Beesd - Füssen - Kappl (Ischgl)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Beesd - Füssen - Kappl (Ischgl)

Bericht door Pino » zo 08 mar 2020, 9:35

T-hijs schreef: zo 08 mar 2020, 8:27 Overigens zijn vrienden van mij een half uur eerder vertrokken en wél over de Fernpass gegaan; zij hadden niet al te veel last van de sneeuw.
De Arlbergtunnel ligt hoger dan de Fernpaß. 1254 meter aan het oostportaal om 1212 meter pashoogte. De S16 is natuurlijk wel beter uitgebouwd en zou de impact van een sneeuwbui daarom wat beter kunnen opvangen. Maar het verschil moet marginaal zijn, zeker als je je bedenkt dat de Fernpaß maar twee scherpere bochten kent.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Beesd - Füssen - Kappl (Ischgl)

Bericht door T-hijs » zo 08 mar 2020, 10:12

Pino schreef: zo 08 mar 2020, 9:35
De Arlbergtunnel ligt hoger dan de Fernpaß. 1254 meter aan het oostportaal om 1212 meter pashoogte.
:schrikreactie: :oops: :dyn_hyp:

Daarvan was ik me absoluut niet bewust! Maar wat bij mijn gevoel van comfort meespeelt is dat de hellingen in de Arlbergroute veel minder steil zijn, wat bij sneeuw toch wel fijn is...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Beesd - Füssen - Kappl (Ischgl)

Bericht door Pino » zo 08 mar 2020, 10:32

^^ Daar kan ik zeker inkomen, zeker gezien de zeer beperkte omweg die de tunnel van/naar deze omgeving is. Neemt allemaal niet weg dat de Fernpaß ook bij wat winterser weer geen route is om je zorgen over te maken. Ik geloof dat hij ook nergens boven de 6% uitkomt. Op een snelweg mag je rekenen op maximaal 5% (richtlijn voor E-wegen met maximumsnelheid 120).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Beesd - Füssen - Kappl (Ischgl)

Bericht door Chris » za 14 mar 2020, 17:44

Je wordt aanbevolen om in quarantaine te gaan: https://www.tt.com/artikel/30723143/gut ... anton-gilt

Die Bewohner von fünf Gemeinden im Bezirk Landeck stehen ab sofort zwei Wochen lang unter Quarantäne. Auch Personen, die seit Ende Februar im Paznaun bzw. St. Anton waren, sollen sich selbst isolieren, um die Ausbreitung des Coronavirus zu stoppen.

Ischgl ligt in het Paznauntal.

Officiële bron: https://www.tirol.gv.at/meldungen/meldu ... isolation/

Auch Personen, die in den vergangenen 14 Tagen im Paznauntal bzw. St. Anton waren, sollen sich freiwillig häuslich isolieren – die 14 Tage gelten ab dem Tag des letzten Aufenthaltes. Sie werden als Kontaktpersonen der Kategorie 3 behandelt. Sie sollen sich in den 14 Tage (beginnend mit dem Zeitpunkt des letzten Tages des Aufenthaltes) hauptsächlich zuhause aufhalten und ihren Gesundheitszustand genau beobachten.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Beesd - Füssen - Kappl (Ischgl)

Bericht door T-hijs » za 14 mar 2020, 17:53

Dank voor de link! Ik ben al een week in semi-quarantaine, vanwege een gescheurde knieband en omdat ik in dat gebied ben geweest. Heb de hele week gethuiswerkt. Wel bezoekjes aan de fysio afgelegd, trouwens.

Het goede nieuws: ik heb geen klachten die aan corona zijn gerelateerd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Beesd - Füssen - Kappl (Ischgl)

Bericht door Coen Tunnel » za 14 mar 2020, 23:40

^^ Hou het de komende week wel goed in de gaten en blijf binnen. De incubatietijd kan tot twee weken duren, en er zijn de nodige gevallen die gelinkt kunnen worden aan een bezoek in Ischgl. Dat is toch wel een besmettingshaard gebleken in Oostenrijk.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Beesd - Füssen - Kappl (Ischgl)

Bericht door T-hijs » za 14 mar 2020, 23:53

^^
I'm going nowhere!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie