[E042] A27-E42 Verviers - Sankt-Vith - Prüm

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » za 12 nov 2005, 22:54

Ja erg mooie weg was dat. Zeker dat bij het Viaduct de Polleur vond ik prachtig. Ook zal ik nooit vergeten dat we 5 minuten reden en niemand anders meer tegenkwamen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » zo 13 nov 2005, 16:25

Ik ken alleen het stuk tot de afrit Spa / Barrage de la Gileppe. ;), daar ging ik regelmatig heen op vakantie.
(Ik krijg er wel een vakantiegevoel van: vooral de passage door Verviers is mooi..., ik weet alleen niet waarom de snelweg dwars door de stad getrokken is, er moesten volgens mij veel huizen voor gesloopt worden...)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

snelwegracer
autoweg
Berichten: 1722
Lid geworden op: wo 30 mar 2005, 9:41
Locatie: Zederik
Contacteer:

Bericht door snelwegracer » zo 13 nov 2005, 16:27

Erg mooie foto's alleen ben ik nog nooit op deze weg geweest. :(
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » zo 13 nov 2005, 16:29

Wel, eigenlijk is het ergens wel jammer dat de foto's van Charles maar tot aan Spa Francorchamps gaan, want zelf vind ik dat het mooiste stuk het gedeelte Spa-Malmedy-St.-Vith-Duitse grens is.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat de foto's niet mooi zouden zijn, integendeel! ;)
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » zo 13 nov 2005, 16:32

Prachtige foto's. Bedankt.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » zo 13 nov 2005, 20:19

Ook in de winter een aanrader... wel als de sneeuwval al een tijd is afgelopen, want anders kun je een probleem hebben en in de sneeuw blijven steken ;)

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » zo 13 nov 2005, 20:20

Ja, dat klopt, het gebeurt nogal eens bij sneeuwval of vrieskou dat er daar vrachtwagens de hellingen niet meer opgeraken en de weg blokkeren.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » zo 13 nov 2005, 20:27

R4 schreef:...zelf vind ik dat het mooiste stuk het gedeelte Spa-Malmedy-St.-Vith-Duitse grens is.
Tja, het Eifel-landschap is natuurlijk ook weer een stuk anders. Vanaf Malmedy zijn er ook enkele gedeeltes waar geen lichtmasten staan, dat vind ik persoonlijk sowieso fraaier. Ter hoogte van St. Vith heb ik 's winters ook al vaker te maken gehad met sneeuwbuien, terwijl noordelijker op de weg de zon schijnt. :)
Mark schreef:Zeker dat bij het Viaduct de Polleur vond ik prachtig. Ook zal ik nooit vergeten dat we 5 minuten reden en niemand anders meer tegenkwamen.
Vlak daarvoor zit ook nog een kleine rustplaats met een prachtig uitzicht op de Höegnevallei en het viaduct (Aire de Polleur). Wel jammer van die vieze toiletten daar (:roll:). Verder heb je gelijk dat het er behoorlijk uitgestorven kan zijn, vorig jaar heb ik op de Ourtalbrücke zelfs stilgestaan om foto's te maken, die heb ik nog op het oude forum gezet.
Groet, Charles

Charles
stadsweg
Berichten: 393
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:57
Locatie: Valkenburg (Lb.)

Bericht door Charles » zo 13 nov 2005, 20:29

Afbeelding

Ik vind dit (vrij nieuwe) bord trouwens een vreselijk geval, zowel inhoudelijk als qua uiterlijk klopt het van geen kant.
Groet, Charles

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » zo 13 nov 2005, 20:46

Dat Engschrift doet geen goed nee. :neenee:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » zo 13 nov 2005, 21:24

Charles schreef:
R4 schreef:...zelf vind ik dat het mooiste stuk het gedeelte Spa-Malmedy-St.-Vith-Duitse grens is.
Tja, het Eifel-landschap is natuurlijk ook weer een stuk anders. Vanaf Malmedy zijn er ook enkele gedeeltes waar geen lichtmasten staan, dat vind ik persoonlijk sowieso fraaier. Ter hoogte van St. Vith heb ik 's winters ook al vaker te maken gehad met sneeuwbuien, terwijl noordelijker op de weg de zon schijnt. :)
...
Heb je op de E25 rond Baraque de Fraiture ook. Het hoogst gelegen punt in de Benelux waar een snelweg over heen gaat (647 meter ongeveer). Richting Bastogne volgt een stuk van circa 10 kilometer waar je boven 550 meter blijft.
Laatst gewijzigd door waldo79 op di 11 mar 2008, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » zo 13 nov 2005, 21:26

Het is Baraque Fraiture. ;) Maar wat je zegt klopt: de E25 is ook een heel mooie snelweg, ook de klim weg vanuit Luik is de moeite, maar zorgt ook wel eens voor de nodige problemen, o.a. in de winter.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » zo 13 nov 2005, 21:35

Ja, het is een hele stomme opmerking, maar ik heb lang geleden ooit nog eens gedacht dat er bij de afslag naar Baraque Fraiture verwezen werd naar een frietkraam :oops:

Maar ik moet zeggen dat het daar inderdaad een prachtige omgeving is. We hebben er eerder dit jaar nog veel rondgereden, toen ik er voor een weekend ben geweest. Normaliter rijd je erlangs naar Frankrijk, maar de Ardennen zijn daar zeker de moeite om even langer stil te blijven staan.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » zo 13 nov 2005, 21:47

Het is dan ook geen sinecure om er snelwegen en gewone wegen aan te leggen. Vandaar dat ik een tijdje gelegen eens zei dat het probleem in België niet het aanleggen van wegen zelf is, want dat kunnen we goed, maar het onderhouden ervan, en zeker in die gebieden. Nu ja, ook in Wallonië is er beterschap op komst ook, getuige daarvan de werken afgelopen zomers aan de E25/E411, maar met ietwat vertraging ten opzichte van Vlaanderen waar men toch over iets grotere budgetten beschikt, hoewel niet groot genoeg om veel tegelijk aan te pakken.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » zo 13 nov 2005, 22:02

Ds79m schreef:Ja, het is een hele stomme opmerking, maar ik heb lang geleden ooit nog eens gedacht dat er bij de afslag naar Baraque Fraiture verwezen werd naar een frietkraam :oops:
Dan ben je dus niet de enige. Ik heb heel lang hetzelfde gedacht. Maar ja, met mijn amper rudimentaire kennis van het Frans... :roll:

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » ma 14 nov 2005, 0:02

Maak je geen zorgen, veel Belgen dachten dat ook toen ze jong waren en nog geen Frans geleerd hadden. De verwarring komt voort uit het feit dat we in Vlaanderen "frituur" zeggen en tja, Fraiture lijkt daar nogal op natuurlijk. :P Maar zoals jullie intussen wel weten noemen ze een frituur in Wallonië een "friterie".
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » ma 14 nov 2005, 0:16

Fransen vallen uit hun stoel van verbazing als ze de etalageruiten van Nederland zien:

NU € 10,00

In hun ogen betekent dat:
Naakt: 10 euro.

Ja ik heb ze maar niet meer het principe van de Strippenkaart op zijn GVB's uitgelegd: "And for the Rijksmuseum you only have to strip twice."
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » ma 14 nov 2005, 0:38

Even offtopic: toch vreemd he dat die strippenkaart voor zoveel buitenlanders problemen blijft vormen. :) Heeft men er nooit aan gedacht om een eenvoudiger, logischer en ook voor buitenlanders beter begrijpbaar systeem in te voeren?
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » ma 14 nov 2005, 8:11

In Rotterdam wordt geexperimenteerd met de OV Chip kaart. Dat is een soort pinpas maar dan voor het openbaar vervoer. Alleen als je betaald heb (nu nog met die OV Chip Kaart en strippenkaart) kan je door het poortje, Tourniquets genaamd.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » wo 16 nov 2005, 1:07

Grappig dat je het woord pinpas gebruikt om uit te leggen wat een chipkaart is, want pinpas is een woord dat bij mijn weten enkel in Nederland gebruikt wordt om te zeggen dat men het over .... een chipkaart heeft. :) Gelukkig trouwens dat men het dan ook een chipkaart noemt, want dat maakt het direct al een stuk duidelijker voor buitenlanders.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 16 nov 2005, 8:02

Kijk ook hier voor meer info ;)

CborG
verkeersader
Berichten: 804
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
Locatie: Culemborg
Contacteer:

Bericht door CborG » wo 16 nov 2005, 11:59

Hmm, op deze weg heb ik de ongelofelijke snelheid van 210km/u (op de telller) gehaald met een VW Lupo. Het was 5 uur 's Ochtends en ik was al 50km lang geen voor- o tegenligger tegengekomen.

:twisted:
Zo kraait den boer z'n haantje

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » wo 16 nov 2005, 12:16

Mark schreef:In Rotterdam wordt geexperimenteerd met de OV Chip kaart. Dat is een soort pinpas maar dan voor het openbaar vervoer. Alleen als je betaald heb (nu nog met die OV Chip Kaart en strippenkaart) kan je door het poortje, Tourniquets genaamd.
Je kan ook de poortjes door zonder 1 cent te betalen (maar dat is nog zo totdat de Chipkaart er ook echt komt). Ik moet bv. mijn abonnement in een blauw kastje doen om de poortjes te openen. Maar daar gaat alles in op Creditcard formaat, dus ongetwijfeld ook Belgische Proton-kaarten :mrgreen: Alleen een beetje vervelend als je 'echte' controle tegen het lijf loopt. En er wordt nogal gecontroleerd in de metro.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 16 nov 2005, 12:22

Mais je croyais c'etait le train aux Bruxelles et pas le metro a Coolsingel :twisted:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » wo 16 nov 2005, 12:31

Vinny schreef:Mais je croyais c'etait le train aux Bruxelles et pas le metro a Coolsingel :twisted:
Over die metro gesproken: Morgen wordt er bij station Stadhuis een rampenoefening gehouden waar een metro bij betrokken is. Ze willen zien of er bij een ongeval of een aanslag alles wel op rolletjes zal verlopen. We zullen zien...

Maar goed, we zijn weer aardig off-topic geloof ik
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 16 nov 2005, 12:35

Welkom in de Beleving van de Eeuw: Metro lijn E 42

Deze metro zal nog stoppen op de volgende stations:

(...)
Rotterdam Coolsingel
Rotterdam Stadhuis
(...)
Brussel Zuid/midi
(...)
Verviers
(...)
En heeft als eindbestemming St. Vith.

Tijdens deze rit kunt u genieten van:
* Drietalige stationsomroepen
* Mooie vergezichten
* Chipkaartmachines niet niet op pinpassen maar wel op Belgische ponskaarten werken
* Een rampenoefening
* En een speciale Dance Vallei coupe voor de jeugd

En zo werd het toch nog ontopic ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re:

Bericht door IQ[] » do 07 aug 2008, 2:17

Even een schopje:
R4 op Vr Nov 11, 2005 1:29 schreef:
Ds79m schreef:Ik wil niet ook hier over het asfalt beginnen, maar ik moet zeggen dat dat op het viaduct bij de grens met Duitsland in een wel heel slechte staat is, nog slechter dan de 'vernieuwde' Moerdijkbrug. Gelukkig rijdt het daarna in Duitsland zelf wel weer soepel over de A60.
Deze zomer was men bezig het wegdek op die brug te herstellen, dus ik veronderstel dat het nu toch in een heel wat betere staat zou moeten zijn.
Het wegdek begint op deze brug weer putten te vertonen en te hobbelen. Hoe ze het voor elkaar krijgen weet ik niet ;)

Overigens, wat zijn ze vlak na dit viaduct aan het doen? Ze zijn daar al een geruime tijd bezig aan de weg.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Re: Beleving E42

Bericht door R4 » do 07 aug 2008, 15:59

Het is me ook opgevallen toen ik eind juli daar passeerde.

Misschien saneringswerken? Ik heb er geen flauw idee van.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Beleving E42

Bericht door vynkce » do 07 aug 2008, 16:02

De bouw van een brug nog steeds? of was dat verder?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76272
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E042] A27-E42 Verviers - Sankt-Vith - Prüm

Bericht door Chris » zo 19 aug 2012, 20:33

Was deze eigenlijk al bekend?

Afbeelding

Plaats reactie