[E313][E314] Omvorming Knooppunt Lummen

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

[E313][E314] Omvorming Knooppunt Lummen

Bericht door Rene » vr 20 mei 2005, 14:19

Dit is het huidige knooppunt Lummen.
Afbeelding

Het zou fijn zijn als men zou proberen hier een volledige turbine van te maken:
Afbeelding

Matthijs
expressweg
Berichten: 2702
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:01
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Matthijs » vr 20 mei 2005, 14:24

Mooi idee.

Meestal zijn turbines toch juist precies 'andersom' als je begrijpt wat ik bedoel. Is er een specifieke reden dat jij het zo hebt gedaan?

Matt
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 16:39
Locatie: Nuth

Bericht door Matt » vr 20 mei 2005, 15:00

Goed idee. Dit knooppunt is in de huidige vorm een echte gruwel, zeker als je "linksaf/driekwart rond" moet.
Fahrn, fahrn, fahrn, auf der Autobahn...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 20 mei 2005, 15:03

Maar ik kan me herinneren dat de verkeerslichten het wel deden. Misschien alleen tijdens het spitsuur?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 20 mei 2005, 16:25

Wicher schreef:Mooi idee.

Meestal zijn turbines toch juist precies 'andersom' als je begrijpt wat ik bedoel. Is er een specifieke reden dat jij het zo hebt gedaan?
Ja, optimaal gebruik bestaande kunstwerken en geen extra ruimtebeslag. In deze tijd vaak best wel belangrijek argumenten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » vr 20 mei 2005, 17:15

Ja, optimaal gebruik bestaande kunstwerken en geen extra ruimtebeslag. In deze tijd vaak best wel belangrijek argumenten.
Kan dat? Volgens mij worden de lussen dan misschien te krap en te steil. Maar misschien is het een prima oplossing. Ik ken daar het knp. te slecht voor.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » vr 20 mei 2005, 17:19

't Is wat krapper dan wanneer ik het nieuw zou mogn ontwerpen, ja.
Maar volgens mij is e.e.a. met een snelheidbeperking goed te doen.
De boog van de A20 Spaansepolder naar de A13 bij het Kleinpolderplein is krapper.

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Rien » vr 20 mei 2005, 20:33

Vinny schreef:Kan dat? Volgens mij worden de lussen dan misschien te krap en te steil. Maar misschien is het een prima oplossing. Ik ken daar het knp. te slecht voor.
Kan dit helpen? Klik hier voor een luchtfoto.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Bericht door Alfa » za 21 mei 2005, 0:54

Ze gingen er toch zowiezo een turbineknooppunt van maken. Of is daar weer geen geld meer voor?

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » za 21 mei 2005, 15:09

Het Belang Van Limburg schreef: Datum : 25/03/2004
Titel : Het Klaverblad verdwijnt

De kogel is door de kerk. Het gevaarlijk klaverblad in Lummen verdwijnt om plaats te maken voor een turbine, dat is een verkeerswisselaar op twee niveaus, waarbij chauffeurs dus niet langer voorrang moeten verlenen.

Ook de aangrenzende industriezone Lummen/Heusden-Zolder krijgt eigen op- en afritten. Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Gilbert Bossuyt is deze middag te gast bij werkgeversorganisatie VKW Limburg voor een toespraak over ‘Mobiliteit en bedrijven’. De minister maakt van de gelegenheid gebruik om aan te kondigen dat de verkeerswisselaar van Lummen opnieuw wordt aangelegd. De beslissing is definitief.

•Het huidige rond punt wordt vervangen door een verkeerswisselaar op twee niveaus met vier lussen en acht bruggen. Het is de meest verkeersveilige oplossing want zo is er géén verweving van verkeersstromen. Zo’n verkeerswisselaar noemt men een turbine-verkeerswisselaar. Op bladzijde 7 kan men zien hoe de verkeersstromen in de toekomst zullen verlopen.

•De toegang tot de nabijgelegen industriezone Lummen wordt losgekoppeld van de verkeerswisselaar. De industriezone krijgt eigen op- en afritten ter hoogte van de huidige parking dicht bij de verkeerswisselaar wanneer men van Hasselt komt. De brug die daar nu al staat, wordt volledig vernieuwd. De parking verdwijnt en er komt geen nieuwe parking.

•De werken aan dit nieuwe open afrittencomplex beginnen eind 2005 en moeten midden 2006 klaar zijn, vóór de werken aan de verkeerswisselaar zelf beginnen. Die werken zullen twee tot drie jaar duren.Al die tijd zal de oude verkeerswisselaar in gebruik blijven.

•De kosten worden geraamd op 40 miljoen euro: 5 miljoen euro voor de aanleg van open afritten ter hoogte van de industriezone en 35 miljoen euro voor de heraanleg van de verkeerswisselaar.Voorts is 1 miljoen euro nodig voor onteigeningen ter hoogte van de industriezone.
Een beetje oud bericht, maar iets nieuwers kon ik niet vinden. Ik zoek nog even verder. Misschien vind ik een kaartje, waarover men spreekt in dit artikel.

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Bericht door Frits » za 21 mei 2005, 15:11

Het lijkt wel op het Rottepolderplein.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » za 21 mei 2005, 15:29

Nu heb ik ook een klein kaartje gevonden in het archief van "De Standaard":
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Rene » za 21 mei 2005, 20:10

Mooier, eleganter, maar ik denk ook wel wat duurder.
Als Vlaanderen het geld er voor over heeft is deze oplossing natuurlijk beter dan de mijne.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » za 18 jun 2005, 21:06

Het laatste nieuws:
Het Belang van Limburg 16/06/2005 schreef: Herinrichting Klaverblad in Lummen start in 2006
De herinrichting van het Klaverblad in Lummen, waar zich woensdag nog een immense file voordeed na een kettingbotsing, start zoals gepland in 2006 en zal tot 2010 duren.
De totale kostprijs van de werken bedraagt 40 miljoen euro. De komende drie jaar wordt 14 miljoen euro voor de werken uitgetrokken, zo meldt Vlaams minister van openbare werken Kris Peeters (CD&V) donderdag.

Peeters zegt dat het altijd de bedoeling geweest is om de verkeerswisselaar in Lummen aan te pakken vooraleer met de werken aan de Noord-Zuidverbinding in Houthalen-Helchteren te starten. "Het is altijd de bedoeling geweest om de nieuwe verkeerswisselaar van Lummen operationeel te hebben tegen dat de tunnelwerken in Houthalen goed op gang komen", aldus de minister.

Hij wijst er nog op dat het project van de verkeerswisselaar qua procedure veel verder gevorderd is dan dat van de Noord-Zuidverbinding. De onteigeningen rond de herinrichting van de verkeerswisselaar lopen en het Milieueffectenrapport is in opmaak. Daarnaast is het Ruimtelijk Uitvoeringsplan bijna rond en zijn de uitvoeringsplannen voor fase 1 al ver gevorderd, aldus nog de minister. Voor de Noord-Zuidverbinding moet dat hele traject nog doorlopen worden.

De werken aan de Noord-Zuidverbinding starten met het wegwerken van flessenhals tussen Helchteren en Hechtel. De aanvang van die werken is voor 2007 voorzien. De werken aan de tunnel starten ten vroegste in 2008. Voor de herinrichting van de Noord-Zuidverbinding wordt in 2007 5 miljoen euro uitgetrokken.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » ma 20 jun 2005, 3:58

Het wordt inderdaad tijd dat ze iets aan dat punt doen. Zoals het nu is, is het heel verwarrend en zeker niet overzichtelijk. Bovendien: je moet maar op het idee komen om lichten te zetten op een autostrade (voor zover ik me kan herinneren wordt het hele punt immers als verkeerswisselaar beschouwd en dus als autostrade).

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Bericht door Alfa » ma 20 jun 2005, 12:40

lichten te zetten op een autostrade
De lichten hebben toch nooit gewerkt. Zo onlogisch vind ik de keuze van een megarotonde als verkeerswisselaar niet. Engeland ligt vol van dit soort oplossing en bij een lagere belassting werkt het perfect.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » ma 20 jun 2005, 21:41

Ik vind het niet zo een goede keuze: qua signalisatie zijn dergelijke rotondes meestal ingewikkelder, bovendien volgen opritten en afritten elkaar redelijk snel op, zodat je bijna onmiddellijk als je van een oprit komt, naar links moet kunnen invoegen om niet op een afrit terecht te komen. Daarbij komt nog dat je snelheid over het algemeen lager is dan op een gewone wisselaar, net omdat die rotondes meestal minder overzichtelijk zijn, zodat je dergelijke rotondes eigenlijk niet als horende tot autostrade zou mogen beschouwen, en dus een bord "einde autostrade" zou moeten plaatsen aan elke oprit naar de rotonde, zodat je makkelijker de snelheid op de rotonde kan beperken (wat het veiliger maakt voor iedereen, ook voor twijfelende chauffeurs) en zodat die verkeerslichten er tenminste voor iets staan.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » wo 19 okt 2005, 16:09

Ali schreef:Klaverblad Lummen wordt turbine met comfortabele bochten
Begin volgend jaar wordt in Lummen een brug over de E313 afgebroken. Het is de eerste fase in de omvorming van het beruchte klaverblad. Eerst krijgt het industrieterrein aparte op- en afritten en vervolgens wordt het klaverblad omgebouwd tot een turbine, een verkeerswisselaar met vlotte, conflictvrije op- en afritten in elke rijrichting. Ten laatste in 2012 moeten de werken, die 42 miljoen euro kosten, afgerond zijn.
Minister van Openbare Werken Kris Peeters heeft in zijn wegenprogramma de eerste fondsen gereserveerd: 4 miljoen voor de op- en afritten naar het industrieterrein en 10 miljoen voor de eerste fase van de turbine. “De rest van de budgetten komt er zeker, want de verkeerswisselaar is opgenomen in het Limburgplan,” zegt afdelingshoofd Gijs Moors van Wegen en Verkeer Limburg.
Kunstwerken Moors heeft de plannen voor de herinrichting van het klaverblad gisteravond toegelicht op een info-avond van de Ondernemersclub Lummen-Heusden-Zolder.
Die ondernemers volgen de ontwikkelingen in het dossier al jarenlang op de voet. Ze krijgen nu eindelijk veilige op- en afritten. De ‘bretellen’ op het klaverblad verdwijnen en in de plaats komt er ter hoogte van de parking aan de E313 (richting Hasselt) een nieuwe op- en afrit.
“Die oprit komt uit op de Dellestraat, waar we twee nieuwe kruispunten aanleggen. Bedoeling is de verkeersafwikkeling van het industriegebied los te koppelen van de woonomgeving,” aldus Gijs Moors. Het eerste werk, de afbraak van de brug van de Opworpstraat, is voorzien in het voorjaar 2006. Na de bouwvakantie wordt de nieuwe brug aangelegd en dan volgen de wegenwerken. In de tweede helft van 2007 moeten de nieuwe op- en afritten klaar zijn.

In 2007 volgen ook de eerste aanbestedingen voor de herinrichting van het klaverblad. De aanleg van de ‘kunstwerken’ - liefst 8 bruggen en nog 4 onderbruggen - is voorzien in 2008-2010. En in de laatste twee jaren worden de wegenwerken uitgevoerd. “We gaan in Lummen een turbine bouwen met grote bochtstralen, zodat alle op- en afritten heel comfortabel kunnen genomen worden. In tegenstelling bijvoorbeeld tot de turbine in Zwijndrecht waar de bochten te kort zijn. Op de turbine wordt elke rijrichting conflictvrij.”
Een en ander betekent wel dat het bestaande complex helemaal afgebroken wordt. Hetgeen de nodige verkeershinder zal opleveren. “We trachten met zo weinig mogelijk hinder te werken,” zegt Moors. “Daarom werken we gefaseerd en wordt eerst de industriezone goed bereikbaar gemaakt. Tijdens de werken wordt de volledige capaciteit van de autosnelwegen behouden, weliswaar op versmalde rijstroken. Afsluitingen gebeuren alleen in het weekend of ‘s nachts. We werken ook met ultrakorte uitvoeringstermijnen. Op het laatste, als de wegen van de turbine worden aangelegd, zal de hinder het grootst zijn omdat we dan ook de bestaande wegen moeten opbreken.”

(Bron: HBVL.be 19/10)

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Bericht door Ds79m » wo 19 okt 2005, 16:15

Goed nieuws dus voor Belgisch-Limburg! :) (deze opmerking is geïnspireerd op een bijdrage van onze Haarense vriend overigens)

Het mag alleen nog vrij lang duren, als het pas in 2012 klaar is.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10245
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Bericht door Mark » wo 19 okt 2005, 16:20

Waarom spreekt men steeds van Klaverblad, terwijl het enkel een rotonde is :?:

Rien
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:40
Locatie: Brussel & Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Rien » wo 19 okt 2005, 17:50

@ Mark: da's de naam die in de volksmond zo bekend is geworden. Hoe het knooppunt aan die naam gekomen is, weet ik niet. Via officiële weg, doordat niet-kenners een verkeerde analogie maakten met andere knooppunten? :P Geen idee.

Fijn dat er eindelijk concrete plannen komen van de ombouw van het knooppunt in Lummen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Bericht door Vinny » wo 19 okt 2005, 17:58

In de buurt van het knooppunt bevindt zich ook de 'klaverbladstraat' ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4334
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Bericht door IQ[] » vr 21 okt 2005, 19:58

Het Belang van Limburg schreef:Datum : 17/10/2005
Titel : Bos binnen klaverblad Lummen wordt volledig gekapt

De voorbereidende werken voor de herinrichting van Limburgs grootste verkeersknooppunt zijn gestart. De bomen van een van de vier binnencirkels van het klaverblad zijn bijna allemaal gerooid. Over een viertal weken zal heel het binnengebied of zowat 6 ha bomenvrij zijn, en dan zullen er proefboringen gebeuren op de plaatsen waar acht nieuwe bruggen moeten komen.
“De verkeerswisselaar wordt helemaal opnieuw heringericht,” zegt houtvester Ghislain Mees van Bos en Groen. “Het aanlegconcept is klaar, en nu wordt de bouw voorbereid. Na het kappen van de bomen zullen alle percelen goed bereikbaar zijn. Zowat 25 jaar geleden werd de beplanting binnen de lussen aangebracht, en nadien werd er niet meer naar omgekeken.”
Om de zowat 6 ha bos te kappen werd een kapmachtiging aangevraagd voor de werken van algemeen nut. De natuurwaarde stelt relatief niets voor, maar nadien moeten de verdwenen bomen toch gecompenseerd worden. Binnen een viertal weken zullen alle bomen verdwenen zijn, maar het gaat over enorm veel exemplaren. Omdat het om een inheems loofbos gaat, bedraagt de compensatieprijs 3,96 euro per vierkante meter. Na de studiefase zal het binnengebied van de verkeerswisselaar een heuse bouwwerf worden. De herinrichting wordt immers vooral geconcentreerd binnen het klaverblad.”
De werken zullen in elf fases worden uitgevoerd. In 2006 zal de brug van Thiewinkel worden vervangen, en dan wordt het industrieterrein van Lummen/Heusden-Zolder ontsloten. De brug van de Molemstraat zal tijdelijk verbreed worden, de kokers van de Mangelbeek die door de verkeerswisselaar stroomt, worden verlengd, en dan worden tijdens de vier volgende fases acht nieuwe bruggen gebouwd. Tenslotte worden de onderbruggen van de E313 vervangen. Het gaat om de bruggen van de Helvetia- en Bremstraat, de Genenbosstraat en de Rekhovenstraat. Tijdens de laatste fase wordt de wegwerkzaamheden uitgevoerd.
Na de herinrichting van de verkeerswisselaar wordt de totale lengte van het wegdek geraamd op liefst 11.350 meter. In 1983 werden de eerste plannen getekend voor de aanpassing van Limburgs grootste verkeersknooppunt, en als alles normaal verloopt zou de herinrichting tegen 2009 klaar moeten zijn.
Een artikeltje van een paar dagen ervoor. Er staat nog 2009 ipv 2012 in.

Ali
stadsweg
Berichten: 360
Lid geworden op: di 31 mei 2005, 16:28

Bericht door Ali » vr 21 okt 2005, 20:52

Ik ben er vandaag nog langs gereden en heb opgemerkt dat de in de richting van Genk/Aken alle bomen tussen de autosnelweg en de rotonde gerooid zijn. Ik neem aan dat men nu met de voorbereidende werken is gestart, want voor zover ik weet was het verkeer dat op het rondpunt reed van de autosnelweg nooit zichtbaar door het bos en nu wel.

e40
polderweggetje
Berichten: 26
Lid geworden op: zo 06 nov 2005, 22:44
Locatie: België

Bericht door e40 » ma 07 nov 2005, 11:17

Ik vind het niet zo een goede keuze: qua signalisatie zijn dergelijke rotondes meestal ingewikkelder, bovendien volgen opritten en afritten elkaar redelijk snel op, zodat je bijna onmiddellijk als je van een oprit komt, naar links moet kunnen invoegen om niet op een afrit terecht te komen. Daarbij komt nog dat je snelheid over het algemeen lager is dan op een gewone wisselaar, net omdat die rotondes meestal minder overzichtelijk zijn, zodat je dergelijke rotondes eigenlijk niet als horende tot autostrade zou mogen beschouwen, en dus een bord "einde autostrade" zou moeten plaatsen aan elke oprit naar de rotonde, zodat je makkelijker de snelheid op de rotonde kan beperken (wat het veiliger maakt voor iedereen, ook voor twijfelende chauffeurs) en zodat die verkeerslichten er tenminste voor iets staan.
Op de rotonde in Lummen geldt een maximumsnelheid van 70 km/uur. Zo ingewikkeld is die rotonde trouwens niet als je wat uitkijkt. Het verkeer zou trouwens een stuk vlotter verlopen op de rotonde als iedereen de verkeersregels er zou naleven. Als je op de rotonde rijdt, moet je eigenlijk altijd de tweede afrit nemen, anders moet je de rotonde niet nemen. Je wil namenlijk links/ driekwart rond. Dit houdt in dat je altijd één afrit voorbijrijdt, daar moet je dan op het linkervak rijden zodanig dat de andere bestuurders daar makkelijker kunnen invoegen. De pijlen die op de weg geschilderd zijn, duiden dit trouwens ook zo aan. Vele mensen doen dit echter niet en blijven heel de tijd rechts rijden.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3263
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Bericht door Mikhail » vr 10 feb 2006, 23:15

Ik was vanmiddag ook aan het nadenken van hoe je het best dat zou kunnen aanleggen, en ik sluit me aan bij Réne een deel van de structuur kan je dan nog gebruiken en dan moet je ni alles gaan herinrichten :s

bij deze dan:
Chrizz schreef:Voorbeelden van een Kuweits knooppunt:
http://img203.imageshack.us/img203/9312/kuweit20my.png
Kijk eens hier!! Dit vind ik een mogelijke oplossing voor het knooppunt in Lummen (deze foto komt van het topic: 'snelwegen in arabische landen') zoals je ziet is er in Lummen ook zo'n grote ronde weg (al niet rondpunt) en dit had ik helemaal in gedachte, gwn zo aanleggen zoals je hier ziet en dan moet je niet alles gaan verbouwen :D

Alain
expressweg
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 18:09
Contacteer:

Bericht door Alain » vr 03 mar 2006, 15:51

De grootste afslaande verkeersstromen op dit knooppunt zijn volgens mij de relaties Antwerpen-Heerlen en Brussel-Luik. Dit Saoedische ontwerp (wat in NL overigens te bewonderen valt bij knp. Eemnes (A1/A27)) zou daar al geen rekening mee houden, omdat één van die twee afslaande stromen via een klaverblad zou moeten gaan. Bovendien zouden er dan nog weefbewegingen optreden met de andere lus, wat de boel weer ongeluk- en filegevoeliger zou maken.
Bovenstaand ontwerp is vooral handig als de afslaande stromen van de ene weg zich op één tak van de kruisende weg concentreren. In het geval van Eemnes gaat het meeste verkeer van de A1 naar de A27 richting Utrecht (en v.v.), terwijl van de A1 naar de A27 richting Almere en v.v. minder verkeer te vinden is.
In het geval van Lummen zou een windmolen zoals voorgesteld dus de beste oplossing zijn - of een Oudenrijnachtige oplossing.

R4
expressweg
Berichten: 2975
Lid geworden op: vr 17 jun 2005, 0:21
Locatie: Lochristi

Bericht door R4 » di 11 apr 2006, 1:27

VRTnieuws.net schreef:Heraanleg knooppunt Lummen begint

ma 10/04/06 - Tijdens het weekend van 21 tot 23 april wordt de brug over de E313 vlak voor het knooppunt Lummen afgebroken. Het is meteen het begin van de heraanleg van het knooppunt.

Er komt een nieuw toegangscomplex naar het industrieterrein van Lummen-Heusden Zolder.

Die afbraak zal heel wat verkeershinder opleveren omdat de snelweg afgesloten wordt van Hasselt tot het knooppunt Lummen. Er zijn omleidingen voorzien via de weg van Houthalen naar Hasselt en de grote Ring in Hasselt.

De bouw van een nieuwe brug zal ongeveer vijf maanden duren, maar dat gebeurt zonder veel hinder voor het verkeer.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15233
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Bericht door Via » ma 17 apr 2006, 14:59

De DRIPs op de E313 vermeldden vandaag dat vanavond wordt begonnen met werkzaamheden op de hoofdbaan van de E313 t.h.v. knooppunt Lummen. Die zijn dus afgesloten.


Ook zag ik nieuwe parkeerplaats-bewegwijzering, netjes, helemaal in het wit. :D

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Bericht door vynkce » ma 17 apr 2006, 16:59

Ik kwam vanmiddag nog langs knooppunt Lummen en er was nog niet veel te zien van werkzaamheden. Wel zijn op het knooppunt zelf alle bomen gekapt. Ook de mooie nieuwe borden vielen mij inderdaad op. ;)

Plaats reactie