Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Wesso » di 24 aug 2021, 14:44

MaartenE schreef: di 24 aug 2021, 14:30 Waar haal jij vliegende campers vandaan? :? :dyn_hyp:
Kan ook met een Caracopter.
Link

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5474
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door marcel » di 24 aug 2021, 18:47

Upquark schreef: ma 23 aug 2021, 21:36 Mijn ervaringen van onze huidige vakantie, misschien heeft iemand er wat aan:

HU -> SV: geen controles
SV -> HR: id- én covid-controle (hoewel deze niet gescand werd)
HR -> HU: id-controle, geen covid-controle
HU -> SK: gevraagd of ik doorreisde, nee geantwoord omdat ik weer terug naar HU zou gaan. Niets hoeven laten zien.
SK -> HU: geen controles
SV is El Salvador.
https://en.wikipedia.org/wiki/ISO_3166- ... e_elements
Je zult wel Slovenië bedoelen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door duikgek89 » di 24 aug 2021, 19:38

harry schreef: di 24 aug 2021, 12:44 ^^ Volgens mij heb jij geen vriendin. Ik ook niet. En wel geld. Ik ook.
Maar als we wel een vriendin hadden, was dat geldprobleem direct opgelost. :)

Ofwel: het is maar net waar je je levensgeluk vandaan haalt.
Mijn betere helft verdient prima haar eigen boterham. Ze heeft ongeveer hetzelfde salaris, ongeveer dezelfde werkdruk en we kunnen er goed van leven. We hebben niet de meest gevulde bankrekeningen maar mogen zeer zeker ook niet klagen. Toch ben ik schatrijk, maar dan op een manier die in geld niet uit te drukken is.
Ik lever liever de helft of meer van mijn salaris in, dan dat ik haar inlever. Geld is maar geld. Naar Portugal in een luxe auto met wat leuke overnachtigingen en restaurantjes onderweg is leuk, maar om dat nou alleen te doen... Dan ga ik liever langs de Lidl en samen in Zeeland aan het strand zitten zoals we inmiddels heel lang geleden ook deden toen we nog geen goede full-time banen hadden.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » di 24 aug 2021, 21:30

@ Hajo

Marseille-Monaco in 1 dag via de kust en nog wat willen zien...dat wil ik wel zien ja. Zelfde voor de rit Grenoble-Marseille via de Alpen. Dat wordt werken.

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1837
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chrysa » di 24 aug 2021, 23:40

^^ Dat verklaart wel dat hij maar 1 op 10 met die Civic haalt. In mijn ervaring is het prima te doen. Maar het zou natuurlijk zonde zijn van je dure hotel als je pas om 22:00 aankomt. ;)
Wesso schreef: di 24 aug 2021, 13:17 Ik zou ook graag wat meer van de wereld willen zien, maar ik moet behoorlijk op de centen letten. Zo'n roadtrip als Chrysa maakt is verrassend en betaalbaar.
Sterker nog: 's avonds werk wat ik op m'n laptopje, dus ik maak bijna nog winst ook! :lol:

En ik kan best wat meer luxe betalen, maar omdat tijd niet zo'n probleem is, besteed ik dat geld liever aan langer en verder op vakantie gaan. Ik ben dan ook jaloers op de reisjes die Chris altijd maakt. ;) Gelukkig vindt mijn vriendin het ook heerlijk om zo rond te reizen, want we hebben in een jaar al flink wat kilometers gemaakt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » di 24 aug 2021, 23:54

Het is in mijn beleving leuker om je geld uit te geven aan reizen en dus aan herinneringen, dan aan materiële goederen. Die herinneringen blijven je leven lang bij, die nieuwe smartphone is na drie weken je nieuwe standaard geworden en drie jaar later ben je blij dat je weer een nieuwe hebt. Reizen verrijken je leven.

En als je budget niet groot is, kun je creatief zijn. En dan is er best veel mogelijk. Ik kan inmiddels wat meer betalen, maar alsnog maak ik bewuste keuzes en (be)spaar ik daar waar het kan. Maar ik heb ook de tijd gehad dat ik in budgethotels overnachtte, dat ik heel Europa doorcrosste in mijn oude autootje, maar dat ik met mijn vriendin wel de grootste lol had en dat we op bijzondere plekken geweest zijn. Of het nou bergpassen in de Alpen waren, of dat we met ons eigen autootje in Gibraltar stonden, in Oslo, in Grodno of in Baku, tot een paar jaar terug deden we dat allemaal met een relatief beperkt budget. En nog steeds klotst het geld niet tegen de plinten op hoor, maar tegenwoordig zijn we niet zoveel meer onderweg als vroeger, maar is het daarentegen wel des te meer vakantie in vergelijking met voorheen. En gunnen we onszelf dan een 3- of 4-sterrenhotel.

Geniet van het reizen, en zeker zolang je nog jong bent.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » wo 25 aug 2021, 12:59

T-hijs schreef: ma 23 aug 2021, 19:24 Je wilt ook echt niet in de problemen komen als je er wél wordt uitgepikt...

Ikzelf ben de nodige grenzen overgestoken de afgelopen maanden en alleen bij binnenkomst in Denemarken moest ik alles laten zien, en bij één restaurant in Salzburg. Voor het overige werd in Oostenrijk geregeld gevraagd of ik een bewijs van vaccinatie bij me had, maar hoefde ik het niet te laten zien.

Nu in Denemarken heeft nog verder niemand er om gevraagd. Ook nergens mondkapjes gezien, zelfs niet op een binnenlandse veerdienst.
Alsof de duvel ermee speelt: gisteravond in een restaurant in Slettestrand werd mij zowaar om een vaccinatiebewijs gevraagd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21984
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Pino » wo 25 aug 2021, 13:40

^^ Liep er nog een beetje mooi grut rond op dat strand? 8-)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32171
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Coen Tunnel » wo 25 aug 2021, 14:37

Pino schreef: wo 25 aug 2021, 13:40 ^^ Liep er nog een beetje mooi grut rond op dat strand? 8-)
Voornamelijk toeristes uit Noorwegen vermoed ik. :lol:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Wesso » wo 25 aug 2021, 15:12

T-hijs schreef: wo 25 aug 2021, 12:59 Alsof de duvel ermee speelt: gisteravond in een restaurant in Slettestrand werd mij zowaar om een vaccinatiebewijs gevraagd.
Weet je zeker dat het een net restaurant was en geen nachtclub? :p

Altijd leuk, die buitenlandse plaatsjes met een gekke naam. Peñíscola is er ook zo een.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Willem » wo 25 aug 2021, 15:56

Sommige Poolse plaatsnamen zijn, vertaald, ook vreemd.
Pila schijnt zaag te betekenen en eerder deze week was hier iemand die zei dat Gdansk danswijk betekent.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Wesso » wo 25 aug 2021, 16:02

^^ Dat Gdansk ook wel Danswijk wordt (of eigenlijk: werd) genoemd is waar volgens Wikipedia. Danzig lijkt op Kettwig dat in 1372 voorkwam als Katwyk.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » wo 25 aug 2021, 16:08

Danswijk is wel heel obscuur, waarschijnlijk iets van voor de 19e eeuw. Als ik er op Delpher naar zoek krijg ik vrijwel alleen artikelen waarin dat de achternaam van iemand is. In één artikel wordt over Danswijk (Danzig) gesproken: https://resolver.kb.nl/resolve?urn=ddd: ... eg21:a0106

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Wesso » wo 25 aug 2021, 16:11

^^ Net als Kettwig dus, dat is ook een Duitse achternaam. Achternamen waren vaak plaatsen waar mensen vandaan kwamen. De Danswijk in Almere heeft er dan weer niks mee te maken :)

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » wo 25 aug 2021, 16:25

Coen Tunnel schreef: wo 25 aug 2021, 14:37
Pino schreef: wo 25 aug 2021, 13:40 ^^ Liep er nog een beetje mooi grut rond op dat strand? 8-)
Voornamelijk toeristes uit Noorwegen vermoed ik. :lol:
Geen slettebak te zien! Het was er Deens druk, dus op 1 km strand hooguit 15 personen. Uitzicht was zeer de moeite waard, maar niet vanwege het volk dat er rondliep. ;)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

T-hijs
verkeersader
Berichten: 978
Lid geworden op: vr 11 feb 2011, 8:41
Locatie: Ergens ten noordoosten van Knooppunt Deil

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door T-hijs » wo 25 aug 2021, 16:27

Wesso schreef: wo 25 aug 2021, 15:12
T-hijs schreef: wo 25 aug 2021, 12:59 Alsof de duvel ermee speelt: gisteravond in een restaurant in Slettestrand werd mij zowaar om een vaccinatiebewijs gevraagd.
Weet je zeker dat het een net restaurant was en geen nachtclub? :p
Er was een heel grote groep verstandelijk gehandicapten aan het dineren, maar ik vermoed dat dat niet is wat je bedoelt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Hajo » wo 25 aug 2021, 21:16

Ben na een heel interessant bezoek aan Waterloo en het museum over de Slag bij Waterloo aldaar, in mijn hotel hier in Brussel aangekomen.

Als je een beetje interesse hebt in geschiedenis, moet je deze plek eigenlijk bezocht hebben. Ik heb er vijf aangename uren doorgebracht. Het museum uiteraard, de piramide Leeuw van Waterloo (226 treden beklimmen, hijg...) met een prachtig uitzicht over het voormalig slachtveld, het panorama (360 graden schilderij) bekeken, een re-enactment kamp bezocht, een demonstratie kanon afvuren bijgewoond en tot slot 1,2 km lopen naar de Hoeve Hougoumont. En weer terug natuurlijk. 8-)

Morgen via Reims naar Troyes.

Die afstanden zijn overigens prima te doen. Ik heb het zo gepland dat ik ondanks die afstanden toch genoeg tijd heb dat te bekijken wat en daar te stoppen waar ik wil.

Incheck tijden van hotels zijn meestal vrij ruim. Het vroegst mogelijke tijdstip is vaak ergens tussen 13.00 en 15.00 uur. Maar het is geen enkel probleem later aan te komen. Zelfs 21.00, 22.00 of zelfs 23.00 uur kan. Middernacht is vaak sluitingstijd. Bij zo'n late aankomst moet je dan wel ergens anders dineren, want vanaf 21.00 uur gaat de keuken van het hotel restaurant vaak langzaamaan dicht. Frankrijk is daarbij een uitzondering, ze eten daar 's avonds vrij laat. Om 19.30 uur of zelfs nog wat later aan tafel gaan is geen probleem.

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Ernst76 » wo 25 aug 2021, 21:27

Willem schreef: wo 25 aug 2021, 15:56 Sommige Poolse plaatsnamen zijn, vertaald, ook vreemd.
Pila schijnt zaag te betekenen en eerder deze week was hier iemand die zei dat Gdansk danswijk betekent.
Lodz (spreek uit: Woedzj) betekent boot. Toch een wat simpele naam voor een belangrijke stad.
Pila is inderdaad zaag, maar voor 1945 was dit de stad Schneidemühl, dus toch wel een nette vertaling.
Zelfde geldt voor Nowa Sól, Nieuw Zout. Maar voor 1945 was dit de stad Neusalz an der Oder.
Jelenia Góra (Hirschberg) en Zielona Góra (Grünberg) zijn ook letterlijke vertalingen.

Gdansk betekent niet zelf een wijk maar men danst. Kan wel een oude Nederlandse vertaling zijn, zoals Dortmuiden, Brunswijk, Osnabrugge, Dusseldorp, Nuys, Rouaan, ...

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » wo 25 aug 2021, 21:33

Hajo schreef: wo 25 aug 2021, 21:16 Ben na een heel interessant bezoek aan Waterloo en het museum over de Slag bij Waterloo aldaar, in mijn hotel hier in Brussel aangekomen.

Als je een beetje interesse hebt in geschiedenis, moet je deze plek eigenlijk bezocht hebben. Ik heb er vijf aangename uren doorgebracht. Het museum uiteraard, de piramide Leeuw van Waterloo (226 treden beklimmen, hijg...) met een prachtig uitzicht over het voormalig slachtveld, het panorama (360 graden schilderij) bekeken, een re-enactment kamp bezocht, een demonstratie kanon afvuren bijgewoond en tot slot 1,2 km lopen naar de Hoeve Hougoumont. En weer terug natuurlijk. 8-)

Morgen via Reims naar Troyes.

Die afstanden zijn overigens prima te doen. Ik heb het zo gepland dat ik ondanks die afstanden toch genoeg tijd heb dat te bekijken wat en daar te stoppen waar ik wil.

Incheck tijden van hotels zijn meestal vrij ruim. Het vroegst mogelijke tijdstip is vaak ergens tussen 13.00 en 15.00 uur. Maar het is geen enkel probleem later aan te komen. Zelfs 21.00, 22.00 of zelfs 23.00 uur kan. Middernacht is vaak sluitingstijd. Bij zo'n late aankomst moet je dan wel ergens anders dineren, want vanaf 21.00 uur gaat de keuken van het hotel restaurant vaak langzaamaan dicht. Frankrijk is daarbij een uitzondering, ze eten daar 's avonds vrij laat. Om 19.30 uur of zelfs nog wat later aan tafel gaan is geen probleem.
Grenoble-Marseille door de Alpen en Marseille-Menton via de kust telkens op een dag is toch nog wat anders dan wat je nu gedaan hebt, zeker als je nog eens wat wil zien en eten. Ik kijk alvast uit naar je belevenissen op die dagen :) In het pure zuiden is 21h zowat de limiet om aan te komen om te eten, tenzij je écht gereserveerd hebt en met credentials afkomt, dan kan er nog iets gedaan worden. De tijden dat men om 22h in Frankrijk begon te eten zijn ondertussen toch al 10-15 jaar achter ons. Zelfde voor het openingsuur van 19h30, dat is toch 19h ondertussen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » wo 25 aug 2021, 21:48

Km357 schreef: wo 25 aug 2021, 21:33De tijden dat men om 22h in Frankrijk begon te eten zijn ondertussen toch al 10-15 jaar achter ons. Zelfde voor het openingsuur van 19h30, dat is toch 19h ondertussen.
In Spanje is dat nog wel gebruikelijk, vooral wat zuidelijker. Ik vind dat echt veel te laat om nog te gaan eten. Ik heb wel eens gehad dat het restaurant pas om 20h30 opende. Tegelijkertijd is het soms lastig om een grote supermarkt te vinden die voor 9h al open is. Toch wel andere tijden dan waar wij noordelingen mee leven. En ik kan mij indenken dat België misschien al wat later is dan Nederland, waar veel mensen tussen 17h en 18h al beginnen met diner. Al is dat hier volgens mij ook wel wat later aan het worden omdat het model van huismoeder wat achterhaald is.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Hajo » wo 25 aug 2021, 22:03

^^ Dat herken ik wel. Hoe zuidelijker, hoe later 's avonds aan tafel, was het gezegde meen ik.

Ik vertrek uit Grenoble om 08.00 uur. Volgens Google Maps kan ik de route door de Alpen naar Marseille in ik 7h30 uur afleggen = zonder stoppen, als ik het mij goed herinner. Ik zou dan daar om 15.30 uur aankomen. Maar ik ben pas in Marseille bij mijn hotel rond 20.00 uur, schat ik. Die late aankomst is geen probleem. Dineren doe ik waarschijnlijk ergens bij Sisteron of zo. Desnoods misschien zelfs bij de Mac. :lol: Een Big Mac in het Frans heet volgens mij hetzelfde. Kortom: ik heb alle tijd, nu ja, bijna dan. ;)

Kustweg Marseille naar Monte-Carlo duurt circa 5 uur, geloof ik. Tijd zat dus bij vertrek om 08.15 uur, dan eerst stuk snelweg tot na Toulon en dan pas de kustweg. Stops zijn gepland in St.-Tropez, Nice en Cannes. Aankomst Fairmont Hotel in Monte-Carlo om circa 18.00 uur, aldaar dineren is gereserveerd om 19.30 uur.

Conclusie: past. 8-)

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » wo 25 aug 2021, 22:07

Chris schreef: wo 25 aug 2021, 21:48
Km357 schreef: wo 25 aug 2021, 21:33De tijden dat men om 22h in Frankrijk begon te eten zijn ondertussen toch al 10-15 jaar achter ons. Zelfde voor het openingsuur van 19h30, dat is toch 19h ondertussen.
In Spanje is dat nog wel gebruikelijk, vooral wat zuidelijker. Ik vind dat echt veel te laat om nog te gaan eten. Ik heb wel eens gehad dat het restaurant pas om 20h30 opende. Tegelijkertijd is het soms lastig om een grote supermarkt te vinden die voor 9h al open is. Toch wel andere tijden dan waar wij noordelingen mee leven. En ik kan mij indenken dat België misschien al wat later is dan Nederland, waar veel mensen tussen 17h en 18h al beginnen met diner. Al is dat hier volgens mij ook wel wat later aan het worden omdat het model van huismoeder wat achterhaald is.

Klopt, zeker sinds ik ouder ben geworden in 2010 van een leuke dochter heb ik het heel moeilijk om na 20h nog te beginnen, dan lig ik de hele nacht halfwakker te verteren, niet leuk.
Hajo schreef: wo 25 aug 2021, 22:03 ^^ Dat herken ik wel. Hoe zuidelijker, hoe later 's avonds aan tafel, was het gezegde meen ik.

Ik vertrek uit Grenoble om 08.00 uur. Volgens Google Maps kan ik de route door de Alpen naar Marseille in ik 7h30 uur afleggen = zonder stoppen, als ik het mij goed herinner. Ik zou dan daar om 15.30 uur aankomen. Maar ik ben pas in Marseille bij mijn hotel rond 20.00 uur, schat ik. Die late aankomst is geen probleem. Dineren doe ik waarschijnlijk ergens bij Sisteron of zo. Desnoods misschien zelfs bij de Mac. :lol: Een Big Mac in het Frans heet volgens mij hetzelfde. Kortom: ik heb alle tijd, nu ja, bijna dan. ;)

Kustweg Marseille naar Monte-Carlo duurt circa 5 uur, geloof ik. Tijd zat dus bij vertrek om 08.15 uur, dan eerst stuk snelweg tot na Toulon en dan pas de kustweg. Stops zijn gepland in St.-Tropez, Nice en Cannes. Aankomst Fairmont Hotel in Monte-Carlo om circa 18.00 uur, aldaar dineren is gereserveerd om 19.30 uur.

Conclusie: past. 8-)
We gaan het meemaken zeg ik dan. Ben oprecht benieuwd naar je belevenissen, want misschien heb je het geluk dat ik ondervind:

- Ik rij alleen: ieder licht staat op rood, en treuzelaars rondom
- M'n vrouw rijdt mee: ieder licht blijft groen en er zijn geen idioten te bespeuren.

Krijg ik niet uitgelegd, maar de liefde voor m'n vrouw wordt er zeker niet minder om.

Fairmont is een belevenis, maar riskeer niet van 30' te laat te zijn, bel dan even gewoon, dat is de klantenservice die ze willen geven, maar ook verwachten.
Laatst gewijzigd door Km357 op wo 25 aug 2021, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » wo 25 aug 2021, 22:08

Ik weet niet waar je door de Alpen gaat tussen Grenoble en Marseille, maar in principe zou dat in 4 uur te doen moeten zijn als je bijvoorbeeld via Gap reist. Als het mooi weer is zou ik de N85 nemen (oostelijk) en niet de ex-N75 (westelijk). De N85 is toch wel een stukje mooier.

Ik heb deze foto een paar jaar geleden genomen. Dit jaar heb ik ook nog een stukje N85 gehad.
Afbeelding
N85 Route Napoléon-6 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » wo 25 aug 2021, 22:10

Die tikt wel heel veel boxes:

- 3 rijstroken
- Groene kegel met witte vinkjes in het midden
- Aluminium paal met rond uiteinde boven
- Cartouche rood en geel
- RN met groen doel
- Landschap
- Blauwwitte "attention virage" panelen

Buiten Bison Futé of Autoroute panelen staat hier zowat alles op de foto dat het wel heel Frans maakt.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7943
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Wesso » wo 25 aug 2021, 22:13

De snoepwinkel van Frankrijk 8-)

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Hajo » wo 25 aug 2021, 22:17

Net ten zuiden van Grenoble ga ik de snelweg af en draai ik de N85 op. Daarna volg ik de D1091 naar Briancon, de N94 naar Gap en dan weer de N85 en A51 naar Marseille. Stops onder andere de Col du Gallibier. Ik rij omhoog en daarna dezelfde weg terug naar beneden. 8-)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76529
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Chris » wo 25 aug 2021, 22:20

De Galibier is erg mooi. Als je die mee neemt komen er inderdaad heel wat uurtjes bij, maar het is de moeite waard.

Ook mooi: de Col du Lautaret, daar kom je dan ook overheen.

Afbeelding
Col du Lautaret-5 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
Col du Lautaret-21 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5376
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Km357 » wo 25 aug 2021, 22:23

Hajo schreef: wo 25 aug 2021, 22:17 Net ten zuiden van Grenoble ga ik de snelweg af en draai ik de N85 op. Daarna volg ik de D1091 naar Briancon, de N94 naar Gap en dan weer de N85 en A51 naar Marseille. Stops onder andere de Col du Gallibier. Ik rij omhoog en daarna dezelfde weg terug naar beneden. 8-)
Ik kijk er oprecht naar uit, gewoon omdat ik weet dat met m'n Ducati 900SS uit 2001 ik een gemiddelde haal van 65 in die regio, en daarmee riskeer ik m'n rijbewijs...vaak.

sanderl
autoweg
Berichten: 1146
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door sanderl » wo 25 aug 2021, 22:26

Je pakt dan wel de B-kant van de Galibier. Als je de tijd hebt zou ik eerst over de Croix de Fer gaan en de klassieke kant via de Telegraphe pakken.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Reizen in Europa ten tijde van COVID-19

Bericht door Hajo » wo 25 aug 2021, 22:31

^^ Dank voor de tip. Ik zal eens kijken. :top:

Ik heb een apart topic aangemaakt waar ik mijn belevenissen gedurende mijn roadtrip zal delen. ;)

Plaats reactie