[E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [E17] Kortrijk-Gent

Bericht door tompie » do 17 apr 2014, 6:38

tompie schreef:Ondertussen zijn de werken voor de afbraak van de grenspost in Rekkem stilgelegd omdat er extra asbest aangetroffen is. Er dient nu een nieuwe aanbesteding uitgeschreven te worden om deze op te ruimen. In afwachting blijft de werfzone afgesloten en dient het verkeer de plaatselijke omleiding te volgen.
Het blijkt nu dat de werken door de vondst van extra asbest ipv 400.000 euro er 700.000 euro zal kosten, ook gaan de werken nog een tijdje duren. De snelweg richting Belgie wordt pas halfweg Mei terug opengesteld, richting Frankrijk zouden de werken nog tot aan het zomerverlof duren....
belgie is zo slecht nog niet

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Km357 » do 17 apr 2014, 9:25

Terug weer iets typisch Belgisch, weer veel te weinig gezond verstand dat gebouwen uit de jaren 60 veel asbest kunnen bevatten en dat de kostprijs daarbij bijna verdubbelt.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E17] Kortrijk-Gent

Bericht door Wimpie25 » do 17 apr 2014, 10:51

^^
België zit op dit moment nog altijd tsjokvol asbest en daar is nooit een archief van bijgehouden van waar en hoe. Er kruipt veel geld en tijd in de analyses die moeten plaatsvinden voordat een bestaand (overheids)gebouwd tegen de grond gaat. Dat er in zo'n geval nog extra onverwachte asbest opduikt is bijna meer regel dan uitzondering.
Gezond verstand? Gezond boerenverstand vind je hier genoeg, daar staan we voor bekend maar het is net datzelfde verstand dat vroeger aangaf dat asbest meer dan ok was, het was super! Sterk, goedkoop, multi-inzetbaar en je kon het bij wijze van spreken zelfs tussen je boterham leggen.
Klinkt ironisch, niet?
tompie schreef:
tompie schreef:Ondertussen zijn de werken voor de afbraak van de grenspost in Rekkem stilgelegd omdat er extra asbest aangetroffen is. Er dient nu een nieuwe aanbesteding uitgeschreven te worden om deze op te ruimen. In afwachting blijft de werfzone afgesloten en dient het verkeer de plaatselijke omleiding te volgen.
Het blijkt nu dat de werken door de vondst van extra asbest ipv 400.000 euro er 700.000 euro zal kosten, ook gaan de werken nog een tijdje duren. De snelweg richting Belgie wordt pas halfweg Mei terug opengesteld, richting Frankrijk zouden de werken nog tot aan het zomerverlof duren....
Dat valt al bij al nog mee, gezien de ernst van de situatie had ik eerder een vertraging richting het najaar verwacht.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Davy » do 17 apr 2014, 11:36

We moeten inderdaad niet doen alsof dit weer iets typisch Belgisch is, dit kan overal voorkomen. Maarja sommigen schijnen er toch genoegen in te scheppen bij alles wat er gebeurt te pas en te onpas te roepen hoe slecht het allemaal is, en ik kan me daar wel aan ergeren.

Gebruikersavatar
Mandelsoft
expressweg
Berichten: 3228
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 16:16
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Mandelsoft » do 17 apr 2014, 11:53

In Nederland hebben we ook een boel asbest gebruikt. Vergis je niet. :geenlach:
Sommige mensen zijn niet in een model te vatten...

MrL
stadsweg
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 17:44

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door MrL » do 17 apr 2014, 22:54

E17 Gentbrugge: herstelling brug over de Jozef Vervaenestraat (Viaduct)
Deze brug: https://goo.gl/maps/KzoGG

Wat en waar?
De brug op de E17 boven de Jozef Vervaenestraat in Gentbrugge is aan renovatie toe. In ruim één maand tijd wordt het brugdek, de brugdekvoegen en de waterdichting aangepakt. Om de werken op een veilige manier uit te voeren, wordt een werfzone van ongeveer 500m op de E17 richting Antwerpen ingenomen. Deze zone loopt van iets voorbij de afrit UZ tot vlak na de afrit Gentbrugge.

Wanneer?
De werken starten op 21 april en duren tot eind mei.

Fase 1 start op 21/4 (22u) en eindigt op 14/5 (22u). Er wordt gewerkt op de 2e en 3e rijstrook. Het verkeer rijdt over twee volwaardige rijstroken.
fasewissel in de nacht van 14/5 (22u) op 15/5 (5u).
Fase 2 start op 15/5 (5u) en eindigt op 30/5. Er wordt gewerkt op de afslagstrook en de 1e rijstrook. Het verkeer heeft drie versmalde rijstroken ter beschikking.

Hinder?
Grote hinder: Tijdens de hele duur van de werken zal de verbinding van de B401 naar de E17 richting Antwerpen afgesloten zijn. Ook de afrit Gentbrugge, rijrichting Antwerpen, gaat dicht tot eind mei. Op de E17 richting Antwerpen zal het verkeer hinder ondervinden. Ook op de E40 vanuit Oostende kan hinder ontstaan bij druk verkeer.

Omleidingen?
Het verkeer met bestemming N9 in Gentbrugge zal de E17 moeten volgen tot complex Beervelde, daar keren en terugrijden tot de afrit Gentbrugge.

Het verkeer vanuit Gent via de B401 naar E17 met bestemming Antwerpen, rijdt via de verkeerswisselaar in Zwijnaarde naar de E40 richting Brussel, neemt daarna de R4 in Merelbeke richting Gent-Zeehaven om in Destelbergen af te rijden naar E17 richting Antwerpen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Snelwegfreak » do 17 apr 2014, 23:01

Ik zie op StreetView niet direct schade aan de constructie, al is dat op dergelijke foto's lastig te bepalen. Op het eerste gezicht lijkt renovatie niet direct noodzakelijk.

Wat een iele constructie hier overigens, met de dunne pijlers die wellicht helemaal niet nodig waren als de rijbaan van wat dikker beton was geweest en de landhoofden meer hadden gedragen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Wimpie25 » do 17 apr 2014, 23:13

^^
Het betreft hier een redelijk normale constructie voor die tijd. Wat het onderhoud betreft, Vlaanderen is op dit moment bezig met het preventief saneren van een groot deel van haar kunstwerken. Verschillende viaducten, bruggen en tunnels zullen een beurt krijgen.

MrL
stadsweg
Berichten: 273
Lid geworden op: wo 17 jul 2013, 17:44

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door MrL » vr 18 apr 2014, 12:17

Snelwegfreak schreef:Ik zie op StreetView niet direct schade aan de constructie, al is dat op dergelijke foto's lastig te bepalen. Op het eerste gezicht lijkt renovatie niet direct noodzakelijk.

Wat een iele constructie hier overigens, met de dunne pijlers die wellicht helemaal niet nodig waren als de rijbaan van wat dikker beton was geweest en de landhoofden meer hadden gedragen.
Zoals vermeld gaat het vooral over het brugdek zelf, de voegen (die heel slecht zijn op dat ganse viaduct) en de waterdichting. Ik vermoed dat de onderkant ook wel een opfrisbeurt zal krijgen.

turaki
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 mei 2012, 8:28

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door turaki » vr 18 apr 2014, 23:45

^^

Aan die brug zijn enkele voegen zeer versleten, in die mate zelfs dat je onder de brug telkens een zware bonk hoort als er een vrachtwagen over rijdt. Dit geeft vooral voor de buurtbewoners overlast, en aangezien men toch de voegen moet vervangen, is er gekozen om meteen de rest ook mee aan te pakken.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Naturist » di 03 jun 2014, 19:31

Gisteren kwamen wij over dit -naar onze mening toch wel hobbelig- traject terug en besloten bij de oude VZP Kruishoutem een ruststop te maken.
Naar aanleiding van die stop stuurde ik vandaag het volgende bericht naar de gemeente Waregem.
Of zij hiervoor direct verantwoordelijk zijn doet m.i. niet terzake.
Geachte medewerker,

Eergisterenmiddag wilde ik van de verzorgingsplaats Kruishoutem aan de oostzijde van de A14 gebruik maken.
Met onze camper en gezin stopten wij na een lange reis door Frankrijk ook bij deze verzorgingsplaats.
Wij hebben in ons leven al veel van dit soort plaatsen bezocht, maar zelden troffen wij een verzorgingsplaats in zo'n waardeloze staat aan.
Uiteraard begrijpen wij, na het lezen van Uw aankondiging voor vergunning voor nieuwbouw door de Fa. Total dat deze plaats van een moderne uitrusting wordt voorzien.
Echter geeft de wijze waarop Uw gemeente dit terrein onderhoudt, geen blijk van het belang om Uw stad een waardige indruk achter te laten bij zijn bezoekers.
Wij troffen een terrein dat de naam vuilnisbelt eerder eer aan zou doen: vuilniszakken, pislucht, kniehoog gras gevaarlijke gaten in de vloer van de ruïne en het bordje camerabewaking moet de plek zogenaamt van sexbezoekers vrijhouden.
Mocht ik als een dergelijk sujet deze plaats al willen bezoeken, zou mij terstond al de lust ontgaan.

De indruk die de gemeente Waregem op ons nu naar alle waarschijnlijkheid onterecht achterlaat is die van een gemeente die door een faillissement geen geld meer heeft om zelfs de visitekaartjes van haar stad niet zonder eenvoudig onderhoud te kunnen betalen.
En dat de grond waarop deze verzorgingsplaats ligt niet direct onder Uw verantwoordelijkheid zou vallen, ontslaat U als gemeente niet van de verantwoordelijkheid die U naar Uw gasten heeft noch naar de druk die U op de eigenaar van de grond kunt leggen om een en ander te kuisen.
Maar de meest eenvoudige manier is simpelweg enkele van Uw medewerkers het afval tussen de ruïnes en de bossages te laten verwijderen, het gras en de struiken te laten maaien en enkele tijdelijke toiletten te laten plaatsen totdat de Fa. Total, totaal verantwoordelijk wordt voor de verzorging van de bezoekers van Uw stad.
Hopelijk wordt dan dit stukje België binnenkort weer een plekje dat uitnodigd om een bezoek aan Uw stad te brengen, want als de rest van Uw stad er net zo uitziet, verdient het om door niemand bezocht te worden.

Met vertrouwen zie ik een positief antwoord met genoegen tegemoet.

Hoogachtend, *** ondernemer te Vught  Nederland
]
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Tokke1976
stadsweg
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 16:41
Locatie: Temse

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Tokke1976 » di 03 jun 2014, 19:43

Naturist schreef:Gisteren kwamen wij over dit -naar onze mening toch wel hobbelig- traject terug en besloten bij de oude VZP Kruishoutem een ruststop te maken.
Naar aanleiding van die stop stuurde ik vandaag het volgende bericht naar de gemeente Waregem.
Of zij hiervoor direct verantwoordelijk zijn doet m.i. niet terzake.
Dan kan je evengoed een mail sturen naar de koning...al even weinig verantwoordelijk.

Had dan doorgereden tot P-Nazareth, deze is in betere staat. Helaas moet je daar wel betalen....
Uitspraken op dit forum zijn persoonlijk, niet werkgerelateerde, uitspraken.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Naturist » di 03 jun 2014, 19:57

^^Die VZP zag ik ook naderhand, maar dat moet je dan wel weten.
Voordat ik België inreed troffen wij een prachtige eenvoudige VZP aan voorzien van toilet- en douchegelegenheid koffie- en snoepautomaat, een aantal fitnessapparaten, gemaaid gras, een vijver met uitzichtpunt en het geheel aangesloten op een zonnepaneel.
Die verzorgingsplaats had geen benzinestation en valt ook niet onder het tolwegensysteem.
Maar wat vooral opviel: Die plek was schoon!

En over verantwoordelijkheid, die dragen we allemaal. Wij namen ons afval mee.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Km357 » di 03 jun 2014, 20:18

Qua VZP in België blijft het erbij dat de gewoon "aire de repos" WC's missen, waardoor je dus enkel in de tankstations je ding kan doen, vaak tegen betaling. Nu weet ik ook wel dat je tussen Paris en Lyon niet voor 30€ bij elkaar gaat plassen, maar je krijgt er wel gratis toiletten die vaak best wel ok zijn, het hangt immers eerder van je voorganger af dan van de concessiehouder.

Waarom ik op dit bericht reageer met de VZP Kruishoutem? Omdat ik daar ooit een opmerking kreeg dat ik iets in de vuilnisbak dropte dat niet conform was... :rofl2: Ik had immers enkele Panos-sandwichverpakkingen te veel opgespaard en er in gedropt.

Het zet de review van de persoon een paar posts hierboven wel in een mooi perspectief vind ik.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Vinny » di 03 jun 2014, 20:49

Hangt er een beetje vanaf waar je rijdt. Enkele jaren geleden met Marcel over de N 57 en de A 31 van Zwitserland naar België gereden en zowel de staat van de verzoringsplaatsen als de kwaliteit van het wegdek was bedroevend te noemen. Overal waren "gaten in wording" en de wc's gesloten... :geenlach:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door tompie » wo 04 jun 2014, 5:23

De Vzp Kruishoutem is inderdaad een trekpleister voor sluikstorters , drugdealers, etc... Die parking is een echte schande en mag wat mij betreft gesloten worden zolang die niet gesaneerd wordt. Sinds Carestel de uitbating van die parking heeft stopgezet is het van kwaad naar erger gegaan, met als 'hoogtepunt' het in brand steken van de gebouwen in de richting van gent waarop de laatse uitbater van deze restaurantjes failliet is gegaan. Dee restanten van de gebouwen ri Gent zijn nu met de grond gelijk gemaakt, ri Kortrijk waren tot vorig jaar de toiletten nog open maar die zijn nu ook defenitief afgesloten wegens de onfrisse praktijken daar. De enige goeie zaak die men daar de laatse jaren gedaan heeft is het weghalen van bijna alle struiken zodat het sextoerisme zogoed als verdwenen is. Vroeger stond die parking hier in de streek bekend als 'de bruine put' refererend naar de vele homo's die de parking frequenteerden.

Wat de mail van naturist betreft de parking ligt op grondgebied kruishoutem en die vallen niet onder de gemeente waregem, ten tweede valt het beheer volledig onder bevoegdheid van AWV dus het zou beter zijn je mail te richten aan meldpunt wegen of devlaamse minister van mobiliteit Hilde Crevits.
belgie is zo slecht nog niet

turaki
zandpaadje
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 04 mei 2012, 8:28

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door turaki » wo 04 jun 2014, 9:53

Tot enkele maanden terug lag het beheer van de parking Kruishoutem in handen van het gewest, maar ondertussen is deze via een concessie in handen van de uitbaters van de parking Nazareth. Tot aan de overdracht was de parking al een probleemzone (in die mate dat zelfs het gewone onderhoud vaak onvoldoende bleek), na de overdracht is de situatie echter volledig uit de hand aan het lopen.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Km357 » wo 04 jun 2014, 14:28

Vinny schreef:Hangt er een beetje vanaf waar je rijdt. Enkele jaren geleden met Marcel over de N 57 en de A 31 van Zwitserland naar België gereden en zowel de staat van de verzoringsplaatsen als de kwaliteit van het wegdek was bedroevend te noemen. Overal waren "gaten in wording" en de wc's gesloten... :geenlach:
Was dat op het péagegedeelte of op het gratis gedeelte...beide heten wel A31 maar hebben anders niks met elkaar gemeen.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door RSK » wo 04 jun 2014, 18:29

^^ Simpel, als je de N57 volgt, dan rij je alleen het noordelijke deel van de A31. Dat is dus sans péage, betalen moet je pas ten zuiden van Toul.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Km357 » do 05 jun 2014, 8:08

Mja, ok dan verbaast de review van Vinny me helemaal niet. Maar bon het ging over de E17. Gemerkt dat de oprit van de B401 richting Antwerpen terug open is...de witte lijnen hebben nu ribbelstroken en het asfalt is onder handen genomen + enkele voegen, maar de brug op zich eigenlijk niet.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door captain007 » do 05 jun 2014, 8:18

^^ Het wordt niet voor niets gefaseerd uitgevoerd. Zie ook dit topic over de B401.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Km357 » do 05 jun 2014, 13:38

Ik had het over het viaduct Gentbrugge niet viaduct Gent-Zuid. Het viaduct van Gentbrugge is ondanks nog maar enkele jaren geleden hersteld te zijn (het asfalt houdt zich quasi on-belgisch goed voor de verandering) qua voegen een ramp, je valt telkens in een put en wipt er dan weer uit. Net een trampoline-effect. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze eerder die voegen gingen herstellen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door captain007 » do 05 jun 2014, 13:53

^^ Dat was mijn niet duidelijk geworden omdat je de B401 aanhaalde waar ze nu bezig zijn. Volgens mij gaan die voegen op het viaduct van Gentbrugge niet aangepast worden op korte termijn. Anders installeer je er immers niet een trajectcontrole om die 90 km/h te handhaven.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Km357 » do 05 jun 2014, 14:05

Die trajectcontrole heeft zijn nut op zich deels uit veiligheid op een viaduct, anderszijds toch voor geluidshinder...maar ja die hinder verhaal ik eerst op de slechte voegen en dan pas op de enorme hoeveelheid verkeer die er over gaat. Als je er onder staat, of in een naburige wijk dan besef je dat pas echt goed.

Op zich heb ik geen problemen met 90kph daar, moest ik 120 mogen dan zou mijn rug het niet zo leuk meer vinden...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Coen Tunnel » vr 13 jun 2014, 13:32

Vinny schreef:Hangt er een beetje vanaf waar je rijdt. Enkele jaren geleden met Marcel over de N 57 en de A 31 van Zwitserland naar België gereden en zowel de staat van de verzoringsplaatsen als de kwaliteit van het wegdek was bedroevend te noemen. Overal waren "gaten in wording" en de wc's gesloten... :geenlach:
Dat was een paar jaar geleden zo, ik was er in 2011, maar in ieder geval Aire de Loisy was in 2012 ineens gemoderniseerd. Wegdek was nog niet je-van-het, maar het tankstation was grondig gemoderniseerd. :top:
Km357 schreef:Qua VZP in België blijft het erbij dat de gewoon "aire de repos" WC's missen, waardoor je dus enkel in de tankstations je ding kan doen, vaak tegen betaling.
Er zijn uitzonderingen:

Aire des Nutons, E25
Aire de Polleur, E42

Bij Rastplatz Emmelserwald aan de E42 staat al een paar jaar een dixi, maar die is nog niet op Streetview te zien. Ik heb het ook wel eens bij andere Waalse aires gezien.

In alle gevallen zijn de toiletfaciliteiten aan beide zijden van de weg.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Vinny » za 14 jun 2014, 1:47

Of je van dixi's blij moet worden is een ander verhaal, maar waarschijnlijk gaat het er minder ruig aan toe op een Waalse (of Vlaamse) verzorgingsplaats dan op een willekeurig Fries tentfeest :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Km357 » za 14 jun 2014, 8:15

Of het nu op een schitterend mooie aire de repos is op een tolweg in Frankrijk of in een dixi op een verlaten aire de repos in Vlaanderen of Wallonië, of het proper is, hangt nu eenmaal van je voorganger af...

Het is wel zo, dat tegenwoordig meer en meer terminals van busroutes ook een dixi krijgen hier in de buurt, goed initiatief vind ik, maar dat terzijde.

De E17...ik ga er proberen een foto van te maken, maar als je van Antwerpen komt en de uitrit Gent-Centrum neemt, komt de oorspronkelijke wegmarkering van dikke geel-oranje strepen er terug door. De vaste witte lijn is aan het afblakkeren en in het licht van de algehele upgrade voor het viaduct Gent-Zuid kan het best zijn dat ze dit tijdelijk nostalgisch gegeven weer te niet doen. Gewoon nogal een lastig plaats om foto's te nemen al rijdend.

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Pete » vr 25 jul 2014, 19:32

Interessante E3-scriptie gevonden op 't net:
http://issuu.com/aubrylalush/docs/maste ... e_e3_tusse.

Enjoy! ;)

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Wimpie25 » vr 25 jul 2014, 20:01

Het mysterie van de eeuw is eindelijk van de baan, het verschil in nummering tussen bruggen en waar de "O" en de "B" in die nummering vandaan komt. Blijkbaar bestaan er 2 categoriën van viaducten over autosnelwegen, de O-brug en de B-brug. Zie pagina 93 die in die monografie!

Pete
stadsweg
Berichten: 314
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 18:58
Locatie: Wetteren

Re: [E017] A14-E17 Antwerpen - Gent - Kortrijk

Bericht door Pete » vr 25 jul 2014, 20:07

Inderdaad.
Ook kan je een tekening terugvinden waarop staat weergegeven hoe o.a. het inmiddels net geopende stuk R4-Buitenring zou kunnen worden aangesloten met de E17 ri Antwerpen...
Laatst gewijzigd door Pete op vr 25 jul 2014, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie