Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » wo 31 mei 2017, 16:18

Ik heb vorige week inderdaad geen grenscontroles gezien bij de Frans-Luxemburgse grens. Om de één of andere reden concentreert het zich vooral op de noordelijke grensovergangen rond Lille.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Rein » wo 31 mei 2017, 16:46

Op de A9 vanuit Spanje staat er wat politie bij het tolstation bij Boulou, maar slechts bij één of twee poortjes. Toen in daar begin mei reed zorgde het voor nul vertraging.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door SnarfFlevoland » do 01 jun 2017, 1:10

Vandaag bij de grensovergang van Lauterbourg (Kandel-Strasbourg) geen controle van de Fransen, alhoewel wel een rijstrook was afgesloten bij het oude grenskantoor. In de tegenrichting stonden de Duitsers wel te controleren.

De A65 heeft overigens actueel bij Landau gemene wegwerkzaaheden waarbij voor langere tijd maar 1 rijstrook ter beschikking staat. Om files te voorkomen beter de B9 vanaf Speyer nemen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Widejo » za 17 jun 2017, 14:59

Waarschijnlijk al bekend maar toch even hier melden. Op vrijdag 7 juli en zaterdag 8 juli vind de G20-top plaats in Hamburg.
Het is aan te raden Hamburg en directe omgeving in zijn algemeenheid te mijden, die dagen. Er vinden sinds vorige week al 'preventieve' grenscontroles plaats, waaronder aan de Nederlands-Duitse grens bij Aachen en aan de grens met Zwitserland (A5). De enige grensovergangen die op dit moment actieve controle hebben, zijn die met Denemarken. Het is de verwachting dat ook de grensovergangen met Oostenrijk vaker gecontroleerd gaat worden.
Hamburg, meine Perle

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door SnarfFlevoland » za 17 jun 2017, 16:01

^^
Bij Rheinfelden vorige week nog niemand bij het Duitse grenskantoor gezien. Oostenrijk wordt sowieso al deels gecontroleerd op de A3, A8 en A93. Misschien komen daar nog de A7 en A96 bij. Voor de rest denk ik ook dat ze op de grens met Nederland alleen de hoofdgrensovergangen 'controleren'. Het is natuurlijk ook niet te doen elke grensovergang in het oog te houden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » za 24 jun 2017, 14:34

Vandaag lijkt het niet overdreven druk te zijn in Duitsland. De files die er staan zijn wel allemaal bij wegwerkzaamheden.

In Noord-Duitsland is er met name veel vertraging op de A1 van Hamburg naar Dortmund, toch wel 1,5 uur reistijd om door de Baustelle bij Bremen te komen. Op de A7 is ook de nodige drukte bij werkzaamheden, vaak in beide richtingen in Hamburg en tussen Hamburg en Hannover. Ook bij Schleswig in het verre noorden is veel vertraging door werkzaamheden in combinatie met het begin van de vakantie in Denemarken.

In Zuid-Duitsland de voorspelbare drukte bij de werkzaamheden op de A5 bij Karlsruhe (vertraging lijkt niet extreem te zijn) en op de A99-A8 rond München, die vrijdag en zaterdag toch wel het grootste knelpunt van Zuid-Duitsland leek te zijn, dus dat voorspelt wat voor de komende weekenden als het echt druk gaat worden.

De A3 valt eigenlijk erg mee. Nauwelijks noemenswaardige vertragingen. Een beetje langzaam rijdend verkeer rond de werkzaamheden, maar geen onoverkomelijke vertragingen. In het oosten van Duitsland overigens wel veel vertraagd verkeer bij werkzaamheden op de A4, A9 en A14. Dit zijn geen giga vertragingen en weinig Nederlanders zullen daar langs komen, maar het is in die regio wel het begin van de vakantie.

In Frankrijk is eigenlijk nagenoeg het gehele netwerk free-flow. Er zijn geen files op de A7 of A9. Een paar kleine opstoppingen worden wel geregistreerd, zoals op de A10 bij Tours richting zuiden, op de A75 bij Brioude door werkzaamheden en op de A63-A660 van Bordeaux naar Arcachon door recreatieverkeer naar zee. En de gebruikelijke drukte in de regio Parijs, maar uitzonderlijk is dat geenzins. De meest opvallende vertraging is in Noord-Frankrijk op de A2 bij Valenciennes waar er schijnbaar werkzaamheden zijn op het knooppunt met de A23 dat in beide richtingen voor files zorgt.

Afgelopen 2 weken ben ik Frankrijk doorkruist van noord naar zuid en vice versa. Wat wel opvalt is dat men nog de nodige kleine werkzaamheden uitvoert, vooral maaiwerkzaamheden, waarbij dan 1 rijstrook wordt afgezet. Doordeweeks geeft dat afgezien van even 90 km/h geen vertraging, maar op een zaterdag geeft dat toch wel enige filevorming, bijvoorbeeld op de A75. De files door dit soort werkzaamheden staan momenteel ook alleen op de tolvrije snelwegen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » di 27 jun 2017, 17:11

De Duitse staat Hessen verwacht geen grote verkeerschaos komend weekend en tijdens de zomervakantie. Alleen op vrijdag 30 juni wordt grotere filevorming verwacht omdat de vakanties dan beginnen. Men heeft de Baustellen zo gepland dat deze zo min mogelijk overlast opleveren. Op de A3 zijn 5 langer durende Baustellen tussen Limburg en Aschaffenburg.

De vraag is natuurlijk of de problemen dan niet stroomafwaarts ontstaan. Vorig jaar was het een ongekende chaos op de vrijdag dat Hessen vakantie kreeg, vooral in Bayern waar het toen op de A3 op diverse trajecten compleet vast liep met vele uren vertraging. Al lijken de werkzaamheden op de A3 van Frankfurt naar Würzburg tot nu toe minder problemen op te leveren dan vorig jaar.

Extreme vertragingen ontstaan vooral bij ongevallen en Baustellen waar maar 1 rijstrook open is, vorig jaar hadden ze in Bayern op de A3 en A7 werkzaamheden met maar 1 rijstrook tot eind juli. De vakanties beginnen in Bayern pas eind juli / begin augustus maar voor die tijd is er al veel vakantieverkeer vanuit andere regio's onderweg wat men over het hoofd heeft gezien blijkbaar. Bij die werkzaamheden ontstonden toen zeer grote vertragingen van 1 - 3 uur, tot midden in de nacht aan toe.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » za 01 jul 2017, 10:46

Vandaag een drukke reisdag, alhoewel nog geen topdrukte.

In Duitsland lijkt Noord-Duitsland eigenlijk erger te zijn dan Zuid-Duitsland, vooral omdat er geen Autobahnen zijn zonder significante vertragingen. Wegwerkzaamheden op de A1, A2 en A7 zorgen voor grote vertragingen bij Bremen, Hamburg, oostelijk van Hannover en noordelijk van Hannover. Deze zijn nauwelijks te vermijden door een alternatieve snelwegroute te kiezen.

Op de A7 van Hannover naar Hamburg komen weinig Nederlanders, maar de wegwerkzaamheden rond Soltau zorgen al maanden voor lange files, momenteel ruim meer dan 1 uur reistijd om door de Baustelle te komen. Op de A1 van Hamburg naar Lübeck is meer dan 1,5 uur nodig om de wegwerkzaamheden bij Ahrensburg te passeren. Op de A7 kost het ook een half uur om door de nieuwe Baustelle aan de zuidkant van Hamburg te komen. Op de A1 bij Bremen ook bijna een uur om door de wegwerkzaamheden te komen richting zuiden.

In Zuid-Duitsland is het vooral druk op de A3 bij Deggendorf, hier 3 kwartier reistijd door de wegwerkzaamheden, op de A7 in beide richtingen bij Ulm vanwege werkzaamheden en de beruchte A99-A8 vanaf München, waar het ook bijna een uur kost om door de wegwerkzaamheden te raken.

In Frankrijk is het druk in de directe omgeving van Parijs. Verder valt het mee, de grootste vertragingen zijn in het Rhônedal op de A7 en wat vertraging op de A6 bij het einde van het toltraject voor Lyon. Verder wat korte files bij Bordeaux en Aix-en-Provence, van het type die ik in Duitsland al niet op zou noemen omdat ze niet bijzonder zijn.

In Italië stukjes langzaam rijdend verkeer op de A22 in beide richtingen. Wel is het erg druk op de A14 rond Bologna en verder richting Rimini. Google Maps meldt hier bijna 2 uur reistijd voor 60 kilometer. Verder is het erg druk op de westring van Milano. Voorts wat korte files rond Piacenza, Genova, Palmanova en Firenze.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Willem » za 01 jul 2017, 13:33

Heeft iemand een idee hoe druk het ongeveer in Frankrijk op 13 juli gaat worden? Omdat ik dan enkele dagen vrij heb leek het me leuk om zo midden in de zomer even naar Frankrijk (bij Bordeaux) te gaan. Alleen had ik er niet aan gedacht dat het de dag erop 14 juli is en dus een Franse feestdag. Veel mensen zullen dus op pad gaan.
Wordt het een soort zwarte zaterdagdrukte op de 13e of is dat te pessimistisch?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » za 01 jul 2017, 14:09

Ik zou topdrukte verwachten op die dag. Bison Futé heeft code rood = circulation trés difficile voor heel Frankrijk. De echte zwarte zaterdag is 29 juli maar alle weekenden in juli zijn zeer druk, evenals dus die dag voor de quartorze julliet.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Palance » za 01 jul 2017, 15:26

In Kroatie staat nu 14 km file,voor tolstation Lučko nabij Zagreb. Verder is het druk in het zuidoosten: Een wachttijd van 1u45 bij grensovergang Gornji Brgat met BiH (richting Kroatie, nabij Dubrovnik) en een uur in beide richtingen bij de grens met Montenegro.

Actuele wachttijden aan de Kroatische grenzen
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ernst76
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: zo 21 feb 2016, 19:31

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Ernst76 » za 01 jul 2017, 18:34

Ja naar Dubrovnik moet je even door Bosnië-H. Ik sprak in Plitvice nog Nederlanders die vertrokken naar Dubrovnik. Dat is sowieso als je s middags vertrekt nog een behoorlijke rit (Plitvice-Split is al 3 uur). Maar ze hadden niet door dat ze twee keer de grens nog over moesten. Hoezo voorbereiding? ;-)
De file bij Palmanova staat waarschijnlijk op de A4 richting Venetië, daar stond op een verder rustige doordeweekse middag toen ik er langskwam al ruim 15 km file achter de werkzaamheden. Ik moest van de A23 naar Triëst en net voor de A4 stond het muurvast. Gelukkig begon het na bijna een kwartier een stukje te rijden en kon ik links afslaan (letterlijk, bekijk de configuratie van dat knooppunt maar eens).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Palance » za 01 jul 2017, 19:20

Ernst76 schreef:Ja naar Dubrovnik moet je even door Bosnië-H.
Ja, bij Neum, maar dat was niet de grensovergang Ivanica. Dat is de weg van Dubrovnik naar het oosten van BiH. De wachttijden bij Neum waren vanmiddag zelfs verrassend kort (15-30 minuten).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Vahalis » ma 03 jul 2017, 11:13

Dit weekend begint in de regio midden de vakantie. Voor mensen die vrijdag of zaterdag vertrekken kan dit nog weleens een onaangename start van de reis zijn.
Automobilisten moeten de komende tijd rekening houden met files aan de grenzen tussen Nederland en Duitsland. Vanwege de aanstaande G20-top in Hamburg wordt er intensief gecontroleerd.

De controles vinden plaats tussen 30 juni en 9 juli.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2017.182.01

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Vahalis » vr 07 jul 2017, 15:13

Bij Basel loopt het vast. Vertragingen van meer dan 30 minuten. Ik heb dit al eerder op vrijdagen gezien. Volgens de TCS zitten er op de dubbelnummering A2/3 een aantal baustelle.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vahalis op vr 07 jul 2017, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door keokiracer » vr 07 jul 2017, 15:19

Je moet deze link tussen de img-tags zetten :bloemetje:
https://i.imgur.com/38omP0u.png
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Vahalis » vr 07 jul 2017, 15:25

^^ ik zit even te knoeien met imgur :( Nieuw voor voor mij.

Vreemde is dat ik deze link niet kan selecteren in de app. Wel in de desktopversie of de mobiele site :(

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6218
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door SnarfFlevoland » vr 07 jul 2017, 19:36

Vahalis schreef:Bij Basel loopt het vast. Vertragingen van meer dan 30 minuten. Ik heb dit al eerder op vrijdagen gezien. Volgens de TCS zitten er op de dubbelnummering A2/3 een aantal baustelle.
Daar staat het wel vaker vast. Zeker op maandagochtenden en vrijdagmiddagen. Alternatief is de route via Rheinfelden aan te raden, maar richting Zwitserland wil het ook daar 's ochtends wel eens gemeen vastlopen. 's Middags is Rheinfelden echter vrijwel nooit een probleem, terwijl het door Basel flink vast kan lopen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Coen Tunnel » vr 07 jul 2017, 19:39

^^ Rheinfelden vind ik maar een vervelende grensovergang. Zwitserland in heb ik daar altijd in de file gestaan, omdat het een fuik is waar al het verkeer over één rijstrook moet.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Vahalis » vr 07 jul 2017, 20:01

^^ de (weinige) keren dat ik daar langs kwam had ik geen enkel probleem daar. Ik ben vandaag niet goed op Rheinfelden gelet, maar de wachttijd is daar allicht korter dan het uur dat op een bepaald moment de vertraging tussen Weil am Rhein en Augst was.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Palance » za 08 jul 2017, 10:29

In de westelijke Balkan valt het nu nog redelijk mee. Grote drukte is nu op de Sloveense A1 van Ljubljana naar Koper, en op de Kroatische A1 van Zagreb richting de kust, maar bij tolstation Lučko zijn geen noemenswaardige wachttijden, evenals aan de grensovergangen, met uitzondering van wachttijden tot 2 uur van het zuiden van Bosnië-Herzegovina (M17 en M20) richting de Kroatische kust.

Ik kwam deze folder nog tegen over de verwachte drukte op de Sloveense A4 van Maribor naar Zagreb: Bij grote drukte in de weekenden wordt geadviseerd om om te rijden via Varaždin (70 kilometer meer) of zelfs via Lendava en Hongarije (ruim 100 kilometer meer).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pino » za 08 jul 2017, 11:03

In Frankrijk, Italië en Zwitserland zie je deze zaterdagochtend mooi dat dit een eerste uittocht-zaterdag is. Zeker geen gekkenhuis, maar vakantiefiles op de bekende plekken. Duitsland valt me, na alle ellende vorig jaar, nog best mee. De gebruikelijke files langs München richting Inntal, maar geen enorme Baustelle-files in het zuiden. Wel ongelukken bij Nürnberg en Ulm die voor vertraging zorgen. En aan de A5 een combinatie van werkzaamheden en ongeval bij Offenburg dat in beide richtingen vertragingen van een half uur oplevert.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » za 08 jul 2017, 11:24

In Duitsland begint dit weekend ook in geen enkele regio de zomervakantie. Dat scheelt toch wel een boel verkeer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pino » za 08 jul 2017, 11:39

^^ Dat scheelt ongetwijfeld. Maar aan de files in Italië zie je toch dat er al veel Noord-Europeanen onderweg zijn. Die dan toch best redelijk Duitsland hebben weten te overleven.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Vahalis » za 08 jul 2017, 12:09

Coen Tunnel schreef:^^ Rheinfelden vind ik maar een vervelende grensovergang.
TT laat nu ook 5 minuten wachttijd zien, terwijl de doortocht door Basel richting zuiden minder vertraging laat zien.

In Italie vertraging waar je het kan verwachten. De A22 voor Sterzing en verder richting Verona (beide richtingen). De A1/A14 richting Rimini. De A15 voor de aansluiting met de A12 en de A12 voor het laatste tolstation bij Rosignano.
Opvallend wel de drukte op de A11 en de Fi-Pi-Li van Florence richting kust. Ook 30 minuten vertraging op de A1 Florence richting Bologna.

In Zwitserland valt de 40 minuten op de A2 voor Chiasso op. Volgens TT vanwege werkzaamheden. Ook vijf kwartier op de H21 richting Grote Sint-Bernhard volgens TCS door de hoeveelheid verkeer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » za 08 jul 2017, 12:21

De aansluiting Mendrisio wordt in Ticino omgebouwd, dat is best smal.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Vahalis » za 08 jul 2017, 12:25

^^ ai, heb je de Gotthard nog maar net achter de kiezen, krijg je nog een toetje.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Coen Tunnel » za 08 jul 2017, 12:28

Vahalis schreef:Ook vijf kwartier op de H21 richting Grote Sint-Bernhard volgens TCS door de hoeveelheid verkeer.
Dat is een tegenvaller. Ik had gedacht dat die route wel aardig filevrij zou zijn. :(

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » za 08 jul 2017, 12:36

Ik denk dat daar iets aan de hand is. Normaal staat er nooit file voor die tunnel, de tunnelbeheerder had ook de verwachting voor vandaag op 'normaal verkeer' gezet. Er is blijkbaar tunneldosering aan.

Webcam beeld (ververst elke 5 minuten):
Afbeelding

http://www.letunnel.com/datapage.asp?id=9&l=4

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Coen Tunnel » za 08 jul 2017, 12:38

^^ Zijn er misschien wegwerkzaamheden op die route? Of is er een ongeluk gebeurd?

Plaats reactie