Haarlem > Traben-Trarbach 6 aug

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Haarlem > Traben-Trarbach 6 aug

Bericht door mavas » do 04 aug 2016, 16:53

Wordt 6 augustus eigenlijk nog als Zwarte Zaterdag bestempeld?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » do 04 aug 2016, 17:05

In Frankrijk wel. Code zwart richting zuiden en code oranje richting noorden. Het zal in het zuiden van Frankrijk ongetwijfeld heel druk worden op de bekende trajecten, maar elders zal het denk ik relatief meevallen. Er lijken nagenoeg geen wegwerkzaamheden te zijn die voor overlast zorgen. Afgelopen zwarte zaterdag viel het eigenlijk best wel mee, in het noorden en midden van Frankrijk was nauwelijks enige congestie.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door mavas » do 04 aug 2016, 19:07

Aanstaande zaterdag richting de Hunsruck, is het dan fijner rijden via Maastricht > Belgie > Duitsland of Venlo > Duitsland A61?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door duikgek89 » do 04 aug 2016, 19:21

Voor de westkant zou ik over België gaan, voor de oostkant via de A61.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Chris » do 04 aug 2016, 19:22

Als je zondag al weer terugreist, dit weekend is er een Baustelle in het Kreuz Mönchengladbach waarbij er maar 1 rijstrook richting Venlo is. De andere kant op zouden geen behinderingen zijn.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door mavas » do 04 aug 2016, 19:43

Bedankt allebei. We zitten in Traben-Trarbach, en we gaan zondag idd al weer terug.

Dat van die werkzaamheden wist ik niet, dat geeft de doorslag naar Belgie. Ook aangezien het een stuk fijner rijden is, en je meer van omgeving ziet.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pino » do 04 aug 2016, 21:03

^^ De Belgische E42 heeft ook ergens een behoorlijke Baustelle, maar veel files levert die niet op. Ik rijd zelf ieder jaar wel een keertje terug naar Amsterdam uit de omgeving Bernkastel (met veel wijn in de achterbak). Doe dat standaard over de A60-E42. Naast de 20 kilometer verschil in afstand is het ook een veel rustiger, ontspannener rijdende route.

Houd er wel rekening mee dat je tussen zo ongeveer Verviers en het einde van de A60 geen tankstations tegenkomt langs de snelweg, ook niet in de vorm van een bewegwijzerde Autohof of vanaf de snelweg zichtbare pomp. Er zijn er ongetwijfeld te vinden, maar dat vergt wat meer voorbereiding in deze lege streek van België en Duitsland.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Wesso » do 04 aug 2016, 22:16

^^ Bij de afritten Malmedy en St. Vith zijn wel tankstations te vinden als je de stad in rijdt, maximaal 1 km van de snelweg.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Pino » do 04 aug 2016, 22:35

^^ Als gezegd, uiteindelijk kom je er wel. Als ik zo op de kaart kijk, is afrit 14 nog de beste oplossing. Daar zit een Shell op een bedrijventerrein direct westelijk van de afrit.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Willem » vr 05 aug 2016, 9:36

Pino schreef:^^ De Belgische E42 heeft ook ergens een behoorlijke Baustelle, maar veel files levert die niet op.
Vorige week zaterdag was ik daar en toen stond er ongeveer drie a vier kilometer file voor die werkzaamheden. Voor de E42 is dat zeer extreem, hoewel het niets voorstelt in vergelijking met de situatie elders.
Buiten dat soort vakantiedagen moet het inderdaad geen probleem zijn.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door waldo79 » vr 05 aug 2016, 9:38

Vorig jaar mei heb ik ook al een keer stevig in de file gestaan tussen Theux en Spa. Jullie gaan me niet vertellen dat er nog steeds op hetzelfde stuk gewerkt wordt :ongeduldig:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Coen Tunnel » vr 05 aug 2016, 10:30

^^ Geen idee waar er nu precies gewerkt wordt, maar die werkzaamheden waar jij op doelt zijn in ieder geval daarna wel gewoon afgewerkt. Maar het kan best zijn dat men daar weer bezig is, er ligt tussen Theux en Spa volgens mij nog steeds een paar kilometer oud betonwegdek.

Normaal kom ik er met enige regelmaat, maar ik ben er nu al een paar maanden niet meer geweest.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door captain007 » vr 05 aug 2016, 11:02

mavas schreef:Bedankt allebei. We zitten in Traben-Trarbach, en we gaan zondag idd al weer terug.

Dat van die werkzaamheden wist ik niet, dat geeft de doorslag naar Belgie. Ook aangezien het een stuk fijner rijden is, en je meer van omgeving ziet.
Ik heb vorig weekend een weekendje in die buurt gezeten bij Oberhambach. Op de heenweg (donderdagavond) ben ik via België gereden. Op die route heb ik enkel file gehad bij Maastricht. Op de E42 zit in elk geval een stuk met maar 1 rijstrook per richting, maar dit gaf mij toen geen file aangezien de weg praktisch uitgestorven was. Terugweg (maandag) via A61 gereden. Daar zitten op het stuk tussen Mayen en Bliesheim wel een paar baustelles en ik had de pech dat toen dat hele deel op 100 was begrenst via elektronische borden, wat in combinatie met de drukte (door vakantieverkeer) ook de hoogst haalbare snelheid helaas was. Ik zou dus via België rijden en dan kun je bij Kreuz Wittlich gelijk rechtdoor naar Zeltingen/Rachtig rijden en dan langs de Moezel verder naar Traben-Trarbach.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Willem » vr 05 aug 2016, 11:51

waldo79 schreef:Vorig jaar mei heb ik ook al een keer stevig in de file gestaan tussen Theux en Spa. Jullie gaan me niet vertellen dat er nog steeds op hetzelfde stuk gewerkt wordt :ongeduldig:
Het was wel daar ja. Plus nog op dat viaduct bij Verviers direct na die scherpe bocht met Vmax 80, maar gek genoeg stond daar geen file. Grofweg zou daar evenveel verkeer moeten zijn en in beide gevallen moest het verkeer over een rijstrook.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Coen Tunnel » vr 05 aug 2016, 12:04

^^ De eerdere wegwerkzaamheden zorgen er uiteraard voor dat het verkeer bij de volgende wegwerkzaamheden gedoseerd aankomt.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Haarlem > Traben-Trarbach 6 aug

Bericht door mavas » vr 05 aug 2016, 12:05

Ik kijk nu eens op tomtom, en met alle adviezen hier lezende denk ik toch dat het zo wordt:
6 aug heen via A61,
7 aug terug via Belgie.

Goed idee?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Haarlem > Traben-Trarbach 6 aug

Bericht door captain007 » vr 05 aug 2016, 13:11

Denk dat dat prima kan. Heb je ook weer een afwisselende route op de heen en terugweg :)

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Willem » vr 05 aug 2016, 14:17

Coen Tunnel schreef:^^ De eerdere wegwerkzaamheden zorgen er uiteraard voor dat het verkeer bij de volgende wegwerkzaamheden gedoseerd aankomt.
Het was andersom: de file stond voor de tweede werkzaamheden, terwijl bij de eerste geen filevorming was.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Haarlem > Traben-Trarbach 6 aug

Bericht door duikgek89 » vr 05 aug 2016, 15:03

Ik zou ook via België gaan.

Als je dat leuk vind kun je een stukje afsnijden bij de NL-B grens, is niet sneller overigens. Dan in NL op de A2 afslag 57 Oost-Maarland nemen, even opletten dat je bij Eijsden niet terug de snelweg op gaat en dan rij je zo België in. Daar rechtdoor blijven rijden via de N627 tot je in Battice na de bocht naar rechts bij een stoplicht komt, links is daar een soort van parkeer pleintje o.i.d, dan linksaf de N3 op en dan rij je zo tegen de E42 aan.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Haarlem > Traben-Trarbach 6 aug

Bericht door Willem » vr 05 aug 2016, 18:23

Als je dan toch op die toeristische tour gaat, kun je kort na Bombaye via de N650 langs de abdij van Val-Dieu naar de N648 net onder Aubel rijden en vervolgens via de N648 naar het begin van de E42 bij Battice.
Die N650 is een mooie route door de vallei van het riviertje de Berwijne.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Haarlem > Traben-Trarbach 6 aug

Bericht door mavas » wo 10 aug 2016, 11:30

Nog even een reactie op de gedane reis.

Op de heenweg toch voor Duitse A61 gekozen. Alleen bij Bedburg (uit mijn hoofd) enkele minuten vertraging gehad, verder reed het overal goed door.
Terugweg voor de route door Belgie gekozen. De enige vertraging, zoals verwacht, was op de E42 bij de N629 in Wallonië, van enkele minuten. Ook die route is goed bevallen.

De Duitse A60 en B50n is wel een prachtige route zeg! Geen begroeiing direct langs de weg, waardoor het uitzicht mijlenver is. En mooie omgeving.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door paolie » wo 10 aug 2016, 12:49

Pino schreef:Houd er wel rekening mee dat je tussen zo ongeveer Verviers en het einde van de A60 geen tankstations tegenkomt langs de snelweg, ook niet in de vorm van een bewegwijzerde Autohof of vanaf de snelweg zichtbare pomp.
https://www.google.nl/maps/@50.294888,6 ... 6656?hl=nl
Zelfs inclusief aanduiding hoe ver de volgende pomp is ;-)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Haarlem > Traben-Trarbach 6 aug

Bericht door Pino » wo 10 aug 2016, 14:02

^^ Valt het toch mee. Mits je vanuit Verviers komt. Zelf in die streek een keer omhoog gezeten, maar toen kwam ik uit Duitsland aangereden. Toen maar op goed geluk de afrit St. Vith gepakt en dorp-in gereden, met succes. Dat was dus voor deze afrit 14.
mavas schreef:De Duitse A60 en B50n is wel een prachtige route zeg! Geen begroeiing direct langs de weg, waardoor het uitzicht mijlenver is. En mooie omgeving.
Ja, het is zeer open landschap. Als het je bevalt, zou je ook eens een keer over de Hunsrückhöhenstraße moeten rijden van Koblenz (of Rheinböllen/Hahn) naar het zuidwesten.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Zwarte zaterdagen / drukke reisdagen

Bericht door Willem » wo 10 aug 2016, 15:08

Pino schreef:Houd er wel rekening mee dat je tussen zo ongeveer Verviers en het einde van de A60 geen tankstations tegenkomt langs de snelweg, ook niet in de vorm van een bewegwijzerde Autohof of vanaf de snelweg zichtbare pomp.
De weg ligt net iets te dicht bij Luxemburg om rendabel een pomp te kunnen exploiteren.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Haarlem > Traben-Trarbach 6 aug

Bericht door Coen Tunnel » wo 10 aug 2016, 16:06

^^ Het doorgaande verkeer gaat niet de omweg via Luxemburg maken. Zelfs vanaf afrit Sankt-Vith-Süd is het toch nog een kilometer of 14 tot aan de grens bij Wemperhardt. Locals uit de grensgebieden doen inderdaad inkopen in Luxemburg bij Massen in Wemperhardt of Knauf in Schmiede en tanken daar ook. Doorgaand verkeer op de E42 doet dat niet. Locals zullen sowieso niet zo gauw bij een tankstation langs de snelweg tanken; ik heb ook nog nooit getankt bij Shell Haerst aan de A28 bij Zwolle. Maar met 5.000 mvt/dag die de grens passeren op de E42 bij Steinebrück/Winterspelt praten we over vrij kleine hoeveelheden doorgaand verkeer.

Bij de parkeerplaats Nimstal aan de A60 tussen Waxweiler en Bitburg is aan beide zijden wel een ruimtereservering voor een tankstation met Raststätte. Met ruim 17.000 mvt/dag op dat deel zou je verwachten dat een kleine eenvoudige voorziening (alleen een tankstation met misschien wat verse broodjes te koop) daar wellicht wel uit zou kunnen. Het zijn in ieder geval meer voertuigen dan op de oostelijke A20 waar onlangs Raststätte Demminer Land is geopend. Het is bovendien op de dubbelnummering E29/E42, daar waar de routes Luik-Frankfurt en Keulen-Luxemburg even samen lopen.

Plaats reactie