[E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Jump » ma 30 nov 2015, 20:58

Ik vraag me af als de Noordstraat als dat verkeer gaat kunnen slikken dat nu ook langs de andere kruispunten gaat. Al het verkeer gaat door het centrum moeten gaan nu.

De boog van de N44 richting Antwerpen op de E34 zal sowieso vergroot moeten worden voor de nieuwe lus die er gepland is.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » ma 30 nov 2015, 23:08

Mikhail schreef:Zo een rare keuze, de N410 van een half complex voorzien en een keerlus :facepalm: terwijl je op nog geen kilometer een volwaardig complex hebt met de hoofdweg N44, en waarom krijgt de N498 dan geen volwaardige aansluiting? Dit lijkt mij een slechte keuze.
Ik denk dat de belangrijkste reden de verbinding naar Nederland is. De N410 takt daar aan en loopt naar Aardenburg en zo verder naar de het hoofdwegennet van Zeeuws-Vlaanderen. De N498 geeft geen verbinding naar het noorden.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » ma 30 nov 2015, 23:10

mavas schreef: Ik ben daarnaast wel bevreesd over dat lusje in de aansluiting met de N44. Hoe kan dat veilig ingericht worden?
Satellietfoto: https://www.google.be/maps/@51.2207137, ... !1e3?hl=nl

Het ijkt me sterk als je hier nog een lus tussenkrijgt. Want zo'n klaverbladlus neemt heel wat ruimte in. Zelfs aan 50 per uur (wat me toch het minimum lijkt). Die aan den Teut in Eeklo is ontworpen voor 50. Je kan ze hier zien opdezelfde schaal zien. Zo groot zal het ook in Maldegem moeten zijn. De boog richting Antwerpen zal dus ook wat moeten verschuiven. Zelfs heel wat.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Jump » ma 30 nov 2015, 23:57

Een snelle mash-up. De boog van de vergrote lus komt dan pas aan de N49 vlak voor de fietsersbrug. Ik ben ook benieuwd naar de korte weefstrook dat dit gaat opleveren richting de kust.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door mavas » di 01 dec 2015, 7:28

^^ Het meest veilig is dat die keerlus een eigen rijstrook wordt op het viaduct, zodat je met 2 rijstroken afbuigt naar Knokke.

Dan kan 1 van die rijstroken de uitvoeger naar de N410 worden. Je wilt daar tenslotte keren om de afrit te kunnen nemen, dus lijkt het me ook wel logisch dat de keerlus-rijstrook automatisch naar de afrit leidt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » do 17 dec 2015, 17:58

Persbericht van AWV:
Omvorming N49 tot autosnelweg: deelprojecten Hoeke en Lapscheure voorgesteld aan bevolking

In de jaren 90 kreeg de N49 in het Ruimtelijk Structuurplan Vlaanderen de rol van autosnelweg toebedeeld, gezien haar belangrijke verbindingsfunctie tussen de Vlaamse havens en belangrijke Europese economische regio’s. Tussen Antwerpen en Zelzate is de omvorming van de N49 tot de autosnelweg E34 al gerealiseerd. Nu is het de beurt aan het tracé tussen Zelzate en Westkapelle. Gisteren werden aan de bevolking van Hoeke en Lapscheure de resultaten van de plan-MER-studie en haalbaarheidsstudie voorgesteld en de keuzes van de Vlaamse Overheid toegelicht.


“Er wordt al lang over gesproken over de omvorming van de N49”, zegt Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts. “Nu krijgt de lokale bevolking eindelijk een concreet perspectief. Vlaanderen gaat stevig investeren om het verkeer vlotter en veiliger te maken, ten voordele van de leefbaarheid en de economische ontwikkeling.”

Deelproject Hoeke

In de huidige situatie rijdt alle verkeer op de N49 en zijn er nog lokale toegangen die aantakken op de N49. In 2004 werd een streefbeeld opgemaakt voor de N49 tussen Zelzate en Knokke-Heist. Daarin was voor het deelproject Hoeke voorzien dat er aan de noordzijde van de N49 een parallelweg kwam waarbij die parallelweg ter hoogte van de Damse Vaart onder de N49 doorgaat om dan via de bestaande brug aan de Oude Westkapellestraat over de vaart te gaan en dan terug onder de N49 door naar de noordkant van de N49.
Na het uitvoeren van de plan-MER-studie en haalbaarheidsstudie werd beslist dat het streefbeeld wordt aangepast. Er zal een nieuwe brug op maaiveldniveau worden gebouwd over de Damse Vaart zodat de parallelweg aan de noordzijde van de N49 via die nieuwe brug over de vaart kan. Het voordeel van deze oplossing is dat het verkeer op de parallelweg niet in het centrum van Hoeke moet passeren en de bestaande brug enkel voor lokaal verkeer moet functioneren. De kostprijs is geraamd op 5 miljoen euro (excl. BTW).
Nu deze keuze is gemaakt kan het definitieve ontwerp worden opgemaakt. Pas wanneer dat ontwerp is afgerond kan er gestart worden met de inname van de percelen. Daarna kan het dossier worden aanbesteed. Een precieze startdatum voor de werken is nog niet gekend aangezien we moeilijk kunnen inschatten hoe lang die te doorlopen procedures in beslag nemen.

Afbeelding
Hoeke: de parallelweg langs de N49 gaat via nieuwe brug op maaiveldniveau over de Damse Vaart

Deelproject Lapscheure
In de huidige situatie kruist de Vredestraat nog gelijkgronds met de N49 (lichtengeregeld kruispunt). In het streefbeeld van 2004 was voorzien dat de Vredestraat via een tunnel onder de N49 doorgaat waarbij die tunnel ten westen ligt van het huidige tracé van de Vredestraat.
In de plan-MER-studie en haalbaarheidsstudie werden naast dit streefbeeld model nog 13 andere varianten onderzocht op hun milieueffecten en ruimtelijke, technische en financiële haalbaarheid. De Vlaamse Overheid koos als voorkeursalternatief de versie waarbij de N49 op het huidige tracé op maaiveldniveau blijft waarbij de Vredestraat via een tunnel onder de N49 doorgaat maar dan niet terug aansluit op het bestaande tracé van de Vredestraat maar op de Lapscheurestraat buiten de dorpskern. Dit heeft als voordeel dat het verkeer tussen Damme en Knokke-Heist niet door de dorpskern van Lapscheure hoeft te rijden. Het deel van de Vredestraat waar de school ligt wordt bovendien doodlopend en dus verkeersluw. Een andere reden die heeft meegespeeld in de keuze voor dit alternatief was de goede score op financiële en technische haalbaarheid. De kostprijs is geraamd op 7,1 miljoen euro (excl. BTW).
Eén van de andere alternatieven die ook werden onderzocht was de versie waarbij de N49 in een sleuf werd aangelegd. Dit alternatief is echter technisch veel moeilijker te realiseren (met grotere risico’s op vlak van stabiliteit, trillingshinder en verstoring grondwater) en het heeft ook een veel hogere kostprijs (meer dan 35 miljoen euro excl. BTW). Om die redenen werd dit alternatief niet weerhouden.
Nu de beslissing is genomen kan er werk worden gemaakt van het definitieve ontwerp. Wanneer dat is afgerond kan de procedure voor grondinname starten. Daarna kan het dossier worden aanbesteed. Een precieze datum voor de start van de werken is nog niet gekend aangezien dat afhankelijk is van het verloop van die procedures.

Afbeelding
Lapscheure: de Vredestraat buigt af naar de westelijke kant om dan in een tunnel onder de N49 te gaan en vervolgens aan te sluiten op de Lapscheurestraat buiten de dorpskern.


Deelproject Den Hoorn-Maldegem
In november werd een infomoment georganiseerd voor de betrokken personen langs het tracé Den Hoorn-Maldegem. Voor dit deelproject werd de conceptnota goedgekeurd. Momenteel starten de voorbereidingen voor de project-MER (milieueffectenrapport) dat in het voorjaar van 2016 in openbaar onderzoek gaat. Alle info over dit deelproject vind je op http://www.wegenenverkeer.be/ombouwN49.

http://wegenenverkeer.be/persberichten/ ... esteld-aan
De aanpassingen tov de streefbeeldstudie lijken me zinnig. Het maakt het zelfs een duurder project. Dat is ook een opvallende gang van zaken, meestal is het omgekeerd. ;)

Zie bv de aanpassingen aan de Damse Vaart. Oorspronkelijk was dit gepland en moest dus alle verkeer op de parallelweg over de bestaande (smalle brug):
Afbeelding

Nu hebben ze beslist dat er toch een extra brug komt, dat is ontegensprekelijk een meerkost:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Lambo19 » do 17 dec 2015, 19:13

^^
Zie ik nu goed dat er een fietspad staat ingetekend langsheen de E34?

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » do 17 dec 2015, 19:34

^^Fysiek gescheiden van de snelweg. He is dus een vrijliggend fietspad. Stippellijnfietspaden zijn sowieso niet toegestaan langs snelwegen.

Over het nut van zo'n vrijliggend fietspad over de hele lengte van de N49 kan je discussieren. Er ligt immers een parallelweg met ook een fietspad. En zoveel fietsers zie je daar niet rijden langs de N49.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Lambo19 » do 17 dec 2015, 19:43

^^
Ook lijkt het me niet aangenaam om langsheen een snelweg te fietsen. Fietsverkeer zal dus eerder opteren om via de parallelwegen te fietsen lijkt me.
Wel opvallend, aangezien België geen fysiek gescheiden fietspaden kent die vlak naast snelwegen lopen.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door vynkce » ma 21 dec 2015, 10:52

AWV investeert de komende jaren volgende bedragen:

- 1 miljoen onteigeningen te Damme, Waterpolder (2016)
- 5 miljoen sanering brug Afleidingskanaal te Eeklo (2016)

- 1 miljoen onteigeningen te Damme, Waterpolder (2017)
- 1 miljoen onteigeningen te Damme, Hoeke (2017)
- 3 miljoen structureel onderhoud te Maldegem (2017)

- 0,13 miljoen studie ombouw te Damme, Vredestraat (2018)
- 10 miljoen structureel onderhoud te Moerbeke (2018)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » ma 21 dec 2015, 11:29

En wat met de tunnel in Balgerhoeke waar ze dit jaar aan zouden beginnen en de de brug in Bassevelde?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door vynkce » ma 21 dec 2015, 11:35

Die stonden al gebudgetteerd in 2015. ;)

Kenw00t
dorpsstraat
Berichten: 110
Lid geworden op: do 05 apr 2012, 21:58

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Kenw00t » ma 21 dec 2015, 16:49

Alfa schreef:
mavas schreef: Ik ben daarnaast wel bevreesd over dat lusje in de aansluiting met de N44. Hoe kan dat veilig ingericht worden?
Satellietfoto: https://www.google.be/maps/@51.2207137, ... !1e3?hl=nl

Het ijkt me sterk als je hier nog een lus tussenkrijgt. Want zo'n klaverbladlus neemt heel wat ruimte in. Zelfs aan 50 per uur (wat me toch het minimum lijkt). Die aan den Teut in Eeklo is ontworpen voor 50. Je kan ze hier zien opdezelfde schaal zien. Zo groot zal het ook in Maldegem moeten zijn. De boog richting Antwerpen zal dus ook wat moeten verschuiven. Zelfs heel wat.
Het op- en afrittencomplex van de E40 in Aalst heeft nochtans ook enkele krappe lussen: https://www.google.be/maps/@50.918628,4 ... .25z?hl=nl
Of dat veilig is, is natuurlijk iets anders. Een blik op de Jerseys zegt genoeg: https://goo.gl/maps/RvwTfQUkFNq

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Lambo19 » ma 21 dec 2015, 17:58

Tijd voor een nieuw likje verf zou ik zo zeggen. ;)

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Mikhail » do 24 dec 2015, 22:37

Lambo19 schreef:^^
Ook lijkt het me niet aangenaam om langsheen een snelweg te fietsen. Fietsverkeer zal dus eerder opteren om via de parallelwegen te fietsen lijkt me.
Wel opvallend, aangezien België geen fysiek gescheiden fietspaden kent die vlak naast snelwegen lopen.
Afschaffen die handel als er naast de snelweg een andere optie voorhanden is! Dat snap je anno 2015 toch niet...
****

kevinlelievre
zandpaadje
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 06 jan 2016, 20:05

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door kevinlelievre » wo 06 jan 2016, 20:19

Tijdje geleden deed men een heraanleg van de afrit Vrasene en plaatste men verkeerslichten.

Op de website van AWV geeft men volgende reden:
Het op- en afrittencomplex in Vrasene is een zeer druk verkeerspunt. Op piekmomenten ontstaat vaak een gevaarlijke file aan de afrit van de E34 richting Vrasene of de haven. Door het verkeer te regelen met verkeerslichten, kunnen we de doorstroming van de E34 naar de N451 verbeteren. Bestuurders zullen hier niet alleen vlotter kunnen rijden, maar het punt zal ook veiliger worden.
Nu zie ik de laatste tijd de auto's stilstaan tot OP de autosnelweg in de richting van Zelzate. :facepalm: Dit gedurende de avondspits. Dit lijdt uiteraard tot zéér gevaarlijke situaties en bovendien fillevorming op de E34. De lichten schieten werken dus helemaal contraproductief. :down:

Voert men dan geen controles meer uit na het plaatsen van dergelijke 'oplossingen' om te evalueren of de situatie effectief verbeterd is?

Bron: http://wegenenverkeer.be/persberichten/ ... ene-op-e34

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » wo 06 jan 2016, 20:45

Er schort dus is met de lichtenregeling. Dat is makkelijk te verhelpen en dat soort zaken worden periodiek herbekeken. Ze moeten gewoon wat meer groentijd geven voor verkeer afkomstig van de E34.

Wat ook zal meespelen is dat het verkeer daar op een helling staat. Er is vrij veel vrachtverkeer richting de Schoorhavenweg. Die traag zeer traag op wat de doorstroming niet ten goede komt. Kon men geen vrije rechtsaffer maken? Dat lijkt me daar geen bezwaar. Desnoods kan men met een invoegstrook werken, de N451 is ter plaatste toch breed genoeg.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door vynkce » ma 08 feb 2016, 14:54

vynkce schreef:De bouw van de brug in de Stroomstraat te Assenede werd voor 3,4 miljoen gegund aan ASWEBO. Een startdatum van de werken is nog niet bekend.
De werken zijn voorzien vanaf de helft van dit jaar. Meer info:

http://wegenenverkeer.be/werken/e34-ass ... roomstraat

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » di 09 feb 2016, 12:07

Dan zal er toch niet zo veel overlap zitten met de werken in Balgerhoeke. Want die zullen normaal gezien begin 2017 al klaar zijn.
Laatst gewijzigd door Alfa op di 09 feb 2016, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Jump » di 09 feb 2016, 12:10

Hopelijk moeten we dan geen 10 jaar wachten voor een volgend kruispunt.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » di 09 feb 2016, 12:12

Stoepestraat zal sowieso het volgende zijn. De volgende kruispunten zijn onzeker. Daar bestaat nog geen enkele concrete timing.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door vynkce » wo 09 mar 2016, 8:46

Hieronder de intensiteiten van de E34 tussen Linkeroever en Zelzate-West. Het gaat om de gegevens van een werkdag (0-24h):
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Lambo19 » wo 09 mar 2016, 12:09

^^
Het deel tussen Zelzate en de kust zal wellicht niet veel drukker zijn dan het rustigste deel bij Moerbeke vermoed ik?

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » wo 09 mar 2016, 13:25

Dat zal rustiger zijn. Rond de 17.000 voertuigen op het rustigste deel (nabij Kaprijke), dat zijn wel cijfers van enkele jaren geleden maar dat zal vandaag niet veel anders zijn. Dat is dus een zeer rustige snelweg. Maar dat is ook logisch, het is een weg door dunbevolkt gebied en het verbindt niet echt grote steden waardoor er weinig pendelstromen zijn. Het is vooral een vrachtwagenroute als belangrijkste verbindingsweg tussen de drie havens in dit land. Het deel Antwerpen-Zelzate is drukker omdat velen afslaan richting R4-oost (Gentse haven en eventueel verder de E17 op) en het een forensverbinding tussen het Waasland en Antwerpen is. Terwijl de E34 na Zelzate doodloopt bij Zeebrugge/Knokke.

Het deel Zelzate-Oost tot Zelzate-West (de Zelzatetunnel) is lokaal drukker omdat het de enige vaste oeververbinding is in de Gentse haven. Ten zuiden vind je 15 km niets tot de Meulestedebrug. Maar ik vermoed dat de cijfers in bovenstaande tabel genomen zijn na Zelzate-Oost en niet tussen Zelzate-Oost en de tunnel, want ik kan me niet voorstellen dat er daar maar 36.000 voertuigen per dag rijden.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Lambo19 » wo 09 mar 2016, 19:27

^^
Als je naar de intensiteiten kijkt, is dat op zich geen reden voor een snelle opbouw. Vanuit veiligeheidsstandpunt is een ongelijkvloerse E34 dan wel weer zeer wenselijk. Zeker als je kijkt naar het aantal (dodelijke) ongevallen en het aantal zwarte punten.

Wellicht dat de E34 wat drukker wordt als die volledig is omgebouwd tot Westkapelle en aangesloten wordt op de A11 naar Brugge. Mogelijk wordt de E34 dan wat aantrekkelijker voor toeristisch kustverkeer.

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 574
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Archeopendra1234 » wo 09 mar 2016, 23:46

^^
Ik wou het net zeggen maar je bent me voor ;)
Uiteraard is die E34 nu een rustige weg qua autoverkeer...deze heeft vanaf Zelzate nog 20e eeuwse gelijkvloerse kruispunten en sluit nergens vlot aan op een snelweg richting naar laten we zeggen, Oostende...

De A11 (E404?) zal dat verbindingsprobleem wel oplossen; maar ook enkel en alleen wanneer de gedateerde kruispunten tussen Zelzate en de aansluiting naar Brugge verdwijnen.

Eerder zal ik de E34 vanuit Antwerpen naar Oostende nooit als alternatief beschouwen :(

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Lambo19 » do 10 mar 2016, 19:03

^^
Ik vermoed dat men door de komst van de A11 wel wat meer spoed zal zetten achter de ombouw.
Voor heel wat mensen blijft de E40 immers ook een korter en sneller alternatief dan de E34.
De E40 bedient dan ook zowat heel wat belangrijke steden.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Alfa » zo 13 mar 2016, 20:24

Ik ben vandaag eens gaan kijken naar de vorderingen aan de werken aan de tunnel in Balgerhoeke. Erg veel is er nog niet te zien vermits ze nog niet aan het graven zelf begonnen zijn. De naastliggende rotonde is wel al voltooid.

1. De rotonde met links de plaats waar de helling naar de tunnel zal beginnen. Er staan zoals je kan zien enkele huizen en de verbrandingsoven. Die moeten uiteraard bereikbaar blijven (zeker de verbrandingsoven genereert heel wat verkeer).
Afbeelding

2. Hier moet de verbindingsweg tussen de N455 en de B404 (den Teut in de volksmond) komen. Nu liggen daar velden. De aansluiting is gepland aan die halve hoogspanningsmast rechts van de struik. Het kortste is natuurlijk in een rechte lijn, maar zoals op de vorige pagina's al kon gelezen worden doet een boer moeilijk. Het is de bedoeling dat er hier ook een bedrijvenzone komt (die echter niet dat hele gebied zal beslaan). Maar omdat die plannen nu vernietigd zijn (door de problemen met de boer) is ook de verbindingsweg geschrapt, omdat die in dezelfde plannen zat. Gevolg is dat de verbindingsweg niet zal gerealiseerd zijn voor de weg terug opengaat. Voor Balgerhoeke zal dat zeer veel drukte betekenen, want al het verkeer van de verbrandingsoven én Sint-Laureins zal dan door het dorp komen.

In de nieuwste plannen zal de weg niet meer in een rechte lijn van deze rotonde naar de B404 lopen, maar zo dicht mogelijk bij de expresweg. Op deze foto zijn de grijze lichtmasten van de expresweg nog net zichtbaar links. De weg zal dus nog links van de windmolens lopen om vervolgens aan de (halve) hoogspanningsmast rechts uit te komen. Niet de meest efficiente weg (om het zacht uit te drukken), maar ja beter dan niets.
Afbeelding

3. Hier zie je heel goed waar de helling zal komen. De weg rond de tunnelhelling is om de naastliggende bedrijven en huizen bereikbaar te houden. Zoals je kan zien zijn ze nog niet begonnen aan het graven zelf. Vermits deze helft in juni terug opengaat zal dat dus snel moeten gebeuren om de expresweg terug vrij te maken voor het kustverkeer in de zomer.

Afbeelding

Zie ook de plannen:
Afbeelding

4. De zuidelijke helft van de expresweg is afgesloten voor het bouwen van de zuidelijk helft van de tunnel. Al is voorlopig nog niet veel te zien (niettegenstaande het toch al een maand afgesloten is). Het verkeer moet op 1 rijstrook op de andere helft. Na de zomer zal dit omdraaien en zal de noordelijke helft gebouwd worden. De verkeerslichten zijn grotendeels verdwenen, op 1 mast na. Het is kruispunt is dan ook definitief afgesloten. Ook tijdens de zomerpause zal het kruispunt niet meer opengaan.
Afbeelding

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 574
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door Archeopendra1234 » ma 14 mar 2016, 1:44

^^
One down, many to go ;)

MrL
stadsweg
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 17:44

Re: [E034][A011][N049] Ombouw Antwerpen-Zelzate-Knokke

Bericht door MrL » vr 29 apr 2016, 18:54

Iemand een werf-update? :p

Plaats reactie