naar Spanje herfstvakantie

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

naar Spanje herfstvakantie

Bericht door brytje008 » zo 11 sep 2016, 0:05

goedenavond allemaal,

Ik ga een 4 a 5 daagse tour maken in de herfst vakantie naar Spanje. Ik wil ongeveer deze route gaan rijden, dus het word uiteraard niet zoals ik op google maps heb aangegeven, maar dat zijn de grote lijnen ongeveer:

https://www.google.nl/maps/dir/43.33969 ... 984753!3e0

Nu is mijn vraag. Hebben jullie nog tips voor mij die het waard zijn om naar toe te rijden in dat deel van Spanje. Bepaalde wegen die erg gaaf zijn qua natuur, maar ook qua rij beleving.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: naar Spanje herfstvakantie

Bericht door Coen Tunnel » zo 11 sep 2016, 0:16

De stad San Sebastián is een absolute aanrader, en qua wegen is heel veel daar best mooi. De A-1/N-I door de bergen heen vanaf San Sebastián naar Altsasu vind ik altijd erg mooi, bijzonder is dat er daar in zuidelijke richting ook haarspeldbochten in de snelweg zitten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: naar Spanje herfstvakantie

Bericht door Chris » zo 11 sep 2016, 8:51

Ik heb vorige week die route in de andere richting gereden, behalve het deel van de N-330. De A-15 is een mooie snelweg, de N-I overigens ook. De A-21 is ook niet onaardig.

Ik weet niet waar je wilt overnachten, maar je kan natuurlijk ook wat meer rijden, aangezien deze route zonder stops maar 3 uur rijden is. Ik ken de Somport niet, maar de naastgelegen Portalet is ook erg mooi.

Let op de GI-20 wel op je snelheid, je mag er grotendeels maar 80 km/h en er staan flitspalen. Flitspalen worden in Spanje overigens van te voren aangekondigd met een bord met 'radar'.

De zijdalen in de Pyreneeën zijn over het algemeen het mooist, en dan met name de delen die boven de boomgrens liggen (dus dicht op de grens met Frankrijk).

Als je de hoogste en mooiste berggebieden wil zien is het deel tussen Ordesa/Monte Perdido en Andorra het meest spectaculaire deel van de Pyreneeën. Maar dat ligt wel ten oosten van de route die je voor ogen hebt.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: naar Spanje herfstvakantie

Bericht door brytje008 » zo 11 sep 2016, 12:05

^^ Dank jullie voor de tips. Ik ga even er voor zitten waar ik het beste heen kan gaan en wat het leukste is. Ik had inderdaad al gelezen dat ze A15 een mooie snelweg is. Ik wil sowieso wat bergpassen rijden. Ik zat dan sowieso te denken aan col du Somport en col d'aubisque. Ligt er tegen die tijd op grote hoogte al geen sneeuw?
Touren is rough so you got to be tough

Plaats reactie