Road trips in Europa (en daarbuiten)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door duikgek89 » ma 28 aug 2017, 20:23

Voor de Karpaten kan ik niet spreken, maar in Lviv kun je met twee personen voor minder dan €20 goed eten. In Kiev is het iets duurder en moet je een beetje beter opletten.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Gerhard » ma 28 aug 2017, 20:26

Dat ziet er erg gezellig en sfeervol uit! 8-) Wat kost daar in Oekraïne nu een etentje bij een dergelijk restaurant?

Voor een uur in de hot tub en 2 porties shashlik met salade en drie drinken was ik 790 UAH kwijt. Dat is ongeveer 28 euro. Geen idee of dat duur is of dat ik een poot ben uitgedraaid. Contant.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Gerhard » ma 28 aug 2017, 20:29

In het hotel kostte een halve liter bier 75 cent en een flesje echte coca cola 50 cent :top:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door duikgek89 » ma 28 aug 2017, 20:35

Ik weet niet watdie hot tub mag kosten. Verder in een hotel voor mensen die het niet koud hebben lijkt me dit geen rare prijs.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Gerhard » ma 28 aug 2017, 20:38

Het was in Lumshory, dat was ongeveer 75 km rijden vanaf het hotel in Zdenieevo. En dan weer terug. Er zijn meerdere van die hot tubs in het dorp. Er zaten ook nog aardappelpannenkoekjes bij de maaltijd.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Gerhard » ma 28 aug 2017, 20:55

De omgeving is heel mooi, maar die wegen..Vooral de gaten zijn in de weg zijn lastig. Dat het asfalt er lang ligt maakt niet uit. Als de weg maar heel is.
Ik heb de eigenaar van de hot tub gezegd dat hij de gouveneur moet bellen en vragen om goede wegen want dat is goed voor het toerisme. Hij zei;"we don't care about roads. But i did like the separated paths for bike's, cars and pedestrians in Amsterdam".

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Gerhard » ma 28 aug 2017, 21:41

De volgende dag gingen we op weg naar huis. Vorig jaar ging de route via de T1423 en dat was niet zo een goed idee. Vanaf Zdenieevo gaat de T0722 naar de H(=N)13. Die ligt er goed tot nieuw bij. Dus het dorp verlaten en :woop: het eerste stuk was in goede staat. het liep echter dood bij een hek van een priveterrein. Het stukje teruggereden. Linksaf het slechte wegdek op bij Zbyny. :| Vooral in de dorpjes en gehuchtjes was er slecht wegdek. De weg werd steeds ruiger en leek ook meer op een pad. Met nog meerdere kilometers te gaan vroeg ik aan een paar boeren die langs de route stonden hoever de Pereval (=pas) Oezdjok / Uzok nog is. "Kilometr"? vroeg ik. 10 vingers gingen de lucht in. Spasiba. Doswidania. Het pad werd een soort Tatra 830 spoor. Ik heb dan wel een Subaru, maar een sportieve uitvoering. Niet een Outback. Grote kiezels en hele grote kiezels die me m'n carterpan zouden kunnen kosten. De reis verliep traag. En dus diepe sporen van land- en bosbouwvoertuigen die ik dan met 1 wiel in de berm en 1 wiel in het middenstuk overwon.
Afbeelding
Bij een bocht werd de weg heel breed omdat men steeds verder de berm inging om kuilen te ontwijken. rechts van het pad was een flauwe afgrond. Ongeveer 20 graden schuin. Ergens beneden was dan een grote splitsing van de zand-/grind-/kiezelwegen. Bij Roztoka. Ik wist dat de H13 in goede staat verkeerd dus ik hield me aan de gedachte vast dat we straks op mooi asfalt zullen rijden. :yes:
Bij Husnyi moest de auto door een grote plas (Joost mag weten hoe diep het is) en in Oezdjok stond een nagelnieuw richtingsbord vlak voor de t-kruizing. Wij gingen rechtaf richting Lviv en Sambir.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door duikgek89 » ma 28 aug 2017, 21:53

Gerhard schreef:De omgeving is heel mooi, maar die wegen..Vooral de gaten zijn in de weg zijn lastig. Dat het asfalt er lang ligt maakt niet uit. Als de weg maar heel is.
Ik heb de eigenaar van de hot tub gezegd dat hij de gouveneur moet bellen en vragen om goede wegen want dat is goed voor het toerisme. Hij zei;"we don't care about roads. But i did like the separated paths for bike's, cars and pedestrians in Amsterdam".
De wegen maken de mensen die ik ken echt wel wat uit. Niet dat ze zo verwend zijn als in Nederland, maar men klaagt wel over gaten waarop je de auto kapot kunt rijden. Maar dat zijn dan voornamelijk mensen die de regio van Kiev gewend zijn, in de Karpaten kan dat goed anders zijn.
Overigens denk ik wel dat een opknapbeurt van de wegen en het efficiënter maken van de grensprocedures (maar daar ligt de flessenhals volgens mij eerder bij de EU) kan bijdrage aan het toerisme. Het is mooi, het is eens wat anders en het is relatief goedkoop. Je moet dan wel een stukje rijden, maar als je op de heenweg zorgt dat je net over de grens bij een pomp kunt komen en op de terugweg net voor de grens nokvol gooit, dan scheelt je dat ook best wel wat. Ondanks dat de brandstof vorig jaar goedkoper was dan afgelopen voorjaar.

Persoonlijk vind ik slechte wegen overigens niet zo erg, zolang je kunt rijden. Dat het langzaam gaat, ach, daarvoor heb je vakantie. Alleen als je makkelijk je auto erop aan barrels kunt rijden is het wel vervelend.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Gerhard » ma 28 aug 2017, 21:58

Op de T0722 ben ik geen tegenliggers tegengekomen.
Het eerste stuk wegdek tot aan de pas is in redelijke conditie. Wederom een schitterende omgeving. Bij de grens van de Zakarpatia- en de Lviv Oblast staat een checkpoint met 3 bewapende en met camouflage geüniformeerde soldaten (pistool, knuppel en handboeien). Alle drie de paspoorten werden gecontroleerd. Ook van de backpackfietser en de automobilist de ook er door wilde. Nog enkele kilometers was het asfalt nog oud maar daarna..
Afbeelding
Even wachten op tegemoet komend verkeer. Dat was een witte limousine van vele meters en nog een auto.
Afbeelding
De tweede laag asfalt werd aangebracht. Enkele kilometers verderop waren ze bezig de belijning te plaatsen en een stukje verder was de weg tot in Stary Sambir af.
Afbeelding
Wat een mooie weg. Wat een verademing. Ze kunnen het wel.
Afbeelding
Ook de brugwegdekken en de bushaltes waren voorzien van nieuw asfalt.
Op naar de grens.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Gerhard » ma 28 aug 2017, 22:28

Ja, zolang de weg redelijk is maakt het niet uit. Ook niet dat het oud is. Maar je bent continu op de weg aan het letten (niet aan het staren) omdat je niet je auto aan gort wilt rijden. Het heeft ook z'n charme en ik ben wel wat gewend qua wegen. Of opeens een hoge asfaltbult daar waar je moet rijden. Het is ook niet als klagen bedoeld maar verontwaardiging van de catastrofale staat van vele wegen. Niemand die de moeite neemt om er wat stenen of kiezels in te leggen. In sommige gaten kon je gewoon een volle vuilniszak doen, zo groot waren de gaten. Naar Kolochava was het een grote rammelrit. En toch ben ik blij dat ik naar Transkarpatië ben gegaan :D
Het grensverhaal en de rit door Polen heb ik al verteld. De dag in oost Duitsland heb ik doorgebracht met mijn neef en zijn vrouw op het vliegveld van Bautzen waar een antiek- en vlooienmarkt was en het nodige vlieg- en rijvermaak. ik zit rechtsachter op de BMP. 5 Euro per ritje. Mijn zoontje reed mee. Wel goed vasthouden.
Afbeelding
Afbeelding
De volgende dag naar Osnabrueck gereden. Dat ging niet echt vlot, tussen Dresden en Magdeburg. In Osnabrueck woont mijn nicht. Dus de zus van mijn neef in Kamenz. :yes:
De volgende dag naar huis gereden.
Nu nog wat foto's van onderweg tijdens mijn vakantie.
Kraampjes bij het Synevyr meer.
Afbeelding
Drakentanden van de Arpadlinie aan beide zijden van de Tereblya rivier en de T0720 bij Kolochava.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze tunnel leek echt eindeloos.
Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door jelger » di 29 aug 2017, 19:27

jelger schreef: De volgende morgen ontwaken we met een fraai wolkendek voor ons, in de vallei waar Omalo over uitkijkt. Omdat het geregend heeft wordt de rit naar Sheneko ontraden. We gaan naar alleen maar naar Dartlo, een ander belangrijker dorpje dieper Tusheti in. We doen een kleine ruime 40 minuten over deze rit, de [14 km] onverharde weg is grotendeels aardig te berijden.
Bij deze een samenvattingsfilmpje van dit ritje, zoals al hierboven staat, voor het type weg niet slecht: een 2WD personenauto had dit ook aangekund. Aan de rit over de Abano pas zelf ben ik nog niet toegekomen. Dat is 70 km in 3 uur film. :roll:
Link
(voor de mensen met engelengeduld of die in trance willen raken, de volledige 40 minuten versie staat hier: https://youtu.be/uuRpb88-eSA )

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Gerhard » vr 01 sep 2017, 21:49

Je hebt een mooi gebied bezocht, Jelger. Echt in de middle of nowhere. :top:

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door jelger » za 02 sep 2017, 22:47

^^
Dank Gerhard. Inderdaad "middle of nowhere". Alleen overdag warm water (zonnepanelen), 's-avonds electra en beperkt wi-fi in guesthouse. Mooie omgeving, om met een groep heen te gaan, want je zult je 's-avonds zelf moeten vermaken rond een gezellig vuur o.i.d. met drank en stoere verhalen. :lol:
jelger schreef:Aan de rit over de Abano Pas zelf ben ik nog niet toegekomen. Dat is 70 km in 3 uur film. :roll:
Bij deze dan gedaan. De terugweg, dus uit de bergen terug naar het laagland. Ruim drie uur is ingekort tot ca 19 minuten. Misschien nog saai en te langdradig voor degenen met een korte aandachtscurve ;) , het kan ook een goede en rustgevende zen oefening voor de TV zijn. :geeuw:
Link

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Wesso » za 09 sep 2017, 18:02

Afgelopen weekend heb ik een lang weekend Sauerland gedaan. Ik had geen zin om hier twee dagen in de herrie van een festival te zitten (al bleek dat achteraf mee te vallen). Het weer in en om Düdinghausen, een dorpje in het "Toscane van Sauerland", viel eigenlijk 100% mee. Zodoende heb ik nog kunnen genieten van de fraaie omgeving :)

Dit is de uiteindelijk gereden heen- en terugrit:
Afbeelding

Weinig vertraging gehad op zowel heen- als terugreis. Gelukje dat de heenreis op een donderdag mocht plaatsvinden, waardoor de vrijdagse ellende mij bespaard bleef. Alleen een paar Baustellen op de A2 en A1 en de passage van Bestwig zorgden voor vertraging. De L872 tussen Küstelberg en Deifeld bleek langdurig te zijn afgesloten, zodat ik via Medebach moest omrijden om in Düdinghausen te geraken. Zowel Google Maps als TomTom maken hier geen melding van wat op zich wel handig was geweest (hoewel ik toch geen live verkeersinformatie op mijn telefoon had). De terugweg liep via Willingen en Olsberg.

Een paar foto's dan... ;)
SPOILER: TOON

Een wat rommelig beeld van Raststätte Am Haarstrang Süd (A44).
Afbeelding

Oud verkeersbord even buiten Düdinghausen.
Afbeelding

De straat waar mijn accommodatie zich aan bevond was niet bepaald een visitekaartje. :nothanks:
Afbeelding

Uitzicht op een landweg met daarop een bus waar ik gratis gebruik van kon maken. ;)
Afbeelding

Een oude grenspaal die de grens tussen Nordrhein-Westfalen en Hessen aangeeft bij de Usselner Heide.
Afbeelding

Uitzicht op het Upland achter Usseln (het Hessische deel van Sauerland).
Afbeelding

Prachtig wandelgebied, met een van de laatste stukjes Hochheide.
Afbeelding

Weer terug bij de grens van Hessen en NRW, ditmaal een grenspaal met daarop een wapen.
Afbeelding

Uitzicht op Düdinghausen.
Afbeelding

Auffahrt zu den (Bruchhauser) Steinen bij de L743.
Afbeelding

Voor de Goldstein, achter de Bornstein.
Afbeelding

Nog even de benen strekken bij een Shell buiten Werl. Het schildje van de B1 is netjes afgeplakt.
Afbeelding

Ik moet weer richting Dortmund, maar hoort daar geen wegnummer bij?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Chris » za 09 sep 2017, 18:25

Leuk ;) De Bruchhauser Steine heb ik denk ik al wel 15 keer beklommen, van jongs af aan gingen we daar naar de wintersport.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Wesso » za 09 sep 2017, 20:39

^^ Was er toen al sprake van een officiële ingang met entree? Het bord dat je op de foto ziet wijst namelijk de weg naar Bruchhausen waarvandaan de ingang te bereiken is, terwijl ik de auto gewoon langs de weg had geparkeerd om niet zo ver te hoeven rijden en lopen (en dus niet te betalen). Nou, ik was blij dat ik kaartmateriaal van Google Maps had gedownload, want de route naar de Steine stond niet aangegeven toen ik het bos inging. Alleen de route naar het Infocentrum. Na wat heen en weer gewandel ging het laatste stuk naar boven over een kruip-door-sluip-door-paadje. Ik vond het al zo rustig aan die kant... :mrgreen:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door SnarfFlevoland » zo 10 sep 2017, 0:17

^^ De officiële toegangsweg naar de Bruchhauser Steine is - zover ik weet - de enigste tolweg van NRW. Bespaar je die kosten, dan moet je officieel alsnog entreegeld bij het bezoekerscentrum betalen. Dat is al heel wat jaren zo het geval. Vroeger had je normale wandelwegen die direct (gratis) naar boven liepen, maar die laat men nu verwoekeren. Deels is ook al een hek aanwezig en heeft men camerainstallaties op het natuurterrein geplaatst. Het is de vraag hoe lang de laatste gratis mogelijkheden om de Bruchhauser Steine te bereiken nog blijven.
Wesso schreef:Alleen een paar Baustellen op de A2 en A1 en de passage van Bestwig zorgden voor vertraging.
Files bij Bestwig zijn voor bestemmingen ten oosten van Winterberg makkelijk te omzeilen door via Erwitte/Anröchte (A44) te rijden. Vanaf Willingen wordt dat richting Dortmund ook zo bewegwijzerd. Zeker de B516 tussen Belecke en Brilon vind ik een erg prettige Bundesstraße met breed wegdek en relatief weinig verkeer! :)
Wesso schreef:De L872 tussen Küstelberg en Deifeld bleek langdurig te zijn afgesloten, zodat ik via Medebach moest omrijden om in Düdinghausen te geraken.
Als je auto je lief is, is dat maar beter ook. Die weg was daar in een enorm slechte staat. Men is nu bezig met een complete vernieuwing van dat stuk. Zal nog wel tot eind november / begin december duren.
Wesso schreef:De straat waar mijn accommodatie zich aan bevond was niet bepaald een visitekaartje.
Aanwonenden moeten bij complete renovaties van dergelijke straten (flink) meebetalen. Als dat niet gewild is blijft er dit van over. Hoogstends wordt het af en toe opgelapt, maar dat gaat dan ook betrekkelijk snel weer kapot.
Wesso schreef:Ik moet weer richting Dortmund, maar hoort daar geen wegnummer bij?
Nee, dat verwijst in de 'regionale stijl' alleen naar een andere snelwegroute, zonder door extra schildjes de zaak te gaan verwarren, omdat je hier officieel eerst de A445 oprijdt. Doet men zelfs al zo in Bestwig, waar alleen Arnsberg en Meschede met A46 staan aangegeven en Dortmund apart met alleen een snelwegsymbool, alhoewel ik dat daar nogal overdreven vind. Je ziet dit fenomeen overigens wel vaker in NRW. Op de A33 kom je het ook continu bij opritten tegen die op die manier indirect naar de A30, A2 of A44 verwijzen, zonder bij de doelen als Amsterdam, Hannover of Kassel ook het wegnummer met schildje te gebruiken, omdat je eerst alleen met de A33 te maken hebt. Toegegeven, bij Werl is het knooppunt zo dichtbij dat een schildje geen kwaad zou kunnen, maar hier hebben de bordenmakers het erg precies genomen.
Wesso schreef:Uitzicht op het Upland achter Usseln (het Hessische deel van Sauerland).
Verwissel nooit, maar dan ook nóóit die twee begrippen doorelkaar als je met locals spreekt! Upland is géén Sauerland, hoogstends nog "Rothaargebirge". :twisted:

Je bent al met al niet bij de Montgolfiade in Warstein geweest? Was afgelopen weekend weer enorm spectaculair! 8-) Maar goed, als je de mensenmassa's in Nederland wilde ontvluchten, zou je hier anders opnieuw de drukte opzoeken. De Montgolfiade is als grootste Europese luchtballonevent enorm geliefd met een groots (internationaal) publiek. Misschien iets voor een andere keer. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Wesso » zo 10 sep 2017, 17:36

Ik had al een reactie verwacht van een zekere forummer. :mrgreen:
SnarfFlevoland schreef:
Wesso schreef:Alleen een paar Baustellen op de A2 en A1 en de passage van Bestwig zorgden voor vertraging.
Files bij Bestwig zijn voor bestemmingen ten oosten van Winterberg makkelijk te omzeilen door via Erwitte/Anröchte (A44) te rijden. Vanaf Willingen wordt dat richting Dortmund ook zo bewegwijzerd. Zeker de B516 tussen Belecke en Brilon vind ik een erg prettige Bundesstraße met breed wegdek en relatief weinig verkeer! :)
Hmm, interessant. Het is in tijd bijna net zo lang. Wel een paar kilometer extra, en ik had de mooiste stukken van de A46 niet willen missen. Maar voor de avondspits (of de afwisseling) lijkt het me zeker een goed alternatief!
SnarfFlevoland schreef:
Wesso schreef:Uitzicht op het Upland achter Usseln (het Hessische deel van Sauerland).
Verwissel nooit, maar dan ook nóóit die twee begrippen doorelkaar als je met locals spreekt! Upland is géén Sauerland, hoogstends nog "Rothaargebirge". :twisted:
Oei, ligt dat zo gevoelig? Gelukkig heb ik geen interessante gesprekken gevoerd met locals... :p

Ik ging gemakshalve af op wat er op de Duitse wikipedia stond geschreven:
Zu ihm gehört, zumindest in einer der gängigen Definitionen, auch das Upland im hessischen Landkreis Waldeck-Frankenberg.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door SnarfFlevoland » zo 10 sep 2017, 21:28

Wesso schreef:Wel een paar kilometer extra, en ik had de mooiste stukken van de A46 niet willen missen.
Op de A46 ben je in ieder geval in goede handen mocht er ooit wat gebeuren, alhoewel ik hoop nooit een mede-forummer uit de nood te moeten helpen. ;)
Wesso schreef:Oei, ligt dat zo gevoelig?
Ja, Upland is Hessen en geen NRW. Dat is een 'echte' grens. :mrgreen: In principe heeft wikipedia opzich wel gelijk dat het hoekje van Willingen nog tot het Sauerland gerekend mag worden, maar het is een gevoelige kwestie en een vraag van definitie. Het is echter misschien nog wel erger als je Siegen nog tot het Sauerland zou rekenen, want dat is in alle mogelijke definities geen Sauerland meer, maar Siegerland. Van vroeger uit heeft dat ook nog deels met de zgn. "Glaubensgrenze" te maken, omdat het Sauerland in klassieke zin katholiek was en Siegen, incl. delen van Kreis Olpe en Märkischer Kreis protestant.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Bongo » wo 20 sep 2017, 16:11

@Gerhard,
Sorry, late reactie, maar ik ben in winter 2016 in het zelfde Reikartz hotel in de Karpaten geweest. Idd erg comfortabel en leuk met kinderen. Naast de enkele skipiste, van het dorp, maar net in die periode lag er zeer weinig sneeuw, komt nooit voor!
Daarbij was de lokale dronkaard skileraar van mijn kinderen, an bleken ze het toch niet zo leuk te vinden. Gelukkig konden we de ski-uitrusting omruilen voor twee sleetjes.
Ook in de ondergrondse bunker van de Arpad Linie, wel mooi om te zien!

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Palance » za 23 sep 2017, 18:34

Ik heb 2,5 week lang een reisje gemaakt door Schotland. We zijn begonnen in Newcastle (rechtsonder op de kaart) en hebben tot we terug waren in Newcastle waren lagen er ruim 1.750 kilometer achter ons. Ik vind het over het algemeen wel relaxed rijden in het VK, niet zo gehaast en opgefokt als in Nederland, hoewel je altijd wel uitzonderingen hebt.

Afbeelding
Foto's heb ik in deze draad geplaatst.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door jelger » za 23 sep 2017, 18:51

Mooi! Al weer een poos geleden dat ik zelf in schotland geweest ben. Heb de (verschillende) bezoeken altijd gewaardeerd. Zomer, winter (nieuwjaarsconcert Hogmanay in Sterling Castle in de sneeuw), met de auto of met OV. Ook kamperen op verlaten boerencampings etc. Wordt weer eens tijd! :D

Skye en Islay zijn wel eilanden die ik voor blijf koesteren. Lijkt er op dat je wel de belangrijkste hoogtepunten hebt gedaan :top:
Strak gedaan in ruim 2 weken. Ook de Ben Nevis nog opgelopen?

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Palance » za 23 sep 2017, 18:55

jelger schreef:Ook de Ben Nevis nog opgelopen?
Nee, we waren maar 1 dag in Fort William, en bovendien was het weer toen echt belabberd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Mark » di 09 jan 2018, 10:11

Het reisadvies van Eindhoven naar Praag aanstaande 13 januari is afgesplitst naar dit topic.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door jelger » do 15 mar 2018, 19:40

Ik ga in Mei weer een reisje maken naar een bekende bestemming. Dit keer neem ik mijn ouders mee, en ga ze langs een aantal hoogtepunten leiden. Ik heb verschillende volgordelijke opties, maar het zal er linksom of rechtsom waarschijnlijk zo uit zien als op het kaartje hier onder met Tbilisi (C in midden) als begin en eindpunt. Leuke gevarieerde route al met al denk ik. Huurauto ben ik nog niet over uit, een Toyota Landcruiser (o.i.d.) voor het comfort of een Subaru Legacy Outback.

Overnachtingsplekken in Borjomi (D, links), Kzbeg / Stepantsminda (E, boven) en in Kakheti provincie (waarschijnlijk Tsinandali, het bedje rechts).

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door Bongo » vr 16 mar 2018, 8:13

Een paar bekende plaatsnamen uit de wie is de molserie van dit jaar :D . Zijn ze daardoor enthousiast geworden?

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door waldo79 » vr 16 mar 2018, 15:00

Leuk, jelger. Ga je zelf erheen rijden of zet je de auto op transport?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door duikgek89 » vr 16 mar 2018, 15:27

^^
jelger schreef: do 15 mar 2018, 19:40 Huurauto ben ik nog niet over uit, een Toyota Landcruiser (o.i.d.) voor het comfort of een Subaru Legacy Outback.
Overigens zou ik voor de Landcruiser gaan.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door jelger » vr 16 mar 2018, 20:02

Bongo schreef: vr 16 mar 2018, 8:13 Een paar bekende plaatsnamen uit de wie is de molserie van dit jaar :D . Zijn ze daardoor enthousiast geworden?
Nee hoor, stond al sinds vorig jaar ingepland. :D Het was al te kort dag voor het najaar - en ik had zelf nog een andere reis - dus hebben we het in mei geprikt.
duikgek89 schreef: vr 16 mar 2018, 15:27 Overigens zou ik voor de Landcruiser gaan.
Ik heb eerder een Lexus versie gehuurd en die beviel inderdaad wel. De FJ Cruiser die ik vorig jaar had lijkt me wat overdreven voor de wegen die ik ga nemen, en is met 4 volwassenen niet erg praktisch. Misschien dat ik een maatje kleiner dan een LandCruiser neem.

@waldo79: We gaan dus vliegen, maar mijn gebruikelijke combinaties komen niet erg lekker uit dit keer. Lijkt wel of er wat geschoven is.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Road trips in Europa (en daarbuiten)

Bericht door SnarfFlevoland » zo 18 mar 2018, 23:32

Mooie vooruitzichten Jelger! Ben wel een beetje jaloers. :yes: Georgië heeft me het vorig jaar erg aangedaan. Het voorjaar lijkt me ook een mooie tijd om het land wat beter te leren kennen. Misschien toch maar weer eens spontaan een ticket bij WizzAir boeken.

Zelf droom ik er een beetje van om in enkele jaren eens zelf naar Georgië te vliegen. Heb de laatste tijd dermate veel inspiraties opgedaan dat ik voor mezelf echte doelen moet gaan vastleggen. Is een heel avontuur, maar daarvoor ben ik niet verlegen. Eerst maar eens binnenkort wat ervaringen op gaan doen in de Alpen en mogelijk in/naar Noorwegen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie