[R001] Bomen op de Antwerpse ring en oude signalisatie

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

[R001] Bomen op de Antwerpse ring en oude signalisatie

Bericht door Mikhail » wo 22 feb 2006, 17:00

Zijn ze nu helemaal gek geworden?? OP de middenberm van de Antwerpse ring zijn ze bomen aan het zetten, nu zijn ze nog klein ;) maar ik vraag me af wat dat binnen 10, 20 jaar gaat geven?? Wegdek dat naar boven komt enzo :s maar laten we dus aan de gevolgen denken, mss overdrijf ik wel een beetje, maar bomen plaats je tog niet aan een juist vernieuwde snelweg??

En dan de signalisatie :s de oude borden van aan de werken aan de ring van Antwerpen (die gele) staan er dus nog altijd :s de voorlopige bruggen zijn nog niet afgebroken op de singel, de verkeersveiligheid aan het afrittencomplex 'tzuid laat te wensen over in mijn geval, geen verlichting en levensgevaarlijk daar, evenals je van de ring naar de A12 oprijdt bij knooppunt Antwerpen-Centrum, dat zijn mijn ernstige ergenissen, julllie nog kritiek hier op te leveren? Slechte verkeerssituaties aan de ring van Antwerpen ...

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Bericht door vynkce » wo 22 feb 2006, 17:07

Bomen op de Antwerpse ring???????????????????:wall:

Waarom zou dat nodig zijn? Hadden ze die nog over van de leien ofzo? :confuuuse:

Mikhail
expressweg
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » wo 22 feb 2006, 17:08

Het zijn kleine exeplaren ;) ik rij er elke dag voorbij als ik in de bus zit op weg naar school ;) vond het ook raar :? mss zijn het wel lichtgevende bomen :p

IQ[]
expressweg
Berichten: 4330
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » wo 22 feb 2006, 17:12

Van mij mogen die noodbruggen wel blijven staan. Scheelt een boel verkeer op een kruising. De gele borden mogen inderdaad wel weg (en enkele vervangen in wit op blauwe exemplaren bij die bruggen.

Het planten van bomen in de middenberm lijkt me zeer onverstandig.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » wo 22 feb 2006, 17:16

Het staat wel fraaier vaak. En in de A2 bij Den Bosch komen ze ook te staan in de berm tussen hoofd- en parallelbaan. Dus ik denk dat het op zich wel kan. :)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » wo 22 feb 2006, 19:01

En de boom in de middenberm van de A58 tussen KP Galder en afrit Ulvenhout, houdt het ook al lang vol hoor :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Mexxodus
dorpsstraat
Berichten: 191
Lid geworden op: za 07 mei 2005, 0:11
Locatie: Mechelen

Bericht door Mexxodus » wo 22 feb 2006, 19:48

Ring krijgt groene long op middenberm

De middenberm van de Ring krijgt straks een bos. Dit jaar wordt de eerste strook van 2,5 km bij 6 meter aangeplant. Daarvoor worden 13.420 planten met de hand aangeplant. De Vlaamse Gemeenschap is begonnen met de beplanting van de middenberm van de Antwerpse Ring. In een periode van vier jaar wordt elke keer zo'n kwart van de afstand tussen de Kennedytunnel en het viaduct van Merksem aangepakt.

Vanaf deze week komt de eerste 2,5 km aan bod. Daarvoor staan onder meer 600 ligusterplantjes klaar. Samen met evenveel krentenboompjes vormen ze de haag in het midden van de zes meter brede middenberm. Aan weerskanten ervan komen 12.220 rimpelroosjes. Die planten wortelen in 5.000 m3 teelaarde en compost. "Deze laag komt boven op de aarde in de berm zelf", zegt leidend ambtenaar Peter Daems. "Omdat deze laag er ligt, moeten we niet graven in de berm en kunnen we de kabels die er liggen niet breken. En om zeker te zijn dat we niets beschadigen, planten we alles manueel. De wortels van de planten kunnen de kabels geen schade berokkenen", besluit Peter Daems.

Het groene scherm vormt een alternatief voor een scherm in doek, zoals dat er stond tijdens de heraanleg van de Ring. Maar beide varianten hebben dezelfde functie: kijkfiles tegengaan en ervoor zorgen dat de automobilisten moeilijker verblind raken door de lichten van tegenliggers. Prijskaartje voor de groene long van de Ring: 330.000 euro per jaar. En daar is niet eens het onderhoud - twee tot vier keer per jaar hakken, wieden of gieten - bijgerekend.

Bron: Gazet van Antwerpen, 14/02/06

VTB
autoweg
Berichten: 1344
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:42
Locatie: Tiel ... is viel

Bericht door VTB » wo 22 feb 2006, 20:12

ViaHaaren schreef:Het staat wel fraaier vaak. En in de A2 bij Den Bosch komen ze ook te staan in de berm tussen hoofd- en parallelbaan. Dus ik denk dat het op zich wel kan. :)
Zegt de zoon van een boomkweker. ;)
Wees niet ongerust:
VTB zal blijven meelezen en posten naar hartenlust. ;)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Bomen op de Antwerpse ring en oude signalisatie

Bericht door Alfa » wo 22 feb 2006, 22:07

Mikhail schreef: maar ik vraag me af wat dat binnen 10, 20 jaar gaat geven?? Wegdek dat naar boven komt enzo :s
Wel aangezien de ring nu helemaal in betonplaten gelegd is lijkt me dat voor de toekomst niet zo een reëel gevaar.

N342
autoweg
Berichten: 1483
Lid geworden op: za 16 apr 2005, 14:19
Locatie: Twente

Bericht door N342 » wo 22 feb 2006, 23:56

Misschien zijn die bomen geplant om zogenaamde "kijk-files" te voorkomen? (Voorkomen dat mensen op de tegenovergestelde rijstrook naar een ongeluk gaan kijken waardoor een file ontstaat.
*11-08-2017 L.M.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4330
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » do 23 feb 2006, 8:41

Als ik het artikel lees, denk ik niet dat er ooit bomen komen te staan. Alleen maar een soort haag van pak um beet 1,5 - 2m hoog. Zoiets zie je veel vaker in middenbermen. Als ze ze zouden laten ontwikkelen tot heuze bomen, dan zouden ze problemen met de kabels krijgen.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15210
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » do 23 feb 2006, 18:20

Volkstribuun schreef:
ViaHaaren schreef:Het staat wel fraaier vaak. En in de A2 bij Den Bosch komen ze ook te staan in de berm tussen hoofd- en parallelbaan. Dus ik denk dat het op zich wel kan. :)
Zegt de zoon van een boomkweker. ;)
:mrgreen:

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Bericht door nielske1990 » vr 24 feb 2006, 14:57

Er zijn ook bomen bij die recht naar beneden wortelschieten en dus niet aan het wegdek komen hoor... ;)
Maar als het echt gaat om alleen een leihaag dan kan dat best, op de A270 staan in de berm ook allemaal struikken die ook geen probeelm vormen... ;)
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

Plaats reactie