[E017] Zwijnaarde - vreemde bewegwijzering

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Tommy
autoweg
Berichten: 1973
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

[E017] Zwijnaarde - vreemde bewegwijzering

Bericht door Tommy » di 29 dec 2009, 23:47

Indien men Zwijnaarde nadert vanuit het viaduct Gentbrugge is deze bewegwijzering te vinden (Foto's vandaag genomen, regen):

Afbeelding

Even verderop is deze wegwijzer te vinden:

Afbeelding

Deze is wel goed.

Iemand die weet waarom op de eerste foto de E40 hier met de pijlen verkeerd wordt aangeduid? En jammer genoeg ontbreekt ook de aanduiding B401 op het Gent Centrum afrit bord.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: E17 in Zwijnaarde - vreemde bewegwijzering

Bericht door vynkce » wo 30 dec 2009, 9:05

^^ Het viel mij ook op toen ik in Gent moest zijn vorige week. Volgens mij is het eerste bord relatief nieuw, en is het andere met de naar beneden wijzende lange pijlen een stuk ouder. De hele situatie daar is nu ook niet meteen de duidelijkste op het snelwegennet. De E17 kruist daar in feite met de B401 en de E40 tegelijk.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: E17 in Zwijnaarde - vreemde bewegwijzering

Bericht door boe! » wo 30 dec 2009, 9:11

Tommy schreef:Iemand die weet waarom op de eerste foto de E40 hier met de pijlen verkeerd wordt aangeduid?
NBA goes Belgium? ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: E17 in Zwijnaarde - vreemde bewegwijzering

Bericht door Pino » wo 30 dec 2009, 9:24

Het doet eerder denken aan de afslaande borden van andere Belgische knooppunten, met één pijl per afslaande baan aan de bovenkant van het bord. De fout / afwijking van dit bord zit hem erin dat ze die stijl nu ook inzetten voor de doorgaande richting.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: E17 in Zwijnaarde - vreemde bewegwijzering

Bericht door Mikhail » wo 30 dec 2009, 10:20

Dit bord is al een tijdje bekend, staat hier ook elders in een topic gepost. Volgens mij hebben ze de opdruk gewoon verkeerd gedaan en moesten de pijlen wel degelijk naar beneden wijzen... IN het Gentse is men heel consequent met bewegwijzering, maar hier heeft men toch een 'kemmel' geschoten...
****

Wimpie24
expressweg
Berichten: 4756
Lid geworden op: zo 02 nov 2008, 17:42
Locatie: Aarschot, Groot-Aarschot

Re: E17 in Zwijnaarde - vreemde bewegwijzering

Bericht door Wimpie24 » wo 30 dec 2009, 12:13

Pino schreef:Het doet eerder denken aan de afslaande borden van andere Belgische knooppunten, met één pijl per afslaande baan aan de bovenkant van het bord. De fout / afwijking van dit bord zit hem erin dat ze die stijl nu ook inzetten voor de doorgaande richting.
Ik heb die situatie ook altijd op deze manier geïnterpreteerd. "Verderop vindt u dit". Als bewegwijzering bij grotere knooppunten is dit erg duidelijk.
Ik vind wel, en het gaat hier duidelijke over nieuwere borden, dat men wel eens wat meer moeite mag doen om de lampen in die borden beter te onderhouden.
I thank whatever gods may be / For my unconquerable soul. / I am the master of my fate / I am the captain of my soul.
Invictus, Nelson Rolihlahla Mandela, Madiba

Plaats reactie