26 september: Winterswijk - Berlijn

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

26 september: Winterswijk - Berlijn

Bericht door BABKay » za 17 sep 2016, 21:06

Op 26 september gaan wij (30 HAVO-5 leerlingen + 2 leraren) op werkweek naar Berlijn. We doen dit met de bus. Vertrek uit Winterswijk is om 08:00. Ik heb even op de site van de ADAC gekeken en zag dat er twee forse Baustellen op de A2 zitten waarbij slechts 2 rijstroken beschikbaar zijn (waarvan één op het drukke stuk bij Hannover). Hier staat de hele dag (en zelfs nu) file. Vervolgens heb ik op GM de route naar Berlijn opgevraagd. Hierin stond ook een advies via Kassel (A44-A7-A39). Bij normaal verkeer is dit een halfuurtje langer rijden. Echter, door die werkzaamheden op de A2 zou het zomaar kunnen dat deze route sneller is. Wat is jullie advies? Via Kassel of via Hannover?
PS; zitten er nog enkelstrooks Baustellen op de A44?

Dan de terugreis. Deze is op 30 september. We gaan rond 11:00 uit Berlijn weg en hopen rond 18:00 weer in Winterswijk te zijn. Ook ditmaal de vraag: Is het een betere optie via Kassel te rijden?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: 26 september: Winterswijk - Berlijn

Bericht door duikgek89 » zo 18 sep 2016, 13:01

De A7 heeft uit mijn hoofd ook wat werkzaamheden en de route via Kassel en Salzgitter is vanaf Oberhausen gezien 50km om. Met een normale auto kun je dat goedmaken als de file op de A2 serieus is, maar met een bus heeft dat weinig zin omdat je ten eerste niet zo hard mag en punt 2 waarschijnlijk zelfs moeite hebt om 100km/h te rijden op de A44 en A7 vanwege het vrachtverkeer wat je niet meteen kunt inhalen.

edit:
Dat is nu de ellende van de A2, die weg is een zwaar overbelaste bouwput met een veel te groot aandeel vrachtverkeer, maar er is nauwelijks een zinnig alternatief.

Misschien zou ik via de A31 - A30 en Bad Oeynhausen rijden.

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: 26 september: Winterswijk - Berlijn

Bericht door BABKay » zo 18 sep 2016, 19:14

^^ Dank voor de tip. Via Bad Oeynhausen heeft voor het vermijden van de hinderlijke Baustellen niet veel zin (deze zitten tussen Bad Oeynhausen en Braunschweig). Daarnaast is de passsage van Bad Oeynhausen ook nog altijd niet heel erg prettig.

Ik zie trouwens al de hele dag file staan voor Braunschweig richting Hannover. Deze is nu 13 km lang en geeft een klein uur vertraging. Ook daar lijken dus werkzaamheden te zijn. Mede hierdoor zit ik met name voor de terugreis toch wel serieus aan de A7/A44 te denken (eventueel zelfs via de A9/A38 als de file op de A2 écht lang wordt). Op de A7 zijn slechts 2 korte werkplekken tussen Salzgitter en Kassel.

Plaats reactie