Alternatieve Geschiedenis

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » ma 12 feb 2007, 21:39

Dus al sinds de aanleg van die snelwegen? :P

Oke terug naar het onderwerp. @Chris: ik zou die A28 om Zwolle eerder laten aansluiten op de A23 naar Alkmaar. Dan krijg je wel KP Hattemerbroek en KP Kampen dicht bij elkaar, maar het is wat logischer lijkt me... ;)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

zody
expressweg
Berichten: 2707
Lid geworden op: di 16 mei 2006, 20:37
Locatie: Antibes D2559

Bericht door zody » ma 12 feb 2007, 21:41

Kaaiman schreef:Dus al sinds de aanleg van die snelwegen?
De meeste snelwegen liggen er wel wat langer.
Espace de zody 8-)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » ma 12 feb 2007, 21:45

Kaaiman schreef:Dus al sinds de aanleg van die snelwegen? :P

Oke terug naar het onderwerp. @Chris: ik zou die A28 om Zwolle eerder laten aansluiten op de A23 naar Alkmaar. Dan krijg je wel KP Hattemerbroek en KP Kampen dicht bij elkaar, maar het is wat logischer lijkt me... ;)
Persoonlijk zie ik in de huidige situatie weinig nut in een A23 naar Zwolle. Zo groot is de relatie niet, dat kan de N50 wel verwerken.

Met een A28 ten noorden van Zwolle langs, zou een aantakking van de A23 wel logisch zijn ja.

Bastiaan
dorpsstraat
Berichten: 227
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 10:15
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bastiaan » vr 16 feb 2007, 22:12

Is het niet handiger om van die A39 een doorgetrokken A32 te maken, met dubbele loop met de A28 tot Lankhorst? Dat scheelt weer een nummertje.
Treinengek die autosnelwegen ook gaaf vindt ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Bericht door Chris » vr 16 feb 2007, 22:14

Das wel een ERG lange dubbelnummering...

Koesj
verkeersader
Berichten: 904
Lid geworden op: vr 24 mar 2006, 21:35

Bericht door Koesj » zo 18 feb 2007, 20:42

Goed, ik heb m'n Amsterdam-project nu zo'n beetje afgerond met een situatie die denk ik vergelijkbaar is met die van 'ons' huidige decennium. Er is een tweede ringweg in aanleg en plannen voor een derde zijn in een vergevorderd stadium (NIMBY-protesten inbegrepen ;)).

Het tekenen van deze kaart werd uiteindelijk een beetje een fantasievolle knooppunten-oefening dus die zijn wat groot uitgebeeld en ruim bemeten. Het zou denk ik realistischer zijn om aan te nemen dat de vier kruispunten op de buitenring identiek zouden zijn uitgevoerd om de zaken simpel te houden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de zuidelijke ring van de stad Dallas of de grote ring van Houston.

Aan de rand van de kaart zijn wat zaken die ik niet afgerond heb gekregen, doodlopende kanalen, snelwegen en ijsselmeren. Let er maar niet op :oops:

Afbeelding

Plaats reactie