Google Earth & Maps

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Robonus » vr 14 dec 2018, 11:01

^^
Ah, dat nog nooit gezien, wel eens een echte spiegelwandwoning (het kan in Almere):
https://goo.gl/maps/CaYMVQRudPm


Afbeelding

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Victor » vr 14 dec 2018, 18:31

Spam Elgoog :p

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Wesso » vr 14 dec 2018, 20:19

^^ Jaja, de verborgen boodschap van Google Maps... :mrgreen:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door mavas » ma 17 dec 2018, 16:33

Wat ik ook nog wel eens een nadeel vind, is dat als je zoekt op een bepaalde plaats, je bij een hele andere plaats terechtkomt dan waar je naar op zoek was, maar dan met dezelfde naam.
Neem bijvoorbeeld eens Krzyżowa, als je daar op zoekt kom je bij het veel kleinere plaatsje terecht ver van de A4 in Polen. Ik heb dat bij meer zoekopdrachten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Chris » ma 17 dec 2018, 17:33

^^ Dat overkomt mij ook regelmatig. Evenals dat sommige plaatsnamen die ook als bedrijfsnaam voorkomen als bedrijfsresultaat getoond worden. Zoals dat voorbeeld van Santander. Als je dat invult na het openen van Google Maps dan krijg je financiële instellingen in de regio, niet de Spaanse stad, dat toch geen kleine onbeduidende plaats is, maar een grote havenstad met 172.000 inwoners. Of het departement Santander in Colombia, dat 2 miljoen inwoners telt.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Wesso » ma 17 dec 2018, 18:11

mavas schreef: ma 17 dec 2018, 16:33 Wat ik ook nog wel eens een nadeel vind, is dat als je zoekt op een bepaalde plaats, je bij een hele andere plaats terechtkomt dan waar je naar op zoek was, maar dan met dezelfde naam.
Neem bijvoorbeeld eens Krzyżowa, als je daar op zoekt kom je bij het veel kleinere plaatsje terecht ver van de A4 in Polen. Ik heb dat bij meer zoekopdrachten.
Het minste wat je dan mag verwachten is de naam van het woiwodschap (provincie) erbij, zodat je enigszins weet welke Krzyżowa je kiest. Helaas niet in Google Maps.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Chrysa » zo 23 dec 2018, 14:07

Afbeelding

Vraag me af waar ze die wegnummers vandaan halen, ik dacht dat N23 toch al lang geleden geschrapt is.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door mavas » zo 23 dec 2018, 15:02

Hilarisch dat dat er op gekomen is! Er zijn nooit hectometerpaaltjes geweest en geen enkele wegwijzer waar N23 op heeft gestaan. Toch bizar dat een of andere Indiër dan gemeend moet hebben dit goed te keuren.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Vinny » zo 23 dec 2018, 21:35

Vraag me af waar ze die wegnummers vandaan halen, ik dacht dat N23 toch al lang geleden geschrapt is.
Het is het projectplan. Het zal vast in de nodige ppt-bestanden genoemd worden. Dat snapt het algoritme niet... :geenlach:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Chris » wo 26 dec 2018, 21:24

:hm:

Afbeelding

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door sven_engelen » wo 26 dec 2018, 22:27

Tussen-kerst-en-nieuwjaar-heffing? :hap:
Svenlo

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Coen Tunnel » wo 26 dec 2018, 22:43

Chris schreef: wo 26 dec 2018, 21:24 :hm:

Afbeelding
Een stukje N34 bij Ane staat gemarkeerd als tolweg: https://www.google.nl/maps/@52.6169222,6.6563652,15z

Gebruikersavatar
Sibren
verkeersader
Berichten: 585
Lid geworden op: zo 11 jun 2017, 22:31
Locatie: Groningen

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Sibren » di 01 jan 2019, 13:17

Door gemeentelijke herindelingen is de vorm van de provincies Utrecht en Zuid-Holland per vandaag veranderd. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat dit op Google Maps staat.
Ik ga naar mijn werk in een heeeeele dikke Mercedes. Ik klooi onderweg met mijn telefoon en draag geen gordel. Als er file staat, ga ik ze lekker voorbij over de vluchtstrook. (Ik ga met de bus.)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Palance » di 01 jan 2019, 13:34

... of langs de weg. Afgelopen zaterdag stonden op de A27 bij Lexmond de oude provincieborden er nog.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Google Earth & Maps

Bericht door JB81 » wo 02 jan 2019, 14:43

Toch een leuke meevaller voor de mensen daar, de Utrechtse MRB is een paar euro lager dan de Zuid-Hollandse :)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Alfa » vr 04 jan 2019, 15:57

Op 01/01/2019 zijn in Vlaanderen enkele gemeentefusies doorgaan. In tegenstelling tot in Nederland mag elke straatnaam in een gemeente maar 1 keer voorkomen. Het gevolg is dat tientallen straatnamen van naam veranderd zijn. Bv in Lievegem alleen al gaat het om 31 naamswijzigingen (https://www.lievegem.be/component/conte ... Itemid=101). Op Openstreetmap zijn deze wijzigingen al keurig verwerkt. Alleen op Google Maps vind je nog steeds de oude straatnamen. Bv de Nieuwstraat in Lovendegem is Laagland geworden (er was in Waarschoot al een Nieuwstraat). Op Google staat nog steeds Nieuwstraat, op Openstreetmap staat keurig de nieuwe naam 'Laagland'. Dit zijn dringende wijzigingen, want de nieuwe straatnamen zijn onvindbaar in Google.

Vlaanderen heeft ook een CRAB-bestand gemaakt met al de adreswijzigingen: https://overheid.vlaanderen.be/gemeentelijke-fusies

Gebruikersavatar
Afrit13
verkeersader
Berichten: 769
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 17:41
Locatie: Nijmegen

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Afrit13 » vr 04 jan 2019, 21:36

Als Google de correcte provinciegrenzen van Utrecht niet eens kan doorvoeren, dan snap ik heel goed dat een paar straatnamen al helemaal teveel is.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Rene » vr 04 jan 2019, 22:34

Alfa schreef: vr 04 jan 2019, 15:57In tegenstelling tot in Nederland mag elke straatnaam in een gemeente maar 1 keer voorkomen.
In Nederland mag een straatnaam in principe maar één keer in een KOM voorkomen.
En een gemeente kan meerdere bebouwde KOMMEN hebben. Deze komnamen zijn net als straatnamen en huisnummers als kadastraal gegeven vastgesteld door B&W van een gemeente en in de BAG vastgelegd.
(BAG = Basisadministratie Adressen en Gebouwen)

Het komt in Nederland overigens wel voor dat er in een kom 2x dezelfde straatnaam voorkomt, maar dat zijn uitzonderingen.
In dat geval worden wel verschillende huisnummerseries gebruikt.
Immers de postcode is GEEN formeel kadastraal BAG-gegeven.

In Nederland is het dus niet nodig om straatnamen te wijzigen als er verschillende komnamen blijven bestaan.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Alfa » za 05 jan 2019, 12:33

Doordat veel databases nog niet bijgewerkt zijn worden er veel problemen gemeld bij de straatnaamswijzigingen
“We leven momenteel in een spookstraat”

Door de fusie is onze straatnaam veranderd. Tenminste op papier, want in het echt bestaan we precies niet meer. Koeriers rijden verloren met onze pakjes, Telenet vindt ons niet terug in hun systeem en ook op Google Maps staan we niet.” De bewoners van de Roelstraat in Landegem - tot vorige week nog Prosper Cocquytstraat - beleven maar weinig plezier aan de eerste dagen van de fusie met Deinze. Burgemeester Jan Vermeulen (CD&V) erkent dat er nog wat problemen zijn.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190104_04080141

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door petervdveen » za 05 jan 2019, 17:47

Rene schreef: vr 04 jan 2019, 22:34komnamen
Je bedoeld plaatsnamen, toch?
Komnamen betekenen in de praktijk niet zoveel.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Wesso » za 05 jan 2019, 18:33

Ik denk dat vastgestelde woonplaatsen (als in woonplaatsbesluit) het meest van betekenis zijn. Een kom heeft in principe dezelfde naam als de woonplaats, maar daar zullen wel wat uitzonderingen op zijn.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door GuteFahrt » za 05 jan 2019, 19:20

In Harlingen is de Almenumerweg nog niet goed bijgewerkt. Tussen rotonde bij het spoor/Stationsweg en de ovonde is geen rotonde meer. Er is ook geen directe verbinding meer tussen de Almenumerweg en de Kanaalweg. Dat was fasering ten tijde van de werkzaamheden. OSM geeft de huidige situatie wel goed weer.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Chris » zo 06 jan 2019, 20:19

In Google Maps worden de provinciegrenzen in Spanje niet weergegeven. Ik dacht dat dit misschien niet gedaan wordt omdat misschien alleen het eerste niveau van subnationale divisies worden aangegeven (dat zijn dan de autonome regio's), maar in Frankrijk worden de departementsgrenzen wel aangegeven. Zijn de Spaanse provinciegrenzen dan weggevallen of is dat bewust? Ik vind dat wel een gemis, alhoewel de grenzen sowieso wel wat duidelijker kunnen worden aangegeven...

Ik merk trouwens dat als ik Google Maps op desktopweergave gebruik ik heel erg naar het scherm zit te turen, zo slecht leesbaar zijn de kaarten. Normaal heb ik daar geen last van.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Schelpenpaadje » wo 16 jan 2019, 13:06

Voor het eerst viel mij vandaag op Google Maps een gebouw op waarvan de indeling zichtbaar is op Google Maps.
Het betreft de Praxis-vestiging op de Centrale in Leeuwarden. Waarschijnlijk bestaat de mogelijkheid al even want het betreft de indeling van het gebouw dat een paar jaar geleden alweer is vervangen door nieuwbouw. Zo te zien is dit bij meerdere (alle?) vestigingen van de DHZ-keten het geval. Heb nog geen concurrenten en andere winkels gevonden die hier gebruik van maken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Afrit13
verkeersader
Berichten: 769
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 17:41
Locatie: Nijmegen

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Afrit13 » wo 16 jan 2019, 13:08

Je ziet het ook bij stations wel eens, en sommige andere bedrijven (kan er even niet opkomen). Ik geloof dat je dit gewoon kan aanvragen bij Google.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door keokiracer » wo 23 jan 2019, 8:16

Nieuwe satellietbeelden hier in de regio, onder andere de A4 om Steenbergen staat er nu geopend op, alsmede de nieuwe aansluiting Goes-Zuid, knooppunt Stelleplas en meer. De beelden lopen in noordelijke richting helemaal door tot aan Den Haag, richting zuiden tot Antwerpen/Zeeuws-Vlaanderen. Richting westen bijna tot aan Knokke, er is een klein stukje van de nieuwe Belgische A11 zichtbaar.
De beelden zijn zo te zien van ergens in de eerste helft van 2018.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

TomTorquay
dorpsstraat
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 09 jan 2019, 23:51

Re: Google Earth & Maps

Bericht door TomTorquay » wo 23 jan 2019, 23:43

Schelpenpaadje schreef: wo 16 jan 2019, 13:06 Voor het eerst viel mij vandaag op Google Maps een gebouw op waarvan de indeling zichtbaar is op Google Maps.
Dit bestaat volgens mij al een aantal jaar. Ik meen het al in 2014 in Londen gezien te hebben, maar ik weet het niet zeker.

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door marcel » za 26 jan 2019, 18:17

Ze zijn er inderdaad al een hele tijd:
https://www.wired.com/2012/07/17-organi ... ogle-maps/

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Google Earth & Maps

Bericht door Robbert297 » vr 15 feb 2019, 12:55

Bij de bouw van een nieuwe brug over het Van Starkenborghkanaal in Zuidhorn was dit het aanzicht. Die muren zie je terug op onderstaande afbeelding:
Afbeelding
De nieuwe brug ligt er inmiddels alweer een hele tijd in, maar de "blokken" staan nog steeds op Maps weergegeven. Ik heb dit al enkele keren vermeld, maar er wordt niets mee gedaan. Is het nou zo moeilijk om deze blokken te verwijderen?

[zeurmodus]Ook de benaming "Van Starkenborgh kanaal" is verkeerd, waar er een spatie teveel staat tussen Starkenborgh en kanaal :wall: [/zeurmodus]
Слава Україні

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Google Earth & Maps

Bericht door keokiracer » vr 15 feb 2019, 15:50

Iets dat me recentelijk is opgevallen; het knooppunt Hoogeveen heeft op Google Maps nog steeds geen parallelbaan ondanks dat die is opengesteld in juli 2011. Dat moet een record zijn voor Nederland.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie