[E040] Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Tommy
autoweg
Berichten: 1985
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

[E040] Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door Tommy » di 06 apr 2010, 13:31

Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd
di 06/04/2010 - 08:59
De twee tankstations langs de E40 in Wetteren en Oosterzele worden volledig vernieuwd. Er komen winkels bij en restaurants. Aan elk tankstation met 56 verdeelslangen zullen er ook meer dan 100 vrachtwagens kunnen parkeren, waarvan een deel op een bewaakt en omheind terrein.

Het provinciebestuur heeft voorlopig enkel een milieuvergunning voor het tankstation richting Brussel goedgekeurd.
Bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/r ... 6_wetteren
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door waldo79 » di 06 apr 2010, 13:41

Aan elk tankstation met 56 verdeelslangen zullen ... dan 100 parkeerplaatsen voor vrachtwagens
Ik mis het verband tussen het aantal tankslangen en de capaciteit aan parkeerplaatsen :shutup:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door Pino » di 06 apr 2010, 13:49

Die honderd parkeerplaatsen voor vrachtwagens is wel een relevant gegeven. Maar informatie over het aantal verdeelslangen op het tankstation? Vraagje: wil 56 verdeelslangen zeggen dat er 56 auto's tegelijk kunnen tanken? Of eerder dat het er een stuk of 18 zijn, aangezien op de meeste tankplaatsen ("pomp nummer 4") er nou eenmaal drie of vier soorten brandstof worden aangeboden? Ik neem aan het laatste, maar dat maakt het aantal verdeelslangen al helemaal irrelevant.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door waldo79 » di 06 apr 2010, 14:37

Ik zat er meer mee dat de verdeelslangen en de parkeerplaatsen achtereen in een zin worden genoemd. Dat slaat als de spreekwoordelijke tang op een...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door Pino » di 06 apr 2010, 14:46

Tante Betje stijl heette dat toch? Het in één zin brengen van twee zaken die geen verband met elkaar hebben. De spreekwoordelijke "hier zet men koffie en over" bij de veerpont.

:offtopic:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20587
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door waldo79 » di 06 apr 2010, 14:47

Juist ja 8-)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door Pino » di 06 apr 2010, 14:50

Geen Tante Betje, ontdek ik zo snel, en zelfs geen zeugma. Want "hier zet men koffie en over de Zaan" is geen Tante Betje, maar een zeugma. Wat het ook wel is, goede schrijfstijl is het zeker niet.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door Mikhail » di 06 apr 2010, 23:33

Behalve de woordspelling... weeral goed nieuws over het verbeteren van de parkeerplaatsen en vergrote van de capaciteit langs onze Vlaamse snelwegen... tegenwoordig wordt hier goed werk van gemaakt, onlangs kan ik mij herinneren dat op de E17 het tankstation (Kalken denk ik) volledig vernieuwd is aan beide kanten, in Waarloos op de E19 de capaciteit verbetert is (enkelen jaren geleden) en ook het tankstation in Ruisbroek op de E19 voor de bocht van Vorst in beide richtingen volledig vernieuwd is.

Mijn logische rekensom zegt 7X8 pompen of 2 rijen achter elkaar en 4 breed en voor de vrachtwagens apart?? Ik hoop dat men op de E40 richting Brussel de opritstrook aanpakt want die is zeer kort of wordt het enkel maar de parking die ze aanpakken?
****

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door denne007 » wo 07 apr 2010, 10:49

Pino schreef:Die honderd parkeerplaatsen voor vrachtwagens is wel een relevant gegeven. Maar informatie over het aantal verdeelslangen op het tankstation? Vraagje: wil 56 verdeelslangen zeggen dat er 56 auto's tegelijk kunnen tanken? Of eerder dat het er een stuk of 18 zijn, aangezien op de meeste tankplaatsen ("pomp nummer 4") er nou eenmaal drie of vier soorten brandstof worden aangeboden? Ik neem aan het laatste, maar dat maakt het aantal verdeelslangen al helemaal irrelevant.
Het aantal verdeelslangen is het aantal tankslurfen die er hangen dus zal inderdaad een stuk of 18 plaatsen om te tanken zijn.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3266
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door Mikhail » do 22 apr 2010, 22:51

Er komen in totaal naar verluidt ook meer dan 100 parkeerplaatsen voor vrachtwagens per parking, waarvan 80 in de bewaakte zone, en 20 in de niet bewaakte zone... HEt eerste uur zou gratis parkeren zijn op de beveiligde parking voor de trucks. Ben benieuwd of men een symbool gaat toevoegen op het servicebord, in frankrijk heeft men een camera symbool met vermelding van beveiligde parking voor trucks.
****

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41385
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Tankstations Wetteren en Oosterzele vernieuwd

Bericht door Vinny » vr 23 apr 2010, 9:45

Pino schreef:Die honderd parkeerplaatsen voor vrachtwagens is wel een relevant gegeven. Maar informatie over het aantal verdeelslangen op het tankstation? Vraagje: wil 56 verdeelslangen zeggen dat er 56 auto's tegelijk kunnen tanken? Of eerder dat het er een stuk of 18 zijn, aangezien op de meeste tankplaatsen ("pomp nummer 4") er nou eenmaal drie of vier soorten brandstof worden aangeboden? Ik neem aan het laatste, maar dat maakt het aantal verdeelslangen al helemaal irrelevant.
Hahahah, dat heeft waarschijnlijk te maken met de milieuvergunning. Daarin zullen de hoeveelheid verdeelslangen natuurlijk een belangrijk element in zijn, net als de parkeerplaatscapaciteit. De journalist heeft gewoon een slechte vertaling gemaakt van ambtelijk-juridisch jargon in gewone mensentaal ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie