Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express weg

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
IDePretre
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 13:40

Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express weg

Bericht door IDePretre » di 04 jun 2013, 14:37

Hallo,

Ik had graag wat hulp gehad bij het volgende: ik rij niet op autosnelwegen (angst, voornamelijk van de hoge snelheid).

Ik ben de trein echt beu; teveel overstappen, te lang onderweg, en vooral met een kleuter is dit niet handig.

Dus ik dacht om het misschien eens via de expresswegen te proberen?
Maar ik heb géén idee hoe daaraan te beginnen :oops:

Is er iemand die me hierbij "op weg" kan helpen?

Alvast bedankt voor de hulp!

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door sirdanilot » di 04 jun 2013, 15:09

Ik denk eerlijk gezegd dat de trein sneller is dan over N-wegen naar Oostende te rijden... Waarom niet gewoon even naar brussel rijden en van daar de trein naar Oostende? En het lijkt me een goede investering om door middel van een psycholoog iets aan die rij angst te doen. Je bent lang niet de enige die rij-angst heeft en er bestaan gewoon behandelprogramma's voor. Je doet daarmee jezelf en je kind een deugd. :top: Bedenk dat snelwegen de veiligste wegen zijn om te rijden, en provinciale enkelbaanswegen de gevaarlijkste. Feitelijk loop je door snelwegen te mijdne dus meer gevaar.

Toch is het wel leuk om een route over N-wegen uit te zoeken. Ik kom hierop:

Route zonder snelwegen

De route voert over een groot stuk over de N9, de oude weg Brussel-Gent-Brugge. Dat maakt het wellicht makkelijker navigeren.

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door Tommy » di 04 jun 2013, 15:52

Persoonlijk zou ik u dit traject aanraden. Dit is een traject zonder grote (maw drukke) autosnelwegen of ringwegen:

- Rij van Kampenhout naar Mechelen via de Leuvensesteenweg (N26).
- Stadsring Mechelen naar het Mc Donaldskruispunt en volg de N16 naar Willebroek/Sint-Niklaas.
- Blijf de N16 volgen tot aan Sint-Niklaas (langs Heffen, Willebroek, Puurs, Bornem, Temse).
- Steek de E17 gewoon over tot aan het grote rond punt met Rood kunstwerk op (N70).
- Volg N70 richting Lokeren en volg deze voor een kort stukje en sla daarna rechtsaf de N41 richting Hulst.
- Blijf aan het rond punt Hulst volgen. Dit is de N403 en gaat langs Sint-Pauwels en Kemzeke.
- Rij daarna, aan het tweede rond punt, de N49 (A11/E34) op richting Brugge Zelzate.
- Blijf deze Expressweg voor een heel eind volgen, tot na Maldegem!
- Sla aan bepaalde lichten linksaf, richting Brugge. Dit is de N498.
- Aan het groot rond punt, de N9 volgen richting Brugge.
- Aan de ring van Brugge, linksaf, richting 't Zand.
- Rij de ring ook af (rond punt langs het station), rij ' t Zand onderdoor en aan de lichten rechtdoor (richting Zeebrugge).
- Volg verderop Zeebrugge (rechts aanhouden), daarna de afslag nemen Oostende (N9).
- Volg nu constant de bordjes N9 Oostende!

Route op kaart!
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door sirdanilot » di 04 jun 2013, 16:09

De E34 is weliswaar rustig, maar nog altijd een snelweg waar met zware voet gereden wordt...

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door Tommy » di 04 jun 2013, 16:41

^^

Geef ik u 300% gelijk in. Uw route is zéker niet slecht al denk ik wel dat deze een pak trager zal gaan door de drukte rond Brussel (Grimbergen), de doortocht door Aalst en door Gent. Mijn route is vooral geïnspireerd op het woord 'expresswegen' in de openingspost... 8-)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door Km357 » di 02 jul 2013, 20:25

Als rij-angst echt een probleem is ga je op de E34 meer angst krijgen van al die rode lichten en flitsbakken dan van gewoon rond te tuffen aan 110 op de E17-40

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door Egbert » wo 03 jul 2013, 7:36

sirdanilot schreef:De E34 is weliswaar rustig, maar nog altijd een snelweg waar met zware voet gereden wordt...
Rijden daar geen vrachtwagens met 80-90km/h? Is het ook een probleem om die te volgen?

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door Km357 » wo 03 jul 2013, 9:20

Nee, dat is geen probleem, feit is wel dat die vrachtwagens snel elkander volgen en niet zo graag daar een auto tussen zien. Persoonlijk zou ik eerder angstig worden aan 80kph tussen de vrachtwagens dan aan 110-120 er voorbij te gaan, maar ieder zijn ding uiteraard.

Het vrachtverkeer op de E34 valt overigens best goed mee.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door sirdanilot » wo 03 jul 2013, 10:41

Ik snap die rijangst voor snelwegen ook niet zo. Ik heb nu rijles en rijden op de snelweg is wel het makkelijkste. Het enige waarvan ik me kan voorstellen dat het lastig is, is het invoegen op de snelweg. Van Brussel naar Oostende hoef je echter niet in te voegen omdat de snelweg in Brussel begint en in Oostende eindigt, het is wellicht een optie om deze omweg te nemen om een invoegbeweging te vermijden.

Of wellicht heeft topicstarter enkel een voorlopig rijbewijs en mag ze dus niet op snelwegen rijden?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door keokiracer » wo 03 jul 2013, 10:43

Dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat anderen het niet kunnen hebben :!:

Wees blij dat TS het doorheeft en niet paniekerig gaat doen op de snelwegen maar uit zichzelf de niet-snelwegen opzoekt :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door nederland24 » wo 03 jul 2013, 13:28

Overigens zie je ook veel meer van het land als je binnendoor gaat. :top:

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door Willem » wo 03 jul 2013, 14:14

En het is heel moedig van de TS om, met enige mate van rijangst (bij hogere snelheden), toch van Brabant naar de Kust te gaan rijden. Dat je dan via gewestwegen wilt rijden is begrijpelijk. Het is al een overwinning van de eigen angst, want vermoedelijk rijdt de TS normaliter alleen in de regio rondom de woonplaats, of een bekende weg daarbuiten.
Het is daarom heel knap om dit te doen.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door Km357 » wo 03 jul 2013, 15:27

nederland24 schreef:Overigens zie je ook veel meer van het land als je binnendoor gaat. :top:
Jammer genoeg is er in Belgie amper wat te zien daar...lintbebouwing en akkers...Het is geen Frankrijk of Spanje waar je binnendoor wel heel wat kan zien.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door nederland24 » wo 03 jul 2013, 15:47

In grote delen van Vlaanderen helaas wel, maar gelukkig is dat niet in heel België het geval.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Van Kampenhout (Vl. Brabant) naar Oostende via Express w

Bericht door Vinny » do 04 jul 2013, 7:10

Km357 schreef:Jammer genoeg is er in Belgie amper wat te zien daar...lintbebouwing en akkers...Het is geen Frankrijk of Spanje waar je binnendoor wel heel wat kan zien.
Ook in België is er genoeg te zien, maar dan moet je wel de mooie streken op zoeken.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Plaats reactie