Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Willem
2x3 autosnelweg

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Berichtdoor Willem » Za 03 Sep 2016, 22:07

Vandaag ben ik naar Italië gereden. De drukte onderweg, ook richting het zuiden, was behoorlijk groot. Vanzelfsprekend zijn de zwarte zaterdagen voorbij. Heel veel files had ik daarom niet verwacht, behalve voor enkele Baustelles. Die stonden daar inderdaad zoals te verwachten viel. Maar verder was de Fernpas een lange file vanaf het einde van de A7 tot aan de A12 in Oostenrijk. Voor het tolstation op de A22 bij Sterzing stond een file die al in Oostenrijk begon.
Dat het zo laat in het seizoen richting het zuiden nog zo druk zou zijn lag niet in de lijn der verwachting.

Pino
2x4 autosnelweg

Berichtdoor Pino » Zo 04 Sep 2016, 9:30

Je kon beter op de Gotthardroute zitten gisteren. Daar was de file beperkt tot maximaal een uur voor de tunnel. En stroomafwaarts verrassend rustig bij Chiasso/Como.

Chris
Moderator

Berichtdoor Chris » Zo 04 Sep 2016, 13:40

Veel weekendrecreanten, of zie ik een feestdag over het hoofd? Vanuit Zuid-Duitsland zijn de Italiaanse meren maar een paar uur rijden.

Pino
2x4 autosnelweg

Berichtdoor Pino » Zo 04 Sep 2016, 13:50

^^ Geen feestdag. Althans de Amerikaanse Labor Day (ongetwijfeld ook voor in Duitsland gelegerde militairen) zal het verschil niet hebben gemaakt. Vermoed combinatie van weekend-recreanten (Gardameer-tripjes vanuit München) plus mensen die niet aan hoogseizoen gebonden zijn en dus in september op vakantie gaan.

Gisteren zelf een stuk over de Nederlandse A1 gereden, die ik behoorlijk druk vond voor een zaterdag. In beide richtingen. Volgens mij was het typisch zo'n zaterdag na de vakantie waarop mensen weer eens wat inplanden buiten de deur.

waldo79
Secretaris & Moderator

Berichtdoor waldo79 » Zo 04 Sep 2016, 14:13

De A50 tussen Ewijk en Hattemerbroek en de A28 rond Zwolle waren gisterenochtend ronduit druk te noemen 8-)
Vereniging Wegenforum: wegenforum at (@) gmail.com.

verfmeer95
autoweg

Berichtdoor verfmeer95 » Zo 04 Sep 2016, 20:21

Er stonden ook files voor de Efteling, dus ik denkt dat we wel kunnen zeggen dat iedereen er gisteren gewoon lekker op uit is gegaan.

keokiracer
2x2 autosnelweg

Berichtdoor keokiracer » Zo 04 Sep 2016, 20:32

Er staan zowat elke dag files voor de Efteling.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Chris
Moderator

Berichtdoor Chris » Zo 15 Jan 2017, 9:32

Gisteren was een druk wisselweekend naar de wintersportgebieden. Met name van en naar Tirol was het druk, op de Fernpass was 3 uur vertraging richting zuiden en 2 uur richting noorden.

Afbeelding

SnarfFlevoland
expressweg

Berichtdoor SnarfFlevoland » Zo 15 Jan 2017, 19:02

^^
Zover ik begrepen heb was de Fernpaß verschillende keren ook enkele uren afgesloten geweest. Geen pretje om daar langs te rijden. De Arlbergroute werd echter ook met vertragingen oplopend tot zo'n 2 uur geplaagd. Het is op dergelijke wisseldagen geen goed plan om naar of door Tirol te willen rijden.
Zähme Vögel singen von der Freiheit, wilde Vögel fliegen

YouTube - SnarfAutobahnen

Terug naar “Reisadviezen & Reisverslagen”