Naar Hamburg

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Naar Hamburg

Bericht door jeroent » za 16 jan 2010, 16:08

Ik heb de route Venlo-A40-Ruhrgebiet-A1 ondertussen wel een keer gezien, dus ben ik op zoek naar een alternatieve wat minder voor de hand liggende route (dus a.u.b. ook geen BAB2 ;-)), die max. 1-1,5 uur langer duurt en ook niet per se alleen maar over de snelweg gaat (Snarf eat your heart out). Het zou mooi zijn als ik de megabaustelle Bremen-Hamburg ontwijk, maar dat is geen vereiste. Iemand wat leuke suggesties?

Oh ja: fototoestel gaat mee, dus als er nog verzoekjes zijn :-)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76275
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Naar Hamburg

Bericht door Chris » za 16 jan 2010, 16:23

Wat ik wel eens gedaan heb is om vanaf Oldenburg via de Wesertunnel bij Bremerhaven, en dan via Bremervörde en Stade naar Hamburg te rijden. Niet een supersnelle route, maar wel rustig en het is zeker eens wat anders. Dan kan je ook de nieuwe A26 bij Stade eens bekijken.

deze route:
Afbeelding

Als je de A1 per sé niet wilt rijden, dan kan je ook via de A31 rijden natuurlijk.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Naar Hamburg

Bericht door boe! » za 16 jan 2010, 17:18

Via Kassel (vanaf Dortmund via A44/A7)? Dat past nog binnen jouw tijdspanne van 1 tot 1,5 uur extra, en je ontwijkt de A1 en de A2.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Naar Hamburg

Bericht door SnarfFlevoland » za 16 jan 2010, 23:32

jeroent schreef: (Snarf eat your heart out)
Hé, wat is het nou jammer dat ik niet bekend ben in het noorden van Duitsland... :P Maar je komt vanuit Venlo? Dan heb ik wellicht toch nog een leuke tip voor je:

En dat is de B64 route! Persoonlijk vind ik dit een hele mooie route van Paderborn naar de A7 bij Seesen. De B64 is goed uitgebouwd en is op sommige punten ongelijkvloers en voor een behoorlijk deel autoweg. Je komt weer eens door een ander gebied en je ziet weer eens iets anders. 8-)

Mijn voorstel is om de A44 te pakken richting Kassel, maar vervolgens de A33 te pakken om vervolgens bij Paderborn-Zentrum de autosnelweg te verlaten en de B64 te pakken. Zoals gezegd is het eerste stuk vanaf de A33 ongelijkvloers, dus je hoeft niet door de stad zelf heen te rijden, tenzij je dat leuk vindt.

Bij Seesen sluit de B64 weer mooi aan op de A7 richting Hannover en Hamburg. Het is ook mogelijk om bij het dorpje Scharfoldendorf de B240 en B3 te pakken. Zo snij je wel weer een extra stuk af, maar je komt dan pas bij Hannover de autosnelweg op. De B240 is een behoorlijk kronkelige route, alhoewel de deels ongelijkvloerse B3 dat weer goed maakt. De B64 voor Seesen is overigens ook nog een behoorlijk eind ongelijkvloers.

Zo dit was mijn tip weer. Nogmaals de B64 is een heel eind binnendoor, maar gaat door een erg mooie omgeving. Eventueel zou je dus de B240-B3 kunnen pakken om het laatste stuk B64 af te snijden. De B64 en de B3 zijn grotendeels autoweg.

Veel plezier met je reis! Ben benieuwd naar de foto's! :)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

jeroent
autoweg
Berichten: 2301
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 14:15
Locatie: 500 meter voorbij Midden-Limburg

Re: Naar Hamburg

Bericht door jeroent » zo 17 jan 2010, 12:11

Dank voor de adviezen, leuke tips! Aangezien ik morgenmiddag vertrek en het laatste stuk dus in het donker rijd, ga ik Chris zijn route op de terugweg rijden, maar wel met een kleine aanpassing. Vanuit het centrum van Hamburg ga ik door de havens en over de Köhlbrandbrücke richting Finkenwerder en verder langs de Elbe naar de A26 en dan verder via Chris' route: Bremervörde-Wesertunnel-Oldenburg.

Voor de heenweg ben ik nog een beetje aan het puzzelen, ofwel de route van boe! via Kassel of inderdaad de B64, maar dan neig ik wel sterk naar de B240/B3 variant. De A7 ben ik al 2x geweest (OK, in de laatste 10 jaar, maar goed..). Nu nog even een leuke Ruhrgebiet passage bedenken, A40-B1 is wel erg afgezaagd.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Naar Hamburg

Bericht door Willem » zo 17 jan 2010, 21:51

Voor het Ruhrgebied kun je eventueel de passage "onderlangs" nemen: vanaf Dortmund via de A1 naar Wuppertal en dan over de A46 naar Düsseldorf. Vervolgens kun die weg verder volgen richting de Limburgse grens en de A61 naar Venlo nemen of al eerder, via de A57 of de A3 weer terug naar de A40 rijden.

Plaats reactie