[B][A028] Arlon-Aubange (+foto's)

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [B][A028] Arlon-Aubange (+foto's)

Bericht door Steyn_E » zo 23 dec 2018, 20:05

^^

De N81 is denk ik nooit bedoeld geweest voor uitbouw, tussen de A4 en Aubange zou daarvoor een ander (oostelijker) tracé komen. Dat lijkt me in dit geval ook de enige oplossing die bovendien veel verder van woonkernen af ligt, dus minder overlast veroorzaakt. Het gaat bovendien niet over een enorme afstand.

Ik zou in ieder geval wel blij worden van een Luxemburg-bypass. Dat is, sinds de opening van de tunnel in Maastricht, toch wel het grootste knelpunt op weg naar het zuiden/oosten van Frankrijk (Lyon is ook wel een dingetje maar daar wordt druk aan een westelijke bypass gewerkt).

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [B][A028] Arlon-Aubange (+foto's)

Bericht door harry » zo 23 dec 2018, 21:23

Pino schreef: wo 19 dec 2018, 20:44 frontage roads
Zijn dat wat in mijn tijd nog gewoon parallelwegen (of ventwegen) genoemd werd?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [B][A028] Arlon-Aubange (+foto's)

Bericht door Pino » zo 23 dec 2018, 22:04

^^ Behalve dat ik bij ventwegen eerder moet denken aan binnenstedelijke structuren (voorbeeld: de Gordelweg in Rotterdam) en bij frontage roads aan banen die parallel aan snelwegen met name winkels bedienen. Maar misschien is dat omdat wij dat soort "Amerikaanse ventwegen" niet of nauwelijks hebben in Nederlandstalige gebieden.

@Steyn: voor wat het in deze draad waard is, zo heel hard gaat het niet met de Grand Contournement Ouest de Lyon.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B][A028] Arlon-Aubange (+foto's)

Bericht door Coen Tunnel » zo 23 dec 2018, 23:00

Pino schreef: zo 23 dec 2018, 22:04 ^^ Behalve dat ik bij ventwegen eerder moet denken aan binnenstedelijke structuren (voorbeeld: de Gordelweg in Rotterdam) en bij frontage roads aan banen die parallel aan snelwegen met name winkels bedienen. Maar misschien is dat omdat wij dat soort "Amerikaanse ventwegen" niet of nauwelijks hebben in Nederlandstalige gebieden.
A12 tussen Wilrijk en Boom, al is die lang niet overal een autosnelweg. En de R8 loopt bij Kuurne over een soort frontage roads, maar de hoofdrijbaan is daar nooit aangelegd.

Plaats reactie