een tankstop maken in Luxemburg. Dus wellicht is het 'tanken in Luxemburg' minder overschat dan je zelf denkt. ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Pino » vr 13 sep 2019, 14:03

^^ Ha ha 8-) Op dagen met veel vakantieverkeer kan het daadwerkelijk drie rijen dik staan bij de twee tankstations op de hoofdroute, de Aire de Capellen (aan de kant van Arlon) en de Aire de Berchem (zuidelijk van Luxemburg-stad). Dat je daar niet in wilt staan, snap ik volkomen. Maar daarvoor zijn prima alternatieven beschikbaar, waar ik nog nooit noemenswaardige wachttijd heb gehad. Sommigen pakken de kleine omweg via A4-A13 en tanken bij Pontpierre, anderen pakken vlug een afrit van de snelweg. Ik noemde al mijn adres in Livange.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Lekkere Kwal » vr 13 sep 2019, 14:18

Voor mij is altijd nog een prijzen-app gebruiken de meest praktische methode, die gaat ook nooit een snelwegstation als logische stop tonen. Zolang je dan niet een tankstation pal op de grens neemt zal het doorgaans dan ook niet druk zijn. Al viel de Aral in Schengen de laatste keer ook wel mee, dan sta je even een paar minuten te wachten.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Basjuh1981 » vr 13 sep 2019, 14:35

Op de terug half augustus kon ik gelijk beginnen met tanken op Aire de Capellen. Nog nooit meegemaakt :lol:

Ernie
dorpsstraat
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 10:32

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Ernie » vr 13 sep 2019, 16:18

Lekkere Kwal schreef: vr 13 sep 2019, 14:18 Voor mij is altijd nog een prijzen-app gebruiken de meest praktische methode, die gaat ook nooit een snelwegstation als logische stop tonen.
Hoezo niet? In Luxemburg zijn de prijzen overal gelijk

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Coen Tunnel » vr 13 sep 2019, 16:21

Lekkere Kwal schreef: vr 13 sep 2019, 14:18 Voor mij is altijd nog een prijzen-app gebruiken de meest praktische methode, die gaat ook nooit een snelwegstation als logische stop tonen.
Waarom niet? Luxemburg heeft een door de staat vastgestelde maximale brandstofprijs en de overgrote meederheid van de tankstations hanteert die prijs, andere tankstations geven soms van 0,1 tot 1,5 cent per liter korting (al is meer dan 0,4 ct/l zeldzaam; ik heb dat alleen gezien bij Lukoil (altijd 1 ct/l, een onbemande Total Express in Troisvierges geeft ook 1 ct/l korting en Les Tigres in Schengen geeft 1,5 ct/l korting).

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Lekkere Kwal » vr 13 sep 2019, 16:29

Hmm, ik had tijdens mijn laatste reis in maart het idee dat er toch een cent of 5-7 verschil te zien was. Maar nu kijkend zie ik inderdaad hooguit 0,5 cent verschil :s ik zal dan wel de situatie van de omliggende landen ermee verward hebben.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Coen Tunnel » vr 13 sep 2019, 16:57

^^ Nee, zo groot zijn de verschillen nooit geweest, in ieder geval niet zolang als ik het mij kan herinneren. De meerderheid hanteert gewoon de maximumprijzen, die overigens op de website van RTL Luxemburg te vinden zijn: https://www.rtl.lu/mobiliteit/petrolspraisser

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Willem » vr 13 sep 2019, 17:52

En waarom ook niet. Zelfs met die maximumprijzen komt de cliëntele toch wel omdat het prijsverschil groot genoeg is/blijft.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door mavas » za 14 sep 2019, 9:32

Ik heb nog eens nagedacht over de routenavigatie voor de opties van Nederland naar Zuid-Frankrijk/Dijon.
Er zijn 4 soorten navigatie die mensen toepassen: Op de oude manier met kaart voorbereiden, met vaste navigatiesoftware, of mensen die de route in hun hoofd hebben, en met live navigatie.
Tegen de tijd dat de grote vakantiestromen weer op gang komen, zitten we rond Pasen/meivakantie en misschien zelfs pas in de zomervakantie.

Voor de vaste navigatiesystemen, waarvan de kaart een keer per jaar (of vaker) wordt geupdate, zal de route over E420 er wel al in staan tegen die tijd. Grote kans dus dat deze systemen je over de E420 sturen, aangezien de tunnel onder het spoor dan ook gereed is, en er weer een minuutje van de route af gaat.
Wat ook meespeelt is dat mensen bij de start van hun route, instellen of ze over tolwegen willen of niet. Dat stellen ze niet per land in, maar direct voor de hele route. Als je dan een route naar Zuid-Frankrijk invoert, dan heb je wel een heel groot verschil in reistijd tussen niet-tolweg en tolweg. Grote kans dat ze dan voor de route over tolwegen zullen kiezen. Het lijkt me dan logisch dat de route met kortste reistijd over de E420 gaat.
Ook in de zomer zullen deze mensen dan voor de E420 kiezen, ongeacht files, want reizigers met vaste navigatie houden zich minder bezig met files.

Anders zal het zijn bij reizigers die een live-navigatie gebruiken. Maar ook daar geldt volgens mij dat als eenmaal de grote stroom op gang komt, de spoortunnel gereed is, en het op het gehele wegennet wat rustiger zal zijn ivm vakantie. Als er bij Antwerpen of Brussel geen noemenswaardige vertraging is, zal je die route voorgeschoteld krijgen, en dan word je sowieso over d eE420 gestuurd.

Overigens, wat we bijna vergeten is de terugweg. Als je van Dijon naar Nederland navigeert, word je standaard over de E420 bij Tomtom live, terwijl de andere kant op je nog 2/3 routes hebt die elkaar afwisselen. Blijkbaar is de terugweg over de E420 makkelijker of heeft standaard minder files.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Chris » za 14 sep 2019, 9:43

Google Maps neemt geen vertragingen op meer dan ~1 uur rijden mee in de routeberekening. Op de punten waar je moet beslissen, in het noorden bij Brussel en in het zuiden van Langres, zullen problemen in Luxemburg of de Lorraine nog niet meewegen in de routekeuze van deze systemen.

Het ongunstige deel van de E420 ligt vooral tussen Somzée en Charleroi. Hier zijn deels geen 2x2 rijstroken en verkeerslichten en een paar rotondes. Dit deel is echter maar 10 kilometer lang, en ligt dus snel achter je.

Daarentegen heb je dat trage stuk door de Lorraine, vanaf de grens met Luxemburg tot Toul. Dat is een 120 kilometer lang traject met maximumsnelheden van 90 en 110, dat kost dus meer dan een uur zelfs zonder file. Als je de spits er bij op krijgt heb je een lang stuk dat niet opschiet, inclusief de passage door Luxemburg. Daar staat die 10 kilometer N5 dan schril tegenover.

De vraag is hoe lang het duurt tot de gewenning / kennis duurt voordat die nuances worden opgepikt. De E420 heeft toch zeker potentie ondanks dat de corridor nog niet compleet is.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10174
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Rein » za 14 sep 2019, 11:07

Chris schreef: za 14 sep 2019, 9:43 Daarentegen heb je dat trage stuk door de Lorraine, vanaf de grens met Luxemburg tot Toul. Dat is een 120 kilometer lang traject met maximumsnelheden van 90 en 110, dat kost dus meer dan een uur zelfs zonder file. Als je de spits er bij op krijgt heb je een lang stuk dat niet opschiet, inclusief de passage door Luxemburg. Daar staat die 10 kilometer N5 dan schril tegenover.
Op het stuk in Noord-Frankrijk tussen Charlesville-Mezières en Reims zit ook nog een stuk expressweg waar je geen 130 km/h mag. De A34 heeft op dat stuk ook een ander nummer (N51). De weg is daar wel volledig 2x2 (doch op sommige plekken zonder vluchtstroken) en je komt geen gelijkvloerse kruisingen tegen of zo, maar je mag daar gewoonweg niet vol gas doorrijden. Kost dus ook een klein beetje tijd.

Hoe dan ook denk ik dat je op papier een paar redelijk gelijkwaardige routes hebt/krijgt die alle hun voor- en nadelen hebben. Ik ben de afgelopen twee jaar in totaal drie keer langs Couvin gereden (waarbij het nieuwe deel nog niet open was) en het feit dat je daar een stuk niet-ASW hebt vind ik toch op één of andere manier vervelend. Per saldo is het niet veel trager dan bijvoorbeeld via Luxemburg, maar als je daar met 50 km/h loopt te sukkelen heb je toch het idee dat je 'kostbare' tijd aan het verspelen bent. Daarbij heb je tussen Charleroi en Couvin op sommige momenten echt het idee dat je diep in Oost-Europa rijdt en krijg ik daar niet echt een vakantiegevoel van. Maar goed dat zijn allemaal persoonlijke elementen en op de kaart of via je navigatie krijg je dat allemaal nog niet zo mee natuurlijk.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Chris » za 14 sep 2019, 11:18

De routes liggen dicht bij elkaar inderdaad zowel qua afstand als tijd.

Via Maastricht laat Google Maps je wel dwars door Liège rijden, dat is eigenlijk niet de bedoeling denk ik.

Ik heb overigens wel eens gehoord dat er mensen zijn die via de A26-A2 rijden, puur om langer rustig te rijden. De ANWB gaf dit vroeger ook aan als alternatieve route naar Zuid-Frankrijk. Deze route is nog verrassend competitief qua reistijd (7h21m) ondanks de 781 kilometer, in vergelijking met de routes hieronder. Voor degenen die via A26-A2 reden is de E420 wellicht wel het meest interessant.

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Pino » za 14 sep 2019, 13:00

^^ In de loop der tijd genoeg mensen gesproken die (vanuit West-Nederland) de voorkeur gaven aan A2-A26. Waren vaak ook mensen die door avond of nacht reden en rust op de weg zwaarder meewogen. Of mensen die bij een vmax 130 graag 150 op de cruise control hebben staan - dan komen de reistijden van de varianten A2-A26 en E411-A31 ook nog weer wat dichter bij elkaar dan wat routeplanners suggereren. Al loop je er dan ook weer tegenaan dat je tussen Brussel en Luxemburg meestal ook wel 150 kunt rijden. Het ligt inderdaad wel voor de hand dat een deel van die groep zich verplaatst naar de E420, hoewel de E420 ook nog lang niet het gemak biedt van de A26.

Op de E25 stuurt Google je eigenlijk vrijwel standaard over de Derivation in Luik. Linksom of rechtsom is die route ook meestal wel een paar minuten sneller, al is dat ook een soort boodschap waarop men lokaal minder zit te wachten.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Alfa » za 14 sep 2019, 21:22

Wat niet mag onderschat worden is dat routeplanners naast tijd en afstand ook wegcategorisering meenemen. Los va dat trage stuk tussen Charleroi en Somzée is ook de rest van de N5 is op de meeste stukken formeel geen snelweg. Ook tussen Charleville en Reims zijn er nog stukken van de hoofdweg die formeel geen snelweg zijn. Het kan dus best dat de route via Charleroi nog niet zo prominent via de navigatieprogramma's zal verschijnen als hier gedacht wordt.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Lekkere Kwal » za 14 sep 2019, 21:27

Neemt de navigatie niet gewoon de maximumsnelheid mee in plaats van de classificatie? :s

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Alfa » za 14 sep 2019, 21:33

Op de streetviewbeelden viel me trouwens dit op: https://www.google.com/maps/@50.340563, ... 312!8i6656. Wat zou dat zijn?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Chris » za 14 sep 2019, 21:38

Mogelijk is dat een telpunt. Er zit ook een onderstation bij die mast.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Coen Tunnel » zo 15 sep 2019, 10:49

Pino schreef: za 14 sep 2019, 13:00Het ligt inderdaad wel voor de hand dat een deel van die groep zich verplaatst naar de E420, hoewel de E420 ook nog lang niet het gemak biedt van de A26.
Mensen nemen juist A2-A26 om zo snel mogelijk op de tolweg te zitten en van de rust van de tolweg te kunnen profiteren. Degenen die zo rijden weten ook wel dat ze een omweg maken, maar het gemak en comfort van de tolweg weegt blijkbaar op tegen de omweg. Ik zie die groep niet gauw naar de E420 switchen, met het gedoe door Charleroi, het enkelbaans deel ten zuiden van Charleroi en daarna nog meerdere substandaard delen er bij.
Op de E25 stuurt Google je eigenlijk vrijwel standaard over de Derivation in Luik. Linksom of rechtsom is die route ook meestal wel een paar minuten sneller, al is dat ook een soort boodschap waarop men lokaal minder zit te wachten.
Op rustige dagen kan het iets sneller zijn. Op wat drukkere dagen heb ik meermaals meegemaakt dat ik over de E40-E25 via :KP: Loncin reed en er ten zuiden van Luik bij Angleur dezelfde auto's invoegden die bij :KP: Cheratte nog voor me zaten. Door Luik heen is dus niet altijd sneller.

Bij werkzaamheden op de route via Loncin rij ik al gauw wel door de stad heen, en ook op rustige tijdstippen neem ik de stadsroute, als ik bv. 's avonds vanaf Luxemburg terugrijd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Pino » zo 15 sep 2019, 16:01

Coen Tunnel schreef: zo 15 sep 2019, 10:49 Mensen nemen juist A2-A26 om zo snel mogelijk op de tolweg te zitten en van de rust van de tolweg te kunnen profiteren. Degenen die zo rijden weten ook wel dat ze een omweg maken, maar het gemak en comfort van de tolweg weegt blijkbaar op tegen de omweg. Ik zie die groep niet gauw naar de E420 switchen, met het gedoe door Charleroi, het enkelbaans deel ten zuiden van Charleroi en daarna nog meerdere substandaard delen er bij.
De vraag is wellicht hoe veel prioriteit je de rust en ruimte van de tolweg precies wilt geven. Over de E420 rijden betekent wel dat je binnen een uur van Brussel op een rustige weg door leeg gebied zit en zult blijven tot aan Langres. Op de A2-A26-route duurt het na Brussel nog ietsjes langer voordat je in de rust zit (met routes over Luxemburg natuurlijk pas echt lang). Maar ja, vanaf daar tot Reims rijd je natuurlijk wel veel comfortabeler, dus de vraag is of je kiest voor meer comfort of wat sneller. In de huidige situatie zal echt niet iedereen wisselen, maar een deel zal zeker wel menen dat ze met de E420 een net wat betere mix te pakken hebben dan met hun oude route over Cambrai. In ieder geval in de zin dat ze eens een poging willen wagen op deze route zonder die enorme slinger tussen Brussel en Reims.

Zomer 2020 gaan we het zien!

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door harry » zo 15 sep 2019, 22:40

Vanmiddag het nieuwe stuk bereden.
Het is misschien al eens gezegd, maar het viel mij op dat de weg autoweg is (geen autosnelweg), maar dat de wegwijzers verwijzen naar een autosnelweg.
Verder op de laatste Belgische wegwijzer voor de grens een Frans D-nummer. Aan de Franse kant geen enkel wegnummer, zelfs niet het E-nummer.
De nieuwe N5 heet overal N5 op de hectometerbordjes. De oude N5 ook.
Verder zijn er nog nauwelijks wegwijzers weggehaald op de oude N5.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21865
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door Pino » ma 16 sep 2019, 9:34

Dank voor je update!
harry schreef: zo 15 sep 2019, 22:40 Verder op de laatste Belgische wegwijzer voor de grens een Frans D-nummer. Aan de Franse kant geen enkel wegnummer, zelfs niet het E-nummer.
D986 is dan hoop ik het vermelde nummer? Is het wegnummer van de eerste drie kilometer voordat je op de N51 (bypass Rocroi) komt. Die dan weer overgaat in de A304. Ik hoop maar dat de wegnummers nog even zijn weggelaten vooruitlopend op een uitruil...
(al rechtvaardigt dat het weglaten van het E-nummer natuurlijk niet)

nickdh
autoweg
Berichten: 1659
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door nickdh » ma 16 sep 2019, 10:33

Volgens mij is dat dan het enige D-nummer wat in België vermeld wordt. Sowieso zijn de Belgen daar verder vrij stug in.

De Franse A25 wordt echter wel flink gepromoot. De Nederlandse "E25 (A2)" zie je ook vaak zat, maar Duitse wegnummers zie je totaal niet, wat ook geldt voor Luxemburgse wegnummers.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door harry » ma 16 sep 2019, 13:17

Pino schreef: ma 16 sep 2019, 9:34D986 is dan hoop ik het vermelde nummer?
Ik geloof D985. Dat nummer wordt aangegeven bij de afrit, dus niet in de rechtdoor-richting.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [E420][A005][N005] Charleroi-Couvin-Rocroi(F)

Bericht door harry » ma 16 sep 2019, 13:20

nickdh schreef: ma 16 sep 2019, 10:33 Volgens mij is dat dan het enige D-nummer wat in België vermeld wordt. Sowieso zijn de Belgen daar verder vrij stug in.
Ja, want het andere D-nummer wordt nog steeds als N-nummer weergegeven. :)
SPOILER: TOON

Afbeelding
nickdh schreef: ma 16 sep 2019, 10:33Duitse wegnummers zie je totaal niet, wat ook geldt voor Luxemburgse wegnummers
Bijna.
SPOILER: TOON

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie