[R008] Volledig snelweg of niet ?

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

[R008] Volledig snelweg of niet ?

Bericht door Palance » vr 20 mei 2005, 8:41

N.a.v. Vincent's knooppuntenlijst, een vraagje over de R8: Op mijn site heb ik hem geheel als snelweg aangegeven. Ik weet dat dat niet correct is en dat niet alles snelweg is. Is er iemand die wel exact kan aangeven welke stukken wel en welke stukken geen snelwegstatus hebben?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36648
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 20 mei 2005, 8:47

Toen ik die weg in 1999 een keer bereden heb, was een deel van de weg langs Kuurne zeker geen autosnelweg. Er lag een brede middenberm, waar de ruimte was vrijgehouden voor een heel lang viaduct, maar het verkeer moest "onderdoor" rijden, met gelijkvloerse VRI-kruispunten. Waarbij ik moet zeggen dat ik de afstelling van de verkeerslichten behoorlijk te wensen vond overlaten. Op het noordelijk deel van de ring was er volgens mij in de jaren '90 nog een stukje ongelijkvloers bijgekomen, als ik de leeftijd van de kunstwerken daar zo inschatte.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10229
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 03 aug 2005, 23:02

Even oude discussie opgerakeld om een foutje te melden. Als ik op Erwin's site kijk en dan naar de R8, zie ik dat de link van het knooppunt van de A14 het niet doet. Het is dat je het weet ;)
Laatst gewijzigd door Mark op do 04 aug 2005, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc

Bericht door Marc » do 04 aug 2005, 1:13

René schreef:Toen ik die weg in 1999 een keer bereden heb, was een deel van de weg langs Kuurne zeker geen autosnelweg.
Precies; het noord(oost)elijke gedeelte van de R 8 in Kortrijk grenzend aan de gemeente Kuurne is nog niet aangelegd de parallelbanen N 395 A en N 395 B moeten het doorgaand verkeer opvangen tussen de Leie en de Izegemstraat afrit nr. 7 Echter ook de afrit nr. 5 Harelbeke moet nog worden voorzien van een viaduct type flyover, zodat we kunnen zeggen dat de R 8 nog niet "bestaat" of tenminste geen volwaardige autosnelweg tussen de spoorwegbrug (over de R 8 - Y-vormige op de kaart hierna) net vòòr afrit nr. 5 naar Gent richting NO en de spoorweg (onder de R 8) net na afrit nr. 7 naar Brugge richting N.
René schreef:Op het noordelijk deel van de ring was er volgens mij in de jaren '90 nog een stukje ongelijkvloers bijgekomen, als ik de leeftijd van de kunstwerken daar zo inschatte.
Ook juist. Al is dit een noordwestelijk gedeelte tussen afrit nr. 7 en nr. 10. De recent gebouwde bruggen dateren toch nog van vorige eeuw (1996 of zoiets ik weet het niet meer precies), het betreft twee bruggen van afrit nr. 8 Heule dicht bij Gullegem (een deelgemeente van Wevelgem).

Ik schrijf tot nr. 10 want helaas is het knooppunt (eigenlijk de aansluiting, want het is niet voorzien - althans niet in de voorzienbare toekomst :oops: - dat de A 19 zou verdergaan tot het centrum van Kortrijk) van de A 19 met de R 8 een zogezegd "voorlopig" gelijkgrondse kruising met verkeerslichten dat heel slecht gemaakt is, want er moeten heel gevaarlijke manoeuvers uitgevoerd worden voor het links in- (van A 19 naar R 8 noord) en uitdraaien (van R 8 zuid naar A 19). Dit is een flagrante voorbeeld van schuldig verzuim, nalatigheid van de Openbare Werken in Vlaanderen. :booooos: Helaas is het ver van het enige !

Afbeelding

Onder voorbehoud van afrit nr. 10 (wat grafisch moeilijk aan te duiden is op die schaal) mag je dus stellen dat voorgaande kaart juist is, mits Michelin de witte middellijn wel gerust geel mag kleuren.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10296
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Bericht door Alfa » do 04 aug 2005, 1:47

(PS:In Firefox komen de afritnummers op je site niet zo goed over, Palance)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Bericht door Palance » do 04 aug 2005, 7:58

Alfa schreef:(PS:In Firefox komen de afritnummers op je site niet zo goed over, Palance)
Alfa, kun je me een schreenshotje mailen dan? Dan kan ik zien hoe het eruit ziet en aan de hand daarvan wat aanpassen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10302
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Bericht door vynkce » di 21 mar 2006, 20:40

Even oud topic boven water halen. Eigenlijk wilde ik dit posten bij GTI, maar toen zag ik dit topic over de R8.

Ik vind trouwens dat de R8 toch ook een aantal nutteloze stukken heeft. Er zijn kilometers zandlichamen, onafgewerkte kruisingen en maar halfgebruikte bruggen.

Afbeelding Aansluiting Kortrijk-Oost van de E17 (aansluiting op R8 en N8).

Afbeelding Knooppunt Kortrijk-Zuid (E17 x R8 x N323).

Afbeelding Knooppunt Kortrijk-West (A19 x R8).

Afbeelding R8-noord te Heule (gedeelte parallelweg N395).

Afbeelding R8-noord te Kuurne (gedeelte parallelweg N395).

Afbeelding Aansluiting 5 (Harelbeke): R8 x N43 Kortrijk-Gent.

Alle figuren komen van: http://www.gisvlaanderen.be.


Edit door Rien, BE-moderator: locatievermelding aan luchtfoto's toegevoegd.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4330
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » di 21 mar 2006, 20:45

:shock: :shock:

Wat zijn die dijken breed zeg!

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20492
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Bericht door waldo79 » di 21 mar 2006, 20:48

Meer Vlaamse knooppunten kunt ge hier vinden:

http://forum.autosnelwegen.nl/viewtopic.php?t=585

Met dank aan Vinny ;)

Plaats reactie