IKEA

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

IKEA

Bericht door Palance » zo 11 sep 2005, 16:12

Een paar dagen terug kreeg ik een catalogus van de IKEA in de bus. Daar staan van de vestigingen omgevingskaartjes in. 'Gelukkig' staan ze ook online, en 'gelukkig' zitten er op een aantal kaartjes fouten in de wegnummering :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » zo 11 sep 2005, 16:17

Haha B270, A48... Zeker een Duitser met 'n ouwe kaart die dit gemaakt heeft :)

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 11 sep 2005, 16:19

Nee, een Zweed :mrgreen:

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 11 sep 2005, 16:39

Misschien wel propaganda om alvast B-nummers in te voeren? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » zo 11 sep 2005, 16:40

En tevens het herstellen van het nummer A48 :mrgreen:

Jippie, post 1500 :klappen:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » zo 11 sep 2005, 18:43

Het kan erger hoor, zie deze plattegrond van het Dorint hotel te Eindhoven: Blijkbaar hebben meer organisaties moeite met de A270 :)

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15231
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 11 sep 2005, 18:46

En ze dachten, omdat we de E-nummers niet weten geven we maar alleen de E aan? :roll:

Tevens in Duitse schildjes (de A-nummers).

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » zo 11 sep 2005, 19:16

En sinds wanneer heeft Eindhoven een cityring? Tevens ontbreekt er de A50 (maar die was misschien ten tijde van het kaartje nog niet klaar). Bovendien zou ik nooit de Kennedylaan nemen om naar Tilburg te gaan.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » zo 11 sep 2005, 23:22

IQ[] schreef:... Bovendien zou ik nooit de Kennedylaan nemen om naar Tilburg te gaan.
De bewegwijzering anders wel ;) Als ik me goed herinner. Die stuurt je ook via Kennedylaan ri. 's-Hertogenbosch, terwijl wij in de good-old days via de Boschdijk reden (Destijds N2) :lol:

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » zo 11 sep 2005, 23:32

IQ[] schreef:En sinds wanneer heeft Eindhoven een cityring? Tevens ontbreekt er de A50 (maar die was misschien ten tijde van het kaartje nog niet klaar). Bovendien zou ik nooit de Kennedylaan nemen om naar Tilburg te gaan.
Eindhoven heeft al heel lang een cityring, en is volgens mij de enige stad in heel Nederland met zo'n duidelijk vormgegeven ring. 'City'ring heet het natuurlijk omdat de kaart ws. vooral op buitenlandse gasten is gericht.
En vanuit het Dorint is de Kennedylaan in de richting Tilburg de meest logische optie: je komt de minste stoplichten tegen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » ma 12 sep 2005, 7:34

In Spijkenisse hebben we ook een mooie ring, alleen meer vierkant van vorm :P

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » ma 12 sep 2005, 9:52

Dat heet dan geen 'ring', maar een 'ruit'. :mrgreen:
Maar serieus: wie kan mij één stad in Nederland aanwijzen met zo'n duidelijke ring rond het centrum als Eindhoven heeft?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » ma 12 sep 2005, 10:37

Alargule schreef:Eindhoven heeft al heel lang een cityring, en is volgens mij de enige stad in heel Nederland met zo'n duidelijk vormgegeven ring.
Wat is een "duidelijke" ring? Als je eist dat het geen enkele TOTSO mag hebben, is de Ring Sneek ook heel duidelijk.
Als je bovendien eist dat de Ring overal hetzelfde wegprofiel moet hebben (1x2, 2x2 enz.) dan zou Eindhoven inderdaad wel eens de enige kunnen zijn...

Zie ook http://wegnummers.autosnelwegen.nl/wegen/xringen.html voor een overzicht van bewegwijzerde Ringen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » ma 12 sep 2005, 10:42

Wat ik bedoel met 'duidelijk' is de Ring in zijn geheel in het stadsplaatje van Eindhoven, bekeken van bovenaf (ik kijk van boven, niet vanaf de weg). Eindhoven is heel 'logisch' vormgegeven: een enigszins ronde ring rond de vooroorlogse stadsbebouwing, radiale straten die naar de regio waaieren, een 'grid'patroon in Woensel, en een (driekwart)snelwegruit rondom de stad. Andere steden met een logische opzet:

Amsterdam (grachtengordel, plan Zuid, westelijke Tuinsteden, Bijlmermeer, ring A10);
Den Haag (gridplan van Berlage);
...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Bericht door harry » ma 12 sep 2005, 10:59

Alargule schreef:Wat ik bedoel met 'duidelijk' is de Ring in zijn geheel in het stadsplaatje van Eindhoven, bekeken van bovenaf (ik kijk van boven, niet vanaf de weg).
Leeuwarden was vroeger ook zo duidelijk, met zijn door Berlage ontworpen ring. Later hebben ze het oostelijke deel verder naar het oosten verlegd, zodat de ring niet meer zo mooi "rond" loopt.

(Het wordt trouwens tijd dat Leeuwarden eens Ring op de wegwijzers zet, in plaats van die verouderde wegnummers.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 12 sep 2005, 11:39

B 270, dat lijkt afgekeken van de Luxemburgers, waar ze een 'B' gebruiken voor wegen die in het verlengde van snelwegen lopen, maar geen eigen N nummer kunnen hebben omdat die parralel loopt...(B 7 en B 3).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » ma 12 sep 2005, 15:37

waldo79 schreef:
IQ[] schreef:... Bovendien zou ik nooit de Kennedylaan nemen om naar Tilburg te gaan.
De bewegwijzering anders wel ;) Als ik me goed herinner. Die stuurt je ook via Kennedylaan ri. 's-Hertogenbosch, terwijl wij in de good-old days via de Boschdijk reden (Destijds N2) :lol:
Ja, dat klopt. Maar ik zou toch de A2 oprijden bij de inprikker Strijp. Waarom weet ik niet, het lijkt me om een rare reden logischer.

De tijd van de N2 dwars door de stad, is ruim voor mijn tijd denk ik ;)

Het wordt cityring genoemd vanwege de buitenlanders, mij best :lol: Hij is inderdaad een echte ring, grotendeels 2+2 meen ik. Kunnen meer steden een voorbeeld aan nemen :P

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » ma 12 sep 2005, 23:41

IQ[] schreef:
Ja, dat klopt. Maar ik zou toch de A2 oprijden bij de inprikker Strijp. Waarom weet ik niet, het lijkt me om een rare reden logischer.

De tijd van de N2 dwars door de stad, is ruim voor mijn tijd denk ik ;)

...
via Strijp zal wel sneller zijn. De Boschdijk is vroeger wel bewegwijzerd geweest als verbinding richting Den Bosch. Sinds begin jaren 80 kon je vanaf de N2 de Randweg op richting Woensel of Vliegveld Welschap. (N2 liep feitelijk niet door de stad, maar is wel de kortste route) En ja, hoewel ik ook nog studeer, ben ik wel een cruciaal aantal jaartjes ouder ;)

Frank_NL
stadsweg
Berichten: 468
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 13:47
Locatie: Maastricht

Bericht door Frank_NL » wo 14 sep 2005, 17:27

Hoe liep de N2 vroeger dan door Eindhoven? Ik zou toch denken vanaf Leenderheide/Floraplein over de ring naar de Boschdijk. Of misschien nog wel direkter door de stad, over de Vestdijk en westelijk langs het centraal station?

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » wo 14 sep 2005, 17:36

Frank_NL schreef:Hoe liep de N2 vroeger dan door Eindhoven? Ik zou toch denken vanaf Leenderheide/Floraplein over de ring naar de Boschdijk. Of misschien nog wel direkter door de stad, over de Vestdijk en westelijk langs het centraal station?
Ik heb een oude kaart van Eindhoven (ca. 1972) waarop de E9 nog op de Boschdijk staat ingetekend, en aan de zuidkant op de Leenderweg. Hoe de weg verder door de stad liep, staat er echter niet op.

Plaats reactie