[B][A011] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Wimpie25 » vr 30 jun 2017, 19:38

^^
Het "dichtstbijzijnde" staat op Belgische bewegwijzering steeds onderaan, directe wegnummers staan dus steeds op of vlak boven een pijl.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Snelwegfreak » vr 30 jun 2017, 19:48

Grote gemiste kans. Zonde. Had er echt meer van verwacht.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Lambo19 » vr 30 jun 2017, 22:01

Ik begrijp ook niet waarom men anno 2017 aanmoddert met zulke ontwerpen.
Dat kan gewoonweg beter dan dit. Zie ook de portaalbewegwijzering in Antwerpen met opstaande pijlen. Zulke bewegwijzering zie ik het liefst in gans Vlaanderen uitgerold.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Wimpie25 » za 01 jul 2017, 3:11

^^
Het probleem is dat daar voorlopig nog geen algemene richtlijn uit is voortgevloeid. Op de nieuwe A11 plaats men dus wat wat op dit moment wettelijk is voorgeschreven.

Tokke1976
stadsweg
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 16:41
Locatie: Temse

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Tokke1976 » za 01 jul 2017, 5:05

^^
Vergeet ook niet dat de bestekken van de A11 reeds enkele jaren oud zijn (planning, aanbesteding, gunning, uitvoering) en dat daardoor mogelijk een ouder ontwerp is overgebleven voor de borden.
Uitspraken op dit forum zijn persoonlijk, niet werkgerelateerde, uitspraken.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Alfa » za 01 jul 2017, 12:14

^^Dat is het favoriete argument van AWV. De vraag is dan eerder waarom bewegwijzeringsplannen zo vastgelegd moet worden in bestekken. Beter is om die bewegwijzeringsplannen dan pas op het laatste moment te maken zodat de nieuwste richtlijnen kunnen gevolgd worden. Of enkel de borden vastleggen en de invulling vrij laten zodat flexibiliteit mogelijk is.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Vinny » za 01 jul 2017, 12:18

Dit heeft een hoog gehalte: "De beste stuurlui staan aan wal" :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Alfa » za 01 jul 2017, 12:22

^^De beste stuurlui zijn niet diegene die hun route ruim op voorhand vastleggen zonder kans op bijsturing mocht er plots een ijsberg opduiken.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Hajo » za 01 jul 2017, 13:00

^^ Mooi gezegd. :top:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door mavas » za 01 jul 2017, 14:27

Vinny schreef:Dit heeft een hoog gehalte: "De beste stuurlui staan aan wal" :roll:
Je wilt toch niet serieus beweren dat "Brugge" zo prima aangegeven is? Waarom moet dat nou weer volgens de regels in kleinschrift, terwijl er alle ruimte voor is om het groter weer te geven? Daar is de weggebruiker toch niet mee geholpen. :facepalm:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Alfa » za 01 jul 2017, 14:47

Het is trouwens ook verwarrend dat de twee bordhelften gescheiden worden een stippellijn. Terwijl net na het bord een volle witte lijn ligt. Het bord schept de illusie dat je onmiddellijk van vak kan veranderen.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Wimpie25 » za 01 jul 2017, 14:50

mavas schreef:
Vinny schreef:Dit heeft een hoog gehalte: "De beste stuurlui staan aan wal" :roll:
Je wilt toch niet serieus beweren dat "Brugge" zo prima aangegeven is? Waarom moet dat nou weer volgens de regels in kleinschrift, terwijl er alle ruimte voor is om het groter weer te geven? Daar is de weggebruiker toch niet mee geholpen. :facepalm:
Ik wil er toch even op wijzen dat op het betreffende portaal geen Middenschift word gebruikt maar gewoon SNV Breedschrift :)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Alfa » za 01 jul 2017, 15:10

^^In een kleine lettergrootte.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Vinny » za 01 jul 2017, 15:53

mavas schreef:
Vinny schreef:Dit heeft een hoog gehalte: "De beste stuurlui staan aan wal" :roll:
Je wilt toch niet serieus beweren dat "Brugge" zo prima aangegeven is? Waarom moet dat nou weer volgens de regels in kleinschrift, terwijl er alle ruimte voor is om het groter weer te geven? Daar is de weggebruiker toch niet mee geholpen. :facepalm:
Ik reageerde puur op de toon en inhoud van Alfa's post. Ik vind hem (en andere Belgische forumgebruikers) het de laatste tijd wel erg bont maken met het in kwaad daglicht stellen van de Vlaamse wegbeheerder en andere overheidsdiensten. Er zijn best wel zaken voor verbetering vatbaar, maar borden laten voldoen aan een nog niet vastgelegde richtlijn hoort daar wat mij betreft niet bij.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Snelwegfreak » za 01 jul 2017, 16:01

Probeerseltje...
Afbeelding
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Km357 » za 01 jul 2017, 16:59

Vinny schreef:
mavas schreef:
Vinny schreef:Dit heeft een hoog gehalte: "De beste stuurlui staan aan wal" :roll:
Je wilt toch niet serieus beweren dat "Brugge" zo prima aangegeven is? Waarom moet dat nou weer volgens de regels in kleinschrift, terwijl er alle ruimte voor is om het groter weer te geven? Daar is de weggebruiker toch niet mee geholpen. :facepalm:
Ik reageerde puur op de toon en inhoud van Alfa's post. Ik vind hem (en andere Belgische forumgebruikers) het de laatste tijd wel erg bont maken met het in kwaad daglicht stellen van de Vlaamse wegbeheerder en andere overheidsdiensten. Er zijn best wel zaken voor verbetering vatbaar, maar borden laten voldoen aan een nog niet vastgelegde richtlijn hoort daar wat mij betreft niet bij.
Moeten we ons dan excuseren dat we op het wegenforum een discussie aangaan over de pijnpunten qua Vlaamse mobiliteit? Is dat niet de bedoeling van dit forum dan?

Want als dat niet zo is, zou ik wel eens willen horen waar het dan wel over dient te gaan. Positieve verandering wordt niet gemaakt door mensen die nergens problemen in zien maar eerder door diegenen die wel alles aankaarten dat ze tegenkomen.

Wat Snelwegfreak daar neerzet is bijvoorbeeld al stukken beter dan wat er nu hangt.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door waldo79 » za 01 jul 2017, 17:03

Het is niet erg dat er kritische geluiden geuit worden over wat de AWV doet, maar de wat zure tendens maakt het qua sfeer er wat ongezellig op.

Wat Snelwegfreak heeft getekend mag zo opgehangen worden ;)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Alfa » za 01 jul 2017, 19:27

Vinny schreef:
mavas schreef:
Vinny schreef:Dit heeft een hoog gehalte: "De beste stuurlui staan aan wal" :roll:
Je wilt toch niet serieus beweren dat "Brugge" zo prima aangegeven is? Waarom moet dat nou weer volgens de regels in kleinschrift, terwijl er alle ruimte voor is om het groter weer te geven? Daar is de weggebruiker toch niet mee geholpen. :facepalm:
Ik reageerde puur op de toon en inhoud van Alfa's post. Ik vind hem (en andere Belgische forumgebruikers) het de laatste tijd wel erg bont maken met het in kwaad daglicht stellen van de Vlaamse wegbeheerder en andere overheidsdiensten.
Ik ga af op het resultaat. Dit portaal voldoet gewoon niet. En de Vlaamse wegbeheerder/overheid heeft ook al een kapitale fout gemaakt met die kilometerpaaltjes en het geblunder in vele dossiers zoals Oosterweel, de N60 en eigenlijk bijna elk ander wegendossier. Neemt niet weg dat er ook veel goede dingen gebeuren. Het wegdek is wel degelijk in betere staat dan 10 jaar geleden, op dat punt is dus forse vooruitgang geboekt.

Tokke1976
stadsweg
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 16:41
Locatie: Temse

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Tokke1976 » za 01 jul 2017, 22:39

^^
Alfa, het is niet de fout van de wegbeheerder dat het Oosterweeldossier nog niet van de grond is gekomen.
Dankzij de vele NIMBY-actiegroepen zat de hele boel in het slop en staan we stil. Het individuele belang van de groenlandgeitenwollensokkenbakfietsridders heeft meer kapot gemaakt dan positiefs opgeleverd.

Wat de laatste jaren wordt uitgevoerd, is ook niet alleen het resultaat van de laatste beleidsperiode waarop je afgeeft. De voorbereidingen zijn vaak al langer aan de gang en ingrijpen in die lopende dossiers kan de overheid zeer veel geld kosten. Vergeet niet dat de beleidsmakers moeten handelen als goede huisvaders...
Als je invloed wil uitoefenen, dan is de politiek jouw weg of tracht bij AWV te gaan werken in een sturende positie.
Uitspraken op dit forum zijn persoonlijk, niet werkgerelateerde, uitspraken.

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door tovm74 » zo 02 jul 2017, 9:59

Vinny schreef:Ik reageerde puur op de toon en inhoud van Alfa's post. Ik vind hem (en andere Belgische forumgebruikers) het de laatste tijd wel erg bont maken met het in kwaad daglicht stellen van de Vlaamse wegbeheerder en andere overheidsdiensten.
Hear, Hear !!!

Goed dat eindelijk het is iemand zegt ... het lijkt alsof Vlaanderen een "Hell Hole" geworden is, wat totaal niet klopt ... maar ja het zal "een teken van de tijd" zijn zekers ...
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Snelwegfreak » zo 02 jul 2017, 10:21

Heren, zullen we dit achter ons laten en het verder terug over de A11 hebben? :top:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Alfa » zo 02 jul 2017, 15:09

Tokke1976 schreef:^^
Alfa, het is niet de fout van de wegbeheerder dat het Oosterweeldossier nog niet van de grond is gekomen.
Daarom schreef ik ook Vlaamse wegbeheerder/overheid.
Tokke1976 schreef: Dankzij de vele NIMBY-actiegroepen zat de hele boel in het slop en staan we stil. Het individuele belang van de groenlandgeitenwollensokkenbakfietsridders heeft meer kapot gemaakt dan positiefs opgeleverd.
Neen, het is de Vlaamse overheid (regering + parlement) die hen toelaat stokken in de wielen te steken. Het is ook de Vlaamse overheid die zich te veel laat leiden door een fanatieke minderheidsgroep. Het is ook de Vlaamse overheid die de ene na de andere blunder in dit dossier maakt wat de actiegroepen munitie geeft.
tovm74 schreef:
Vinny schreef:Ik reageerde puur op de toon en inhoud van Alfa's post. Ik vind hem (en andere Belgische forumgebruikers) het de laatste tijd wel erg bont maken met het in kwaad daglicht stellen van de Vlaamse wegbeheerder en andere overheidsdiensten.
Hear, Hear !!!

Goed dat eindelijk het is iemand zegt ... het lijkt alsof Vlaanderen een "Hell Hole" geworden is, wat totaal niet klopt ... maar ja het zal "een teken van de tijd" zijn zekers ...
Het is ook vaak een reactie op de posts van Wimpie die werkelijk alles verdedigt van de Vlaamse overheid. Dan is de getuite kritiek eerder een nuance te noemen op de goednieuwsshow. Wegenforum moet geen propagandakanaal van de overheid worden.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Wimpie25 » zo 02 jul 2017, 17:13

Ik verdedig hier het beleid van de Vlaamse Regering als tegengewicht tegen het constante en onterechte afgekraak uit bepaalde hoeken. Zonder die nuance zou men hier denken dat niemand in Vlaanderen het beleid van de regering steunt, hetgeen dus alles behalve het geval is.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Snelwegfreak » zo 02 jul 2017, 17:16

Volgens mij zijn de verhoudingen duidelijk.
Snelwegfreak schreef:Heren, zullen we dit achter ons laten en het verder terug over de A11 hebben? :top:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Mikhail » ma 03 jul 2017, 21:56

Wimpie25 schreef:
Davy schreef:Eerste bord met afritnummer is verschenen:
Afbeelding
Knap, zelfde ontwerp als in het Antwerpse.
Tel ik hier nu 4 rijstroken? Wel raar dat men hier terug kiest voor hoge uitsmijters aan een paal terwijl men nu in West-Vlaanderen de uitsmijters tegenwoordig plaatst op het maaiveldniveau.
****

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Mikhail » ma 03 jul 2017, 22:00

Wimpie25 schreef:Er is nog niets beslist omtrent het proefproject bij Antwerpen, het is dus ook nog niet meer als dat.
Tjah ons kennende gaat Vlaanderen eerst 5 jaar proefdraaien en daarna komt er weer een nieuw proefproject en een nieuwe, enz... Spijtig om te zeggen maar het is zo... Beslissingen nemen is toch o zo moeilijk...
****

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Vinny » di 04 jul 2017, 8:10

Dan kun je wel cynisch doen, maar in Nederland heeft het ook 10 jaar geduurd voordat de nieuwe stijl autosnelweg bewegwijzering in definitieve richtlijnen zijn omgezet (NBA), en ik vind nog steeds dat ze de echte pijnpunten: overvolle vorkborden en proppige portaalborden onvoldoende hebben aangepakt. Maar wat er nu staat is een aanmerkelijke verbetering ten opzichte van vroeger.

In Wallonië plaatst de wegbeheerder nog wel eens 'Old School Belgium' en ik vind die wegwijzers ook duidelijker vaak dan de moderenere experimentele borden.

Je moet de overheden en aannemers ook de gelegenheid geven om te leren van de praktijk. Kritisch zijn mag best, maar met onconstructief, verzuurd commentaar van de zijlijn schiet niemand wat op.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Snelwegenkenner » di 04 jul 2017, 11:15

Davy schreef:Portaalbord. Matig ontwerp als je het mij vraagt...
:offtopic: Waarom staat hier geen Antwerpen op voor de N49?

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Tommy » di 04 jul 2017, 15:26

^^ Omdat dat de andere richting is...
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B][A011][A00X] Snelwegverbinding Brugge-Westkapelle

Bericht door Alfa » di 04 jul 2017, 19:38

^^Hoezo? De hoofdrichting links is toch Antwerpen?

Plaats reactie