Apeldoorn - Straßwalchen (AT)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Apeldoorn - Straßwalchen (AT)

Bericht door doorn » zo 07 jun 2015, 17:17

Volgende week zaterdag vertrekken we richting Oostenrijk, naar Straßwalchen om precies te zijn. Dit ligt 30km ten westen oosten van Salzburg.

Volgens Maps is de snelste route om de hele BAB3 af te rijden. Al vermeld Google Maps wel dat er aardig wat werkzaamheden zijn op dit stuk. Al is het volledig ontwijken van werkzaamheden in Duitsland natuurlijk bijna niet mogelijk.
Dus mijn vraag is concreet, wat is de snelste route richting Straßwalchen?
We vertrekken vermoedelijk rond 04:00 in de ochtend. We hebben een aanhanger achter de auto, dus zoveel mogelijk freie fahrt is niet nodig.
Laatst gewijzigd door doorn op zo 07 jun 2015, 21:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Apeldoorn - Straßwalchen (AT)

Bericht door Pino » zo 07 jun 2015, 20:49

Zo te zien ga je een stukje ten oosten van Salzburg, niet ten westen. Dan lijkt het inderdaad wel zo logisch om langs Passau te gaan in plaats van over München. Maar zoals altijd heeft het zin de verkeersinformatie in de gaten te houden en zonodig een alternatieve route te kiezen. Ik denk niet dat er wegwerkzaamheden of evenementen zijn die een andere route rechtvaardigen. Behalve de route over München zou je alternatief eventueel ook kunnen bestaan uit afslaan bij Straubing en dan de B20 naar het zuiden pakken.

Wel bedacht ik me dat het interessant zou kunnen zijn om via Kassel naar Würzburg te rijden. Veertig kilometer om, maar doorgaans wel rustiger.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 07 jun 2015, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Apeldoorn - Straßwalchen (AT)

Bericht door Coen Tunnel » zo 07 jun 2015, 20:51

Pino schreef:Wel bedacht ik me dat het interessant zou kunnen zijn om via Kassel naar Würzburg te rijden. Veertig kilometer om, maar doorgaans wel rustiger.
Met een aanhanger misschien niet de allerfijnste optie. Het stuk tussen Kassel en Fulda gaat behoorlijk op en neer.

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Apeldoorn - Straßwalchen (AT)

Bericht door doorn » zo 07 jun 2015, 21:39

Inderdaad ten oosten. :p
Bedankt voor jullie reacties. Denk dat we dan gewoon de gehele BAB3 afrijden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76492
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Apeldoorn - Straßwalchen (AT)

Bericht door Chris » do 11 jun 2015, 22:02

De hoeveelheid Baustelles is overigens niet echt grappig meer.

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Apeldoorn - Straßwalchen (AT)

Bericht door Pino » do 11 jun 2015, 22:22

^^ Zitten er gelukkig veel bij waar je weinig tot niets van merkt. Werkzaamheden aan één viaduct, afgesloten parkeerplaatsen, dat soort werk. Je zou een kaartje moeten hebben met werkzaamheden waarvoor rijstroken zijn afgesloten (inclusief grappen als 2x2 veranderen in 4+0).

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Apeldoorn - Straßwalchen (AT)

Bericht door doorn » do 25 jun 2015, 19:54

Aankomende zaterdag terug. De heenweg over de BAB3 is prima verlopen. Alleen bij Frankfurt 2 uur oponthoud door een vrachtwagen met tomaten die was omgevallen ('s ochtends vroeg al), hierdoor is er gedurende 10 uur lang een enorm verkeersinfarct geweest rondom Frankfurt.
Het laatste stukje vanaf de Oostenrijkse A8 tot Straßwalchen binnendoor is mij alleen minder goed bevallen, smalle weggetjes en toch aardig wat stijgingen en dalingen die vooral met een aanhanger totaal niet opschieten. Daarom had ik voor de terugweg in gedachten om via Salzburg en München te rijden. Dus via de A1 - Grens D - BAB8 - BAB99 - BAB9 om vervolgens weer op de BAB3 te komen.
We hebben het plan om rond een uur of 5 's ochtends te vertrekken, dus ik verwacht niet veel problemen rond München en Salzburg.
Heeft iemand misschien nog opmerkingen en alternatieven over deze routewijziging?

Ook nog even een klein vraagje rondom raststättes. Is er toevallig een boekje of website waar te vinden is of er parkeerplekken voor aanhangers vlakbij de toiletten zijn? Mijn vader is namelijk moeilijk ter been en omdat wij met de aanhanger op vrachtwagenplekken/aanhangerplekken moeten staan moet hij vaak een heel eind lopen (ook even stoppen vlak voor het toiletgebouw om hem uit te laten stappen is niet echt ideaal, omdat in- en uitstappen ook wat meer tijd kost).
Zal vast geen informatie over te vinden zijn, maar niet geschoten is altijd mis.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Apeldoorn - Straßwalchen (AT)

Bericht door Coen Tunnel » do 25 jun 2015, 22:41

doorn schreef:Ook nog even een klein vraagje rondom raststättes. Is er toevallig een boekje of website waar te vinden is of er parkeerplekken voor aanhangers vlakbij de toiletten zijn? Mijn vader is namelijk moeilijk ter been en omdat wij met de aanhanger op vrachtwagenplekken/aanhangerplekken moeten staan moet hij vaak een heel eind lopen (ook even stoppen vlak voor het toiletgebouw om hem uit te laten stappen is niet echt ideaal, omdat in- en uitstappen ook wat meer tijd kost).
Zal vast geen informatie over te vinden zijn, maar niet geschoten is altijd mis.
Alvast bedankt.
Nee, zulke specifieke informatie is er niet. Wat je wel kan doen is vooraf op satellietbeelden kijken hoe de Raststätte is ingedeeld. Een andere optie is om pauzes op de kleinere Rastplätze in te plannen, dus zonder tankstation en Raststätte maar met wc. Daar is het doorgaans langsparkeren, dus vaak kun je daar wel parkeren vlakbij de toiletten, ook met aanhanger. En het zijn sowieso al kleinere parkeerplaatsen dus de loopafstand is kleiner.

Plaats reactie