[E313] Dynamisch verkeersmanagement op de E313

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door denne007 » di 27 jan 2009, 23:43

kleinere wagentjes rijden soms bijvoorbeeld maar 110.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » wo 28 jan 2009, 13:43

denne007 schreef:kleinere wagentjes rijden soms bijvoorbeeld maar 110.
Ja maar daar gaat het niet om... als er een snelheidsverlaging is springt het automatisch eerst naar 110km/u soms zonder reden zoals je op de foto ziet...
****

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door denne007 » do 29 jan 2009, 1:28

blijkbaar is er volgens de detectielussen toch een reden he.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Attietattie » do 29 jan 2009, 8:12

Rene schreef:Wat is het nut van 110 op een 120-weg ?
Hetzelfde als het nut van 90 op een 100-kilometerweg zoals wij hier in Nederland doen. Of 70 in een 80-kilometergebied. Of 50 bij werkzaamheden in een 60-kilometerzone. Het gaat erom de attentiewaarde te verhogen neem ik aan.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » do 29 jan 2009, 11:47

Wat ik mij afvraag bij het dynamisch verkeersmanagement op de ring en op de E313 en op de toeleinde wegen naar Antwerpen:

1) hoe wordt de snelheid nu bepaalt op die borden? (ik bedoel niet wie doe dit)

Aangezien een AID camera de gemiddelde snelheid per rijstrook meet, kan men afgaande op deze gegevens de snelheid verlagen. Maar aan de hand van de dubbele lussen kan men ook het verkeer meten dat per etmaal per rijstrook passeert... Ik vermoed dat het eerste, de AID camera's dus, de meest accurate gegevens doorgeeft per minuut (kwa gem. snelheid/ongevallen en of stilstaande wagens)... of vergis ik mij?
****

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door denne007 » zo 01 feb 2009, 15:13

^^ de computer bepaald die snelheid zeker.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door R4 » zo 01 feb 2009, 15:51

Dat verloopt inderdaad computergestuurd, met uiteraard wel de mogelijkheid voor het personeel in de verkeerscentrale om manueel bij te sturen.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

CafeFresco
dorpsstraat
Berichten: 123
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 20:04

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door CafeFresco » zo 01 feb 2009, 19:28

Bij deze nog een fotootje:

Afbeelding

Het uitroepteken was om te waarschuwen voor een ongeval verderop.
De borden in het midden worden voorlopig nog niet gebruikt.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » ma 02 feb 2009, 11:58

CafeFresco schreef:Bij deze nog een fotootje:

Afbeelding

Het uitroepteken was om te waarschuwen voor een ongeval verderop.
De borden in het midden worden voorlopig nog niet gebruikt.
Nice, de borden worden daar toch goed opgevolgd zo te zien aan de remreacties. Het uitroepteken vergroot het veiligheidsgevoel door te waarschuwen dat er iets gebeurd is en dat je je snelheid moet aanpassen.
****

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » ma 02 feb 2009, 12:01

R4 schreef:Dat verloopt inderdaad computergestuurd, met uiteraard wel de mogelijkheid voor het personeel in de verkeerscentrale om manueel bij te sturen.
Dat wist ik al, dat het personeel de laatste beslissing neemt en kan bijsturen. Ik ben gisteren naar het Wk hoogerheide geweest, en ik heb dan het traject gedaan vanaf E19 wilrijk, zo over de ring, en dan verder richting A12 gereden. Het was eventjes geleden dat ik hier gepasseerd ben, maar ik heb speciaal op de AID camera's gelegd, en ik merk dat er echt een pak hangen (!) elke kilometer weg wordt echt gefilmd. Dus men basseert zich dan ook hier op om de VMS borden en de RSS portieken aan te sturen? En de tellussen zijn louter indicatieve meetgegevens?
****

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Pete » wo 11 feb 2009, 19:01

:idea: Rechtstreeks te maken met dit onderwerp:
http://www.polfed-fedpol.be:80/police/o ... cordID=163

:arrow: Kijk & luister naar de fragmenten... Misschien ken je die kerel(s)!... ;)

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » do 12 feb 2009, 9:51

Best intressant, ik wist niet dat er artikel gepubliceerd stond voor deze brutale diefstallen... Men zou beter zoals in Nederland de appartuurkasten ook beveiligen met camera's... de vraag is nog altijd waarom hebben ze het gedaan, misschien dachten ze dat het een trajectcontrole ging worden of gewoon voor de fun? Echt wel zielig...

Op de site staat nog een mooie foto van de opstelling van een RSS portiek met elektriciteitskast in de berm:
http://www.polfed-fedpol.be/police/ops/ ... TCHBOX.JPG
****

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Bericht door Pete » za 14 feb 2009, 0:02

Als antwoord op het bericht hierboven:
hln.be (13-2-2009) schreef:Computertechnici stalen onderdelen verkeerssignalisatie voor hobby

De politie heeft twee personen bij hen thuis opgepakt voor ongeveer 25 diefstallen van elektronische apparatuur uit de kasten voor de verkeerssignalisatie op de E313. Het gaat om een 22-jarige man uit Leuven en een 34-jarige man uit Schoten. De verdachten stalen blijkbaar niet uit winstbejag, maar omwille van hun hobby als computertechnicus. Het duo liep volgens het parket van Turnhout tegen de lamp na enkele tips van mensen die het opsporingsbericht eerder deze week hadden gezien. De gestolen elektronische apparatuur - schakelkasten of zogenaamde switchboxen - heeft een totale waarde van 150.000 à 200.000 euro. Een groot deel van de buit is terecht en die toestellen zullen in de komende weken opnieuw geïnstalleerd worden. De meeste diefstallen gebeurden de voorbije weken op de E313 tussen Geel en Ranst. De diefstallen waren zorgwekkend omdat ze ervoor kunnen zorgen dat de signalisatie op de E313 niet naar behoren werkt. Zo kan de verkeersveiligheid in gevaar komen. De schadeclaim zal volgens het parket veel hoger zijn dan de aankoopwaarde van de schakeldozen op zich, omdat de kosten voor de installatie van de IT-apparatuur per switchbox ongeveer 150.000 euro bedragen. De twee mannen verschenen vandaag voor de onderzoeksrechter. Ze mochten vrij vertrekken omdat ze goed meewerken aan het onderzoek, waardoor hun aanhouding niet nodig is. Als het onderzoek is afgerond verschijnen ze voor de raadkamer, die moet beslissen over een eventuele vervolging. Er hangt hen een boete van ongeveer 375.000 euro boven het hoofd.

CafeFresco
dorpsstraat
Berichten: 123
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 20:04

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door CafeFresco » za 14 feb 2009, 16:27

Goed zo!

Al vind ik 150.000 euro installatiekost (waarmee men, denk ik, enkel personeel bedoelt) wel enorm veel.
Ik zit zelf in die branche en durf dat bedrag sterk in twijfel trekken.

teaser
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 jan 2008, 19:55
Locatie: Antwerpen

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door teaser » za 28 feb 2009, 18:54

Naast personeel moet je ook rekening houden met het feite dat ze ter plaatse moeten geraken, daar waarschijnlijk de pechstrook innemen met hun bestelwagentje en er dus tijdelijke signalisatie voorzien moet worden.

De omgedraaide signalisatieborden richting Hasselt doen ondertussen ook hun werk. Vorige zaterdag zag ik er eentje met de aanduiding 'file', ik was al wantrouwig maar er bleek ook daadwerkelijk file te zijn (men was de gaten ontstaan door de vrieskou aan het herstellen).

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door denne007 » di 10 mar 2009, 10:38

demorgen.be schreef:Verkeersborden E313 uitgeschakeld na technisch probleem
De variabele verkeersborden op de E313 die weggebruikers snelheidsinformatie geven als er ongevallen gebeuren, staan sinds vanmorgen 7 uur uitgeschakeld. Dat meldt Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum. Door een technisch probleem kon het verkeerscentrum de borden over een afstand van 30 kilometer tussen Geel en Ranst richting Antwerpen niet meer aansturen. Om te voorkomen dat er foute informatie op de borden zou verschijnen, besliste het verkeerscentrum de instalatie volledig uit te schakelen.

De variabele verkeersborden dienen voorlopig vooral om kop-staart-aanrijdingen te voorkomen. Ze kondigen aan wanneer er een filestaart aankomt, zodat chauffeurs tijdig hun snelheid kunnen matigen. Later komt er nog een systeem van volledige snelheidsharmonisatie, maar daar is nog meer onderzoek voor nodig.

Defect
Vanmorgen bleken de borden niet meer naar behoren te werken. De camera's sturen normaal, vanaf ze een file waarnemen, een signaal naar het verkeerscentrum zodat de mensen daar een snelheidsbeperking kunnen aanduiden. Dat laatste lukte niet meer.
Het personeel van het agentschap Wegen en Verkeer is bezig het defect te herstellen, maar het is nog niet duidelijk wanneer alles weer naar behoren zal werken.

Volgens Hajo Beeckman wordt het euvel sowieso tegen de avondspits verholpen. Via vijf panelen aan de zijkant van de rijweg worden chauffeurs nog wel geïnformeerd over eventuele filevorming.
De ochtendspits op de E313 verloopt drukker dan normaal, maar volgens het Vlaams Verkeerscentrum heeft dat weinig met de defecte borden te maken. Het is eerder de regen die voor problemen zorgt.
Het heeft weer allemaal lang meegegaan. Waarom word er niet eens gedacht aan het kopen van materiaal die een beetje duurzaam is.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » di 10 mar 2009, 23:05

Waarom zo'n kritiek geven als je niet weet waarover het defect precies gaat, technisch gezien... We mogen al blij zijn dat er over dat traject al een dynamisch verkeersmanagement is, per slot van rekening heeft het systeem nog géén dag platgelegen, en enkele maanden geleden waren er ook diefstallen in de kasten die de borden regelen of was je dat al vergeten? En misschien is dat ook een oorzaak ervan...
****

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door denne007 » wo 11 mar 2009, 1:01

^^ die onderdelen en dader zijn gevonden dus ze zullen er wel weer inzitten of anders zitten er gewoon andere in. Toch als nieuwe machines/systemen het al zo snel begeven is er iets mis mee. Vergeet niet dat bij de overheid nog altijd het principe van de goedkoopste wint geldt.

teaser
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 jan 2008, 19:55
Locatie: Antwerpen

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door teaser » do 12 mar 2009, 17:52

Wie zegt er dat de hardware het begeven heeft? Het kan evengoed een softwareprobleem zijn, of dat er iets schort aan de communicatielijnen.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door R4 » za 28 mar 2009, 17:07

Het principe dat bij de overheid altijd "de goedkoopste wint", is al lang voorbij hoor. Als ik zie hoeveel geld er tegen sommige contracten aangesmeten wordt.... Wat wel een feit is, dat is dat je voortdurend in gedachten moet houden dat je met belastingsgeld werkt.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » di 05 mei 2009, 21:07

Refererend naar het bericht waarmee ik dit topic geopend heb, hierbij nog meer goed nieuws. Het tweede deel wordt afgewerkt, d.w.z. de tussenafstand van 750m per dynamisch portaal wordt vanaf 7 mei geinstalleerd:
Het Verkeerscentrum schreef op 5 mei 2009

Uitbreiding dynamische signalisatie op E313

Tussen 7 mei en 30 mei 2009 zullen er bijkomende portalen en dynamische borden worden geplaatst op de E313 richting Antwerpen tussen Geel-Oost en Ranst. De werkzaamheden, die kaderen in een verdere uitbouw van het dynamisch verkeersmanagement, moeten een betere filestaartbeveiliging realiseren.

In januari van dit jaar werd reeds het eerste deel van deze signalisatie in dienst genomen. Nu zal het tweede deel geplaatst worden op de weg. Lees meer over het project nieuwe dynamische signalisatie op de E313

Gewijzigde verkeerssituatie
Overdag zal de pechstrook steeds afgesloten zijn. Tijdens enkele nachten zal er gewerkt worden tussen 21 en 6 uur:
- maandag 11 mei op dinsdag 12 mei
- dinsdag 12 mei op woensdag 13 mei
- woensdag 13 mei op donderdag 14 mei
- donderdag 14 mei op vrijdag 15 mei
- maandag 25 mei op dinsdag 26 mei
- dinsdag 26 mei op woensdag 27 mei
Dan wordt naast de pechstrook één rijstrook afgesloten voor alle verkeer. De rijbaan zal ook meermaals volledig afgesloten worden, telkens gedurende een tiental minuten.

Verwachte hinder
Aangezien de werken 's nachts plaatsvinden, zal de hinder zo veel mogelijk beperkt blijven. Echter, gezien de snelweg tijdens enkele nachten meermaals gedurende een tiental minuten afgesloten zal zijn, moeten nachtelijke weggebruikers rekening houden met een mogelijke verliestijd van minstens 10 minuten.

[/quote]
****

CafeFresco
dorpsstraat
Berichten: 123
Lid geworden op: di 18 sep 2007, 20:04

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door CafeFresco » di 05 mei 2009, 23:28

^^^

Niettegenstaande ik RSS portieken positief vind (omdat ze wel degelijk werken), is een betere controle op de naleving van de aangegeven snelheden cruciaal.

Ik heb overigens wel de indruk dat de RSS snelheden op de E313 beter nageleefd worden dan bv op de Antwerpse Ring, mogelijks omdat mensen ondertussen doorhebben dat een lagere snelheid altijd wil zeggen dat er iets aan de hand is. Ongelooflijk hoe goed die werken, trouwens. Ik heb nog maar zelden foutjes gezien (eerst 110, dan 90, dan 70, en tot slot 50 wanneer je de filestaart bereikt). Een probleem op dit moment is dat de portieken te ver van elkaar liggen, waardoor je al +/- 3 kilometer voor de filestaart wordt verondersteld te vertragen. Meer portieken plaatsen is dus heel positief maar niet meer dan een lapmiddel - ze maken files veiliger maar lossen ze niet op.

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Caesar » wo 06 mei 2009, 8:57

CafeFresco schreef:^^^

Niettegenstaande ik RSS portieken positief vind (omdat ze wel degelijk werken), is een betere controle op de naleving van de aangegeven snelheden cruciaal.

Ik heb overigens wel de indruk dat de RSS snelheden op de E313 beter nageleefd worden dan bv op de Antwerpse Ring, mogelijks omdat mensen ondertussen doorhebben dat een lagere snelheid altijd wil zeggen dat er iets aan de hand is. Ongelooflijk hoe goed die werken, trouwens. Ik heb nog maar zelden foutjes gezien (eerst 110, dan 90, dan 70, en tot slot 50 wanneer je de filestaart bereikt). Een probleem op dit moment is dat de portieken te ver van elkaar liggen, waardoor je al +/- 3 kilometer voor de filestaart wordt verondersteld te vertragen. Meer portieken plaatsen is dus heel positief maar niet meer dan een lapmiddel - ze maken files veiliger maar lossen ze niet op.
Nope, zoals ik al in een ander topic zei: ze zijn nutteloos want worden veel gebruikt als het niet nodig is.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » wo 06 mei 2009, 12:30

^^ verwijsend naar de 2 reacties hierboven...

Ik zou het een goed initiatief vinden dat er inderdaad een soort van permanente controle komt op de dynamisch aangegeven snelheden, ze worden immers gebruikt om de filestaart BETER TE BEVEILIGEN (dat ze de files niet doen krimpen in effectieve getallen dat wisten we al.

Ik zou het niet eerder een lapmiddel noemen, mijn vraag @ Caesar:

Wat heb je liever, een file staart beveiliging waarin geinvesteerd word, en wat misschien af en toe de staart te vroeg aangeeft. Of geen aangepaste infrastructuur, en gewoon op de filestaart in botsen? Zoals laagstaande zon, regenweer... De dynamische bebording van dit type moet zeker uitgebreid worden naar de vlaamse snelwegen!
****

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Caesar » wo 06 mei 2009, 15:08

mijn vraag @ Caesar:

Wat heb je liever, een file staart beveiliging waarin geinvesteerd word, en wat misschien af en toe de staart te vroeg aangeeft. Of geen aangepaste infrastructuur, en gewoon op de filestaart in botsen? Zoals laagstaande zon, regenweer... De dynamische bebording van dit type moet zeker uitgebreid worden naar de vlaamse snelwegen!
Ik zou eerder opteren voor de vroegere signalisatieborden zoals ze op de Antwerpse ring gebruikt werden (voor de reistijdaanduiding).

Plaats zulke borden over heel Vlaanderen, en zet daar de file info op. (Geen reistijd, maar de juiste locatie van het ongeval of de file en eventuele mogelijke alternatieve routes.) Dat mis ik nu met de dynamische borden, en de borden met reistijdaanduiding.

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door tovm74 » wo 06 mei 2009, 17:01

Hadden we maar een "honingraat" netwerk zoals in nederland, dan zouden ze de dynamische borden kunnen gaan gebruiken om verkeersstromen te sturen.

Nu dienen ze eigenlijk tot niets anders dan een duur anti-botsingssyteem.
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » do 07 mei 2009, 8:57

Iedereen zou graag die grote borden over de rijbaan zien verschijnen in heel vlaanderen, maar eerst worden het de grootstedelijke gebieden. Zoals nu Gent waar ze het verder gaan uitwerken met RSS portalen boven de rijbaan.

Wij hebben inderdaad geen honinggraatstructuur zoals in NL, maar laat ons niet belangrijke expreswegen vergeten, die goed kunnen dienen voor omleidingen als ze verkeerslichten goed afgestemd zijn. N16 St-Niklaas naar Mechelen is een mooi voorbeeld.
****

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » di 19 mei 2009, 9:53

Tijdens de werken worden alle dynamische RSS borden boven de weg uitgeschakeld, dit wordt ook vermeld op de dynamische tekstregelborden rechts van de weg, hieronder de persmededeling:
Publish time: 11/05/2009 11:21
Rubric: GENERAL Company: Vlaamse Overheid IPTC: politics
Persmededeling van:
Vlaamse Vlaamse overheid

We wensen verwarrende situaties voor weggebruikers te vermijden
door afwisselend werkende en (nog) niet werkende variabele
snelheidsaanduiding boven de rijbaan. Gedurende de werken wordt
daarom een deel van de bestaande portalen met dynamische borden
niet gebruikt. Dit zal worden aangekondigd op de elektronische
borden rechts van de weg. Verwacht wordt dat de nieuwe en oude
borden terug in dienst genomen worden na het pinksterweekend (2
juni 2009).
Eigenlijk niet meer dan logisch, anders kunnen de automobilisten weer klagen dat ze maar half werken...
****

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door Mikhail » di 19 mei 2009, 9:54

Tijdens de werken worden alle dynamische RSS borden boven de weg uitgeschakeld, dit wordt ook vermeld op de dynamische tekstregelborden rechts van de weg, hieronder de persmededeling:
Publish time: 11/05/2009 11:21
Rubric: GENERAL Company: Vlaamse Overheid IPTC: politics
Persmededeling van:
Vlaamse Vlaamse overheid

We wensen verwarrende situaties voor weggebruikers te vermijden
door afwisselend werkende en (nog) niet werkende variabele
snelheidsaanduiding boven de rijbaan. Gedurende de werken wordt
daarom een deel van de bestaande portalen met dynamische borden
niet gebruikt. Dit zal worden aangekondigd op de elektronische
borden rechts van de weg. Verwacht wordt dat de nieuwe en oude
borden terug in dienst genomen worden na het pinksterweekend (2
juni 2009).
Eigenlijk niet meer dan logisch, anders kunnen de automobilisten weer klagen dat ze maar half werken...

Ik ben trouwens eens benieuwd als het eindelijk af is, en dat er om de 800m RSS portieken zullen staan, ik ben ook benieuwd naar de bermtekstregelborden, waarvan ik helaas nog geen foto's van gezien heb.
****

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: Dynamisch verkeersmanagement E313

Bericht door tovm74 » wo 24 mar 2010, 12:45

deredactie.be schreef:Signalisatieborden E313 al dagen defect

di 23/03/2010 - 11:01 - De elektronische signalisatieborden op de E313 tussen Geel en Ranst, in de rijrichting van Antwerpen, zijn al tien dagen buiten gebruik. Door softwareproblemen besloot het Agentschap Wegen en Verkeer om de borden uit te schakelen totdat ze definitief hersteld zijn. Het is nog niet duidelijk hoe lang dat zal duren.
De signalisatieborden, in totaal een twintigtal, werden begin 2009 geplaatst en geven normaliter de file-informatie weer. Uit voorzorg werd besloten om al de borden uit te schakelen tot de softwarefout achterhaald is.

"Om te vermijden dat er geen foute boodschappen op de borden komen, nemen we geen enkel risico en hebben we de borden gewoonweg uitgeschakeld", zegt Erika Decorte van het Agentschap Wegen en Verkeer.
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Plaats reactie