De Bosatlas

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De Bosatlas

Bericht door sirdanilot » do 26 dec 2013, 16:35

Je ziet toch tussen perkpolder en kapellebrug een lijn? Dat is de voormalige N60. Kent uw topografie ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door Palance » do 26 dec 2013, 16:37

Waar staat dan vermeld dat hier de N60 bedoeld wordt? Want dat concludeerde jij.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De Bosatlas

Bericht door sirdanilot » do 26 dec 2013, 16:41

Wat denk je dan dat het is?

De lijn op het kaartje loopt over de voormalige N60.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door captain007 » do 26 dec 2013, 16:46

Tevens is vreemd dat men niet de A/N325 bij Arnhem heeft genomen, want die doet qua intensiteiten zeker niet onder voor veel andere snelwegen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door Palance » do 26 dec 2013, 16:47

Als ik het kaartje zie, denk ik aan de N689 en de N290. En dat lijkt me dus dan niet verouderd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8700
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door captain007 » do 26 dec 2013, 16:50

^^ Alleen zijn ze vergeten de omlegging bij Zaamslag mee te nemen (staat overigens ook verkeerd op het kaartje van de wegenwiki....). Ook bij Hulst klopt er niets van.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De Bosatlas

Bericht door sirdanilot » do 26 dec 2013, 17:01

Palance schreef:Als ik het kaartje zie, denk ik aan de N689 en de N290. En dat lijkt me dus dan niet verouderd.
Zucht...

Het kaartje toont een verouderd rijkswegennet. De N60 liep inderdaad over de tracés van de wegen die je nu noemt. Tegenwoordig is het nummer veranderd en zijn deze wegen provinciaal.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door Palance » do 26 dec 2013, 17:08

Palance schreef: Ik heb dan ook niets geschreven over rijkswegen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De Bosatlas

Bericht door sirdanilot » do 26 dec 2013, 17:13

Op het kaartje staan alleen rijkswege, al dan niet voormalig.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door Palance » do 26 dec 2013, 17:20

Zie jij het hele kaartje en ken jij de hele tekst van die pagina?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De Bosatlas

Bericht door sirdanilot » do 26 dec 2013, 18:53

Bewijs het tegendeel door de rest te laten zien, zou ik zeggen (eventueel via pm ivm copy right)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door Palance » do 26 dec 2013, 18:56

Nee dank je, ik ga voor iemand die niet zo goed wil lezen echt die moeite niet nemen. :nothanks:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door keokiracer » do 26 dec 2013, 19:00

Laat ik het dan even anders vragen: Palance, staan er op die kaart wegen die geen Rijksweg zijn (geweest)?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door Palance » do 26 dec 2013, 19:33

Ik heb hem nu niet bij de hand, ik zal hem morgen weer even tevoorschijn halen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De Bosatlas

Bericht door Vinny » do 26 dec 2013, 21:34

Coen Tunnel schreef:^^ Deels is dat nog steeds een rijksweg, de omlegging bij Haelen wordt pas volgend jaar overgedragen. De rest van de N273 was tot 2010 een rijksweg, zelfs na de opening van de A73 is dat dus nog een aantal jaren een rijksweg geweest.

N325 bij Nijmegen vind ik ook vreemd, dat is al sinds de jaren '90 een provinciale weg en de intensiteiten zullen daar hoger zijn dan het kaartje aangeeft. Ik denk eigenlijk dat die intensiteiten eerder bij de RW 15 tussen KP Ressen en Bemmel horen.
Dat zou erg goed kunnen ja. Alleen moet er dan een redacteur geweest zijn die de weg verkeerd heeft ingetekend. De kaart van Zeeland (Zeeuws-Vlaanderen) vind ik heel gek, daar heeft men de infrastructuur van voor 2003 ingetekend maar wel de Westerscheldetunnel bij gedaan. Wellicht is dat historisch zo gegroeid en had men de loze stukjes naar de voormalige veerponten weg moeten halen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De Bosatlas

Bericht door sirdanilot » do 26 dec 2013, 22:08

Palance schreef:Nee dank je, ik ga voor iemand die niet zo goed wil lezen echt die moeite niet nemen. :nothanks:
Dan heb ik gelijk tot mijn ongelijk bewezen is hè.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: De Bosatlas

Bericht door Alfa » do 26 dec 2013, 22:13

^^Dat is wel een beetje een vreemde gedachtegang. Dan zeg ik dat het vliegend spaghettimonster bestaat en ik gelijk heb tot het tegendeel bewezen is.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De Bosatlas

Bericht door sirdanilot » do 26 dec 2013, 22:20

Gewoon basale regels der logica. Op het kleine stukje kaart zijn geen niet-rijkswegen te zien (of wegen die nooit rijksweg zijn geweest). Palance beweert dat die er wel zijn op het andere stuk kaart, dan ligt de bewijslast bij hem natuurlijk.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De Bosatlas

Bericht door waldo79 » do 26 dec 2013, 23:05

^^ Fijn discussiëren op die manier :write: Feit blijft dat de Bosatlas inconsequent is in bronvermelding :o

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: De Bosatlas

Bericht door sirdanilot » do 26 dec 2013, 23:08

Het zou toch fijn zijn, als we de andere helft te zien krijgen?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22819
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door harry » do 26 dec 2013, 23:51

^^ Ik zou zeggen, koop die Bos-atlas.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De Bosatlas

Bericht door Vinny » vr 27 dec 2013, 11:05

sirdanilot schreef:Het zou toch fijn zijn, als we de andere helft te zien krijgen?
In oudere bosatalassen staan vergelijkbare kaartjes. Ik denk echt dat ze alleen het Rijkswegennet (en de bijbehorende cijfers) als bron hebben, en dat de redacteuren een beetje hebben zitten prutsen bij de overdrachten van de wegen sinds 1993. Ik moet in ieder geval wel nageven dat het er niet makkelijker op is geworden, zeker niet voor mensen die niet zwaar zijn ingevoerd in de materie. Het is moeilijk uit te leggen dat de A 325 in 1993 overgegaan is naar de provincie terwijl de Autobahn-Zubringer Ressen-Bemmel bij Rijkswaterstaat gebleven is. Het lijken mij gewoon intepretatiefouten van de gegevens. Ze kunnen beter Kaaiman inhuren ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De Bosatlas

Bericht door Coen Tunnel » vr 27 dec 2013, 11:53

sirdanilot schreef:Palance beweert dat die er wel zijn op het andere stuk kaart, dan ligt de bewijslast bij hem natuurlijk.
:blabla: Zie jij ergens staan dat Palance dat beweert?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: De Bosatlas

Bericht door Palance » vr 27 dec 2013, 13:14

sirdanilot schreef:Het zou toch fijn zijn, als we de andere helft te zien krijgen?
Je koopt hem maar zelf. De toon die jij (alweer) tentoonspreidt is geen voer voor verdere discussie, zeker zolang jij ongefundeerde uitspraken blijft doen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De Bosatlas

Bericht door Vinny » vr 27 dec 2013, 13:15

Het probleem is dat jullie volstrekt langs elkaar heen praten. Volgens Palance geeft het netwerk geen rijkswegennet weer. De enige niet-Rijksweg die ingetekend staat is - ironisch genoeg - de Westerscheldetunnel en toeleidende wegen. Ik denk dat Rijkswaterstaat hier de intensiteitsgegevens beheert. Ik denk dus wel degelijk dat het kaartje bedoeld is om alleen rijkswegen te laten zien, maar ik kan dat alleen zeker weten aan de Ommense driehoek. Als de N 340 ontbreekt, maar de N 34 en N 36 wel zijn ingetekend dan gaat het hierbij met vrijwel 100% zekerheid over intensiteiten die alleen van Rijkswaterstaat komen en niet van andere wegbeheerders. Dat het netwerk niet correct is ingetekend is meer het gevolg van het feit dat de actuele wegenlijst slechts een lijst wegen laat zien met allerlei ondoorgrondelijke wegen al Rijksweg 783. Voor een bosatlasmedewerker is dat een nietszeggend wegnummer waar geen chocola van te maken valt, voor ons als hobbyisten is dat wellicht gesneden koek. Ze hebben kennelijk het netwerk vergeleken met eerdere versies, voor 2003 waren in Zeeland de wegen naar de veerponten rijkswegen, voor 1993 was de toenmalige A 52 Arnhem-Nijmegen ook een rijksweg.

Het zou de bosatlas natuurlijk sieren dat ze gewoon contact opnemen met de door hen genoemde bronnen. Dan kun je zelf aangeven hoe je de informatie gepresenteerd ziet. Maar goed, wellicht te veel moeite voor een kaartje dat slechts illustratief bedoeld is. Zolang Rijkswaterstaat in hun eigen krantenadvertenties ook (grove) fouten maakt in de weergave van hun eigen netwerk heb ik er een beetje een hard hoofd in...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: De Bosatlas

Bericht door Vinny » vr 27 dec 2013, 17:19

Er zijn een aantal berichten hieronder verwijderd die de goede sfeer op het forum niet ten goede komen. Gelieve de discussie respectvol voort te zetten.
Met vriendelijke groet,
Moderator NL,
Vinny
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie