TomTom

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

Durashift
verkeersader

Re: TomTom

Bericht door Durashift » wo 07 aug 2019, 21:52

Okay, dank voor het inzicht.

Naar mijn idee is het een 'vast' gegeven totdat de gemeente besluit dat gebied op de schop te nemen. De camera auto's van de kaartenfirma's rijden daar ook, denk ik dan. Die kunnen toch ook 'zien' dat het een uitgangsplek betreft.. :?:

Anyway, ik zal mijn verwachtingen bijstellen. :D

waldo79
2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » wo 07 aug 2019, 22:38

De TomTom ziet de beklinkerde straat aan de zijkant van mijn appartement ook als doorgaande weg (het heeft wel een straatnaam), maar ik denk dat mijn auto niet zo gesteld is op de 10 traptreden aan het einde van die route.

Durashift
verkeersader

Bericht door Durashift » wo 15 jan 2020, 23:42

Rijrichting: Zuidelijk.
Afgelopen maandagmorgen (+/- 7:45 uur) gestrand in een file op rijstroken 3 en 4 (richting afrit naar de A73 dus, ri Nijmegen)

Toen ik bij Bemmel / knp. Ressen de keuze had.. gaf de TT een vertraging van 3 minuten aan voor mijn bestemming in Beuningen. Ik koos dus rijden via de snelwegen ipv binnendoor via de A325 / Lent / Weurt.

Die drie minuten vertraging hield de TT vast.. ook al stond ik vrij stevig stil op de brug.. :?: :s (dik een half uur verloren. :( )
Pas op de zuidelijke oever van de Waal sprong de vertragingstijd naar de 8 minuten..

Ik vind dat ik 'aardig' gefopt ben door de TT. :evil: :?

Op rijstroken 1 en 2 reed het verkeer sneller.. Nu is er op de (nieuwe) brug geen sprake van een fysieke rijstrookscheiding, itt tot de gerenoveerde brug welke een middengeleider heeft (de oude oost/west scheiding dus). Op de TT ook duidelijk zichtbaar want de zuid/noord verbinding gaf netjes 2 gescheiden vertragingskleuren aan. (de oostelijke rijbaan was trager dan de westelijke, op de zuid-noord verbinding).

Mijn vraag dus: klopt mijn constatering dat de TT, door het ontbreken van de middengeleider op de noord/zuid verbinding.. geen goed onderscheid in snelheidsverschillen kan maken tussen de 2 hoofdstromen qua verkeersrichting?
Hierdoor zijn vertragingstijden niet reeël indien het verkeer niet over de gehele brug gelijkmatig rijd of stil staat.. toch?