[E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Cartman
dorpsstraat
Berichten: 190
Lid geworden op: di 02 feb 2010, 7:39

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Cartman » wo 03 mei 2017, 19:49

Tijd dus om de druk op de Limburgse politici in het Vlaams Parlement en Vlaamse Regering op te voeren.
Laatst gewijzigd door captain007 op wo 03 mei 2017, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Gelieve tapatalk onderschriften uit te zetten.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Lambo19 » wo 03 mei 2017, 20:00

Oorspronkelijk was het de bedoeling dat de herinrichting van het Vuntcomplex en de renovatie van het viaduct alsook de aanleg van een spitsstrook (gedeeltelijk) gelijktijdig werden uitgevoerd. Aangezien de heraanleg van het Vuntcomplex verschillende malen vertraging opliep en er uiteindelijk niet veel van in huis bleek te komen werden beide projecten losgekoppeld. Nu ook het project op de E314 weeral vertraging oploopt en de uitvoering nog minstens tot 2018 op zich laat wachten, lijkt de kans me klein dat beide projecten gelijktijdig worden uitgevoerd.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Wimpie25 » wo 03 mei 2017, 20:29

Cartman schreef:Tijd dus om de druk op de Limburgse politici in het Vlaams Parlement en Vlaamse Regering op te voeren.
Die druk zou rap gelegd zijn, Gwendolyn Rutten is schepen van Mobiliteit in Aarschot en tevens voorzitster van Open-VLD.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Wimpie25 » ma 15 mei 2017, 23:03

Vandaag is er aan Complex 20 "De Vunt" een Bekendmaking van Aanvraag tot Stedenbouwkundige Vergunning verschenen op naam van Agentschap Wegen & Verkeer. Blijkbaar komt er toch vooruitgang in dit dossier. De stad Leuven heeft zonet haar gedeelte van de aansluiting op het huidige complex heraangelegd, ook is de openbare verlichting zopas vervangen geweest. Tot vorig jaar liet men het nog na om zelfs een vangrail of reflector te vervangen, in het licht van de nakende werken.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Lambo19 » za 27 mei 2017, 18:43

Het Vuntcomplex verkeerde al langer in slechte staat, goed dat de stad Leuven financiële middelen heeft kunnen vrijmaken zodat dit nu verleden tijd is.
Wat het project van de E314 betreft, het is voorlopig gissen voor wanneer de werken gepland staan. Op de site van AWV staat volgend jaar vermeld als startdatum maar daar zou ik me ook niet blind op staren...

Delinne
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 09 jun 2017, 20:07

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Delinne » vr 09 jun 2017, 20:10

http://www.rotselaar.be/index.aspx?SGRE ... CREF=35809

Als dit klopt beginnen ze pas in 2019! aan die spitsstrook. Dat hou je toch niet voor mogelijk zoiets.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door vynkce » ma 12 jun 2017, 13:42

Van 16 tot 26 juni wordt het wegdek vervangen tussen Halen en Lummen.

https://wegenenverkeer.be/persberichten ... -en-lummen

klopgeest
dorpsstraat
Berichten: 120
Lid geworden op: do 22 mei 2014, 14:31

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door klopgeest » ma 19 jun 2017, 13:21

Spectaculair ongeval bij Lummen-Centrum deze middag:
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170619_0293 ... bij-lummen

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Wimpie25 » ma 19 jun 2017, 15:32

Het betreft een VMS-paneel dat in de buurt van knpt Lummen staat, ik kan alleen niet goed afleiden in welke richting. Ook interessant om te zien hoe botsveilig de nieuwe portieken zijn.

Afbeelding

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6381
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Seat Ibiza » ma 19 jun 2017, 15:38

Wimpie25 schreef:... ik kan alleen niet goed afleiden in welke richting.
Dat staat in de eerste regel van het artikel: "De E314 nabij Lummen is maandagnamiddag urenlang volledig versperd geweest in de richting van Nederland door een ongeval..."

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Wimpie25 » ma 19 jun 2017, 16:32

^^
Dat had ik natuurlijk gelezen maar daarmee weten we nog niet of het het paneel voor Lummen of na Lummen betreft, de foto zou op 2 mogelijke locaties genomen kunnen zijn :)

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door kees » ma 19 jun 2017, 16:48

Als ik de link in het eerste bericht open, zie ik het vlaggetje net ten noorden van het knooppunt staan.
Als ik op de foto kijk, zie ik in de verste verte geen viaduct, dus dat indiceert ook al dat het aan de noordkant heeft plaatsgevonden.
Mij lijkt het dus niet heel moeilijk om te bepalen waar het ongeval heeft plaatsgevonden.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door boe! » ma 19 jun 2017, 16:57

Het ongeluk heeft niet plaatsgevonden bij knooppunt Lummen, maar bij Lummen-Centrum. Dit ding dus. En weer een vrachtwagen met een omhoogstaande laadbak.

Cartman
dorpsstraat
Berichten: 190
Lid geworden op: di 02 feb 2010, 7:39

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Cartman » ma 19 jun 2017, 16:58

Wimpie25 schreef:^^
Dat had ik natuurlijk gelezen maar daarmee weten we nog niet of het het paneel voor Lummen of na Lummen betreft, de foto zou op 2 mogelijke locaties genomen kunnen zijn :)
Voor Lummen, zie je aan het type verlichting op de middenberm.

https://goo.gl/maps/BqJejpyQH3E2
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op ma 19 jun 2017, 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk-onderschrift verwijderd. Gelieve dit uit te zetten in de opties.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Wimpie25 » ma 19 jun 2017, 20:02

^^
Ik dacht al dat ik de grafiti herkende op de achterkant van het paneel. Aan de westelijke kant dus van knpt Lummen.
kees schreef:Als ik de link in het eerste bericht open, zie ik het vlaggetje net ten noorden van het knooppunt staan.
Als ik op de foto kijk, zie ik in de verste verte geen viaduct, dus dat indiceert ook al dat het aan de noordkant heeft plaatsgevonden.
Mij lijkt het dus niet heel moeilijk om te bepalen waar het ongeval heeft plaatsgevonden.
Blijkbaar dus toch niet zo gemakkelijk, ik passeer er wekelijks en heb normaal geen problemen met het situeren van locaties ;)

De E314 in Limburg is over de gehele lengte van de weg erg gelijkend omdat hij itt tot de latere delen nog in een lange rechte lijn is aangelegd.

Tokke1976
stadsweg
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 16:41
Locatie: Temse

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Tokke1976 » di 20 jun 2017, 2:20

Het VMS-bord stond op de E314 komende van Leuven richting Nederland net voor Lummen-Centrum, voor het knooppunt Lummen dus.

Ik vraag me af wat Wimpie bedoeld met "botsveiligheid" van de portieken? De portieken zijn berekend op een aanrijding tegen de poten van de portiek, niet tegen het VMS-bord zelf omdat daar normaliter niets tegen hoort te komen.
Uitspraken op dit forum zijn persoonlijk, niet werkgerelateerde, uitspraken.

Cartman
dorpsstraat
Berichten: 190
Lid geworden op: di 02 feb 2010, 7:39

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Cartman » wo 21 jun 2017, 22:37

Dat belooft voor de avondspits op vrijdag en het recreatief verkeer dat zondag vanuit de kust terugkeert.

http://wegenenverkeer.be/node/4075
Laatst gewijzigd door waldo79 op do 22 jun 2017, 7:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Tapatalk onderschrift verwijderd. Gelieve uit te schakelen in uw instellingen.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Lambo19 » do 29 jun 2017, 12:20

Delinne schreef:http://www.rotselaar.be/index.aspx?SGRE ... CREF=35809

Als dit klopt beginnen ze pas in 2019! aan die spitsstrook. Dat hou je toch niet voor mogelijk zoiets.
Eerder werd er ook al gesproken over 2019 als startdatum betreffende de aanleg van de spitsstrook. Op de site van AWV wordt met geen woord gerept wanneer de werken aan de spitsstrook zouden aanvatten.
Dit staat er te lezen:
AWV schreef: In 2012 en 2013 breidde Wegen en Verkeer de capaciteit uit van de verkeersas Brussel-Leuven met spitsstroken tussen Sterrebeek en Bertem en weefstroken tussen Heverlee en Wilsele. Sinds deze uitbreiding van de capaciteit verloopt de avondspits op de E40 vlotter, maar is er op de E314 vanaf Heverlee meer file. Om ook daar het verkeer vlotter te laten rijden, wordt nu ook een spitsstrook aangelegd tussen Wilsele en Aarschot.
Momenteel is het dus gissen wanneer de spitsstrook eindelijk gerealiseerd word. In april heb ik een mail gestuurd naar AWV met de vraag hoe het nu precies zit met de timing maar daar heb ik vooralsnog geen antwoord op ontvangen. Ik vermoed dat ze het bij AWV zelf niet goed weten.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Wimpie25 » do 29 jun 2017, 13:39

Tokke1976 schreef:Het VMS-bord stond op de E314 komende van Leuven richting Nederland net voor Lummen-Centrum, voor het knooppunt Lummen dus.

Ik vraag me af wat Wimpie bedoeld met "botsveiligheid" van de portieken? De portieken zijn berekend op een aanrijding tegen de poten van de portiek, niet tegen het VMS-bord zelf omdat daar normaliter niets tegen hoort te komen.
In principe zijn de portieken voorzien op een aanrijding tegen eender welk onderdeel. Ze vallen bij een botsen als het ware volledig uit mekaar.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Mikhail » ma 03 jul 2017, 21:26

Het is dan ook wel een behoorlijke verticale impact op de bovenste pijler van het portiek, ik denk dat er niet veel portieken bestand zijn tegen zo een druk. Ik zie wel dat er langs de rechterkant van het bord geen vangrails werd aangebracht, maar dat had in dit geval niet veel tegengehouden.
****

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door vynkce » vr 14 jul 2017, 8:13

Ik citeer minister Weyts hieronder letterlijk over de geplande aanpassingswerken aan de E314. Deze zaken werden gisteren besproken in het Vlaams parlement:
Momenteel lopen de studies en voorbereidingen voor de spitsstrook tussen Aarschot en Wilsele. In 2018 wordt het viaduct van Wilsele richting E40 gerenoveerd. Vervolgens moet ook het viaduct richting Lummen gerenoveerd worden, samen met een gedeeltelijke verbreding van het viaduct voor de aanleg van de spitsstrook, de aanleg van een auto-fietsdoorgang en het plaatsen van geluidsschermen. Daarnaast moeten we ook de rijwegverharding volledig heraanleggen en kunnen we ook de spitsstrook realiseren. Dat zijn dus allemaal voorafgaanden die we moeten doen, vooraleer we aan die spitsstrook gestalte kunnen geven. We trekken daarvoor in totaliteit 47 miljoen euro uit.
Ook het wegvak tussen de verkeerswisselaar in Lummen en het complex 28 in beide rijrichtingen is in slechte tot zeer slechte staat en staat bovenaan op ons prioriteitenlijstje voor een grondige renovatie. Tijdens die renovatie kunnen we van de gelegenheid gebruik maken om op de middenberm een derde rijstrook aan te leggen in één rijrichting. AWV doet daar de nodige voorbereidingen voor. Samen met de geplande verlenging van in- en uitvoegstroken ter hoogte van de brug over het Albertkanaal, die we zouden realiseren na de verhoging van de brug in 2018, zullen we ook die ingreep kunnen realiseren. Ik denk dat dat een serieuze vooruitgang moet zijn met betrekking tot het aantal voertuigverliesuren. Volgens de eerste timing zouden die werken in 2019 kunnen plaatsvinden.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Lambo19 » do 03 aug 2017, 15:28

Laat ons hopen dat er volgend jaar eindelijk effectief gestart wordt met de renovatie van het viaduct richting Brussel en dat de werken niet voor de zoveelste keer worden uitgesteld. Ik mag hopen dat ze bij AWV ook begrijpen dat een renovatie van het viaduct lang niet volstaat. Het ganse stuk met ZOA tot voor het complex Holsbeek tot het deel voorbij het viaduct dat in 2013 is aangepakt dient gerenoveerd te worden. Het verontrust mij dat hier nergens met een woord hierover wordt gerept.

Oorspronkelijk zou dit jaar het viaduct richting Brussel al aangepakt worden en in 2018 vervolgens het deel richting Lummen. Wat de spitsstrook betreft hebben we zowel 2016, 2017,2018 als 2019 al voorbij zien komen als startdatum voor de realisatie ervan. Nu volgend jaar het viaduct richting Brussel aangepakt wordt lijkt het mij zeer onwaarschijnlijk dat de spitsstrook volgend jaar aangelegd zal worden.

Reken dus maar ten vroegste op 2019 als streefdatum. Het lijkt wel alsof er een of andere vloek berust op dit project van de E314.

rob1992
polderweggetje
Berichten: 21
Lid geworden op: do 07 jul 2016, 14:00

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door rob1992 » di 15 aug 2017, 13:12

Het lijkt erop dat AWV Vlaams-Brabant nu eindelijk deftig is begonnen met het vervangen van de lichtbakken op de E314. Toen ik in 2013 melding deed van defecte verlichting kreeg ik al te horen dat ze dit niet meer zouden repareren want ging kortelings vervangen worden.

Wat me wel weer opviel: in richting van Lummen wordt in vergelijking met de lichtbak de bestemming Aken (Aachen) geschrapt. Terwijl dit wel op de vernieuwde Limburgse borden staat, en eveneens op de borden op de E313 geplaatst door AWV Antwerpen. Kwestie van uniform te werken... :facepalm:

En op sommige plaatsen werd de uitsmijter bij de afrit op weghoogte geplaatst, in de plaats van op een paal in de hoogte (bvb Wilsele). Weer een afwijking.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Wimpie25 » di 15 aug 2017, 13:39

^^
Daar zijn 2 eenvoudige verklaringen voor. Aken wordt nog steeds op de afstandsborden vermeldt maar niet langer op de richtinggevende bewegwijzeren. Nu komt de bestemmingen pas terug naar voren vanaf knooppunt Lummen (en niet knpt Heverlee zoals vroeger). Wat betreft die uitsmijters, kortelings gaat het complex van Kessel-Lo samen met het viaduct van Wilsele op de schop. Vlaams-Brabant is ervoor gekend bewegwijzering tijdelijk naar de bermen te verplaatsen. De galgmasten op de E314 worden na de vernieuwing immers vervangen door portalen. Bij Aarschot is nog pas een uitsmijter door een vrachtwagen aangereden geweest, men heeft heel de constructie vervangen.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door vynkce » ma 16 okt 2017, 11:50

Ter info:
Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) is reeds volop bezig met de voorbereiding van de spitsstrook tussen Wilsele en Aarschot. De nodige studies en voorbereidingen van de nodige procedures zijn lopende. In 2018 wordt het viaduct van Wilsele richting E40 gerenoveerd. Vervolgens dient het viaduct richting Lummen te worden gerenoveerd, samen met een gedeeltelijke verbreding van het viaduct voor de aanleg van de spitsstrook, de aanleg van een auto-fietsdoorgang en het plaatsen van geluidsschermen. Tenslotte zal de rijwegverharding volledig worden heraangelegd en kan de spitsstrook worden gerealiseerd.
Er wordt gestreefd naar een afronding in 2019, maar deze timing is wel afhankelijk van heel wat factoren en de nodige procedures die nog moeten worden doorlopen. Het budget bedraagt 24 miljoen euro voor fase 2 (viaduct Wilsele) en 18 miljoen euro voor fase 3 (spitsstrook zelf).
Ik denk dat we wel kunnen besluiten dat 2019 niet meer gehaald zal worden... :wall:

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door vynkce » ma 23 okt 2017, 8:24

Kleine aanvulling:
In het najaar van 2018 begint Wegen en Verkeer met de aanleg van een spitsstrook tussen Herent en Aarschot in de rijrichting van Lummen. De spitsstrook zal beginnen net voorbij het op- en afrittencomplex van Herent en zal lopen tot net voor het op- en afrittencomplex van Aarschot.

Werken in drie fasen
De werken worden in drie grote fasen uitgevoerd:
- in het voorjaar van 2018 krijgt de weghelft van het viaduct (van Wilsele) in de rijrichting van Brussel een structureel onderhoud
- in het najaar van 2018, tot in het voorjaar van 2019, wordt de weghelft van het viaduct (van Wilsele) in de rijrichting van Lummen aangepakt. Daarbij wordt de spitstrook in de rijrichting van Lummen aangelegd.
- in 2019 wordt dan de derde fase van het project uitgevoerd: dan wordt de hoofdmoot van de spitsstrook aangelegd, van aan het viaduct van Wilsele (kant Lummen) tot in Aarschot
De planning van de werken wordt nog verfijnd. Zodra er meer nieuws is, zal Wegen en Verkeer dat melden.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Lambo19 » ma 23 okt 2017, 17:08

^^
Volgend jaar wordt zo te lezen dus het viaduct van Wilsele eindelijk aangepakt en dat in beide richtingen.
Nieuw is wel dat er gesproken wordt over een spitsstrook tussen Herent en Aarschot. Tot zover bekend stond de spitsstrook gepland vanaf Wilsele tot Aarschot.

In eerste fase zal de spitsstrook gerealiseerd worden van Herent tot Wilsele om later verlengd te worden van Wilsele tot Aarschot.
De bestaande weefstrook tussen Herent en Wilsele zal binnenkort dus deel uitmaken van de nieuwe spitsstrook.

Hopelijk blijft deze timing gehandhaafd en wordt het niet voor de zoveelste keer uitgesteld.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Wimpie25 » ma 23 okt 2017, 23:13

Volgens de studie die aan de basis ligt van dit project, heeft men kunnen vaststellen dat een spitsstrook die al bij Herent start, de structurele avondfiles compleet zou doen verdwijnen.
Herent is 1 van de drukste complexen op de E314.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door vynkce » vr 17 nov 2017, 10:09

Volgend jaar zal de E314 van aan het knooppunt Lummen tot aan de parking in Zonhoven (over 6km) volledig heraangelegd worden in beide richtingen. Dit gedeelte zal tegelijk ook uitgerust worden met een derde rijstrook.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [E314][A002] Leuven - Lummen - Genk - Maasmechelen

Bericht door Mikhail » vr 17 nov 2017, 16:47

Wordt dit een volwaardige rijstrook of een spitsstrook?

Indien dit een volwaardige rijstrook wordt, dan is het toch al enkele jaren geleden dat er nog eens een echte capaciteitsuitbreiding gebeurd is op een snelweg in Vlaanderen zonder een spitsstrook van te maken. Dit is alleen maar toe te juichen!

Hopelijk komt er weer geen actiegroep achter of het plan zal weer in de vuilbak belanden...
****

Plaats reactie