Menton-Aix-Alès-Marvejols

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5361
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Menton-Aix-Alès-Marvejols

Bericht door Km357 » ma 09 mei 2016, 9:12

Ik ben open tot suggesties om dit probleempje op te lossen:

We vertrekken deze zomer terug noordwaarts vanuit Menton met wat tussenstops (2 nachten, 3 dagen), en om de Rhônevallei te ontwijken en ook nog wat dingen te zien in het Centraal Massief zal de zondag van Menton naar Marvejols gebeuren, een zondag van een zwart weekend weliswaar. Volgens bison futé is die zondag enkel oranje in de zone van de Midi maar met de werken aan de A9 in Montpellier en de traditionale flessenhals vlak voor Aix (komende van Nice) zat ik wat aan alternatieven te denken.

Hier was ik zowat geraakt:

A8 van Menton tot Fréjus, dan de oude N7, om de A8 na de péage van Aix terug op te rijden, rond Salon met de A7-A54 tot aan Nimes en dan de N106 op richting Alès, Florac, Mende om tegen de avond in Marvejols aan te komen.

Ik had eerst gedacht om de N202-N85 naar Grenoble te nemen, maar volgens mij is er daar veel minder te zien en met het Centraal Massief pak ik nog een stukje oude RN9 mee wat altijd wel plezant is.

Bedoeling is hier een dag voor uit te trekken om nog wat te zien en te ruiken, maar het zou leuk zijn om Nimes buiten te zijn voor 13h. Aangezien het jaren geleden is dat ik nog op een "zwarte" zondag heb gereden kan ik wel wat advies gebruiken. Ook suggesties voor wat na Marvejols op maandag en dinsdag richting het noorden (denk maar vrij ruim in omwegen) mogen jullie zeker geven.

Aan jullie!

Plaats reactie