Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » za 18 jun 2016, 12:32

Hallo,
Op zaterdag 23 juli gaan wij vanuit Winterswijk naar Schwaz in Oostenrijk. Ik zou graag willen weten wat jullie denken wat de beste route is. Hieronder de belangrijkste punten.
  • - Vertrektijd uit Winterswijk 04:00.
    - Minste kans op file.
    - Niet te veel Baustelles.
Ikzelf zat te denken aan B525 - A31 - A2 - A3 - A52 - A44 - A57 - A1 - A61 - A6 - A81 - A8 - A99 - A8 - A93 - A12 - afrit 49 - B171

Wij rijden terug op 6 augustus. Ook daarvoor zou ik graag een advies hebben. Ook ditmaal geldt vertrektijd 04:00.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door brytje008 » za 18 jun 2016, 12:51

Je wilt op zwarte zaterdag daarheen gaan rijden?? ik zou als ik jou was lekker op de 24ste gaan.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » za 18 jun 2016, 12:56

^^ Het kan niet anders. We hebben het verkeer zwaar meegewogen in het boeken van de vakantie, maar helaas kon het alleen maar van zaterdag tot zaterdag... :sadley:

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door brytje008 » za 18 jun 2016, 13:02

^^ Het is wel beter inderdaad dat je het verkeer heb meegewogen. Maar vroeger toen ik nog met mijn ouders mee ging. Gingen wij altijd van woensdag op woensdag bijvoorbeeld. Dus dat is echt wel te boeken als je goed zoekt. Ik snap daarom nooit zo goed dat mensen altijd op die zaterdagen uitkomen. Zal wellicht ook wel te maken hebben met de accomodatie of staanplek die je boekt. Wij hadden altijd zo,n tent die er al staat, dus daar zal het wel wat meer flexibel bij zijn.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » za 18 jun 2016, 13:08

^^ Vorig jaar hadden we van woensdag tot woensdag, maar hebben we alsnog 5 uur in de file gestaan door de vele werkzaamheden daar in Duitsland. :ongeduldig:

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1135
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Vahalis » za 18 jun 2016, 14:13

Ik zou sowieso Karlsruhe en Stuttgart vermijden. Op een Zwarte Zaterdag zullen de A5 en de A8 een uitdaging zijn.

Minste kans op files heb je verwacht ik door via Kassel te rijden. Dus B525-A31-A2-A1-A44-A7. Dan bij Kreuz Biebelried kiezen afhankelijk van de verkeerssituatie voor of A3-A9 of verder A7-A8 naar München.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76525
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Chris » za 18 jun 2016, 14:34

Dat weekend beginnen de vakanties in het noorden van Duitsland en zuid-Nederland. Het zal dus ongetwijfeld zeer druk zijn op de weg.

Qua Baustelles is het eigenlijk niet mogelijk om een route zonder veel wegwerkzaamheden te plannen.

Winterswijk - Schwaz is gelukkig maar 850 kilometer, dus dat is in een dag wel goed te berijden, ook als je een paar uur vertraging oploopt is het nog in een dag te doen (al zal die dag dan niet echt relaxed zijn).

Ik denk dat je weinig alternatieven hebt dan de geijkte routes, A3 of A45 naar het zuiden, en dan de A9 via Nürnberg, of A7-A8 via Frankfurt - Würzburg - Ulm (tussen Ingolstadt en München zit een lange Baustelle).

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door duikgek89 » za 18 jun 2016, 15:14

Ik snap niet zo goed waarom je daar helemaal door het Roergebied en langs Köln wil gaan liggen rommelen. Bovendien zou ik dan nog eerder via Aalten - Bocholt - Wesel - Alpen naar de A57 rijden denk ik, dat is in afstand beduidend korter.

Maar nog beter lijkt mij inderdaad de suggestie van Vahalis om via Kassel te gaan. Als je zorgt dat je vroeg genoeg aan Kassel voorbij bent, zit je hopelijk voor het vakantieverkeer uit het noorden van Duitsland. De grote meute uit Zuid-Nederland kom je op die route niet tegen (wat mensen op de A44 die richting Zuid-Polen of Tsjechië willen, de Poolse werknemers zullen waarschijnlijk vrijdagavond al rijden).

Wat je ook kan overwegen: Het is maar 850km en bijna alles autobahn, dat kun je in 7 uur rijden (ook in 6 :shutup:). Waarom ga je niet in de middag pas weg en achter de files aan? Dan hoef je niet zo vroeg op en is de drukte ook weg... Rij om 14:00 een keer aan, stop halverwege een keer om te eten en je bent om 22:00 daar.

En de laatste overweging, als je met een onregelmatig slaapritme kan omgaan dan kun je ervoor kiezen om vrijdagmiddag/avond een paar uur te slapen en om 22:00 's avonds aan te rijden. Zeker als je twee bestuurders hebt waarvan één in de auto een paar uur kan slapen zodat je halfweg kunt wisselen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Rein » za 18 jun 2016, 15:48

^^ Bij vertrek om 4 uur uit Winterswijk kan je tegen een uur of 7 bij Kassel zijn en ca 9 uur bij Würzburg. Dat lijkt me vroeg genoeg om voor de noordelijke meute uit te blijven.

Na Würzburg zal het wel eens aanmerkelijk drukker kunnen worden op de verschillende routes en zullen de files wel her en der oppoppen. Voordeel is nog wel dat je bij Würzburg nog kan kiezen via Neurenberg te gaan of via Ulm.

Ik zou gewoon met een uur file rekening houden, dan kan het alleen nog maar meevallen. En zelfs met een uur file hier en daar bij elkaar, dan zal de bestemming zo rond een uur of twee, half drie 's middags wel bereikt kunnen worden. Dat lijkt me prima. Ik zou dit verkiezen boven mijn reis een halve dag uitstellen en pas 's avonds laat aankomen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Coen Tunnel » za 18 jun 2016, 21:27

De afgelopen weken ben ik drie keer richting Zwitserland en/of Oostenrijk gereden, en heb drie verschillende routes geprobeerd.

1. A3-A40-B1-A44-A7-A3-A9-A99-A8-A93 heen, A7-A3 terug.
2. A3-A5-A67-A6-A5-A98 heen, A98-A5-A67-A3 terug
3. A3-A1-A61-A6-A81-B33 heen, en ik zie nog hoe ik morgen terug ga. :)

Dus de meeste routes door Duitsland richting het zuiden heb ik recent gehad.

Voor elke mogelijke route richting Schwaz is wel iets te zeggen. Ze hebben allemaal hun voor- en nadelen.

Mocht je via Keulen willen rijden, dan zou ik gewoon de A3 aanhouden. Bij vertrek om 04:00 uur 's ochtends vanuit Winterswijk lijkt me dat niet zeer problematisch. Wel vervelend is de Baustelle op de A9 tussen Ingolstadt en München, daar zul je waarschijnlijk wel in de file komen. Ik denk dat je vroeg genoeg bent om op de A3 tussen Frankfurt en Würzburg niet in grote problemen te komen.

Die Baustelles vermijd je inderdaad door de A8 te nemen, al is dat ook geen pretje, en dan heb je ook nog de versmalling op de A6 bij Heilbronn bij de brug over de Neckar. Maar over de A5-A8 via Karlsruhe rijden is al helemaal geen goede optie.

Mocht je wel voor een route 'Linksrheinisch' kiezen, dan zou ik niet voor de A52-A44-A57 gaan. Op de A1 bij Leverkusen hoef je zo 's ochtends vroeg niet op grote problemen te rekenen, dus A3-A1-A61 kan dan prima. Alternatief is A3-A59-A565-A61 (via Bonn), dat is ook nog iets korter, maar dan heb je bij Keulen op de A3 een vrij lange Baustelle met Vmax 60, en de A565 door Bonn heeft Vmax 80. Voordeel van de A61 is dat er veel minder Baustelles zijn dan op de A3, maar daarbij moet wel gezegd worden dat op de A3 vrijwel overal het gewone aantal rijstroken beschikbaar is.

Kijkend naar alle Baustelles en naar alle voors en tegens, zou ik kiezen voor B525-A31-A2-A1-A44-A7-A8-A99-A8-A93. Dus via Dortmund, Kassel, Würzburg, Ulm en München, waarbij je flexibel bent: bij Würzburg kun je ook kiezen voor de kortere A3-A9 via Nürnberg, mocht die route filevrij zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76525
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Chris » za 18 jun 2016, 21:45

Coen Tunnel schreef:Dus via Dortmund, Kassel, Würzburg, Ulm en München, waarbij je flexibel bent: bij Würzburg kun je ook kiezen voor de kortere A3-A9 via Nürnberg, mocht die route filevrij zijn.
Het nadeel is wel dat als je bij Würzburg rijdt het nog 2 uur duurt voordat je bij die Baustelle ten zuiden van Ingolstadt komt. Dan moet je best vroeg een keus maken, en het kan best zijn dat het later vastloopt. Files willen in Duitsland nogal eens snel aangroeien, helemaal met de notoire 'unfall in der baustelle'.

Ik reed vanochtend over de A1 van Hamburg naar Bremen. Net voorbij Bremen is een versmalling vanwege werkzaamheden, toen ik voor Hamburg reed werd er nog geen file gemeld, net na Hamburg werd er 2 kilometer 'stockender verkehr' gemeld en een half uur later vlak voor Bremen hadden ze het ineens over 7 kilometer stau met een half uur vertraging. Zo snel kan dat gaan, helemaal op een drukke reisdag.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door duikgek89 » za 18 jun 2016, 21:48

Rein schreef:Ik zou gewoon met een uur file rekening houden, dan kan het alleen nog maar meevallen. En zelfs met een uur file hier en daar bij elkaar, dan zal de bestemming zo rond een uur of twee, half drie 's middags wel bereikt kunnen worden. Dat lijkt me prima. Ik zou dit verkiezen boven mijn reis een halve dag uitstellen en pas 's avonds laat aankomen.
Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken. Na van file naar file hobbelen en drukte ben ik vrij gaar, dan kom ik liever laat aan terwijl ik me nog fit voel, of rij in de nacht ervoor, slaap in de ochtend een paar uur en heb dan ook nog wat aan de zaterdag.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Coen Tunnel » za 18 jun 2016, 21:50

Chris schreef:
Coen Tunnel schreef:Dus via Dortmund, Kassel, Würzburg, Ulm en München, waarbij je flexibel bent: bij Würzburg kun je ook kiezen voor de kortere A3-A9 via Nürnberg, mocht die route filevrij zijn.
Het nadeel is wel dat als je bij Würzburg rijdt het nog 2 uur duurt voordat je bij die Baustelle ten zuiden van Ingolstadt komt. Dan moet je best vroeg een keus maken, en het kan best zijn dat het later vastloopt. Files willen in Duitsland nogal eens snel aangroeien, helemaal met de notoire 'unfall in der baustelle'.
Ja, dat is wel zo, daarom zou ik in principe op safe spelen en kiezen voor A7-A8. Dat lijkt mij het minst problematisch. Tenzij daar op dat moment een file staat en op de A3-A9 niet, dan zou ik die gok wel wagen.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » za 18 jun 2016, 22:59

Dank allen voor de reacties! Ik ben een heel stuk wijzer geworden. Vooralsnog is de A3-A9 afgevallen. De afweging is nu of we via Heilbronn-Stuttgart of Kassel gaan.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Coen Tunnel » za 18 jun 2016, 23:30

^^ Op zich een heel redelijke route, of je nou rechtsrheinisch (A3) of linksrheinisch (A61) gaat. De brug over de Neckar bij Heilbronn is een knelpunt, maar of dat 's ochtends vroeg heel problematisch gaat worden betwijfel ik. Verder is de A8 filegevoelig bij de Albaufstieg en volgens mij wordt er verderop richting Ulm ook nog steeds aan de weg gewerkt, maar ik weet niet of dat veel vertraging gaat opleveren. Daarna valt het voor zover ik weet wel mee. Bij München kun je je keuze makkelijk af laten hangen van de verkeersdrukte, je kunt natuurlijk de A99 oostelijk om de stad nemen, maar A99-A96-B2R-A995 westelijk om/door de stad kan ook en zal waarschijnlijk minder druk zijn.

Om het filegevoelige stuk van de A8 voobij München te vermijden kun je ook vanaf Holzkirchen de B318, B307 en de Oostenrijkse B181 nemen. In filevrije omstandigheden ongeveer een kwartiertje langer, maar op een drukke dag mogelijk sneller. Irschenberg, iets verderop aan de A8, is een punt waar het op een zwarte zaterdag makkelijk vastloopt, omdat de tot dat moment vlakke en vrij rechtige A8 daar in één keer redelijk omhoog loopt, een aantal echte bochten kent en substandaard is, zonder vluchtstrook. Daarna is het op de A8 en A93 vooral stop-and-go, al is de A93 normaliter wel iets rustiger. Maar op zo'n dag is er ook veel doorgaand verkeer richting Italië.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » zo 19 jun 2016, 10:18

^^ Dat is nou exact dat wat ik ook dacht en ik denk dat - tenzij er rare dingen gebeuren - we deze route ook gaan nemen. :top: Omrijden via Kassel zal denk ik niet nodig zijn en de A7 tussen Würzburg en Ulm wil op dit soort dagen ook wel vaststaan.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9082
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Ds79m » zo 19 jun 2016, 10:53

Schwaz is wel een leuk stadje. Ik was er een paar weken terug nog (vanuit Innsbruck). Vooral de zilvermijn, met een spannend ondergronds treintje, en de nabij gelegen kloof Wolfsklamm zijn absoluut de moeite.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » zo 19 jun 2016, 11:00

^^ Oké, bedankt voor de tips! :top: Ik heb er nu al zin in.

johnderijk
polderweggetje
Berichten: 44
Lid geworden op: za 18 jul 2015, 16:19

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door johnderijk » zo 19 jun 2016, 12:08

Schwaz is wel een leuk stadje. Ik was er een paar weken terug nog (vanuit Innsbruck). Vooral de zilvermijn, met een spannend ondergronds treintje, en de nabij gelegen kloof Wolfsklamm zijn absoluut de moeite.
En bovenaan de Wolfsklamm is een soort klooster waar je heerlijk kunt eten. Absoluut de moeite waard inderdaad! Het is ook behoorlijk fris in de Wolfklamm, dus als het niet al te warm weer is raad ik aan iets van een vest mee te nemen. Verder is het ook nog leuk om Schloss Tratzberg te bezoeken. In Zell am Ziller zou je ook nog kunnen rodelen op een zomerrodelbaan, maar het is daar vaak wel belachelijk druk, dus als je daarheen gaat raad ik aan om er rond openingstijd al te zijn.

kingpin1966
verkeersader
Berichten: 618
Lid geworden op: vr 15 jan 2010, 17:14
Locatie: Heerhugowaard

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door kingpin1966 » zo 19 jun 2016, 14:55

duikgek89 schreef: En de laatste overweging, als je met een onregelmatig slaapritme kan omgaan dan kun je ervoor kiezen om vrijdagmiddag/avond een paar uur te slapen en om 22:00 's avonds aan te rijden. Zeker als je twee bestuurders hebt waarvan één in de auto een paar uur kan slapen zodat je halfweg kunt wisselen.
Mijn persoonlijke ervaring is dat dat in de praktijk toch vaak niet lukt, simpelweg omdat je dat niet gewent bent.
Je kunt wel gaan liggen maar "de slaap vatten" doe je vaak toch niet, en een paar uur is vaak niet voldoende.
In een Belgisch onderzoek naar nachts rijden word zelfs geadviseerd om2 tot 3 dagen voor vertrek goed en lang te slapen met 2 dagen als minimum.
Houd ook in het achterhoofd dat een bijrijder, ook al stuurt deze niet zelf, vaak net zo moe is als de bestuurder.
En bedenk ook dat een slapende bijrijder er voor kan zorgen dat de bestuurder zelf ook slaperig wordt.
Hier de link naar het bewuste onderzoek: http://www.euroreizen.be/dossiers/reisi ... hter-stuur
I would rather be a little nobody, then to be a evil somebody - President Lincoln

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Rene » zo 19 jun 2016, 16:13

kingpin1966 schreef:Mijn persoonlijke ervaring is dat dat in de praktijk toch vaak niet lukt, simpelweg omdat je dat niet gewend bent.
Mijn persoonlijke ervaring over de afgelopen 20 jaar is dat dit prima lukt. Voorwaarde is wel dat je in een verduisterde slaapkamer ook daadwerkelijk in je eentje gaat liggen. Na hooguit een minuut of 20-30 ben je in dromenland.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » zo 19 jun 2016, 18:42

^^ Helaas, dat gaat niet lukken. Onze slaapkamers zijn niet uitgerust met verduisteringsgordijnen. Daarnaast komt er iedere 20 minuten een trein langsrijden en willen ze er 's avonds ook nog wel eens één voor de deur zetten, met de lawaaierige dieselmotor nog aan. Bovendien is de bel van de overweg in de buurt op kilometers afstand te horen. Snel in slaap komen is er hier niet bij... :roll:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door duikgek89 » zo 19 jun 2016, 22:01

Het is iets persoonlijks. Onderzoeken zijn leuk, maar het hangt van de persoon af of deze dat wel of niet kan. Dat 100 anderen dat wel kunnen en 200 anderen niet maakt voor mij niks uit.

Zelf kan ik dan alleen in slaap komen als ik al een paar dagen mijn slaapritme wat probeer te verleggen. Maar 's nachts rijden terwijl iedereen in de auto ligt te slapen vind ik wel fijn, lekker rustig op de weg voort zoeven zonder drukte en steeds remmen en optrekken. Maar ik kan in een auto, ook als bijrijder, gewoon niet slapen. In trein of vliegtuig overigens ook niet. Ik heb ook familie die bij het instappen al zowat in slaap valt, die kunnen beter niet 's nachts rijden.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 744
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door brytje008 » zo 19 jun 2016, 22:45

^^ Het ligt sowieso aan de persoon zelf. Als je het gewend ben kan je dat makkelijk doen. Rijd je nooit in de nacht moet die gene het niet doen en ze grenzen kennen. Ik kan bijvoorbeeld prima vanaf 03:00 s,nachts rijden. geen enkel probleem, dan ga ik op die avond voordat ik ga rijdengewoon om 8 uur slapen ofzo. Maar ik zou bijvoorbeeld van 00:00 t/m 8 uur in de ochtend niet kunnen. Puur omdat ik dan helemaal kapot ben me niet echt lekker voel op die dag.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » di 28 jun 2016, 15:07

BABKay schreef:... Vooralsnog is de A3-A9 afgevallen. De afweging is nu of we via Heilbronn-Stuttgart of Kassel gaan.
Nou ga ik mezelf toch even corrigeren. Ik heb thuis wat overlegd en denk dat we toch maar via de A3-A9 gaan, met de andere route in het achterhoofd. Mocht dan 's ochtends al blijken dat er op de A9 (of zelfs de A3) file staat, dan gaan we via de A61-A8.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » za 16 jul 2016, 16:58

Ik heb afgelopen weekenden de verkeersinformatie voor Duitsland in de gaten gehouden en ben eigenlijk wel geschrokken van de enorme vertragingen op met name de A3 en de A9. Hierom hebben we besloten toch via de A61 en A8 te rijden. Op de A8 werd - buiten de Albaufstieg - nauwelijks vertraging aangegeven. De A61 bleef beide weekenden zo goed als vrij van vertraging, waar de A3 tussen Köln en Frankfurt wel vol liep vanwege werkzaamheden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76525
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Chris » za 16 jul 2016, 17:08

^^ Het is wel extreem ja. Rond middernacht was de geaccumuleerde vertraging tussen Frankfurt en de Oostenrijkse grens via de A3-A9 ongeveer 4 uur.

De route via de A61 lijkt wel safe te zijn. NRW heeft al vakantie, evenals een groot deel van Nederland, dus dat scheelt al.

Het is wel sterk aan te bevelen om vanaf Ludwigshafen niet de A61-A5 naar Karlsruhe te nemen, maar de A65 en dan over de stadssnelweg door Karlsruhe. Dan vermijdt je die twee filegevoelige Baustellen bij Bruchsal en Karlsruhe-Durlach. Het viel een beetje in het niet met de chaos op de A3-A7-A9 vandaag, maar daar was ook sprake van 40+ minuten vertraging.

De route door Karlsruhe is eenvoudig en als snelweg uitgebouwd, aan het einde van de A65 rij je gewoon rechtdoor tot je de A5/A8 richting Stuttgart bereikt.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » za 16 jul 2016, 17:24

^^ Ik zat meer te denken aan de A6/A81 langs Heilbronn. De A8 heeft voor Stuttgart nog een Baustelle waarvoor het eerder regel dan uitzondering is dat de filelengte in de dubbele cijfers raakt. :roll:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76525
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door Chris » za 16 jul 2016, 17:26

De A6 bij Heilbronn loopt wel vaak flink vast (gisteren meer dan 1,5 uur vertraging). Ik zou de verkeersinformatie in de gaten houden en dan een afweging maken bij Ludwigshafen.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Winterswijk - Schwaz (A) op zaterdag 23 juli

Bericht door BABKay » za 16 jul 2016, 17:28

^^ Oké, al is de A6 bij Heilbronn meestal alleen in de spits een probleem.

Plaats reactie