Hongarije via Slovenie

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Ed666
zandpaadje
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 06 apr 2016, 9:41
Contacteer:

Hongarije via Slovenie

Bericht door Ed666 » wo 21 sep 2016, 13:12

Beste medeforummers,

Wij zijn dit jaar voor de 1e x naar Hongarije geweest, super goed bevallen. We zijn bij Sopron de grens over gegaan omdat dit een advies was van de beheerder van het huis. Naar Nagydobsza is dat dus 4 uur binnendoor, 50-70 en 90 km per uur.
Over Graz- Slovenie geeft de navi en Maps de route aan. Dit is wel met extra kosten, vignet en tol, maar dat vind ik niet erg. Betaal liever een paar centen extra dat ik door kan rijden.
Er wordt verteld dat er veel controles zijn bij deze overgang.
Iemand ervaring met deze route?
A day not gelaughed is a day not gelived

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Hongarije via Slovenie

Bericht door Willem » wo 21 sep 2016, 20:49

Een keer heb ik de grensovergang bij Spielfeld gebruikt (vanuit Maribor richting Graz) en toen werd ik aan de kant gezet voor controle van het Sloveense vignet. Of dit usance is weet ik niet.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Hongarije via Slovenie

Bericht door SnarfFlevoland » wo 21 sep 2016, 22:46

Op de heenweg lijkt me dit vrij probleemloos, alleen kan je op de terugweg rekenen op grenscontroles i.v.m. vluchtelingen door de Oostenrijkse politie. Verder eventueel inderdaad een vignettencontrole, maar dat is snel gepiept.

Eveneens zijn er grenscontroles van de Duitse grenspolitie te verwachten tussen Linz en Passau op de Duitse A3. Dit kan met een beetje pech wel een half uur tijd kosten, alhoewel de files sinds beide rijstroken voor controles in gebruik genomen kunnen worden, aanzienlijk hebben afgenomen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
MotelMioveni
stadsweg
Berichten: 253
Lid geworden op: vr 18 dec 2015, 13:37

Re: Hongarije via Slovenie

Bericht door MotelMioveni » vr 04 nov 2016, 16:39

Ik ga even :offtopic:
FranzSauerland schreef:
(...) alhoewel de files sinds beide rijstroken voor controles in gebruik genomen kunnen worden, aanzienlijk hebben afgenomen.
De files zijn afgenomen, beste Snarf. In Duitsland wonen is schadelijk voor je Nederlands. Wordt het voor het behoud van je moedertaal geen tijd om weer in Flevoland te gaan wonen? Ik zie regelmatig verDuitste zinsconstructies in je Nederlandse teksten opduiken, zoals 'betroffen zijn van', ipv. 'getroffen zijn door' of 'dat is van toepassing op'... Ik lees dat met een glimlach, want heb in de zandbak al Duits geleerd, maar wie geen Duits kent, zal wellicht soms heel even moeite hebben om jouw teksten te lezen en dat is mijn reden om nu alsnog mijn vinger op te steken. :wijsvinger:
Tamme vogels dromen van de vrijheid; Wilde vogels vliegen

Das finde ich ein toller Spruch! - geen dolle spreuk, dus... ;-)
Roemeense koets, rood, met 6 deuren, na APK weer omgebouwd tot armeluiscamper met 2 zitplaatsen, met 2p.-bed (185 x 130 cm) en een Frans hart met 16 kleppen en 105 paarden, op LPG - een betere reisauto kun je met mijn beperkte budget niet wensen... :-)

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Hongarije via Slovenie

Bericht door Ds79m » vr 04 nov 2016, 17:17

^^ Bedankt Hans.

Nu weer on-topic graag.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Plaats reactie