Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Pino
2x5 autosnelweg

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pino » ma 15 feb 2021, 10:34

exroosje schreef:
ma 15 feb 2021, 9:47
[De skiliften in Italië] zouden vandaag open gaan maar dat is uitgesteld hoorde ik gisteren op het journaal...
Wellicht had het daar ook mee te maken. De Italiaanse scholen hebben nu een halve week carnavalsvakantie, dus mogelijk waren toch veel mensen de bergen in getrokken, om er vervolgens achter te komen dat de skiliften nog tot maart dicht blijven.

Het was ook erg mooi weer volgens mij. Mogelijk dat er toch ook wel wat mensen voor een 'gewoon' weekend-uitje zónder skieën de bergen in waren getrokken. In bredere zin zat ik gisterenmiddag even naar de Franse 107.7 FM te luisteren, en daar werd gesignaleerd dat er toch nog best wel wat verkeer was dat terug reed naar de grotere steden. Dus ook al moeten de mensen het doen zónder horeca en andere faciliteiten, men gaat tóch om er even uit te kunnen zijn. En dat is helemaal niet zo raar...

paolie
expressweg

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door paolie » ma 15 feb 2021, 10:58

^^ Vergelijkbaar met Hemelvaart/Pinksteren in Nederland: files richting kust en Veluwe. Dat de skigebieden dicht bleven zal het gros wel begrepen hebben.