Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Jay56
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 14:18

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Jay56 » di 20 jun 2017, 11:31

Ik zie op google maps dat er ook veel werkzaamheden zijn op de 8.
Is het geen goede optie om de 61- 6 - 7 te nemen, dan vermijd je Karlsruhe ook.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Coen Tunnel » di 20 jun 2017, 12:08

^^ Volgens mij zijn het op de A8 ten westen van Ulm nog steeds dezelfde wegwerkzaamheden als vorig jaar. Die leverden toen relatief weinig vertraging op. Ik vraag me af of de omweg over de A6 en A7 via :KP: Feuchtwagen/Crailsheim zal lonen.

Maar sowieso zou ik de verkeersinformatie in de gaten houden op de dag zelf. Je hebt meerdere opties en je kunt uitwijken naar alternatieve routes in geval van file.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Pino » di 20 jun 2017, 12:33

^^ Op deze dinsdag-lunchtijd leveren ze hoe dan ook geen files op. Alleen wat langzaamrijdend verkeer bij Stuttgart op de Baustelle daar. Daarentegen staat er op de A7 bij Aalen dikke file vanwege een Baustelle...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Coen Tunnel » di 20 jun 2017, 12:51

^^ Bij Aalen gaat het volgens mij naar één rijstrook terug. Op de A8 ten westen van Ulm zijn gewoon twee rijstroken beschikbaar. Dat scheelt.

Jay56
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 14:18

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Jay56 » za 24 jun 2017, 11:38

Nog even een vraagje: de file voor de Brenner richting het zuiden, staat deze altijd tot aan de grens Oostenrijk - Italië? Of staat deze ook verder Italië in?
Ik kijk naar een overnachting in Gossensass en dat is meteen na de grensovergang bij de Brenner.
Wil hier op donderdagmiddag/avond aankomen en dan zaterdagochtend weer vroeg richting Terni.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Chris » za 24 jun 2017, 11:40

Op de Brennerroute zijn de problemen hoofdzakelijk in Italië op de A22. Aan de Oostenrijkse kant zijn wel eens wat vertragingen maar niet in dezelfde orde als op de Italiaanse A22. Alhoewel de doorstroming op de A22 ook verbeterd is door een zeer lange spitsstrook door het hele dal (alleen richting zuiden). Bijna heel Duitsland gebruikt echter de Brennerroute om naar Italië te rijden.

Jay56
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 14:18

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Jay56 » za 24 jun 2017, 11:44

Oke dank je, dan is het eigenlijk handig om al verder Italië in te zijn gereden, al wordt de 1e rit steeds langer, even kijken wat handig is.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Coen Tunnel » za 24 jun 2017, 12:11

Je kunt altijd nog een route westelijk door Zwitserland overwegen, via de Grand-Saint-Bernard-tunnel of de Simplonpas.

Voordeel van de route via de Grand-Saint-Bernard is dat je ook in Italië nog over rustige wegen kan rijden en veel verkeersdrukte vermijdt. Je komt dan pas bij Florence op de A1.

Dit is wat ik zou overwegen: https://www.google.nl/maps/dir/Nijmegen ... 636168!3e0

Dat is 130 km langer dan de route via de Gotthardtunnel en 100 km langer dan de route via de Brennerpass, maar ik denk dat je zoveel relaxter kan rijden en dat het onder de streep ook nog wel eens sneller kan zijn.

Jay56
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 14:18

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Jay56 » za 24 jun 2017, 12:19

Oke interessante route, daar was ik niet opgekomen :top: Die ga ik eens bekijken. Heb je er persoonlijk ervaring mee? Wellicht nog tips voor een overnachting bij de grens Zwitserland - Italië?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Coen Tunnel » za 24 jun 2017, 12:38

^^ Niet in een keer, maar het grootste deel van die wegen van die route ken ik wel, en volgens mij zijn er wel wat meer hier op het forum die die route naar Italië hebben gereden.

Je vermijdt er de drukte op de Duitse A5 mee door de Franse A35 te nemen, je vermijdt de Gotthardtunnel, je vermijdt de drukte bij de grensovergang bij Chiasso en je rijdt ook niet langs Milaan. Sterker nog, ik denk dat je van Bern tot Florence over, voor het hoogseizoen, relatief rustige wegen rijdt. Je vermijdt de routes die bijna iedereen neemt.

Overnachten zou ik in Italië doen, Zwitserland is meestal duurder, al is ten noorden van de Grand-Saint-Bernard de regio Leysin relatief wat minder duur.

Nadeel: je bent aan tol meer kwijt door de langere route door Italië en de tol voor de Grand-Saint-Bernard-tunnel. In plaats van de tunnel kun je echter ook de pas nemen, zal je een half uurtje extra kosten maar is tolvrij. Maar al met al denk ik dat dit kwalitatief de beste route is om de klassieke knelpunten zoveel mogelijk te vermijden. Alleen tussen Martigny en Aosta is het geen snelweg, maar de route via de Grand-Saint-Bernard is behoorlijk uitgebouwd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Chris » za 24 jun 2017, 13:18

Coen Tunnel schreef:Je vermijdt er de drukte op de Duitse A5 mee door de Franse A35 te nemen, je vermijdt de Gotthardtunnel, je vermijdt de drukte bij de grensovergang bij Chiasso en je rijdt ook niet langs Milaan. Sterker nog, ik denk dat je van Bern tot Florence over, voor het hoogseizoen, relatief rustige wegen rijdt. Je vermijdt de routes die bijna iedereen neemt.
Als je de grote drukte en kans op files wilt vermijden is het inderdaad onontkoombaar door een ongebruikelijke en langere route te rijden. Iedereen wil een alternatief voor de file maar weinigen willen er meer dan 100 kilometer voor omrijden dus sta je op de voor de hand liggende alternatieve routes alsnog in de file.

Of je nou via de Gotthard, San Bernardino, Fernpass of Brennerpass rijdt, dit zijn de routes die bijna iedereen neemt en je dus in de file komt te staan. Zelfs in Duitsland, waar je toch behoorlijk kan variëren qua routes, zijn files en werkzaamheden eigenlijk niet te vermijden.

Om de één of andere reden zijn alternatieven die meer dan 100 kilometer langer zijn voor veel mensen dermate afschrikwekkend dat ze liever de halve dag in de file staan (en wellicht van A naar B nog langer onderweg zijn ook...)

Jay56
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 14:18

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Jay56 » za 24 jun 2017, 13:51

Ja klopt, maar het zijn ook de enige "bekende" routes. Ik rijd zelf pas voor het 3e jaar naar Italië, waardoor je niets snel op deze route (van Coen tunnel) komt.
Ik vind het geen probleem een stuk om te rijden, liever dan urenlang in de file staan.

Wij rijden echter wel op donderdag 20 juli smorgens vroeg weg en willen 2 overnachtingen doen ergens bij de italiaanse grens, hiermee hoop ik dat de drukte enigszins mee valt/voor te zijn.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door brytje008 » za 24 jun 2017, 14:06

Chris schreef:Om de één of andere reden zijn alternatieven die meer dan 100 kilometer langer zijn voor veel mensen dermate afschrikwekkend dat ze liever de halve dag in de file staan (en wellicht van A naar B nog langer onderweg zijn ook...)
Inderdaad, ik snap dat echt nooit van de meeste mensen. Ze staan volgens mij liever lang in de file met het idee dat ze de weg weten, dan dat ze even omrijden. Juist als je elk jaar of in ieder geval de traditionele routes al vaak gereden hebt, wil je toch wel is wat anders? Ik denk dat ze vooral bang zijn om verdwaald te raken of ergens terecht te komen wat totaal onbekend is. En er zullen er natuurlijk vast wel bij zijn die vanwege de hogere brandstofkosten geen zin hebben om een omweg te nemen. Terwijl in de file is je auto nou ook niet bepaald zuinig.. :facepalm:
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Chris » za 24 jun 2017, 14:18

Ik denk dat het ook iets psychologisch is; ze gaan 1000 of 1300 kilometer rijden wat ze eigenlijk wel heel ver vinden en alles wat dan nóg langer zou zijn, is al per definitie onacceptabel.

Maarja, die kortere filevrije route op een zaterdag naar het zuiden bestaat niet.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door brytje008 » za 24 jun 2017, 14:26

^^ Dat zou heel goed kunnen inderdaad. Ze plannen ook nooit een buffer in, althans dat idee heb ik heel erg. Als hun reis 1200 km is dan willen ze ook geen kilometer verder rijden. Je kan natuurlijk door ongevallen of wegwerkzaamheden etc. hier nooit helemaal zeker van zijn.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door duikgek89 » za 24 jun 2017, 14:31

Denk er wel aan dat het vertrek op donderdag is. Dat is niet een dag waarop je vakantiedrukte moet verwachten. Bovendien is het vakantie tijd dus de reguliere spits moet ook niet zo'n drama zijn. Alleen de werkzaamheden in Duitsland zijn irritant.


De route van Coen Tunnel lijkt mij goed, maar mocht je goed vooraan komen en de verkeersinformatie positief zijn, dan zou ik zeker de route via de Gotthard in gedachten houden.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Vahalis » za 24 jun 2017, 18:20

Vorig jaar heb ik voor een flink deel de route van Coen Tunnel in omgekeerde richting gereden op een vrijdag. Vanaf Straatsburg ben ik via Metz-Luxemburg-Maastricht terug naar NL gereden. Ik heb het ervaren als een prettige route. Een verademing en opzichte van de drukte in Zwitserland en met name Duitsland. Nadeel is wel de omweg en de hogere tol (ca. € 50 extra ten opzichte van de route via Como). Omdat dat voor velen te veel is, krijg je daar wel rust voor terug. Op het deel van Livorno tot tot het knooppunt A1/A2 in CH eigenlijk geen Nederlanders en Duitsers gezien.

Dit jaar is het plan heen een variant te rijden: vanaf Bern de A6 en de autotrein door de Lötschbergtunnel, overnachten in Brig en de volgende dag over de Simplon.

Wel eens met duikgek89 dat je op een donderdag weinig vakantieverkeer op de traditionele routes via Gotthard of Brenner hoeft te verwachten. Of de route via het westen van Zwitserland dan loont, is maar de vraag.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Coen Tunnel » za 24 jun 2017, 20:47

Chris schreef:Om de één of andere reden zijn alternatieven die meer dan 100 kilometer langer zijn voor veel mensen dermate afschrikwekkend dat ze liever de halve dag in de file staan (en wellicht van A naar B nog langer onderweg zijn ook...)
100 km is normaliter een uurtje rijden. Maar als je op een andere route meer dan een uur vertraging hebt kan het zeker lonen. En via de Gotthard heb je al gauw 3-4 uur vertraging, niet alleen voor de tunnel zelf maar ook voor de grensovergang bij Chiasso en soms ook rond Milaan.
Chris schreef:Ik denk dat het ook iets psychologisch is; ze gaan 1000 of 1300 kilometer rijden wat ze eigenlijk wel heel ver vinden en alles wat dan nóg langer zou zijn, is al per definitie onacceptabel.

Maarja, die kortere filevrije route op een zaterdag naar het zuiden bestaat niet.
Inderdaad, je moet soms met een onorthodoxe route komen en de wegen nemen die anderen niet nemen.
Vahalis schreef:Nadeel is wel de omweg en de hogere tol (ca. € 50 extra ten opzichte van de route via Como). Omdat dat voor velen te veel is, krijg je daar wel rust voor terug.
Een tussenoplossing is om voor de Simplonpas te kiezen (eventueel in combinatie met de autotrein door de Lötschbergtunnel), dan ben je niet de tol voor de Grand-Saint-Bernard-tunnel kwijt en betaal je ook in Italië minder tol. Nadeel is dat je wel weer langs Milaan komt. Maar ook die omweg kan lonen bij een flinke file voor de Gotthardtunnel.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Pino » za 24 jun 2017, 22:09

Jay56 schreef:Oke interessante route, daar was ik niet opgekomen :top: Die ga ik eens bekijken. Heb je er persoonlijk ervaring mee? Wellicht nog tips voor een overnachting bij de grens Zwitserland - Italië?
Aosta is een aardige stop. Zweer zelf bij een überschattige B&B voor rond de 100 euro, maar er zijn veel opties. Als het je interesseert, laat maar weten.

Heb de route zelf gereden tot aan Viareggio (en het laatste stuk tot aan Florence bij andere gelegenheden). Is helemaal niets mis mee, maar het stuk langs Genova is bochtig en bewerkelijk. Als het verkeer het toelaat, zou ik persoonlijk over Piacenza rijden. Is twintig kilometer langer dan over Genova, en ook wel flink drukker zodra je op de A1 bent, maar volgens Google nog altijd (ietsje) sneller dan over Genova. Kortom: vanaf Aosta de A5 tot Ivrea, A5/A4, A4/A26 en A26 tot Alessandria, A21 tot Piacenza en dan de A1 tot in Umbria (waarbij je bij Firenze de route van Coen Tunnel weer oppakt).

Nog één opmerking over de Brenner: het Oostenrijkse gedeelte kom je doorgaans inderdaad wel zonder file door. Eerste lastige punt is aan de Italiaanse kant het tolstation van Sterzing. Richting Zuid gaat dat meestal nog wel, dus dan zou een overnachting bij Gossensass nog kunnen. Tussen Bolzano en Verona zullen de meeste files staan.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 25 jun 2017, 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Chris » za 24 jun 2017, 22:20

Wat te denken over de terugreis? Op een vrijdag, zaterdag of zondag is het zeer druk voor de Gotthardtunnel en met name de Italiaanse A22 van Verona tot vlak voor de Brenner. Meestal is dat één lange file.

Veel mensen plannen alleen voor de drukte op de heenreis, maar de terugreis kan ook tegenvallen. Van vrijdag rond 12 uur tot zaterdag rond 16 uur en van zondag 12 uur tot 22 uur zou je ook niet door de Gotthardtunnel willen richting noorden. Het wordt snel over het hoofd gezien, maar bij de Gotthardtunnel is vaker filevorming richting noorden dan richting zuiden. De wachttijden lopen dan meestal niet op tot 3 uur zoals richting zuiden, maar 1 of 2 uur stilstaan daar is ook geen pretje.

Jay56
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: do 03 jul 2014, 14:18

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Jay56 » ma 26 jun 2017, 11:30

duikgek89 schreef:Denk er wel aan dat het vertrek op donderdag is. Dat is niet een dag waarop je vakantiedrukte moet verwachten. Bovendien is het vakantie tijd dus de reguliere spits moet ook niet zo'n drama zijn. Alleen de werkzaamheden in Duitsland zijn irritant.
Ik vind Oostenrijk een geweldig land, dus mijn voorkeur is om daardoor te rijden en daar op/over de grens te overnachten. Dus donderdags lekker vroeg vertrekken een uur of 5:00-6:00 en dan voor het avond eten bij Gossensass aankomen. Op vrijdag blijven we dan lekker een dag in Gossensass en dan zaterdag vroeg weer door naar Terni.
Op de terugweg zou ik ook nog graag een paar dagen in Oostenrijk blijven (als ik de vrouw zover krijg :woop: ) al ken ik de regio bij Aosta niet, deze zouden we ook eens kunnen gaan verkennen.
Route NL-> Gossensass 1
Route Gossensass->Terni 1
Pino schreef: Nog één opmerking over de Brenner: het Oostenrijkse gedeelte kom je doorgaans inderdaad wel zonder file door. Eerste lastige punt is aan de Italiaanse kant het tolstation van Sterzing. Richting Zuid gaat dat meestal nog wel, dus dan zou een overnachting bij Gossensass nog kunnen. Tussen Bolzano en Verona zullen de meeste files staan.
Is er iets van te zeggen op welke delen van de dag deze file ontstaat? Ik zou dan zaterdagochtend rond 7:00 verder willen rijden en rij dan net voor Sterzing de A22 op.
Pino schreef: Heb de route zelf gereden tot aan Viareggio (en het laatste stuk tot aan Florence bij andere gelegenheden). Is helemaal niets mis mee, maar het stuk langs Genova is bochtig en bewerkelijk. Als het verkeer het toelaat, zou ik persoonlijk over Piacenza rijden. Is twintig kilometer langer dan over Genova, en ook wel flink drukker zodra je op de A1 bent, maar volgens Google nog altijd (ietsje) sneller dan over Genova. Kortom: vanaf Aosta de A5 tot Ivrea, A5/A4, A4/A26 en A26 tot Alessandria, A21 tot Piacenza en dan de A1 tot in Umbria (waarbij je bij Firenze de route van Coen Tunnel weer oppakt).
Oke dan krijg je deze route: Route Zwitserland 1 Mochten we voor de route door Zwitserland kiezen zou ik omdat we op de heenweg op donderdag rijden in 1e instantie voor de Gothard gaan en deze als alternatief aan kunnen houden. Voor de terugweg vind ik hem erg interessant.
Chris schreef:Wat te denken over de terugreis? Op een vrijdag, zaterdag of zondag is het zeer druk voor de Gotthardtunnel en met name de Italiaanse A22 van Verona tot vlak voor de Brenner. Meestal is dat één lange file.
Klopt, vorig jaar hebben we op zaterdagmiddag veel file gehad tussen Verona en de Brenner (circa 3uur). Dan zou de bovengenoemd route een mooi alternatief zijn. Ik zou op de terugweg alleen graag nog een paar nachtjes in Oostenrijk blijven, dan ontkom ik er alleen niet aan om deze route te rijden....

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Vahalis » ma 26 jun 2017, 12:06

^^

Als ik het goed zie op SV, heeft de oprit Sterzing (die je gebruikt gebruikt bij vertrek uit Gossensass) een eigen tolstation los van het tolplein voor het doorgaande verkeer. Kan me niet voorstellen dat dat problemen geeft.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Pino » ma 26 jun 2017, 12:11

Jay56 schreef:
Pino schreef:Nog één opmerking over de Brenner: het Oostenrijkse gedeelte kom je doorgaans inderdaad wel zonder file door. Eerste lastige punt is aan de Italiaanse kant het tolstation van Sterzing. Richting Zuid gaat dat meestal nog wel, dus dan zou een overnachting bij Gossensass nog kunnen. Tussen Bolzano en Verona zullen de meeste files staan.
Is er iets van te zeggen op welke delen van de dag deze file ontstaat? Ik zou dan zaterdagochtend rond 7:00 verder willen rijden en rij dan net voor Sterzing de A22 op.
Je pakt dan de oprit Sterzing. Betekent dat je niet in de rij staat voor het grote tolstation, maar via aparte poortjes rijdt. Kijk maar.

marcoloco
polderweggetje
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 01 jul 2012, 7:26

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door marcoloco » zo 02 jul 2017, 7:46

Coen Tunnel schreef:
Pino schreef:En rijden via de Gotthard is minder Baustelle, al zit er op de A5 ten zuiden van Karlsruhe nu wel een vervelende.
Vanaf Nijmegen is die prima te vermijden door A61-A65-B9 en vervolgens de Franse A35 te nemen. ;)
In hoeverre raad jij deze optie aan tegenover de A5 route (ga zelf 14.07 vanaf Amersfoort rond 20:00 uur) bestemming regio Milaan.?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Coen Tunnel » zo 02 jul 2017, 9:27

^^ Ik raad 'm sowieso aan omdat daarmee de drukte en wegwerkzaamheden rond Karlsruhe vermijdt.

De Franse A35 is een goede weg en tolvrij. Nadeel: hou je vooral in de regio Straatsburg wel goed aan de maximumsnelheid want er staan daar een aantal flitspalen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Chris » zo 02 jul 2017, 9:29

Als je op dat tijdstip vertrekt kom je pas rond middernacht langs Karlsruhe. Ik denk niet dat het dan nodig is om de A5 te vermijden. De wegwerkzaamheden bij Karlsruhe zorgen wel dagelijks voor files, maar 's nachts zal dat toch wel heel erg mee moeten vallen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Coen Tunnel » zo 02 jul 2017, 9:30

^^ Even overheen gelezen. :oops:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Chris » zo 02 jul 2017, 9:32

Mijn broertje rijdt vandaag ook die route, maar dan overdag, ik heb hem wel de route via Strasbourg aangeraden. Het zal wel niet extreem druk zijn, maar het is wel één van de langste Baustelles van dit moment met een hoge filekans. Bovendien is zijn overnachting toch in Mulhouse.

Overigens jammer dat aangepaste routes niet werken in de app van Google Maps. Als je een versleepte route in de app opent pakt hij alleen het begin- en eindpunt en wordt je alsnog via de A3-A5 geleid.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door Vahalis » zo 02 jul 2017, 9:35

De keuze zou ik laten afhangen van of er dan files staan. Vlak voor Ludwigshafen even de verkeersinfo checken en op basis daarvan beslissen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reistip Nijmegen - Terni (Italie)

Bericht door duikgek89 » di 04 jul 2017, 16:58

Bij filevrije omstandigheden zou ik lekker de A5 nemen. Wel even opletten in het 120 stuk daar in het zuiden, daar staan ze weleens kiekjes te maken.

Plaats reactie