[E313][A013] Antwerpen - Hasselt - Liège

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door vynkce » zo 15 jan 2012, 11:49

De E313 krijgt vanaf het voorjaar een nieuw wegdek tussen Herentals-Industrie en Herentals-West. Het gaat enkel om het gedeelte in de rijrichting Antwerpen tussen kilometerpaal 19,9 en 26,8. Het nieuwe wegdek wordt aangelegd in tweelaags doorlopend gewapend beton over de volledige breedte. Ook de middenberm en verlichting worden vernieuwd en enkele onderbruggen worden gerenoveerd en versterkt.

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Caesar » di 17 jan 2012, 9:03

wat zijn onderbruggen?

denne007
autoweg
Berichten: 1358
Lid geworden op: ma 25 jun 2007, 19:48
Locatie: Oostende, België

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door denne007 » di 17 jan 2012, 9:38

^^ ik gok op bruggen die in de snelweg zitten om wegen onder de snelweg door te laten gaan???

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door vynkce » di 17 jan 2012, 10:23

^^ Inderdaad, dat zijn onderbruggen. ;)

Mikhail
expressweg
Berichten: 3264
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Mikhail » di 17 jan 2012, 22:47

En waarom maar in een richting, en niet tegelijk profiteren om in 2 rijrichtingen te werken, als de middenberm toch ineens wordt opgebroken en vernieuwd... Is deze werf een niet geplande op de lijst van de werven op snelwegen voor 2012?
****

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door vynkce » wo 18 jan 2012, 9:58

Waarom slechts in een richting weet ik niet ;) Het is trouwens wel een werf die al gepland stond, maar ik dacht dat extra informatie altijd welkom was :p

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Willem » wo 18 jan 2012, 23:01

Is het niet zo dat het wegdek in de ene richting er veel slechter aan toe is dan het wegdek in de andere richting en dat er daarom gekozen is om maar een richting te vernieuwen?

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Davy » do 26 jan 2012, 10:36

Ondertussen is de spitsstrook tussen Antwerpen en Ranst een paar maanden in gebruik, en vraag ik me nu wel eens af: hoe is het met de situatie daar?
Zijn de files verminderd, wordt de spitsstrook goed gebruikt, andere gevolgen,...? Zijn er hier frequente gebruikers van dit wegvak aanwezig?

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Caesar » vr 27 jan 2012, 8:23

^^ Ik passeer hier vrij regelmatig (niet dagelijks maar toch) en ik moet zeggen dat het echt een enorme verbetering is.
De spitsstrook is ook bijna dagelijks geopend, en dan zie je meteen dat de doorstroming veel vlotter is op de E313, en zelfs op het viaduct van Merksem.
Hier stond vroeger vaak een file omdat het verkeer gewoon de E313 niet op kon.
Die file is weliswaar niet volledig verdwenen, maar ik merk daar toch een enorme verbetering.
Van de ring komende van Gent richting E313 kan ik niets zeggen, omdat ik dat traject niet veel doe tijdens de spits.

Caesar
stadsweg
Berichten: 492
Lid geworden op: do 05 feb 2009, 9:42
Locatie: Merksplas

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Caesar » vr 27 jan 2012, 8:24

^^ trouwens, ik heb enkele weken na de opening van de spitsstrook gelezen dat automobilisten gemiddeld 30 minuten winst doen op het traject Antwerpen - Hasselt ten gevolge van de spitsstrook.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door vynkce » vr 27 jan 2012, 9:40

Ikzelf rij het stuk niet zo vaak tijdens de spits, maar vrienden en kennissen zijn het grotendeels eens met wat Caesar schrijft! Wel hebben ze het gevoel dat er vaker file staat bij knooppunt Ranst en verder de E313 op tot Massenhoven.

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door tovm74 » vr 27 jan 2012, 10:01

Ik kom hier dagelijks voorbij en ik moet ook regelmatig naar een klant op Linkeroever.
En het is vooral als je van daar komt dat je het effect van de spitsstrook merkt.

De rijtijden zijn bijna gehalveerd!
In de periode voor de spitsstrook had je rijtijden vanaf St. Anna Linkeroever tot A'pen Oost van +- 40 minuten (dagelijks)
Nu zitten die rijtijden gemiddeld rond de 24 minuten.
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

EagleEye
zandpaadje
Berichten: 7
Lid geworden op: di 19 jul 2011, 23:14

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door EagleEye » vr 27 jan 2012, 13:56

Hier ook zeer positief verrast over het effect van de spitsstrook, werkt mooi, en ze (?) wordt ook wel degelijk gebruikt door de bestuurders! Als ik nu 's avonds van Brussel terugrijd naar de Kempen, durf ik wel eens langs Antwerpen rijden in plaats van er in Mechelen af te gaan.

:top:

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door vynkce » wo 08 feb 2012, 18:46

Agentschap Wegen en Verkeer 08-02-2012 schreef:E313 wordt heraangelegd in beton

Dit voorjaar vernieuwt het Agentschap Wegen en Verkeer een 7-tal kilometer van de E313 autosnelweg richting Antwerpen. Tussen Herentals en Massenhoven wordt het wegdek in asfalt over de hele breedte van de rijbaan opnieuw aangelegd in beton. De eigenlijke werken gaan begin april van start en zullen eind augustus afgerond zijn. Het Vlaams Verkeerscentrum verwacht in die periode in beide richtingen ernstige hinder. Vanaf 24 februari starten de voorbereidende werken, met lokale hinder voor het verkeer tot gevolg.

Minder Hinder
Tijdens de werken, die in april van start gaan, worden er heel wat inspanningen geleverd om de hinder voor het verkeer tot een minimum te beperken. Er zal dag en nacht gewerkt worden en dit 7 dagen op 7. Verkeer richting Antwerpen wordt via doorsteken door de middenberm op de rijbaan richting Hasselt geleid. Er blijven steeds twee versmalde rijstroken in elke richting beschikbaar en er zal een snelheidsbeperking gelden van 70km/u.
De op- en afrittencomplexen Herentals-Industrie en Herentals-West (Grobbendonk) worden uit veiligheidsoverwegingen afgesloten telkens voor een periode van ongeveer 2 maanden. De eerste weken is Herentals-Industrie afgesloten, de daaropvolgende weken Herentals-West.
Ook op de E34 wordt een maatregel genomen tijdens de werken. De vrije busbaan, die daar van Zoersel (complex 20) tot Antwerpen is ingericht, wordt in de aanloop naar de werken verlengd en zal al in Lille (complex 21) aanvatten.

Beton
Het nieuwe wegdek zal bestaan uit een tweelaags doorgaand gewapend beton. Dat is onderhoudsvriendelijker en duurzamer dan asfalt. Op Limburgs grondgebied werd een deel van de E313 autosnelweg vorig jaar al opnieuw aangelegd in beton, nu is dus ook een deel op Antwerps grondgebied aan de beurt.

Peter2
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 07 okt 2011, 22:11
Locatie: Vlaanderen

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Peter2 » wo 08 feb 2012, 20:35

^^ Ik ben benieuwd of ze het tegelijk een stuk gaan verbreden. Er zijn immers plannen om dit deel van de E313 te verbreden tot 3 rijstroken per richting, weliswaar niet helemaal tot in Herentals maar wel in Massenhoven. Mogelijk maken ze van deze heraanleg reeds gebruik om het profiel van de weg aan te passen. Op een ander deel van de E313, dat vorig jaar werd aangepakt, hebben ze de rijstroken met 0,25m verbreed en de pechstrook met 1m.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door vynkce » do 23 feb 2012, 10:27

Het Nieuwsblad 23-02-2012 schreef:Vrachtwagen met kraan knalt tegen brug over E313

RANST - Een vrachtwagen met kraan heeft gistermiddag een hele hap gebeten uit de brug over de E313 aan de Vaartstraat. Het verkeer in de richting van Antwerpen lag tot 16 uur stil. De gevolgen op de Antwerpse Ring en de lokale wegen in de omgeving lieten zich zelfs tot lang na de spits voelen.
Om 13.19 uur ramde een vrachtwagen met uitschuifbare kraan de onderzijde van de brug bij kilometerpaal 9. Dat is op het knooppunt van de E313 en de E34 in Ranst. De kraan was onvoldoende neergelaten.
De klap was hevig. De brug is erg beschadigd. Hele brokstukken vielen op de snelweg en het mag een wonder heten dat er geen enorme kettingbotsing volgde. Er ontstond wel een gigantische file die reikte tot de oprit Herentals Industrie. De hulpdiensten ruimden de baan en verwijderden de loszittende betonklonters onderaan de brug.
Na het vrijmaken van de rijweg en het takelen van de vrachtwagen, wat nog tot ongeveer 16 uur duurde, kwam de verkeersstroom langzaam weer op gang.
Voor het verkeer op de autosnelweg is de beschadigde brug geen belemmering. Er is geen onmiddellijk instortingsgevaar. Maar de brug zelf is wel afgesloten voor alle verkeer. ‘De helft van de brug, aan de tegenovergestelde zijde van de beschadiging, is nog bruikbaar. Dus zullen we ze in de loop van de volgende dagen beperkt openstellen voor het verkeer', aldus Erika Decorte van het agentschap Wegen en Verkeer, nadat deze dienst een inspectie van de brug uitvoerde.

Herstelling of afbraak
Wat er verder met de brug moet gebeuren, wordt pas de komende dagen uitgemaakt. Want zo jong is ze niet meer. Herstelling is mogelijk, maar als de kosten te hoog oplopen zal de brug wellicht worden afgebroken en komt er een nieuwe.
Volgens Hajo Beeckman van het Vlaams Verkeerscentrum is de avondspits al bij al nog vrij vlot verlopen. ‘Dankzij de krokusvakantie is er minder verkeer op de weg. Vanuit Zoersel op de E34 en vanuit Herentals op de E313 was het nog lang aanschuiven om in Antwerpen te geraken. Het heeft nog een uur geduurd, tot ongeveer kwart na vijf, alvorens de lange files vanuit Turnhout en Hasselt waren opgelost. Op de Ring lieten de gevolgen zich nog voelen tot na de spits voor verkeer in de richting van Gent en in de Craeybeckxtunnel richting Brussel. Ook op de lokale wegen in de omgeving duurde het nog een tijd vooraleer de files oplosten, vooral in Mortsel waar verkeer vanuit Nijlen en Lier binnendoor naar Antwerpen trachtte te geraken.'

Volgens mij is dit al de tweede keer op enkele jaren tijd dat een vrachtwagen de brug raakt. Ik vermoed trouwens dat er deze keer wel een afbraak aan zit te komen. De schade is tamelijk groot zo te zien en de brug is ook al 54jaar oud. Een nieuwe brug zou dan ook ineens rekening kunnen houden met de geplande verbreding van de E313/E34.

Afbeelding

Afbeelding

Tommy
autoweg
Berichten: 1985
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Tommy » do 23 feb 2012, 11:24

Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Davy » wo 29 feb 2012, 19:21

Ik heb de spitstrook nog eens opnieuw op video gezet, nu is de definitieve situatie te zien met alle vast geplaatste portalen. Helemaal in het begin van de video gebeurde er bijna naast me op een haar na een ongeval: je ziet nog net iemand bruusk remmen en buiten beeld wou er net achter dit voertuig iemand uitvoegen en knalde daarbij bijna op het voertuig dat het bruuske remmanoeuvre deed, het leverde een paar toeters op en een duidelijk boze bestuurder... Ook mij zie je bij knooppunt Ranst een wat vreemde beweging maken trouwens, hoe zouden jullie daar op gereageerd hebben?
Link

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18266
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door boe! » wo 29 feb 2012, 19:31

Ik heb het idee dat die vrachtwagenchauffeur te laat doorheeft dat hij twee rijstroken moet opschuiven. Maar om dan op deze manier de vrachtwagen tussen het andere verkeer te plempen, gaat ook wat ver. Ik zou hetzelfde hebben gereageerd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Snelwegfreak » wo 29 feb 2012, 19:34

Mooi filmpje!
Wat dingetjes:

- Mooie spitsstrook, mooi aangelegd
- Aan het begin van de spitsstrook ontbreekt het nog wel wat aan vluchthavens
- Markeringtechnisch niet erg handig aangelegd wanneer de spitsstrook gesloten is
- Wordt redelijk goed gebruik gemaakt van de strook
- Op 2:56, twijfelen 'where to go'? ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Davy » wo 29 feb 2012, 19:51

Ik had toch ook de indruk dat de spitsstrook al bij al toch redelijk werd gebruikt, zou het beter of slechter zijn dan in Nederland?
Voorts dacht ik hetzelfde als Boe!: die vrachtwagenchauffeur had pas laat door dat ie toch de E313 moest hebben, we waren al een tijdje het eerste portaal voorbij. Ik kon er wel op anticiperen, met mijn uitwijkmanoeuvre heb ik niemand gehinderd. Maar ik vraag me wel af wat die vrachtwagen had gedaan als ik niet had uitgeweken... Maar zoals eerder gezegd, toch zou een extra bewegwijzeringsportaal op 1000 meter ofzo geen kwaad kunnen...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door captain007 » wo 29 feb 2012, 19:54

@Snelwegfreak: Ik vind de markering juist wel weer aardig. Kruizen boven de weg geven toch voldoende aan of de strook open is of niet? In Nederland hadden we dit eerst ook op bijvoorbeeld de A50, totdat men besloot er weer doorgetrokken strepen van te maken. Sindsdien zitten we opgescheept met van die snotapen die niet over doorgetrokken strepen durven te rijden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Chris » wo 29 feb 2012, 19:55

Het eerste portaal met de rijstrookindeling staat maar een paar honderd meter voor de daadwerkelijke splitsing. In de oorspronkelijke situatie is dan niet zo'n groot probleem, maar vrachtverkeer dat de E313 wil volgen (lijkt me wel de hoofdstroom) moet nu 2 rijstroken opschuiven. Daardoor is eigenlijk een portaal ter hoogte van het tankstation al nodig.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Snelwegfreak » wo 29 feb 2012, 20:52

captain007 schreef:@Snelwegfreak: Ik vind de markering juist wel weer aardig. Kruizen boven de weg geven toch voldoende aan of de strook open is of niet? In Nederland hadden we dit eerst ook op bijvoorbeeld de A50, totdat men besloot er weer doorgetrokken strepen van te maken. Sindsdien zitten we opgescheept met van die snotapen die niet over doorgetrokken strepen durven te rijden.
Ja, dat wel maar toch heeft het een nadeel. Bij afritten vind ik het onhandig, omdat je nu bij een gesloten spitsstrook niet weet of je over die strook heen mag om je afrit te pakken daar waar we in Nederland dan blokmarkering hebben in plaats van een doorgetrokken streep. Laat ik het zo zeggen, in België vind ik het mooier/eleganter, in Nederland duidelijker.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door captain007 » wo 29 feb 2012, 20:54

^^ Daar heeft men een mooie oplossing voor in België ;) Bij de afritten staat een pijl naar rechts op een signaalgever met het woord afrit of uitrit o.i.d. eronder.
Laatst gewijzigd door captain007 op wo 29 feb 2012, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Snelwegfreak » wo 29 feb 2012, 20:58

Dat zou een goede oplossing zijn ja, hoewel ik dat in deze video niet heb gezien ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Davy
expressweg
Berichten: 4618
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Davy » do 01 mar 2012, 1:58

^^ Kijk anders eens even naar een andere video van mij, waar de op dat moment gesloten spitsstrook is te zien (vanaf 0.15 tot 1.25) ;) .
Link

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door Snelwegfreak » do 01 mar 2012, 2:04

Ah, kijk. Merci! Ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Toch wel duidelijker dan in Nederland zo. Misschien hadden voor de 'mooiigheid' toch beter een groen pijltje kunnen gebruiken in plaats van zo'n reuze pijl.
Enne gojje mins blieft altied leave.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door vynkce » do 08 mar 2012, 11:30

Het Nieuwsblad 08-03-2012 schreef:Dit jaar nog geen geluidsschermen langs E313 in Olen

OLEN - De aangekondigde geluidsschermen langs de E313 in Olen, aan de wijk Schaatsbergen, komen er dit jaar zeker niet. Dat bevestigt de woordvoerster van AWV Antwerpen.
De buurtbewoners zijn niet gelukkig dat de bomen langs de snelweg, die volgens hen een geluidsbuffer vormden, wel al werden gekapt. ‘Dat gebeurde om veiligheidsredenen', zegt Erica Decorte van AWV. ‘We moeten voorkomen dat bij stormweer takken of bomen op de snelweg terechtkomen. Dat het kappen van de bomen voor meer geluidshinder zorgt, moet ik tegenspreken. Bomen houden het geluid nauwelijks tegen. Het is een kwestie van perceptie.'
Wanneer de geluidsschermen er wel komen, kan Decorte niet zeggen. ‘De budgetten worden per jaar vastgelegd. De besprekingen voor volgend jaar moeten nog gevoerd worden.' AWV heeft met de gemeente Olen wel een overeenkomst afgesloten om de kosten te delen.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E313] A13-E313 Antwerpen - Hasselt - Luik

Bericht door vynkce » vr 09 mar 2012, 10:52

Gazet van Antwerpen 09-03-2012 schreef:Vlaamse overheid vervangt beschadigde brug Vaartstraat

RANST (2520) De brug over de E313 aan de Vaartstraat in Ranst die eind februari door een te hoog geladen vrachtwagen is beschadigd, wordt ten vroegste volgend jaar vervangen.
Twee dagen nadat ze door een niet voldoende ingeschoven kraan op een rijdende vrachtwagen zwaar werd geraakt, stelde het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) Antwerpen van de Vlaamse overheid de brug over de E313 aan de Vaartstraat in Ranst al terug open voor het verkeer. Onderzoek van zijn ingenieurs had duidelijk gemaakt dat de helft van de brug zonder problemen bruikbaar blijft.
Twee weken verder heeft AWV Antwerpen nu ook beslist om de beschadigde brug te vervangen door een nieuw exemplaar.
"De brug heeft al een zekere ouderdom en is bovendien in het verleden ook al eens beschadigd geraakt. Er is een afweging gemaakt en uiteindelijk besloten dat de kosten voor een herstelling niet opwegen tegen de levensduur die de brug nog heeft. Wanneer de brug effectief wordt vervangen, kan nu nog niet worden gezegd. Pas ten vroegste eind dit jaar of begin volgend jaar legt de minister het programma voor 2013 vast. Zeker voor volgend jaar komt er dus geen nieuwe brug. Zolang blijft de tijdelijke maatregel van beurtelings verkeer op de brug, afgedwongen met tijdelijke verkeerslichten, van kracht", geeft AWV-woordvoerster Erika Decorte aan.

Plaats reactie