[E313] Trajectcontrole ter hoogte van Wommelgem?

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

[E313] Trajectcontrole ter hoogte van Wommelgem?

Bericht door tovm74 » di 04 mei 2010, 14:09

Juist een mail van een collega aangekregen met de volgende tekst
Aan al diegene die van Hasselt komen opgelet, eerste trajectmeting in België is actief...

Trajectmeting op E313 te Wommelgem. Voor diegene die soms de E313 richting Antwerpen nemen:

Op de E313 richting Antwerpen te Wommelgem, ter hoogte van het Q8 tankstation, wordt snelheid via de nieuwste trajectmeting gecontroleerd...
SPOILER: TOON

Afbeelding


Meetpunt I (1 camera per rijstrook) onzichtbaar achter de verkeersborden op de portieken.

Meetpunt II staat 900m verder.

Wees op uw hoede! Een verwittigde man of vrouw.........
is hier iets over bekend of is dit een hoax?
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Trajectcontrole ter hoogte van Wommelgem?

Bericht door vynkce » di 04 mei 2010, 14:50

Ik denk niet dat het hier gaat om trajectcontrole. Het is wel de bedoeling dat er een digitale flitspaal komt ter hoogte van Borgerhout (richting Antwerpen). Ik vermoed dat het gaat om een "weight in motion" systeem of om afstandscontrole. Zeker weet ik het echter niet, ik zou zeggen probeer het eens uit ;)

Quattro
verkeersader
Berichten: 875
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 16:26
Locatie: Antwerpen/Brecht & W-VL

Re: Trajectcontrole ter hoogte van Wommelgem?

Bericht door Quattro » di 04 mei 2010, 21:04

Zou wel een vreemde plaats zijn voor trajectcontrole met al die file's daar... vanmiddag om 14u stonden ze vanaf Ranst aan te schuiven.
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Trajectcontrole ter hoogte van Wommelgem?

Bericht door Alfa » vr 04 jun 2010, 21:55

Bovendien kan het de eerste trajectcontrole niet zijn want in Gentbrugge is er al één actief. ;)

teaser
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 jan 2008, 19:55
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectcontrole ter hoogte van Wommelgem?

Bericht door teaser » vr 13 aug 2010, 15:21

Dit zijn gewoon camera's waarmee het Vlaams Verkeerscentrum testmetingen verricht, zie http://www.verkeerscentrum.be/verkeersi ... informatie
Vroeger was de testsite gesitueerd op de E19 Breda-Antwerpen als ik me niet vergis.

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Trajectcontrole ter hoogte van Wommelgem?

Bericht door Tommy » di 31 aug 2010, 14:09

[url=http://www.gva.be/antwerpen/geel/camera-s-filmen-nummerplaten-op-e313.aspx]Gazet van Antwerpen[/url] (31-8-2010) schreef: Camera's filmen nummerplaten op E313
Vijf weken lang wordt met extra camera’s de reistijd van het verkeer op de E313 gemeten. Dat moet later leiden tot meer verkeersinfo.

Vanaf nu filmen extra camera’s vijf weken lang tussen Geel-Oost en Antwerpen-Oost de nummerplaten van voertuigen op de E313. Magnetische lussen in de wegbedekking van de autoweg meten tegelijk de snelheid van het verkeer, tellen het aantal voertuigen en geven aan of het om auto’s of vrachtwagens gaat. De resultaten van de metingen zullen het verkeerscentrum toelaten om in de toekomst efficiënt te investeren in verkeersmeetsystemen. Het aanbod van reistijdinformatie op de autowegen zal hierdoor gevoelig kunnen uitbreiden.

Reisinformatie op panelen
“We willen op de E313 tot hetzelfde infosysteem komen als op de Antwerpse ring”, zegt Hajo Beeckman van het Verkeerscentrum. De reistijden zullen in de toekomst worden meegedeeld op grote panelen boven de snelweg. “Alle grote knooppunten in Vlaanderen en Brussel moeten daarmee worden uitgerust”, zegt Beekman. “Zodat je van knooppunt tot knooppunt zal rijden en onderweg geïnformeerd wordt over de hindernissen.” De verzamelde gegevens dienen louter voor onderzoek.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: Trajectcontrole ter hoogte van Wommelgem?

Bericht door tovm74 » di 31 aug 2010, 14:36

^^ Weet iemand of deze camera's ook worden gebruikt voor nummerplaatherkenning (cfr. cameranetwerk rond Turnhout)
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Mikhail
expressweg
Berichten: 3256
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Trajectcontrole ter hoogte van Wommelgem?

Bericht door Mikhail » do 23 sep 2010, 14:50

Ik denk inderdaad dat het om ANPR camera's gaat, maar het zou ook kunnen gaan om de AID camera's waar de E313 vorig jaar mee uitgerust geweest is. Op de ring rond Brussel meet men de reistijd volgens mijn weten enkel maar met de dubbele lussen in het wegdek, behalve dat hangen er ook AID camera's elke 800m...
****

Plaats reactie