Google Earth & Maps

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Coen Tunnel » zo 05 aug 2018, 20:30

^^ Ja, Nederlandstaligen zullen altijd wel over Parijs, Berlijn, Kopenhagen of Moskou blijven praten.
Palance schreef: zo 05 aug 2018, 19:55 Ik lees anders nog wel eens over Rode Ster Belgrado (ipv Crvena Zvezda Beograd)
En AEK Athene, Sparta Praag, Spartak Moskou, Zenit Sint Petersburg, Dynamo Kiev, Legia Warschau, FC Kopenhagen, Standard Luik... Die laatste twee zijn de uitzondering; want vooral bij West-Europese clubs wordt wel het endoniem gebruikt (Paris Saint-Germain, Union Berlin, Lazio Roma). A.C. Milan gebruikt altijd de Engelse naam want de club is opgericht door Engelse expats en gebruikt ook in de officiële naam Milan en niet Milano.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door boe! » zo 05 aug 2018, 20:44

En daar maken de Duitsers dan weer AC Mailand van.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Coen Tunnel » zo 05 aug 2018, 20:48

^^ Duitsers gebruiken bij (vrijwel) elke voetbalclub het exoniem, en bij voetbalclubs zonder stadsnaam in de naam plakken ze die er vaak aan vast. Ze hebben het ook over OGC Nizza en zelfs Vitesse Arnheim.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Pino » zo 05 aug 2018, 21:01

Duitsers en Italiaanse clubs levert rare namen op. De club die de hele wereld kent als Fiorentina heet daar AC Florenz. En SSC Neapel voor Napoli is weliswaar beter te volgen, maar ook altijd even nadenken.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Vinny » zo 05 aug 2018, 21:52

Alfa schreef:^^Ljubljana. Waarom denk je dat er exoniemen verzonnen worden? Zoals ik zei: het is toch echt een misvatting dat exoniemen een andere rol hebben in Vlaanderen dan in Nederland.
Het exoniem is niet verzonnen, maar aangetroffen in zoekresultaten en in literatuur. In mijn ogen had het in dit specifieke geval onderdrukt kunnen worden omdat de meeste Nederlandstalige kaarten en atlassen het endoniem vermelden, maar er is door de organisatie besloten dat ook in dit geval het exoniem de preferente labelling is. Wellicht wordt dat ooit nog eens teruggedraaid, maar ik verwacht dat eigenlijk niet.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Chris » zo 05 aug 2018, 21:58

Ze hadden toch landen / regio experts voor dit soort dingen? De kwaliteit van Google Maps is flink achteruit gegaan met al die automatische invoer uit "bronnen". En ik heb ook de indruk dat het langer duurt voordat nieuwe wegen er in staan, misschien omdat er eerst een Street View auto overheen moet zijn gereden die de weg in kaart brengt en het tot die tijd niet geaccepteerd wordt?

Het probleem is m.i. vooral de monopoliepositie van Google Maps. Er is geen serieuze concurrentie. Je krijgt dan zo'n geval dat Google de werkelijkheid naar eigen hand kan zetten. Er is echt geen excuus om Laibach te gebruiken op de NL Google Maps. Net zoals al die Duitse plaatsnamen in de Baltische regio. Of al die aanduidingen van "natuurpark met wilde dieren" flauwekul.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Vinny » zo 05 aug 2018, 22:12

Er zijn genoeg andere aanbieders van navigatiesoftware en atlassen. Google biedt een gratis commerciële dienst aan aan zijn gebruikers. Dat is tamelijk uniek want dat betekent dat de kosten voor productie tot het uiterste minimum teruggebracht moeten worden, terwijl er geen sprake is van open source licenties, zowel niet aan de binnenkomst als niet aan de uitgifte van de data.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Coen Tunnel » zo 05 aug 2018, 22:29

^^ Maar je wil als bedrijf toch wel een kwaliteitsproduct aanbieden? Natuurlijk kunnen er fouten inzitten, maar die wil je dan herstellen. Een slordige fout waarbij een in onbruik geraakt Duits exoniem, volkomen onbekend in Nederland, bij een Europese hoofdstad wordt vermeld zou toch wel sneller hersteld moeten worden. Deze fout staat er al meer dan twee jaar op.

En wat is er tamelijk uniek aan? Concurrent Microsoft biedt met Bing Maps een vergelijkend product aan en die kunnen wel de juiste naam voor Ljubljana gebruiken.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Egbert » ma 06 aug 2018, 7:06

Robbert297 schreef: zo 05 aug 2018, 19:29 ^^ Ik denk inderdaad dat zo'n beetje heel Nederland en Vlaanderen naar Wenen gaat en niet naar Wien. Daarnaast gaat ook iedereen naar Milaan (Milano), Venetië (Venezia), Praag (Praha), Krakau (Kraków), Rome (Roma), Keulen (Köln) en noem ze allemaal maar op. Het is inderdaad echt niet alleen een Vlaams dingetje. Wel zie je in Vlaanderen vaker vertalingen van andere plaatsnamen op bijvoorbeeld de bewegwijzering staan.
Maar niet naar Wien, Mailand, Venedig, Prag of Rom. Want dat zijn net als Laibach de duitse exoniemen. Laibach is in Nederland gewoon niet in gebruik. Hetzelfde als bijvoorbeeld Eger, of Posen. Daar gaat ook geen Nederlander naar toe.
Maar er gaat ook niemand naar Brunswijk, Frankfort of Gulik. Dus er is een plaats en tijd voor exoniemen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Palance » ma 06 aug 2018, 9:36

Vinny schreef: zo 05 aug 2018, 21:52 Het exoniem is niet verzonnen, maar aangetroffen in zoekresultaten en in literatuur. In mijn ogen had het in dit specifieke geval onderdrukt kunnen worden omdat de meeste Nederlandstalige kaarten en atlassen het endoniem vermelden, maar er is door de organisatie besloten dat ook in dit geval het exoniem de preferente labelling is. Wellicht wordt dat ooit nog eens teruggedraaid, maar ik verwacht dat eigenlijk niet.
Het exoniem is niet verzonnen, maar er wel door iemand verzonnen dat het nut heeft op een Nederlandstalige kaart. Dat is volstrekt incorrect en er is nu bewust een fout gemaakt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Robbert297 » ma 06 aug 2018, 11:01

Egbert schreef: ma 06 aug 2018, 7:06
Robbert297 schreef: zo 05 aug 2018, 19:29 ^^ Ik denk inderdaad dat zo'n beetje heel Nederland en Vlaanderen naar Wenen gaat en niet naar Wien. Daarnaast gaat ook iedereen naar Milaan (Milano), Venetië (Venezia), Praag (Praha), Krakau (Kraków), Rome (Roma), Keulen (Köln) en noem ze allemaal maar op. Het is inderdaad echt niet alleen een Vlaams dingetje. Wel zie je in Vlaanderen vaker vertalingen van andere plaatsnamen op bijvoorbeeld de bewegwijzering staan.
Maar niet naar Wien, Mailand, Venedig, Prag of Rom. Want dat zijn net als Laibach de duitse exoniemen. Laibach is in Nederland gewoon niet in gebruik. Hetzelfde als bijvoorbeeld Eger, of Posen. Daar gaat ook geen Nederlander naar toe.
Maar er gaat ook niemand naar Brunswijk, Frankfort of Gulik. Dus er is een plaats en tijd voor exoniemen.
In België is Laibach ook niet in gebruik.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Vahalis » ma 06 aug 2018, 14:06

Egbert schreef: ma 06 aug 2018, 7:06

Maar niet naar Wien, Mailand, Venedig, Prag of Rom. Want dat zijn net als Laibach de duitse exoniemen.
Wien een Duits exoniem? ;)

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Egbert » ma 06 aug 2018, 15:22

Vahalis schreef: ma 06 aug 2018, 14:06
Egbert schreef: ma 06 aug 2018, 7:06

Maar niet naar Wien, Mailand, Venedig, Prag of Rom. Want dat zijn net als Laibach de duitse exoniemen.
Wien een Duits exoniem? ;)
:lol: :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Vinny » ma 06 aug 2018, 21:28

Palance schreef: ma 06 aug 2018, 9:36
Vinny schreef: zo 05 aug 2018, 21:52 Het exoniem is niet verzonnen, maar aangetroffen in zoekresultaten en in literatuur. In mijn ogen had het in dit specifieke geval onderdrukt kunnen worden omdat de meeste Nederlandstalige kaarten en atlassen het endoniem vermelden, maar er is door de organisatie besloten dat ook in dit geval het exoniem de preferente labelling is. Wellicht wordt dat ooit nog eens teruggedraaid, maar ik verwacht dat eigenlijk niet.
Het exoniem is niet verzonnen, maar er wel door iemand verzonnen dat het nut heeft op een Nederlandstalige kaart. Dat is volstrekt incorrect en er is nu bewust een fout gemaakt.
Nee. Het exoniem voldoet aan de interne beleidsrichtlijnen en dus staat het terecht op de kaart. Anders zouden ze het wel veranderen ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door T-hijs » ma 06 aug 2018, 21:36

^^
En of die interne beleidsrichtlijnen wellicht voor verbetering vatbaar zijn, daarover wordt niet gerept. En wij, de eindklant, zullen het daarmee moeten doen, of overstappen naar een concurrent...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Chris » ma 06 aug 2018, 21:37

Wat ik van Google Maps (en Google Earth) irritant vind is dat hij bedrijfsnamen prioriteit geeft boven plaatsnamen. Het komt regelmatig voor dat ik een bestemming invoer en hij dan een bedrijf met die naam bij mij in de buurt pakt in plaats van een stad. Vanmiddag had ik er weer zo eentje, ik was met Google Maps in Zuid-Frankrijk, en maakte een route van Givors naar Orange aan. Dat deed hij naar een bedrijf dat Orange heet in de buurt van Zwolle in plaats van de stad, hij vraagt zelfs niet om welke ik dan bedoel, maar gaat er vanuit dat ik een willekeuerig bedrijf met Orange in de naam bedoel rond Zwolle, zelfs als ik daar helemaal niet zit met de kaart, dat doet hij alleen op basis van de geoinformatie van het IP-adres.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door T-hijs » ma 06 aug 2018, 21:41

^^
*is in Bretagne en probeert hetzelfde*

Met mijn Android-smartphone krijg ik allemaal bedrijven met de naam Orange in de omgeving van Saint-Malo. Laat ik mij nou min of meer toevallig in die regio ophouden...

(weet ff niet hoe ik via mijn mobiel een screenshot moet posten...)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Coen Tunnel » ma 06 aug 2018, 21:47

Vinny schreef: ma 06 aug 2018, 21:28
Palance schreef: ma 06 aug 2018, 9:36
Vinny schreef: zo 05 aug 2018, 21:52 Het exoniem is niet verzonnen, maar aangetroffen in zoekresultaten en in literatuur. In mijn ogen had het in dit specifieke geval onderdrukt kunnen worden omdat de meeste Nederlandstalige kaarten en atlassen het endoniem vermelden, maar er is door de organisatie besloten dat ook in dit geval het exoniem de preferente labelling is. Wellicht wordt dat ooit nog eens teruggedraaid, maar ik verwacht dat eigenlijk niet.
Het exoniem is niet verzonnen, maar er wel door iemand verzonnen dat het nut heeft op een Nederlandstalige kaart. Dat is volstrekt incorrect en er is nu bewust een fout gemaakt.
Nee. Het exoniem voldoet aan de interne beleidsrichtlijnen en dus staat het terecht op de kaart. Anders zouden ze het wel veranderen ;)
Wat voor een merkwaardige interne beleidsrichtlijnen heb je dan als bedrijf als een Duits exoniem al ruim twee jaar op een Nederlandse kaart te vinden is en daar niks aan wordt gedaan... Hoe men er ooit bij is gekomen dat Laibach is het Nederlandse taalgebied thuishoort mag Joost weten. In zoekresultaten zal het allicht niet over de stad zijn gegaan, en in literatuur zal het wellicht over vooroorlogse Duitse literatuur gaan. Ik snap het in ieder geval nog steeds niet. En dan kan het 100 keer aan de interne richtlijnen voldoen, dat maakt het nog niet goed en logisch.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Rene » ma 06 aug 2018, 22:39

Palance schreef: ma 06 aug 2018, 9:36 Het exoniem is niet verzonnen, maar er wel door iemand verzonnen dat het nut heeft op een Nederlandstalige kaart. Dat is volstrekt incorrect en er is nu bewust een fout gemaakt.
+1

En hier komt dus ook weer die achterlijke Belgische taalwet om de hoek zeilen.

Niemand heeft problemen met Berlijn, Praag of Parijs. Maar wel met Kleef, Emmerik, Aken, Borgworm, Luik, Rijsel, Bazel, etcetera. En voor dat slechte kaartmateriaal wil Google nu ook nog eens veel geld zien van websites die embedden. Dat wordt de zwanezang van iets wat 10 jaar geleden zo'n mooie start maakte. Jammer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Palance » di 07 aug 2018, 6:30

Coen Tunnel schreef: ma 06 aug 2018, 21:47
Vinny schreef: ma 06 aug 2018, 21:28 Nee. Het exoniem voldoet aan de interne beleidsrichtlijnen en dus staat het terecht op de kaart. Anders zouden ze het wel veranderen ;)
Wat voor een merkwaardige interne beleidsrichtlijnen heb je dan als bedrijf als een Duits exoniem al ruim twee jaar op een Nederlandse kaart te vinden is en daar niks aan wordt gedaan... Hoe men er ooit bij is gekomen dat Laibach is het Nederlandse taalgebied thuishoort mag Joost weten.
Ik zo die instructies en het bewijs wel eens willen zien, maar dat zal dan wel ‘toevallig’ geheime informatie zijn.
Overigens heeft marcel al eens gepost dat Laibach niet volgens de instructies is, dus het verhaal van Vinny is 100% stierenpoep:
marcel schreef: ma 18 dec 2017, 17:44 Wat Laibach betreft, ik heb dat gemeld maar het heeft vrij lage prioriteit, dus daar zal niet zo gauw wat aan gedaan worden.
Over exoniemen in navigatie: we gebruiken gewoon wat op de borden staat. Dus Laibach zul je in instructies niet tegenkomen (tenzij het in Oostenrijk nog ergens staat, en in dat geval zou het ook niet misplaatst zijn). Het is alleen irritant dat het op de kaart staat.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Egbert » di 07 aug 2018, 7:04

Het geeft gewoon aan dat ook Google gewoon niet weet waar ze mee bezig zijn. Je moet een gegeven paard ook niet in de bek kijken he?

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Mandelsoft » di 07 aug 2018, 9:35

Ik heb al een jaar geleden gemeld dat de hoofdstad van Moldavië in de Nederlandse versie zijn naamlabel mist. Dit is na een jaar nog steeds niet gefikst. Inderdaad, Google doet maar wat.
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Vinny » di 07 aug 2018, 9:41

Er wordt best veel doorgezet naar de bevoegde personen maar de arrogante en hautaine manier van posten zorgt ervoor dat de motivatie bij enkelen wat gedaald is om er werk van te maken. Ik ben er een beetje klaar mee dus mogen ze Laibach lekker laten staan. Als mensen het eens vriendelijk en beleefd zouden vragen ga ik nog eens kijken of ik zin heb er in de herfstvakantie nog eens een mailtje aan te wagen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door T-hijs » di 07 aug 2018, 10:11

^^
Groot gelijk! C'est le ton qui fait la musique.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Egbert » di 07 aug 2018, 11:12

Hoe meer opmerkingen er niet worden opgepakt, hoe vervelender de opmerkingen worden. Dat is een feedbackloop waardoor dus helemaal niets meer gedaan wordt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Coen Tunnel » di 07 aug 2018, 11:27

Vinny schreef: di 07 aug 2018, 9:41 Er wordt best veel doorgezet naar de bevoegde personen maar de arrogante en hautaine manier van posten zorgt ervoor dat de motivatie bij enkelen wat gedaald is om er werk van te maken. Ik ben er een beetje klaar mee dus mogen ze Laibach lekker laten staan. Als mensen het eens vriendelijk en beleefd zouden vragen ga ik nog eens kijken of ik zin heb er in de herfstvakantie nog eens een mailtje aan te wagen.
Kom kom, de pot verwijt de ketel. Jij stelt: "Het exoniem voldoet aan de interne beleidsrichtlijnen en dus staat het terecht op de kaart. Anders zouden ze het wel veranderen." Kortom: Google heeft bepaald dat het zo is, dus we moeten het maar accepteren. Sorry dat ik het zeg, maar dat komt net zo goed hautain over!

Zo raar is het toch niet dat liefhebbers van kaarten (wat veel Wegenforummers toch wel zijn) zich storen aan een verouderde Duitse naam die al ten onrechte meer dan twee jaar op een Nederlandse kaart staat? En dan is Laibach nog niet de enige, maar wel de bekendste. Maar er is ook Wilna, Memel en een zooi andere Duitse namen in Centraal-Europa. Allerlei zaken die ook buiten dit forum om vast al meermaals aan Google gerapporteerd zijn op verschillende manieren, waar klaarblijkelijk nog niks mee is gedaan. De fouten zijn in ieder geval niet gecorrigeerd en ik heb ook van niemand gehoord dat er feedback is ontvangen met eventueel een uitleg waarom zulke fouten niet gecorrigeerd worden.

En zo gek is het toch ook niet dat mensen bepaalde verwachtingen hebben van een groot bedrijf als Google, ook ten aanzien van gratis producten? De meeste mensen associëren Google met kwaliteit en bedoelen het beste als ze Google op een overduidelijke fout wijzen en met correctiesuggesties komen. Dat mensen zich er zo druk om maken bewijst mijns inziens dat Google een product neerzet dat op zich gewoon goed is. Want anders was iedereen wel overgestapt naar Bing of iets anders, maar dat gebeurt ook niet.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 972
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door T-hijs » di 07 aug 2018, 12:01

^^
Dat neemt niet weg dat de indieners van fouten zich best wel aan een aantal elementaire communicatieregels ten aanzien van beleefdheid mogen houden. Dat kost niks en houdt het voor iedereen leuk.

#gedragiseenkeuze
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Coen Tunnel » di 07 aug 2018, 12:21

^^ Ik zie kritiek op de werkwijze van het bedrijf Google, maar geen persoonlijke aanvallen. Kritiek op een bedrijf moet toch kunnen?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door duikgek89 » di 07 aug 2018, 12:35

Vinny schreef: di 07 aug 2018, 9:41 Er wordt best veel doorgezet naar de bevoegde personen maar de arrogante en hautaine manier van posten zorgt ervoor dat de motivatie bij enkelen wat gedaald is om er werk van te maken. Ik ben er een beetje klaar mee dus mogen ze Laibach lekker laten staan. Als mensen het eens vriendelijk en beleefd zouden vragen ga ik nog eens kijken of ik zin heb er in de herfstvakantie nog eens een mailtje aan te wagen.
Ik snap je sentiment, maar was de boel vanaf het begin op orde geweest dan had deze ergernis niet bestaan. Door een goed product waar mensen aan gewend zijn aan de lopende band verder om zeep te helpen ontstaat deze ergernis wel.

Gehuilebalk over een gratis product e.d. daar kan Google rustig mee ophouden. Ze hebben zichzelf een plek in de markt bezorgd waar dat niet meer bij past imho.






Oh wacht even, het WAS vroeger op orde, maar nu niet meer...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Google Earth & Maps, deel 3

Bericht door Chris » di 07 aug 2018, 13:05

De producten van Google zijn niet echt gratis, je betaalt met je data. Alphabet Inc. heeft een omzet van $ 110 miljard per jaar.

Plaats reactie