Reis naar Lviv - en vervolgens naar Hongarije/Servie

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Mauritso
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 20:45

Reis naar Lviv - en vervolgens naar Hongarije/Servie

Bericht door Mauritso » za 11 jun 2016, 21:21

Hallo allemaal,

Binnenkort ben ik van plan met een vriend vanuit Nederland via de A4 door Polen naar Oekraine te reizen (M10). We zijn een paar dagen in Lviv om vervolgens naar Hongarije (M06) te reizen, bij de grensovergang in het plaatsje Uzghorod even Slowakije aan te doen en vervolgens door te reizen naar Boedapest. Aansluitend reizen we naar Novi Sad, om vanuit daar nog even Bosnie aan te doen en via Kroatie en Slovenie rijden we terug (en dat allemaal in 1 week :roll:

Weet iemand misschien of de A4 in Polen tussen Rzesow en Jaroslaw al klaar is? En of de A4 - M10 overgang bij Krakovets (PL - UA) een grensovergang is om aan te raden vanwege de drukte, of is er een betere grensovergang?
Ook ben ik benieuwd of we nog ergens stempels in ons paspoort krijgen.

Benieuwd of iemand dat weet.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reis naar Lviv - en vervolgens naar Hongarije/Servie

Bericht door Rene » za 11 jun 2016, 22:06

Naar wat ik op SSC heb gelezen doen ze hun uiterste best om het ontbrekende deel van de Poolse A4 enkelbaans te openen op 15 juli.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reis naar Lviv - en vervolgens naar Hongarije/Servie

Bericht door duikgek89 » zo 12 jun 2016, 10:42

Oekraïne kreeg ik minder dan een jaar geleden nog stempels.
Ik weet van bekenden dat de grensovergang Ustyluch rustig is, maar dat is nogal ver van de route af.

In Lviv zit een restaurant "keten" met restaurants met een thema, die zijn bovendien helemaal niet duur. Ik ben de naam even kwijt en kan het nu even niet vlug iemand vragen, maar misschien kun je er iets van vinden.

edit:
Het schijnt in Oekraïne zo te zijn dat je voor de eerste 20km/h te hard geen boete kunt krijgen. Het resultaat is dus dat bijna iedereen met 60+20=80 door de dorpjes scheurt...

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: Reis naar Lviv - en vervolgens naar Hongarije/Servie

Bericht door olaf » ma 13 jun 2016, 19:01

We komen er net een paar weken geleden vandaan rijden. Oekraine krijg je zowel een in- als uitreis stempel in je paspoort. Weet niet welke tijd je de grens wil passeren maar het kan erg druk zijn. Het stukje A4 wat je bedoeld is nog niet opengesteld maar zal inderdaad niet al te lang duren. Verder naar de grens is het wel klaar. Lviv ligt niet zo ver over de grens en je passeert wat dorpen. Wat betreft de snelheid laat ik aan jezelf over. Ben nog tot aan Kiev gegaan en hou me door dorpen altijd aan de snelheid. Veel politie controles gezien maar geen last gehad. De grenovergang met Hongarije ken ik verder niet.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Reis naar Lviv - en vervolgens naar Hongarije/Servie

Bericht door Gerhard » di 14 jun 2016, 23:28

De Polen willen i.d.d. de A4 daar voor de vakantie berijdbaar hebben. Ik weet niet of je perse via Slowakije moet, maar als dat niet hoeft zou ik naar Berehove doorrijden. Dus Lviv, Stryi, Mukachevo, Berehove en dan de grens over richting de Hongaarse M3. Je kan de route streetviewen om te kijken of je het wat vindt.

Gebruikersavatar
Ger81
verkeersader
Berichten: 919
Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
Locatie: Utrecht

Re: Reis naar Lviv - en vervolgens naar Hongarije/Servie

Bericht door Ger81 » wo 15 jun 2016, 22:29

Zorg dat je via Dresden aan komt rijden over de Duitse A4, en dus bij het beginpunt van de Poolse A4 Polen binnenrijdt.

Niet over Berlijn-Cottbus rijden, de A18 in Polen is oostwaarts over 70 km verschrikkelijk slecht.
Westwaarts is ie wel goed, maar dat is voor jou niet relevant.
Ubi volentia est, via est

Plaats reactie