ANWB wegenkaarten

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

ANWB wegenkaarten

Bericht door Vinny » wo 30 sep 2015, 20:27

Een tijdje geleden kwam ik de "nieuwe" 1:100.000 atlas van de ANWB tegen in de winkel. Een korte blik leerde mij dat de kwaliteit beduidend te wensen overlaat. Niet alleen worden fietspaden langs doorgaande wegen niet meer aangegeven, daar waar dat vroeger wel gebeurde, ook het aantal fouten waarbij wegen dubbelbaans worden afgebeeld terwijl ze dat in werkelijkheid niet zijn ligt bedroevend hoog. Ik heb de atlas dan ook niet aangeschaft. Is meer mensen dit opgevallen?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9075
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: ANWB wegenkaarten

Bericht door Ds79m » wo 30 sep 2015, 20:44

^^ Fouten in niet-aangeschafte atlassen zijn mij niet direct opgevallen. Ik moet zeggen dat ik nog wel een 1:100.000 atlas van de ANWB heb van een jaar of 20 terug, en die was kwalitatief best aardig, en zeker in het pré-Google Maps tijdperk één van de weinige manieren om het hele land redelijk gedetailleerd op kaart te hebben. Ook die oude kaarten van Noord-, Midden- en Zuid-Nederland waren kwalitatief best goed.

Hoe hebben ze dat in deze tijd zo kunnen verpesten dan?
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: ANWB wegenkaarten

Bericht door Vinny » wo 30 sep 2015, 20:47

Bij de afdeling bewegwijzering is ze dat ook in een mum van tijd gelukt per slot van rekening :dyn_hyp:

Maar, ik zou het niet weten. Het is meer zo dat ik wel eens uit nieuwsgierigheid en intresse door kaarten heen blader in de winkel. Ik ben minder fanatiek als pak 'em beet 10 jaar geleden. Toen kon ik echt uren doorbrengen in de boekhandel bladerend in atlassen en wegenkaarten :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10937
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: ANWB wegenkaarten

Bericht door Willem » wo 30 sep 2015, 22:17

Die atlas heb ik een aantal jaar geleden gekocht en dat van die kwaliteit was me inderdaad opgevallen. Een ander iets is dat zandweggetjes op de kaart in werkelijkheid juist verhard te zijn of omgekeerd. Waarom de kwaliteit zo naar beneden is gegaan is me een raadsel. Een volgende editie zal ik niet meer kopen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: ANWB wegenkaarten

Bericht door Mark » wo 30 sep 2015, 22:51

Jammer om te horen. De wegenatlas van de ANWB was vroeger echt een reiscompagnon in de auto (nu toch wat minder met Google Maps op de smartphone). Kwam de atlas toevallig een tijdje terug tegen weer en zat nog te denken om eens een nieuwe te halen. Wordt het dus niet :(.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: ANWB wegenkaarten

Bericht door Wouter N14 » wo 30 sep 2015, 23:32

De 2010-uitgave was ook al minder dan de voorgaande, die ook weer wat minder was. Hoe ver kunnen ze nog afzakken? :roll:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7927
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ANWB wegenkaarten

Bericht door Wesso » wo 30 sep 2015, 23:37

^^ Vast nog verder, en dan gaan we dat ook weer fileren.

Het grote ANWB Wegenboek (2009)
ANWB wegenkaarten (gratis)

Plaats reactie