Tijdreis - Inzoombare en tijdreizende NL topokaart

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

evos
verkeersader
Berichten: 750
Lid geworden op: za 05 jul 2008, 10:12
Locatie: Hoofddorp

Re: Tijdreis - Inzoombare en tijdreizende NL topokaart

Bericht door evos » ma 22 feb 2016, 12:50

Weet iemand waar je fouten kunt melden?
Als ik inzoom op Ruurlo/Borculo in 1945 verschijnt ineens Eibergen tussen deze twee plaatsen.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, zelfs al houd je rekening met de Wet van Hofstadter (uit Gödel, Escher, Bach).

kees
expressweg
Berichten: 3406
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Tijdreis - Inzoombare en tijdreizende NL topokaart

Bericht door kees » ma 22 feb 2016, 13:52

Ik vermoed dat dat weinig effect zal hebben.
Voor elk jaar heeft de site de meest recent beschikbare kaart voor dat jaar gebruikt.
Ze maken dus zelf geen kaarten, maar zijn slechts een doorgeefluik om een idee te geven van de ruimtelijke ordening in het verleden.
Ze zullen zelf die kaarten niet hebben gemaakt, en meteen in de problemen komen, mochten ze wijzigingen in de kaart aanbrengen, als ze dat al zouden kunnen.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Tijdreis - Inzoombare en tijdreizende NL topokaart

Bericht door Lekkere Kwal » ma 22 feb 2016, 14:00

^^ hij bedoelt geen fout in de kaart, hij bedoelt dat het verkeerde plaatje ('tile') wordt getoond als je op die lokatie inzoomt. Zie screenshot hier, het paarse kader is dezelfde locatie als die aan de rechter kant, vandaar dat Eibergen opeens twee keer getoond wordt (rode cirkels). Men heeft dus bij het invoeren de kaart in plaats van een positie op de tijdas, op de x-as verplaatst.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Tijdreis - Inzoombare en tijdreizende NL topokaart

Bericht door Wesso » ma 22 feb 2016, 17:02

Als je een opmerking hebt over Topotijdreis, kun je hier een contactformulier invullen. Ik heb na mijn klacht over de onstabiele tijdregelaar in Firefox het advies gekregen om een andere browser te gebruiken. Gelukkig lijkt het probleem nu opgelost te zijn in Firefox, want ik was niet van plan om IE (mijn andere browser) te gebruiken.

Ardan
polderweggetje
Berichten: 46
Lid geworden op: za 03 mar 2012, 1:58

Re: Tijdreis - Inzoombare en tijdreizende NL topokaart

Bericht door Ardan » di 23 feb 2016, 1:45

Ik heb dat probleem ook wel eens in Firefox, geen idee hoe dat komt. Maar even refreshen helpt wel en dan is er niks meer aan het klauwtje :)

Plaats reactie