TomTom

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: TomTom

Bericht door Davy » zo 05 mei 2013, 22:34

Chris schreef:Ik reed net op de A2 bij Vinkeveen richting Utrecht.

Ineens gaan allerlei auto's van de rechterrijstrook naar de middelste strook (er liggen 5 stroken daar), allemaal ongeveer op hetzelfde punt ter hoogte van de afrit naar Vinkeveen, ik zag eerst een camper gaan, daarna een auto-caravan en een auto met fietsen achterop. Ze haalden niks in, maar gingen even 2 rijstroken opzij om een kilometer verderop weer naar rechts te gaan.

Ik vraag me dan af; is dat typisch zo'n geval waarbij de TomTom zegt; "houdt links aan"? (op een snelweg betekent dat meestal hetzelfde als "niet afslaan"). Ik had die indruk namelijk, het zag er nogal stupide uit om voor niks 2 rijstroken op te schuiven en daarna weer terug te gaan. Er lag niks op de weg ofzo.
Even nog op deze oude post reageren:
Ik haalde iets soortgelijks aan in het NBA-topic, maar het lijkt er inderdaad steeds meer en meer op dat de navigatie de boosdoener is. Vandaag op de E19 bij Sint-Job-In-'t Goor zag ik in de achteruitkijkspiegel ook ineens 2 auto met sleurhut naar links gaan zonder reden, om dan even later weer naar rechts op te schuiven.

Verder vandaag gespot:
Bij Aardenburg staan er nu bordjes om de GPS-gebruiker erop te wijzen dat er een nieuwe rondweg N251 ligt, want blijkbaar blijven de TomTom-rijders nog massaal de oude slingerroute door het centrum volgen. Lijkt me nu toch wel een bewijs dat men steeds minder en minder naar de echte bewegwijzering kijkt en blindelings dat kastje volgt. Op het eerste bordje voor de rotonde staat zoiets als "situatie gewijzigd, volg bewegwijzering" en vlak na de rotonde een tweede bordje met "Maldegem - E34 (!), route vervolgen". Ga er nog eens foto's proberen van te nemen...

hneel
autoweg
Berichten: 1069
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Re: TomTom

Bericht door hneel » wo 08 mei 2013, 23:45

Daviedoff schreef:Verder vandaag gespot:
Bij Aardenburg staan er nu bordjes om de GPS-gebruiker erop te wijzen dat er een nieuwe rondweg N251 ligt, want blijkbaar blijven de TomTom-rijders nog massaal de oude slingerroute door het centrum volgen. Lijkt me nu toch wel een bewijs dat men steeds minder en minder naar de echte bewegwijzering kijkt en blindelings dat kastje volgt. Op het eerste bordje voor de rotonde staat zoiets als "situatie gewijzigd, volg bewegwijzering" en vlak na de rotonde een tweede bordje met "Maldegem - E34 (!), route vervolgen". Ga er nog eens foto's proberen van te nemen...
Ik ben niet bekend met de situatie ter plekke, maar mijn ervaring met tomtom is dat die een zeer sterke voorkeur heeft voor de kortste route, en dus liever dwars door een centrum gaat dan via een rondweg. Het maakt daarbij niet uit of je je voorkeur in je tomtom op 'snelste route' hebt ingesteld.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: TomTom

Bericht door Attietattie » do 09 mei 2013, 0:42

^^ Het gaat over een nieuwe rondweg, dus ik gok dat de instelling van TomTom niet zo'n heel grote factor is.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

hneel
autoweg
Berichten: 1069
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Re: TomTom

Bericht door hneel » do 23 mei 2013, 10:17

Er is weer een nieuwe kaart-update.

De rotonde bij de oprit van de A29 bij Dinteloord staat er nu ook correct op. Leuk.

Maar bij Vaanplein is alvast de toekomstige situatie ingetekend. De huidige bocht van A29 naar A15-west staat er niet meer op. Voor mij een reden om toch maar even de oude er weer terug op te zetten. (die klopte ook niet met de huidige situatie, maar de fout daar was minder storend)
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: TomTom

Bericht door sirdanilot » do 23 mei 2013, 14:26

Tot voor kort hadden wij een navigatiesysteem dat al 6 jaar lang niet geüpdated was, de hele A4 West-Brabant stond er bijvoorbeeld nog niet op. Nu hebben we er een met live update die ook de rijstrookindeling laat zien, toch een heel stuk prettiger 8-) Wel jammer is dat hij niet 'herberekenen' zegt als je fout rijdt, wat de vorige wel deed; zo kun je zomaar 20 km omrijden zonder dat je je eigen fout inziet !

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door Hensepens » do 23 mei 2013, 22:46

^^ Maar je ziet hem toch een nieuwe route instellen?
Laatst gewijzigd door Wouter N14 op do 23 mei 2013, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: We gebruiken ^^ als je direct op een bericht reageert en NIET de quote-knop!

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door mavas » wo 23 dec 2015, 7:49

routes.tomtom.com of routes.tomtom.nl werkt niet meer.
Voor de verkeersinformatie van ze, is nu de site https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/ geworden volgens mij.

Ik weet nog niet of ik dit fijner vind werken. Nog even aankijken.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door captain007 » wo 23 dec 2015, 13:05

^^ Ik moet nu een account hebben om de details van een vertraging te bekijken :nothanks:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door Wesso » wo 23 dec 2015, 17:41

^^ Ik had gelukkig nog een account, maar een directe link naar het gebied dat ik wil bekijken is er niet meer bij. Alleen de directe omgeving van mijn locatie komt tevoorschijn.

hneel
autoweg
Berichten: 1069
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Re: TomTom

Bericht door hneel » ma 28 dec 2015, 21:51

Dit is echt verschrikkelijk. :schrikreactie:

Er werd vroeger nog geklaagd dat Google Maps zo traag was geworden, maar dit slaat alles. Als de spreekwoordelijke dikke s..... door een trechtertje.

En waarom begint hij steeds in Amsterdam? Vroeger onthield hij de positie die je het laatst bekeken had. Nu niet meer, ook niet als je je inlogt. En waarom zo ver ingezoomd? Voor wie heeft dat nut?

Waarom zijn veranderingen toch telkens weer alleen maar verslechteringen?
:wall:
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: TomTom

Bericht door boe! » di 29 dec 2015, 21:23

Het haat blijkbaar niet zo goed met het bedrijf TomTom.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: TomTom

Bericht door Chris » di 29 dec 2015, 21:34

Het is inderdaad wel erg traag geworden. En dat de verkeersinfo niet meer te raadplegen is, is natuurlijk helemaal bizar in het internettijdperk. Mensen gaan dan wel naar Google Maps.

Maar goed, wie koopt er tegenwoordig nog een los navigatiesysteem? Ik heb mijn TomTom ook al in geen jaren meer geüpdate en gebruik hem bijna nooit.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: TomTom

Bericht door Jeroen » di 29 dec 2015, 21:44

Ik gebruik de tomtom ook niet meer. Googlemaps zit tegenwoordig zo goed in elkaar, zowel de kaarten als de navigatie, dat ik eigenlijk al niks anders meer gebruik.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door mavas » di 29 dec 2015, 22:02

Het grote voordeel van de online tomtomt-website is dat je gemakkelijk kunt zien waar vertragingen zich voordoen, ze komen namelijk vrij duidelijk naar voren op de website in vergelijking met de google-website.
Daarom vind ik het gebruiken van die tomtom-site nog wel prettig.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14314
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: TomTom

Bericht door Attietattie » di 29 dec 2015, 22:08

^^ Kijken wij naar dezelfde Tomtomsite en dezelfde Googlesite?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door Wesso » wo 30 dec 2015, 16:58

Ik kan nu helemaal niets meer bekijken nadat ik ben ingelogd, alleen gezeur over gegevens op MyDrive (wat ik niet heb).
Weer een dienst door het putje. :neenee:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door keokiracer » do 14 jan 2016, 18:23

http://livetraffic.tomtom.com/ doet het bij mij weer, alle functies inbegrepen en zonder account. :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door Wesso » do 14 jan 2016, 18:27

^^ Wow, misschien hebben ze meegelezen. Ik hoef zelfs niet meer op die rode bolletjes te klikken... :worship:
TOEVOEGING
Alleen zijn de afstanden in miles. Nou ja, het is gratis en zonder account zoals je zei.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door keokiracer » do 14 jan 2016, 18:38

^^ Voor wat betreft de edit: rechtsbovenin op het vlaggetje klikken, kun je switchen naar Nederland.

Ik heb het al een tijd geleden opgegeven want ik heb geen account dus elke keer komt het toch weer terecht op mijlen...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door Wesso » do 14 jan 2016, 18:42

Oh, is dat het. Ik heb maar gelijk een directe link voor de Nederlandse (km-) versie gemaakt :bloemetje:

http://livetraffic.tomtom.com/?Lid=5

JB81
autoweg
Berichten: 1541
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: TomTom

Bericht door JB81 » vr 15 jan 2016, 7:48

mavas schreef:routes.tomtom.com of routes.tomtom.nl werkt niet meer.
Deze werken inmiddels ook weer gewoon als vanouds.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: TomTom

Bericht door Chris » vr 15 jan 2016, 14:33

Misschien kwamen ze erachter dat er bijna niemand nog van hun service gebruik maakte.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door mavas » vr 15 jan 2016, 16:53

JB81 schreef:
mavas schreef:routes.tomtom.com of routes.tomtom.nl werkt niet meer.
Deze werken inmiddels ook weer gewoon als vanouds.
:top: :top: Top!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door Wesso » vr 15 apr 2016, 18:08

De volledige functionaliteit zonder account is er weer uitgehaald, alles wordt doorgelinkt naar https://mydrive.tomtom.com/nl_nl/ :shutup:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door mavas » za 16 apr 2016, 10:23

Ja, niet zo relaxed. Lijkt wel of het zo blijft vanaf nu...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: TomTom

Bericht door Chris » za 23 jul 2016, 10:56

Ik vind die TomTom Mydrive toch niet zo handig. Je moet een account aanmaken om de vertraging te kunnen zien. Dat is nog tot daar aan toe. Maar je moet je bij elk bezoek opnieuw aanmelden en het aanmeldproces werkt regelmatig niet (zie screenshot). Je krijgt dan een witte popup en er gebeurt niks. Daarnaast onthoudt hij niet waar je was na het sluiten van de website, en start je telkens tot op straatniveau ingezoomd in het centrum van Amsterdam. In de voorgaande versie van TomTom Livetraffic onthield hij waar je was op basis van een vorig bezoek.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: TomTom

Bericht door Vahalis » za 23 jul 2016, 12:51

^^ klopt, erg irritant.

In de app heb ik dat probleem niet. Daar is het lettertype weer veel te klein :(

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: TomTom

Bericht door Chris » zo 24 jul 2016, 15:31

In Zweden:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: TomTom

Bericht door Chris » ma 05 jun 2017, 16:32

TomTom heeft de kaartweergave van de webversie ook aangepast. Het is voor mijn gevoel stukken trager geworden, de hele website voelt bulky. In Google Chrome werkt het overigens helemaal niet meer (witte pagina). Je moet ook heel ver inzoomen op op fileinformatie te kunnen klikken, anders wil hij de routeplanner starten. Niet bepaald een verbetering allemaal.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18177
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: TomTom

Bericht door mavas » ma 05 jun 2017, 20:33

Ik vind het er op pc's nu veel degelijker uitzien. Ik heb geen last van traag laden op mijn laptops of desktop.

Overigens ook nog geen problemen gehad op mobiel die jij beschrijft.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie