[R001] Oud plan "Buitensingel"

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
DeatzoSeol
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 07 aug 2009, 17:27
Locatie: Berchem (Antwerpen)
Contacteer:

[R001] Oud plan "Buitensingel"

Bericht door DeatzoSeol » vr 07 aug 2009, 22:05

Wie de ring richting Breda neemt zal tussen afrit Berchem en afrit Borgerhout onder brede bruggen passeren: tussen Berchem en Borgerhout was vroeger plaats voorzien voor de zgn. 'Buitensingel'. Op een oud plan (dat ik spijtig genoeg niet kan inscannen) vind ik hier nog een ruw tracé van terug (getiteld 'Buitensingel'): in de bedding van de ring zou een 2x2 (?) baan aangelegd worden die waarschijnlijk voor lokaal verkeer tussen Berchem en Borgerhout zou dienen. Tegenwoordig (nu ja... meer dan twintig jaar geleden) hebben ze het gedeeltelijk opgevuld met een berm en er een fietspad aangelegd. Als je toevallig met de fiets onder zo'n brug (met als beste voorbeeld de spoorwegbrug) rijdt kan je goed merken dat je eigenlijk in de bedding van de ring rijdt.
(Nadat dit project waarschijnlijk geschrapt werd heeft men nu het idee voor een tweede singel gerecycleerd tot de 'Stedelijke Ringweg', die dan ook naast de ring zou lopen.)

Weet er iemand meer over dit oude project? En waarom zou het alleen maar tussen Berchem en Borgerhout zijn (buiten plaatsgebrek op andere plaatsen natuurlijk)?
Laatst gewijzigd door DeatzoSeol op za 08 aug 2009, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Oud plan "Buitensingel"

Bericht door vynkce » za 08 aug 2009, 14:14

Hier kan je wat meer informatie vinden, maar het is nogal simplistisch (vind ik):

http://www.antwerken.be/projecten/stede ... tatie.aspx

Meer weet ik niet...

Plaats reactie