[E313] Wegenwerken viaduct Boirs

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Jump
autoweg

Re: [E313] Wegenwerken viaduct Boirs

Bericht door Jump » vr 10 aug 2012, 23:10

^^

Waarmee ze waarschijnlijk willen vermijden wat er een paar jaar gleden gebeurd is. Een koppel dat panne had op een viaduct dat aan de andere kant van de betonnen vangrail wou wachten, maar 20 meter in de diepte de dood tegemoet viel.

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » vr 10 mei 2013, 23:42

Wat foto's van de werken aan het viaduct van deze middag. Het schiet inmiddels wel aardig op. Een korte reportage in de spoiler.
SPOILER: TOON

Het projectbord:
Afbeelding
DSC_0200 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Het viaduct kijkend richting Liège:
Afbeelding
DSC_0201 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Het tweede viaduct voor de rijbaan richting Antwerpen ligt er inmiddels al:
Afbeelding
DSC_0203 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Er wordt nog volop aan gewerkt. Er moet aan de bovenzijde nog een brugdek gestort worden, dus voorlopig kan er nog geen verkeer over:
Afbeelding
DSC_0205 by jeroenvanlieshout, on Flickr

De geluidsschermen staan aan beide zijden van het viaduct. Een verbetering voor de omgeving, het belemmert het uitzicht wel volledig:
Afbeelding
DSC_0208 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Viaduct in de rijbaan richting Liège kijkend richting Hasselt:
Afbeelding
DSC_0211 by jeroenvanlieshout, on Flickr

Grotere overzichtsfoto van het viaduct met het werkterrein erbij:
Afbeelding
DSC_0212 by jeroenvanlieshout, on Flickr

vynkce
2x3 autosnelweg

Bericht door vynkce » di 14 mei 2013, 19:15

Ziet er goed uit!

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » di 14 mei 2013, 19:24

Die geluidsschermen zullen voor de omgeving ook welgekomen zijn.

sirdanilot
2x2 autosnelweg

Bericht door sirdanilot » di 14 mei 2013, 19:43

Waar gaat dat viaduct eigenlijk overheen...?

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » di 14 mei 2013, 20:02

^^ Over een paar lokale wegen en het riviertje Geer (Jeker). Zie ook het wiki artikel.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » do 20 mar 2014, 19:01

De werken zijn (bijna) voltooid na 7 (!) jaar
De rijbaan richting Luik wordt vandaag of morgen op volle capaciteit in gebruik genomen, volgende week is het zo ver voor de rijbaan richting Hasselt.

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... klaar.aspx

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg

Bericht door Seat Ibiza » do 20 mar 2014, 20:39

^^
Ik tel 5 jaar...
Seat Ibiza schreef:
Directie Wegen Luik belooft dat de werken dit jaar (2009) nog beëindigd worden
In 6 maanden tijd een compleet viaduct renoveren of vervangen door nieuwbouw? Tuurlijk... :roll:

captain007
Forumbeheerder

Bericht door captain007 » do 20 mar 2014, 21:54

^^ De ellende duurt echter al wat langer voor het verkeer. Voordat de werkzaamheden effectief begonnen was er al een periode dat de capaciteit voor het verkeer ter hoogte van het viaduct was beperkt als ik de historie van het topic zo doorneem. In ieder geval is het achterlijk lang als je bedenkt dat het constructief gezien een vrij standaard liggerbrug betreft wat totaal niet spannend is om te bouwen. Zal vermoedelijk wel met de financiering te maken hebben gehad, waarbij ze het geld uitgesmeerd over een langere periode hebben uitgegeven.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » do 20 mar 2014, 21:56

Zo'n viaduct kan je in twee fases in 2,5 - 3 jaar wel in zijn geheel vervangen. Ik meen ook dat er een vrij lange periode was dat niet / bijna niet gewerkt werd. Tja, dan krijg je Zwitserse toestanden en komt een project nooit gereed.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » do 20 mar 2014, 23:43

Er is volgens mij ook een jurdische procedure geweest om de schade te verhalen op de aannemer. Dat is niet gelukt waarna het Waals gewest zelf middelen heeft moeten vrijmaken. Althans dat is wat ik ooit uit de berichtgeving begrepen heb. Beide zaken hebben natuurlijk veel tijd gekost zonder dat er effectief gebouwd kon worden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Chris
Moderator

Bericht door Chris » vr 21 mar 2014, 14:15

^^ de aannemer die de viaducten 50 jaar geleden gebouwd heeft? Dat lijkt me wel heel vreemd.

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » vr 21 mar 2014, 19:00

In ieder geval hebben ze lang niet altijd gewerkt ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

wooter
dorpsstraat

Bericht door wooter » wo 25 jun 2014, 8:47

Neenee, wat gebeurde was dat er een renovatie via de onderkant van de brug gepland was, en dat men tijdens de renovatie erachter kwam dat de brugpeilers rot waren. Dan is men gaan kijken wat er nog te redden viel, werd de beslissing genomen volledig de brug opnieuw te bouwen en moest men het hele zaakje financieren, en te gunnen aan een aannemer. Gedurende die tijd was het niet veilig om verkeer over het baanvak richting Luik te sturen, en werd het verkeer op het baanvak richting Antwerpen ook vertraagd en over 2 rijstroken in het midden van de brug gestuurd.

Vandenberk christel
zandpaadje

Re: Wegenwerken viaduct Boirs

Bericht door Vandenberk christel » wo 21 apr 2021, 11:42

captain007 schreef: ma 31 jan 2011, 12:38 ^^ Het kan ook iemand zijn geweest die onder invloed is geweest en gewoon rechtdoor dwars door de afzetting is gereden. En je hebt nog mensen die helaas op een vreemde wijze een einde aan hun leven maken (net zoals die spookrijder een tijdje terug op de A50 in Nederland bij Herpen).
    Beste.....je hebt het hier wel over mijn zoon en nee hij was niet onder invloed....na 10 jaar hebben we nog altijd geen antwoord wat er gebeurd is......maar wat zeg je tegen je kleinzoon die nu jaren later nog zoekt wat er over die stomme brug geschreven word waar zijn nonkel verongelukt is......zoiets raakt mensen en zeker de familie....de werknemers die daar aan het werken waren hebben nadien tegen zijn vrienden gezegt dat ze betonnen blokken hebben moeten bij zetten......hadden die er gestaan had mijn zoon nooit op dat stuk kunnen geraken en trouwens.....er zijn er daar nog verongelukt......moet ik nog verder uitleg geven?

captain007
    Forumbeheerder

Bericht door captain007 » wo 21 apr 2021, 13:32

Het was een generieke reactie op een internetforum 10 jaar geleden zonder de context te kennen en ook zeker niet bedoeld om kwetsend over te komen. Helaas gebeuren ongelukken vaker en is het ene ongeval het andere niet, zoals ook uit uw verhaal blijkt. Heel vervelend dat dit is gebeurd en het is erg als je antwoorden zoekt die je niet hebt gekregen bij zo'n verlies. Dat verdient uiteraard niemand.

Rene
    Secretaris

Bericht door Rene » wo 21 apr 2021, 13:43

Vandenberk christel schreef: wo 21 apr 2021, 11:42
      captain007 schreef: ma 31 jan 2011, 12:38 ^^ Het kan ook iemand zijn geweest die onder invloed is geweest en gewoon rechtdoor dwars door de afzetting is gereden. En je hebt nog mensen die helaas op een vreemde wijze een einde aan hun leven maken (net zoals die spookrijder een tijdje terug op de A50 in Nederland bij Herpen).
      Beste.....je hebt het hier wel over mijn zoon en nee hij was niet onder invloed....na 10 jaar hebben we nog altijd geen antwoord wat er gebeurd is......maar wat zeg je tegen je kleinzoon die nu jaren later nog zoekt wat er over die stomme brug geschreven word waar zijn nonkel verongelukt is......zoiets raakt mensen en zeker de familie....de werknemers die daar aan het werken waren hebben nadien tegen zijn vrienden gezegt dat ze betonnen blokken hebben moeten bij zetten......hadden die er gestaan had mijn zoon nooit op dat stuk kunnen geraken en trouwens.....er zijn er daar nog verongelukt......moet ik nog verder uitleg geven?
      Beste mevrouw,

Ik voel me persoonlijk ook aangesproken, omdat ik beheerder van dit forum was ten tijde van de opmerking waar u naar refereert.
      Het is zeer spijtig wat er zo'n 10 jaar geleden is gebeurd, dat is zeker. Dat dit feit binnen uw familie nog altijd tot gevoelens kan leiden, kan ik zeker begrijpen.

Echter we moeten ook kijken naar wat gangbaar is op een internetforum. Daarbij wordt na een geciteerd nieuwsbericht wel vaker gespeculeerd op de oorzaken. Dat moet ook kunnen en mogen. Niet alles moet per definitie gecensureerd worden omdat er mogelijk iemand gevoelens bij zou hebben of er later bij zou kunnen krijgen.

Uiteraard snap ik heel goed dat u het niet leuk vindt dat er op internet bijdragen staan die vraagtekens hebben bij het handelen van uw overleden zoon. Ik ben zelf ook een vader van kinderen die inmiddels zelf een rijbewijs hebben en waarvan ik hoop dat mij nooit zal overkomen wat u destijds overkomen is, en kan me ook voorstellen dat u de berichtgeving persoonlijk graag anders ziet. Echter ik zie geen reden om 10 jaar na dato een forumdeelnemer erop aan te vallen dat hij destijds zijn overdenkingen hier heeft geplaatst. Ik heb er destijds in mijn toenmalige rol als beheerder/hoofdmoderator van dit forum ook niet op ingegrepen, omdat ik daar de noodzaak niet van in zag - en ook nog altijd niet van in zie.

Ja, het bericht kan hard overkomen naar nabestaanden, maar er is naar mijn mening echt niets gezegd wat onbetamelijk is.
      Bereikbaar op emailadres: secretaris [at] wegenforum.nl (zonder spaties, en met apestaartje i.p.v. [at])

Willem
      2x3 autosnelweg

Re: Wegenwerken viaduct Boirs

Bericht door Willem » wo 21 apr 2021, 15:45

Vandenberk christel schreef: wo 21 apr 2021, 11:42 Beste.....je hebt het hier wel over mijn zoon en nee hij was niet onder invloed....na 10 jaar hebben we nog altijd geen antwoord wat er gebeurd is......maar wat zeg je tegen je kleinzoon die nu jaren later nog zoekt wat er over die stomme brug geschreven word waar zijn nonkel verongelukt is......zoiets raakt mensen en zeker de familie....de werknemers die daar aan het werken waren hebben nadien tegen zijn vrienden gezegt dat ze betonnen blokken hebben moeten bij zetten......hadden die er gestaan had mijn zoon nooit op dat stuk kunnen geraken en trouwens.....er zijn er daar nog verongelukt......moet ik nog verder uitleg geven?
      Het is zeer moeilijk om op zo'n wijze uw zoon te hebben moeten verliezen. En uw kleinzoon zijn vader. Zeker omdat er geen antwoorden gekomen zijn op de vraag waarom uw zoon het leven verloren heeft. Dan blijft er voor jullie als nabestaanden toch steeds de vraag naar het hoe en wat branden.
      Dat het voor u, ook na 10 jaar, nog confronterend is om op een internetforum nog van alles over het ongeval te lezen kan ik heel goed begrijpen. Op dit forum wordt gediscussieerd over wegen en wat daarmee samen hangt. Af en toe gaat het over een ongeval en wat de mogelijke oorzaak daarvan zou kunnen zijn. In dat licht is de optie genoemd over het rijden onder invloed. Gelukkig was uw zoon niet onder invloed. Tegelijk weet u samen met ons dat in het weekeinde veel ongevallen ontstaan waarbij alcohol in het spel is. Daarom is het als optie genoemd. En zoals ook uit dit noodlottige ongeval blijkt zijn er tal van andere oorzaken.
      Dat de exacte oorzaak nooit bekend is geworden blijft voor u als nabestaande(n) een open wond.

Uw emoties begrijp ik. Ondanks dat forummers niets verkeerd hebben gedaan zou ik, gezien de pijn die deze berichten bij u en de andere nabestaanden veroorzaken, toch aan de moderators willen vragen of de desbetreffende berichten verwijderd kunnen worden.
      Voor direct betrokkenen is er al leed en verdriet genoeg. En dat kan opnieuw boven komen als na een zoektocht op internet ofzo dit soort berichten gevonden worden.

Vandenberk christel
      zandpaadje

Bericht door Vandenberk christel » wo 21 apr 2021, 20:20

het is voor buitenstaanders natuurlijk maar een ongeval en ik zou vroeger ook mijn mening geuit hebben maar ik neem niemand niks kwalijk maar als je zoiets leest komt het hard aan .Toch bedankt voor je reactie op mijn antwoord

waldo79
      2x5 autosnelweg

Bericht door waldo79 » wo 21 apr 2021, 21:34

Dank voor uw reactie.