Reistips: dagen, tijden & routes

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door SnarfFlevoland » wo 23 jul 2014, 23:36

verfmeer95 schreef:Ik denk dat dat komt omdat Polen een stuk minder toeristisch is, en Spanje en Portugal zijn vanuit "het Noorden" slecht in 1 nacht te bereiken, waardoor je meestal pas op zondag kan arriveren, ook al vertrek je al op vrijdagmiddag.
Verklaar datzelfde nog maar eens voor Oostenrijk, Zwitserland en Italië (incl. wintersport). Ben benieuwd...
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Rein » do 24 jul 2014, 8:50

Ik vermoed dat het een soort "cultureel" aspect heeft. Het is in bepaalde landen van oudsher gebruikelijk om alleen van zaterdag tot zaterdag te verhuren. En dat verandert gewoonweg niet 1, 2, 3, zeker niet omdat je dan anders al snel komt te zitten met huisjes die in het hoogseizoen een paar dagen onverhuurd blijven. Bij weekverhuur heb je dat probleem niet (mits ja maar voldoende populair bent). Ik zat deze vakantie op een park waar je kon kiezen om op zaterdag of op zondag aan te komen of eigenlijk waar de verhuurder de helft van de huisjes van zaterdag tot zaterdag verhuurde en de andere helft van zondag tot zondag. Voor de verhuurder had dat als voordeel dat de ene helft van de huisjes op zaterdag schoongemaakt moest worden en de andere helft op zondag. Is makkelijker te regelen met personeel denk ik zo.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door duikgek89 » do 24 jul 2014, 8:59

^^
Niet zozeer cultureel als ingebakken in een bepaalde cultuur, maar onstaan uit de redenatie om zo alles makkelijk vol te kunnen krijgen zonder gaten in de boeking waar je capaciteit verliest. En dan is zaterdag een logische keus omdat het voor veel mensen de eerste vrije dag is.

Wat anders, vrijdagmiddag richting Bremen zal wel een drama zijn vrees ik? Maar zaterdagochtend lijkt me aardig te doen als we vroeg gaan?

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door paolie » do 24 jul 2014, 9:01

Ook in Oostenrijk kan men in het winterseizoen in de drukke weken erg lastig doen als je iets anders probeert te boeken dan zaterdag-zaterdag. Ze hebben gewoon geen zin in onbezette restdagen en er is in het hoogseizoen ook simpelweg veel meer vraag naar zaterdag-zaterdag accomodatie, ondanks de fileongemakken. In het laagseizoen of op wat grotere afstand van de liften of in kleine onbekende skigebieden kun je meestal wel flexibeler boeken. Dat geldt trouwens ook voor Frankrijk.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door SnarfFlevoland » do 24 jul 2014, 10:35

^^
Toch zijn er in de wintermaanden zowel in Oostenrijk als in Frankrijk nog best veel accomodaties te vinden die een midweek of weekendverblijf aanbieden. Dat is metname voor de mensen die meer in de buurt wonen aantrekkelijk. Dat geldt ook voor topbestemmingen als Ischgl of Saalbach-Hinterglemm-Leogang.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door RSK » do 24 jul 2014, 10:53

De laatste jaren is het een en ander wel makkelijker geworden wat betreft zondag-zondag aankomst. Nog steeds gaat de hoofdmoot op zaterdag, maar met internet is het voor velen wel makkelijker om een alternatief te vinden. Je ziet in de verkeersberichten in Frankrijk de zondag nu ook vaker rood kleuren, in ieder geval wat betreft de wintersportgebieden. Niettemin blijft er een gigantische optocht gewoon op zaterdag komen. Ach, het blijft altijd een mooi gezicht, de colonnes koplampen die je op zo'n zaterdagavond vanaf het zijbalkon over de D117 ziet komen als op de N90 de doseringslichten weer in werking treden.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door SnarfFlevoland » do 24 jul 2014, 11:27

^^
Daarom zoek ik tijdens het hoogseizoen ook uitsluitend Zwitserse skigebieden uit. Daar heb je dat soort taferelen niet. :dyn_hyp:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Kloothommel
polderweggetje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 20:23

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Kloothommel » do 24 jul 2014, 11:54

Het is zeker een cultureel gegeven. In Spanje is zondag op zondag niet abnormaal. Heb net een huisje geboekt van maandag op zondag zelfs (vermoedelijk zijn de eigenaars wat betreft het schoonmaken van het mañana principe), ideaal te combineren met een weekendje (vr-ma) Centerparcs halverwege. Ik verwacht dan ook echt geen miserie op de baan. Eigenlijk heb ik in Frankrijk het nog maar één keer meegemaakt dat het zondag op zondag was.

Als je als huiseigenaar vasthoudt aan de wissel op bv. zondag, zit je ook niet met restdagen. Dus dat is geen argument. Maar volgens mij is er wel meer vraag naar za-za door de kuddegeest van de mensen: immers, velen beginnen de maandag weer te werken en recupereren graag de zondag, dus liever dan met zijn allen in de file (zodat je juist moet recupereren).

Kloothommel
polderweggetje
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 16 jul 2014, 20:23

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Kloothommel » do 24 jul 2014, 12:09

waldo79 schreef:De ANWB komt met een tip om niet 's nachts af te reizen naar Zuid-Frankrijk en verder
anwb.nl schreef:Wie denkt op de Franse wegen files te vermijden door in de zomermaanden in de nacht van vrijdag op zaterdag te gaan rijden, komt bedrogen uit. De beste tijd om naar het zuiden te vertrekken is op zaterdagen om 16.00 uur
Bron
Is een open deur van jewelste, maar wel een van de betere tips die ik van hen heb gelezen.
Uiteraard is dit een advies voor :vlag-nl: (duh) maar mijn ervaringen zijn anders. Wij vertrekken om 03u00 's nachts en zijn dan rond 6 uur Rouen of Parijs door, waarna het wel wat drukker wordt, maar we raken dan meestal toch nog met een 2 uur vertraging op onze bestemming (via A10), wat ik zeer acceptabel vind. Als ik om 16u00 zou aanzetten kom ik om 1 uur 's nachts aan oftewel 11 uur later, wat een halve vakantiedag verspild is.

Jesper1987
polderweggetje
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 11:05
Locatie: Twente

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Jesper1987 » vr 25 jul 2014, 16:01

Vannacht (rond 3 uur) reist familie van mij met de caravan vanuit Twente naar het Lago di Lugano.

Wat ik mij afvraag is of de route via de A61 potentieel meer oponthoud kan veroorzaken dan de A3?

Beide wegen zijn onderhevig aan flink wat Baustellen.

Graag gebruik ik jullie expertise. :top:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Chris » vr 25 jul 2014, 16:14

Het beste is om niet bij Bonn over te steken van de A3 naar de A61. Ze zijn op de A565 bezig aan de brug, hier is maar 1 rijstrook beschikbaar.

A3 of A61 maakt eigenlijk niet heel veel uit. Beide routes hebben veel wegwerkzaamheden. Op vrijdagen zie je wel dat de A3 filegevoeliger is door mensen die alleen voor het weekend weg gaan na het werken.

Jesper1987
polderweggetje
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 11:05
Locatie: Twente

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Jesper1987 » vr 25 jul 2014, 16:20

Chris schreef:Het beste is om niet bij Bonn over te steken van de A3 naar de A61. Ze zijn op de A565 bezig aan de brug, hier is maar 1 rijstrook beschikbaar.
Deze shortcut neem ik zelf ook jaarlijks.
A3 of A61 maakt eigenlijk niet heel veel uit. Beide routes hebben veel wegwerkzaamheden. Op vrijdagen zie je wel dat de A3 filegevoeliger is door mensen die alleen voor het weekend weg gaan na het werken.
Is de A45 een degelijk alternatief om deze ellende te omzeilen?

Alvast dank voor de snelle reactie Chris!

Jesper1987
polderweggetje
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 06 nov 2009, 11:05
Locatie: Twente

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Jesper1987 » do 31 jul 2014, 21:00

Jesper1987 schreef:
Chris schreef:Het beste is om niet bij Bonn over te steken van de A3 naar de A61. Ze zijn op de A565 bezig aan de brug, hier is maar 1 rijstrook beschikbaar.
Deze shortcut neem ik zelf ook jaarlijks.
A3 of A61 maakt eigenlijk niet heel veel uit. Beide routes hebben veel wegwerkzaamheden. Op vrijdagen zie je wel dat de A3 filegevoeliger is door mensen die alleen voor het weekend weg gaan na het werken.
Is de A45 een degelijk alternatief om deze ellende te omzeilen?

Alvast dank voor de snelle reactie Chris!
Even terugkomend op bovenstaande..

Heb m'n vader uiteindelijk via de Sauerland-Autobahn gestuurd. 0 files tot en met KA-Durlach of KA-Ettlingen. Verder helaas 2,5 wachttijd voor de Gotthard, dus vanaf Luzern via Zug en Chur naar de San Bernardino verwezen.

:)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door SnarfFlevoland » vr 01 aug 2014, 1:51

^^
De A45 is zeker geen garantie voor een filevrije route. Dankzij de wegwerkzaamheden wil het ook daar regelmatig vastlopen. Vooral in noordelijke richting kort voor Hagen, maar ook in zuidelijke richting kan het aan de westkant van Dortmund en verderop bij Siegen en Dillenburg wegens wegwerkzaamheden ook goed vastlopen. En als je dan alsnog richting Zwitserland wilt kan het op de A5 ten noorden van Frankfurt ook gemeen vastlopen. Kortom: Meer geluk dan wijsheid wat de route betreft. Wel laat de A45 zich redelijk goed plannen, maar de A3 en A61 evengoed ook. Alleen de A5 is erg wispelturig als het aankomt wanneer, waar en hoeveel file er staat.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door rene154 » di 04 aug 2015, 22:51

Wij willen donderdagochtend rond een uur of 4 vertrekken naar Zell am See, vanuit Rotterdam. Ook bij ons de twijfel: de A3 of de A61? Is er nog iets zinnigs over te zeggen, of is het ook op een donderdag om het even? Op de route via de A61 zijn de snelwegen wel een stuk vaker in snelheid begrensd, toch?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door RSK » di 04 aug 2015, 23:31

^^ De A61 is bij mijn weten grotendeels op 130 gesteld, enkel het stuk Venlo-Bonn is onbegrensd, met uitzondering van het eerste stukje en een deel bij Mönchengladbach.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Coen Tunnel » di 04 aug 2015, 23:40

^^ Het eerste deel direct na de grens is ook onbegrensd. Alleen bij Breyell is een kort bochtig stukje begrensd tot 100 km/u, maar dat is echt een heel kort stukje. Daarna is het weer onbegrensd tot Mönchengladbach. Het stuk langs Mönchengladbach is 120 km/u, daarna tot Dreieck Jackerath 130 km/u, pas daarna weer onbegrensd tot Meckenheim. Na Meckenheim is het tot aan Bingen maximaal 130 km/u, daarna tot Alzey weer een stukje onbegrensd, en vervolgens tot aan Mutterstadt weer maximaal 130 km/u - nu is het wegdek op dit deel langs Worms ook niet in al te beste staat. Na Mutterstadt is het tot aan Hockenheim onbegrensd, met uitzondering van de brug over de Rijn bij Speyer.

Als het niet superdruk is en je niet per se wil planken is de A61 best een goede weg. De hellingen zijn ook niet zo steil als op de A3 en de bochten zijn veel flauwer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Chris » wo 05 aug 2015, 9:57

rene154 schreef:Op de route via de A61 zijn de snelwegen wel een stuk vaker in snelheid begrensd, toch?
De A3 heeft zoveel wegwerkzaamheden dat je ook daar niet echt kan profiteren van de onbegrensde stukken.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door exroosje » wo 05 aug 2015, 13:38

Yep, een stuk of 10 tussen hier en Frankfurt, maar wel vrijwel allemaal kort (werk aan bruggen, die zijn in DTSL vrij massaal gebleken slecht te zijn) . Dus veel autobahnen in bergachtig gebied kunnen er last van hebben. Een hele lastige is de A5 bij Karlsruhe noord, 2 korte baustelles waarbij je teruggaat van 2x3 naar 2x2, met files tot 10km als gevolg.
Wat dat betreft is de A61 wel een goede optie, met de A65 er achteraan zodat je de A5 baustelles ook vermijdt. Maar alleen als je niet verder naar het oosten moet. De A61 heeft er nl. wel minder dan de A3.

Een algemeen probleem wat mij in Duitsland is opgevallen is dat de west-oost routes onder Frankfurt alle last hebben van grote werkzaamheden:
De A3 wordt uitgebouwd tussen Frankfurt en Wurzburg met enkele lange en filegevoelige baustelles. De A8 is een grote bouwput, al is Karlsruhe Stuttgart nu prima. Stuttgart Ulm ken een paar slechte stukken en lange baustelles - veel files.
De A6 er tussen in is ook niet geweldig, veel 2x2, sommige stukken 2x3 waarbij de vluchtstrook geofferd is maar de bruggen weer niet. En ook baustelles.
Richting Oostenrijk ben je dus altijd aan de beurt....

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door rene154 » wo 05 aug 2015, 18:20

^^ Hmm, duidelijk, dank jullie wel. Allemaal niet veel soeps dus. Morgenochtend maar gewoon vroeg vertrekken, en hopen dat we niet in teveel file terecht komen. Denk dat we maar voor de route A61 - A6 - A9 gaan.

LagunaIII
woonerf
Berichten: 77
Lid geworden op: di 26 apr 2011, 17:15

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door LagunaIII » do 20 aug 2015, 14:25

Aanstaande zaterdag vertrek ik vanaf het Gardameer (Lazise) ri huis. Onderweg zou ik graag de BMW welt München bezoeken. Moet ik rekening houden met extreme drukte (terugkerend vakantieverkeer)? Wat zou het gunstigste tijdstip zijn?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Chris » do 20 aug 2015, 14:26

Er zal wel het nodige terugkerend verkeer zijn. De meeste mensen zullen dat in één dag willen rijden, en zullen dus vroeg weggaan. Gardameer - München is maar een paar uur rijden, dus het is wellicht niet verkeerd om wat later te vertrekken. De Italiaanse A22 beschikt alleen richting zuiden over een spitsstrook, dus richting noorden zal het sneller vastlopen.

LagunaIII
woonerf
Berichten: 77
Lid geworden op: di 26 apr 2011, 17:15

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door LagunaIII » do 20 aug 2015, 17:14

Oké, de bedoeling is nog wel om dezelfde avond thuis te zijn (zal dan laat worden denk ik)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Chris » do 20 aug 2015, 17:27

Tja, dan ontkom je er niet aan om vroeg weg te gaan denk ik. Juist het eerste deel tot Rovereto / Trento loopt vaak vast van wat ik op TomTom Live Traffic zie.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Robonus » di 04 apr 2017, 7:47

Even een vraagje voor de ervaren Europa reizigers onder ons.

Ik ga Hemelvaartsdag richting Zadar (Kroatie) en had het idee een overnachting ergens tussen München en Salzburg te doen. Mijn eerste idee was om er een stuk of 4 langs de route uit te zoeken en dan ter plekke te kijken hoe ver we komen (of zin hebben) en dan één van die hotelletjes te pakken. Dus niet van te voren reserveren.

Maar aangezien het toch Hemelvaartsdag is vroeg ik me af of er dan niet veel vol zit. Het zou wat mij betreft een goedkoop snelwegmotel mogen zijn of iets wat dicht langs de route ligt. Hebben jullie daar enige ervaring mee?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Coen Tunnel » di 04 apr 2017, 8:06

^^ Als je toch al min of meer weet in welk gebied je wil overnachten, waarom zou je dan niet alvast wat reserveren? Desnoods een hotel waar je de boeking op de dag zelf nog kan annuleren. Je bent dan zeker dat je iets hebt voor de prijs die jij wil betalen, en dat je niet aan het einde van een lange reisdag nog meerdere hotels bij langs moet om een plekje te vinden. De afgelopen jaren zat ik per jaar gemiddeld zo'n 40 nachten in hotels (dus ervaring genoeg :)) en ik reserveerde altijd. Als ik op booking.com kijk zie ik langs de A8 van München naar Salzburg al aardig wat hotels die vol zitten op Hemelvaartsdag. Het is voor de Duitsers natuurlijk ook een lang weekend, en het is een mooi gebied. Rond de Chiemsee is bijvoorbeeld nauwelijks nog iets vrij.

Onder de € 100 per nacht voor een tweepersoonskamer is de keuze langs de hele route nu al vrij beperkt. En vaak ben je rond grote steden juist wat goedkoper uit. Beieren is in mijn beleving sowieso één van de iets duurdere gebieden in Duitsland om te overnachten.

Dit hotel in Piding biedt wel een goede prijs en heeft goede beoordelingen. Je zit dan wel vlak voor de Oostenrijkse grens, maar wel direct bij :AS: Bad Reichenhall van de A8: https://www.booking.com/hotel/de/styles ... r_iw_title

Nog een klein stukje verder doorrijden, net over de grens in Oostenrijk, zit dit hotel, ziet er ook netjes uit: https://www.booking.com/hotel/at/adeo-p ... r_iw_title

Deze beide hotels hebben, voor zover ik het op basis van booking.com kan beoordelen (wat in mijn ervaring een prima graadmeter is), een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Robonus » di 04 apr 2017, 8:25

Top, daar kan ik wat mee :top:
Normaal ben ik niet zo van dingen vast leggen zodat ik wat flexibeler ben maar als er al een hoop vol zit dan toch maar wat reserveren vanavond.

Thanks!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Coen Tunnel » di 04 apr 2017, 8:36

^^ Er zit redelijk wat vol langs die route, en echte doorreishotels/motels zijn er niet zo veel.

Dat Oostenrijkse hotel dat ik heb genoemd is trouwens tot op de dag van aankomst voor 18:00 uur nog te annuleren. Geeft je toch nog aardig wat flexibiliteit voor het geval je dat nodig hebt; als je bijvoorbeeld veel files hebt gehad en er tegen 18:00 uur achter komt dat je het die dag niet gaat halen om tot bij Salzburg te komen, of als je toch een ander hotel hebt gevonden, of als je besluit je route te wijzigen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Palance » di 04 apr 2017, 8:57

Ik ben ooit toevallig hier terecht gekomen, een Gasthof (mét Biergarten :) ) in een klein dorpje vlak aan de B13, die weer parallel aan de A8 loopt. Behalve prima ruime kamers en een prima ontbijt is het avondeten ook zeer goed.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: Reistips: dagen, tijden & routes

Bericht door Robonus » di 04 apr 2017, 8:59

Dat Oostenrijkse hotel dat ik heb genoemd is trouwens tot op de dag van aankomst voor 18:00 uur nog te annuleren.
Dat is wel een goede optie ja.
Ik had ook nog even op dit topic van vorig jaar gekeken: Eindhoven - Zadar (Kroatië) vertrek zondags
viewtopic.php?f=246&t=20366&p=917673&hi ... ar#p917673

Daar wordt ook nog de A3 als alternatief genoemd maar omdat daar vorig jaar meer Baustelle waren leek dat toen geen goeie optie. Weet je of dat nog steeds geldt?

Ik vertrek uit regio A'dam en ging nu uit van de grens over bij Venlo (A74) en dan in grote lijnen A8 -> A10 -> E61 -> E65 -> E71
Kan je deze route aanraden voor deze periode? Of zijn er nog aankomende Baustelle gepland in die route?

Plaats reactie